XXL Nutrition

Moslimagente weigerde Ian Blair de hand te schudden

We hadden het ook over normale dingen zoals bij de politie gaan,kerel.

Ik verwacht niks vreemds van andere mensen.....hele normale omgangsvormen en meer niet.

@Napoleon

Weet nou niet waar je heen wilde met je kinderachtige post over onze vrouwen nken maar dat soort discussie's kun je maar beter op school met de rest van je leeftijdgenootjes doen en niet hier.

Het interesseert me geen reet wat die gasten hier doen zolang het geen ellende schoppen is dus ff een toontje lager zingen,vriend.

Prima als mensen hun eigen gewoontes er op na houden. Maar zodra dat gaat botsen met de cultuur waar je bent gaan wonen moet je je gaan afvragen of jij of je ouders wel het goede land hebt uitgezocht om naar toe te gaan. Het lijkt me duidelijk dat je in ieder geval niet kan verwachten dat het hele systeem zich aan jou aanpast in plaats van omgekeerd.

De multiculturele samenleving is leuk, maar wordt te vaak verward met een samenlving die zich zomaar aan iedereen aanpast.

Westerlingen hebben geen andere plek om heen te gaan als hun cultuur wordt betwist, dus voor die westerlingen die graag aan hun cultuur vasthouden, is het essentieel dat er ook een plek bestaat waar westerlingen ongestoord hun gang kunnen gaan. Net zoals molslims dat kunnen in het midden oosten, en anderen weer elders.

Prima als mensen hun eigen gewoontes er op na houden. Maar zodra dat gaat botsen met de cultuur waar je bent gaan wonen moet je je gaan afvragen of jij of je ouders wel het goede land hebt uitgezocht om naar toe te gaan. Het lijkt me duidelijk dat je in ieder geval niet kan verwachten dat het hele systeem zich aan jou aanpast in plaats van omgekeerd.

De multiculturele samenleving is leuk, maar wordt te vaak verward met een samenlving die zich zomaar aan iedereen aanpast.

Westerlingen hebben geen andere plek om heen te gaan als hun cultuur wordt betwist, dus voor die westerlingen die graag aan hun cultuur vasthouden, is het essentieel dat er ook een plek bestaat waar westerlingen ongestoord hun gang kunnen gaan. Net zoals molslims dat kunnen in het midden oosten, en anderen weer elders.

Westerlingen kunnen in het Westen prima hun eigen cultuur behouden en alles waar ze in geloven uitoevenen en in Nederland (om maar een voorbeeld te noemen) hoef je aan niemand aan te passen zoals hier veel wordt beweerd.. het enige wat je hoefd te doen is andere mensen te respecteren die anders denken dan jijzelf.. zie daar het probleem niet van in.. (andersom ook natuurlijk)

Het hele systeem hoefd helemaal niet aan jou aangepast te worden en begrijp niet waar mensen dat vandaan halen.. als ik iemand geen hand wil geven omdat dat tegen mijn geloof is of omdat ik smetvrees heb dan begrijp ik niet waar het probleem ligt.. (als het wel bij je functie hoort dan is het natuurlijk wat anders want dan moet je de functie niet aannemen) ..

Iemand een hand kunnen geven zie ik als een onderdeel van ongestoord mijn gang kunnen gaan in mijn westerse cultuur. Net zoals die vrouw kennelijk ongestoord haar gang wil gaan om géén handen te geven. Onze opvattingen over handen geven botsen dus. Wie moet er uiteindelijk zijn zin krijgen, zij of ik? Lijkt me een beetje vreemd om in een westers land voorrang te geven bij tegenstijdige opvattingen aan de niet-westerse opvattingen.

a. het is Engeland, lui wiens kinderen geloven in vodka, of het op en neer springen na de daad als anticonceptie neem ik sowieso al niet zo serieus :D

b. Ik ga me niet druk maken om het ego van de kerel wiens hand niet geschud werd.

c. ik ga me niet druk maken over een vrouw die uiteindelijk achter een bureau papiertjes wil verplaatsen, want op straat haar beroep uitoefenen kan ze niet. Mocht ze dit wel willen dan is ze een hypocriet geval dat per direct moet worden ontslagen.

Zo'n drukte om het geven van een hand. again.

Iemand een hand kunnen geven zie ik als een onderdeel van ongestoord mijn gang kunnen gaan in mijn westerse cultuur. Net zoals die vrouw kennelijk ongestoord haar gang wil gaan om géén handen te geven. Onze opvattingen over handen geven botsen dus. Wie moet er uiteindelijk zijn zin krijgen, zij of ik? Lijkt me een beetje vreemd om in een westers land voorrang te geven bij tegenstijdige opvattingen aan de niet-westerse opvattingen.

Wil trouwens niet weer een 13-in-een-dozijn-discussie opstarten en zal het er hierbij laten aangezien mensen toch een heel andere opvatting hebben van wederzijdse respect hebben dan ik.. maar ik heb toevallig bij een vorig bedrijf veel gewerkt met de Japanse markt en dus ook veel Japanners waar wij zaken mee deden.. zoals je wellicht weet groeten Japanners altijd met een buigje.. grappig.. nooit iemand een problem van gemaakt om terug te buigen ipv een hand geven... ja.. opvattingen van normen en waarden kunnen best selectief zijn heb ik gemerkt.

Dit is natuurlijk een extreem geval en gelukkig begrijpen verreweg de moslims dat je beter geen agent kan worden als je geen handen wil schudden, en doen zij er niet moeilijk over oom hun gedrag aan de westerse gevoeligheden aan te passen. Laat ik dat voorop stellen. :)

Ik kom op mijn werk trouwens ook wekelijks in aanraking met Jappaners, en die geven eigenlijk altijd een hand. Ik zou het geen punt vinden als er een zou buigen, omdat ik weet dat hij/zij dat waarschijnlijk niet kwaad bedoelt. Bovendien betreft het dan mensen die hier op bezoek zijn, en niet een functie hebben als bewaker van de plaatselijke wet. In het geval van deze moslim vrouw wordt het veel meer op de spits gedreven: het is echt een patstelling tussen twee pricipes.

Edit: Ik zal mijn standpunt nog proberen te verduidelijken aan de hand van een omgekeerd voorbeeld: Ik zag een tijdje geleden een documentaire over mensen die een bepaald volk in Mongolië bezochten. Het was daar gebruikelijk dat je als gast samen met je gastheer een of ander vies goedje dronk, een soort thee, en het werd als belediging gezien als je dat weigerde. Natuurlijk dronken de bezoekers dat goedje, niet meer dan logisch lijkt me. Stel dat die bezoekers niet alleen op bezoek kwamen, maar solliciteerde voor een baan als ordebewaarder van de stam. Kennelijk zou jij het vreemd vinden als de stamleden het vervelend zouden vinden dat je het drankje niet wil drinken Socrates. Wat een intollerant volk die Mongoliërs! Ik vind dat volkomen begrijpelijk. :)

Laatst bewerkt:
Ik kan er ook nix aan doen dat er gekke mensen in de wereld zijn. En die geven de rest van de moslims een slechte naam. Waarom moet ik dit elke keer overal aan iedereen uitleggen????

je moet niet mensen op basis van hun afkomst of geloof afstempelen.
Dat deed hitler namelijk ook.

Waarom wordt er in elk topic waar het over moslims gaat de vergelijking met hitler getrokken door moslims?
Thinkie heeft hier ook een handje van.... :rolleyes:

Hitler deed het niet op basis van geloof trouwens, maar op basis van afkomst. ;)

Eerlijk ik heb al de haters in dit topic uitgeluld and you know it.
G1 zin meer om nog een keer een hele verhaal te gaan posten.

@testo: f u

Waarom wordt er in elk topic waar het over moslims gaat de vergelijking met hitler getrokken door moslims?
Thinkie heeft hier ook een handje van.... :rolleyes:

Heel gewoon:
Godwin's Law. The law states: "As an online discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

Klopt altijd :D

There is a tradition in many newsgroups and other Internet discussion forums that once such a comparison is made, the thread is finished and whoever mentioned the Nazis has automatically "lost" whatever debate was in progress. This principle is itself frequently referred to as Godwin's Law. Thus Godwin's Law serves also to impose an upper bound on thread length in general.

Oftewel: degene die Hitler/Nazis erbij sleept heeft de discussie automatisch verloren.

Hmm ff heel iets anders.
Zij mag geen man aanraken (buiten haar eigen man ofzo dan).
Hoe arresteert zij een kerel?
Een naaktloper ofzo?

Hmm ff heel iets anders.
Zij mag geen man aanraken (buiten haar eigen man ofzo dan).
Hoe arresteert zij een kerel?
Een naaktloper ofzo?

Snap ook niet hoe ze uberhaupt toegelaten is dan... wtf hebben ze dan tijdens de trainingen gedaan? Mime-freefight...
AHHHHHHHHHHHH AIR-SUBMISSION!! :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Snap ook niet hoe ze uberhaupt toegelaten is dan... wtf hebben ze dan tijdens de trainingen gedaan? Mime-freefight...
AHHHHHHHHHHHH AIR-SUBMISSION!! :eek:

het klonk waarschijnlijk multicultureel en verdraagzaam om een moslimvrouw aan te nemen als agente...

Kan ze eigenlijk niet gewoon een schouderklopje krijgen? :D

De dame in kwestie is wel AGENTE geworden he!

Voelt een beetje aan alsof je iemand met fullsquat van 5 x 250 gaat afzeiken omdat ie een roze broek draagt (zo'n strakke weet je wel) :D

Terug
Naar boven