MuscleMeat

Mohammed B. mag weer krant lezen en tv kijken

Zoutzak zei:
oke dus ik moet voortaan ook meerdere wetboeken per rechtsgebied aanschaffen?

Kijk bro, jij bent op dreef!!! ;)

Neej ik snap natuurlijk dat dit niet te doen is en totaal nergens op zou slaan. Maar eerlijk is eerlijk, het nederlandse rechtsysteem is vaak gewoon te mild. Natuurlijk kun je dan met opmerkingen komen van 'jah maar jij wil het allemaal zo graag volgens nederlandse methoden' bla bla. Maar iedereen geeft toch gewoon toe dat ze het in NL te mild vinden en dat de gevangenis een 4 sterren hotel is. Dat is altijd een probleem geweest en daar zijn de meeste nederlanders het mee eens.
Natuurlijk maakt DonnieBrasco een scherpe opmerking maar ik vind niet dat die echt van toepassing is.

Het Nederlandse rechtssysteem vind ik ook veel te soft. Het betekent alleen wel dat Mohamed B. nu in zijn cel rustig de tijd heeft om te bedenken dat we in dit ongelovige land toch wel erg humaan omgaan met elkaar. Dit in tegenstelling tot al die ellendige landen waar er een moslim-meerderheid is. Die zijn zonder uitzondering straatarm, corrupt en onbeschaafd. Lang leve de Islam!

met welk doel de straffen verhogen?
een preventief doel? dus de afschrikkende werking
of juist een soort genoegdoening? dat jouw verkrachter nu 20jaar ipv 8 jaar de cel in gaat?

welk doel voor mij wel opgaat is het tegengaan van recidivisme; en die lui langer in de bak houden. maar dat bestaat al lang....

Vooral als afschrikkend middel en om mensen van de straat te houden. Voor veel misdaden is de straf volgens mij gewoon niet erg afschikwekkend. Voor first offenders misschien wel omdat je dan een stafblad krijgt, maar anders maakt het te weinig indruk.
En voor veelplegers mag van mij gelden dat ze voor hun vijfde overtreding ofzo voor langere tijd opgesloten worden. Een gemiddelde junk in Amsterdam kost de gemeenschap iets van 100.000 euro per jaar aan schade! Als hij voor de vijfde keer wordt opgepakt heeft die eerdere straf blijkbaar niet gewerkt, en heeft hij ook genoeg waarschuwingen gehad. Dus stuur hem wat mij betreft dan maar voor een paar jaar de cel in. Dat is ook nog eens goedkoper dan los laten lopen.

Zoutzak zei:
???

ging erom dat Tedje (of iemand anders) enerzijds 'Nederlands' gedrag eist van die lui, maar anderzijds ze geen 'Nederlandse' straf wil geven. dat is gewoon inconsistent.

Tedje geeft enkel zijn mening dat nederland veeeeels te zacht optreed,
ik zie nergens in zijn post dat het hem gaat om de nationaliteit van de dader.

En ik ben vollledig met hem eens dat een moordernaar in de isoleercel mag rotten.

Het gaat erom dat de straffen altijd te laag zijn, zowel voor Nederlanders als voor buitenlanders. Als het een Nederlander was mochten ze hem van mij ook afschieten.

Oja, Als je een geit wil nken moet je hem met z'n kop naar de sloot zetten, dan duwt hij terug.

ze zouden hem alleen de telegraaf moeten geven.

Tedje zei:
Het gaat erom dat de straffen altijd te laag zijn, zowel voor Nederlanders als voor buitenlanders. Als het een Nederlander was mochten ze hem van mij ook afschieten.

Oja, Als je een geit wil nken moet je hem met z'n kop naar de sloot zetten, dan duwt hij terug.

Wat is de toegevoegde waarde van de laatste zin?

Hicham

Tedje zei:

waar slaat dat afschieten op,.. barbaars.

Terug
Naar boven