MuscleMeat

Morgen Anderlecht-Fenerbaçe : ?-?

Bezoekers in dit topic

spark

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2004
Berichten
4.294
Waardering
108
Lengte
1m78
Massa
82kg
Vetpercentage
9%
Wat denken jullie?
ik hoop althans op een heroïsche 3-1 overwinning nadat de uitwedstrijd op 1-0 eindigde..maar ik vrees er beetje voor, want ik was aanwezig op de match zaterdag (RSCA-Brussels) en hun spel was niet top!
 
2-1 en sporting ligt eruit :D

Boussoufa en Wasliweski (a) Alex de Souza (f)
 
ik hoop echt als supporter, maar denk toch dat iedere Belgische voetballiefhebber toch ook hoopt op een kwalificatie voor de Champions League, is mooi voor het Belgisch voetbal en zo zien we grote ploegen spelen..
 
voor t moment is Vazilevski echt top! (topscorer momenteel v rsca en dat voor een verdediger!) , maar ook Biglia (echt klasse), Hassan was zaterdag minder..
 
Wat denken jullie?
ik hoop althans op een heroïsche 3-1 overwinning nadat de uitwedstrijd op 1-0 eindigde..maar ik vrees er beetje voor, want ik was aanwezig op de match zaterdag (RSCA-Brussels) en hun spel was niet top!

Mij kan het niet veel schelen wat de score is 1-0 met penalty's of 5-0 bij manier van spreken.
Ben wel benieuwd hoe Vercauteren zal spelen.

2-1 en sporting ligt eruit :D

Boussoufa en Wasliweski (a) Alex de Souza (f)

Ja, goed bezig. :duh:

Volgend seizoen kan er zich nog 1 belgische club kwalificeren om te beginnen in de 2de of 3de voorronde. :no:

Als Anderlecht zich nu niet kwalificeert zou het kunnen zijn de kampioen binnen 2 jaar, moet beginnen in de 1ste voorronde met andere woorden 6 (!) kwalificatie wedstrijden moet spelen of dat er simpelweg geen Belgische club naar de CL mag. :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:
 
Laatst bewerkt:
Match van de Dag: Anderlecht - Fenerbahçe

Vanavond staat het Constant Vanden Stockstadion onder hoogspanning. Anderlecht probeert een 1-0-achterstand uit de heenwedstrijd goed te maken tegen Fenerbahçe. Als dat lukt, wacht de Champions League.

Als Anderlecht zich vandaag toch niet weet te plaatsen, is er wel nog altijd het vangnet van de UEFA Cup. Toch is er veel meer prestige en geld verbonden aan de Champions League.

Als paars-wit zich kwalificeert, vangt het tien miljoen euro. Het is van 1999 geleden dat België nog eens niet vertegenwoordigd was in de Champions League.

Mbark Boussoufa is speelklaar en start in de basis. Van Damme en Tchité komen wellicht in de ploeg ten koste van Goor en Théréau. Serhat Akin komt voor het eerst weer in de selectie.

Bij Fenerbahçe ontbreekt mogelijk Deivid door een liesblessure. Serdar en Appiah zijn geblesseerd en er zeker niet bij.

Aan het woord

"Zo'n wedstrijd in de Champions league is buiten categorie." Anderlecht-trainer Franky Vercauteren zag op training dat het goed was. "Revanche van Tchité na zijn moeilijke periode? Ik gebruik het woord revanche niet graag", aldus Vercauteren.

"Hij mag wel reageren. Maar dat geldt voor alle spelers. Ik verwacht dat Fenerbahçe komt verdedigen, maar ook dat ze loeren op een kans. Als het niet lukt, zal ik er een paar dagen niet goed van zijn."

"Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik naar hier gekomen ben om Champions League te spelen", aldus Jan Polak. "Maar de kwalificatie is niet alleen voor mij belangrijk. Je voelt dat iedereen binnen de club absoluut naar het kampioenenbal wil."

"Daar gaan we ook alles voor doen,vanavond tegen Fenerbahçe. Het wordt alles geven, tot de tank helemaal leeg is. Met het publiek achter ons én met de absolute wil om ons te kwalificeren, zie ik ons slagen tegen Fenerbahçe."

Ahmed Hassan rekent straks op het publiek. "Ik wil een oproep doen tot onze fans: blijf tot de allerlaatste minuut achter de ploeg staan. Blijf ons de hele wedstrijd aanvuren."

"De Anderlechtfans moeten ervoor zorgen dat we de 2.000 Turkse fans niet horen. Als onze fans achter ons blijven staan: dan kunnen er grootse dingen gebeuren."

Vermoedelijke ploegopstellingen

Anderlecht:

................Tchité........................
Mbark................................Hassan
..................................................
........Damme..Biglia....Polak..............
...................................................
DSH....Juhasz......Pareja.........Wasyl..
..................Zitka...........................

Fenerbahçe: Volkan, Turaci, Lugano, Edu, Roberto Carlos, Deivid (?), Deniz, Alex, Aurelio, Tümer, Kezman

Scheidsrechter: Bussaca (Zwi)

Aftrap: 20.30 uur


|-|-|
 
Tja 1 doelpunt tegen en je moet er thuis 3 weten te scoren. Ik snap niet dat mensen zo content kunnen zijn met een 1-0 nederlaag uit....


Maar ik hoop voor jullie dat Anderlecht zich plaatst :) En natuurlijk Ajax vanavond..........
 
Ik ben geen Anderlecht supporter maar wel een nationalist dus hoop echt dat ze winnen, maar ik vrees ervoor dat ze gaan doorgaan.
 
Domme fout van Mbark, altijd instappen :yes:!

Hopelijk in de 2de helft met 2 centrumspitsen, je zit dat Tchite een balvaste nodig heeft naast hem zoals Frutos of Akin.
 
wedstrijd weer compleet gecontroleerd door Fener, wedstrijd gedaan, dat halfzachte gedoe van de mos en vandenberg... "het kan nog!".

En de Belgen kunnen zich ook nog kwalificeren voor het ek... jaja!
 
en nu gaan ze nog rellen in het publiek ook, kan anderlecht ms de uefabeker zelfs vergeten :roflol:
 
jammer dat ze eruit liggen, nog 6-7 min te spelen, 0-2. Het wordt echt tijd dat er nog eens CL gaat gespeeld worden want het blijft huilen met de pet op.
 
maar ik vrees er beetje voor, want ik was aanwezig op de match zaterdag (RSCA-Brussels) en hun spel was niet top!

In Belgie maakt dat niet veel uit, je kan hier kampioen worden met de vingers in de neus.
 
haha die dikke nekken zijn eens goed op hun plaats gezet heerlijk:D

Haha Lucky je zal je toch eens beter moeten informeren kerel! We staan nog altijd 13 dus speelt de kampioen en de 2 tot 2009 nog voorrondes. Volgend jaar staan club en anderlecht wel weer in de CL.

Idd club zal voor standard eindigen!
 
In 2009 nog maar één ploeg in Champions League?

De Europese eliminatie van AA Gent en RC Genk door clubs uit landen die onder België staan op de UEFA Ranking, kan ernstige gevolgen hebben voor het aantal Belgische clubs die straks deelnemen aan de voorronden van de Champions League.

Op het einde van het seizoen 2004-05 stond ons land nog negende op de UEFA ranking en daardoor mocht de landskampioen van 2006 rechtstreeks deelnemen aan de Champions League. Op het einde van het vorige seizoen waren we al naar nummer twaalf gezakt (zie hiernaast) en door het ondermaatse resultaat van RC Genk is in het nieuwe seizoen Turkije al over België gewipt en zijn we naar nummer dertien gezakt. Ook AA Gent draagt daar schuld aan. De resultaten van de Buffalo's in de Intertoto tellen niet mee voor de UEFA-coëfficiënt maar als ze niet door het Deense Aalborg waren uitgeschakeld, hadden ze via de UEFA Cup mee kunnen helpen de vaderlandse coëfficiënt op te trekken.

In twee jaar tijd zijn Roemenië, Schotland, Oekraïne en dus ook Turkije voorbij geschoven. Roemenië boekte enkele spectaculaire resultaten maar dat geldt niet voor Schotland, Turkije of Oekraïne. Omdat het sterke seizoen 2000-01, toen Anderlecht in de tweede ronde van de Champions League geraakte, voor de huidige Europese campagne al niet meer meetelde moest onze landskampioen nu opnieuw in de voorronde aantreden. We tuimelden nog dieper op de lijst omdat het vorige Europese seizoen, ondanks de prestaties van Zulte Waregem, met een coëfficiënt van 4.700, heel slecht was.

Door de vroege uitschakeling van RC Genk gaat het nu weer de slechte kant uit. Alleen Anderlecht (in een aartsmoeilijke CL-kwalificatie tegen het Turkse Fenerbahce), Standard en Club Brugge kunnen onze coëfficiënt nog omhoog halen. Onze dichtste achtervolger Bulgarije heeft ook al een club moeten inleveren maar Tsjechië (vier deelnemers), Zwitserland (vier) en Denemarken (vier) hebben nog al hun clubs in competitie en kunnen ons land relatief makkelijk voorbijsteken.

Als we na dit seizoen op de UEFA ranking zestiende of lager staan, speelt in het seizoen 2009-10 alleen de Belgische landskampioen in de Champions League. Die moet zich dan kwalificeren vanaf de tweede voorronde, zoals RC Genk dit jaar. De nummer twee speelt dan samen met de bekerwinnaar in de tweede voorronde van de UEFA Cup (zoals Standard nu). De nummer drie moet dan zowaar in de eerste voorronde van de UEFA Cup, met de vicekampioenen uit San Marino, Andorra en Luxemburg, aan de slag. (lvdw)
 
theeft weer niet mogen zijn, 1ste halfuur waren ze gevaarlijk met 2 maal de lat te treffen, maar tis nooit een wedstrijd geweest na die vroege 0-1..
Biglia was weer top!! volgend jaar kunnen ze hem zeker niet houden..
 
Back
Naar boven