AndroidHealthClinic

moslima’s Eisen om vrouwelijke arts wekt wrevel

Nou ik heb liever dat een vrouwelijke dokter mijn ballen onderzoekt dan een mannelijke dokter ;)

:roflol: Juist! Iedereen wil een vrouwelijk arts. Tijd voor een beetje positieve discriminatie op de opleidingen. Ohw, wat zeg ik nu weer:D

Big-T heeft schaakmat in dit topic. :cool:

Nou ik heb liever dat een vrouwelijke dokter mijn ballen onderzoekt dan een mannelijke dokter ;)

haha, duh ik ook , enige probleem is dat als je in het ziekenhuis bent, dat er iets mis is .

Voorbeeldje , je komt het ziekenhuis in met heel je ( jij je zin :D ) ballen onder de rare plekken en schilvers ( moet bijna kotsen als ik het typ ... ) een co-assistente ( 19 jaar ) en vrouwelijk arts ( 35 jaar ) komen ff bij je kijken ,........Denk niet dat je dan zo heel makkelijk staat :D :D

helemaal als je d'r dan daarna tegenkomt met uitgaan als ze met een groep vriendinnen is ,.... au! das al helemaal niet goed hahaha.

Zonder gein ; ik maak t in het ziekehuis vaak mee dat het meestal door vrouwen word aangevraagd als ze voor iets standaards komen als een uitstrijkje ( ja kan ook op sommige SEH's ) ,.... puur omdat ze zich niet lekker voelen als een man met z'n neus tussen d'r benen zit ,..

niet normaal meer , ze hebben helemaal niks te eisen.moet je kijken wat ze allemaal eisen.moeten wij is daar doen in hun landen worden we meteen koppie kleiner gemaakt.meteen terug op het vliegtuig.blij zijn dat ze uberhaupt hier mochen wonen.

Er staat nergens in de Koran dat een arts voor een vrouwelijke patient vrouwelijk moet zijn. Arts is ARTS PUNT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Arts is de enige man buiten de echtgenoot die een vrouw WEL naakt mag zien om hele andere redenen dat het bed te delen.

Dit soort bekrompen ideeen verzinnen die bebaarde mannen zelf. Maar laten we wel wezen, het probleem heeft niets met de islam zelf te maken maar met die gasten die zulke belachelijke ideeen verzinnen. En laten we wel wezen, streng christelijke vrouwen eisen ook een vrouw als gynaecoloog. Heb dat zelf meegemaakt.

Wat nogmaals hier door een aantal is benadrukt, zeg ik nogmaals als professional:
1. Patienten die artsen bedreigen horen gestraft te worden.
2. Patienten kiezen ZELF een arts. Ze mogen iedere arts bezoeken die ze willen. Maar in NOOD is een arts VERPLICHT patient te helpen ongeacht geslacht, geaardheid of whatever van de patient. Weigert de patient, dan moet de patient een verklaring TEKENEN dat hij NIET behandeld wil worden en de arts moet dit goed documenteren. Zo heeft de arts zichzelf gedekt.
3. Patienten die weigeren moeten dit duidelijk vantevoren aangeven. Hierdoor ontstaat ook geen heisa. Uiteraard moet de reden gegerond zijn.

De hamvraag blijft: wat is gegrond? Als arts houd je ook rekening met Jehova getuigen die geen bloedtransfusie willen. Dus in geval van nood vind je het als nuchtere hollander natuurlijk absurd dat een Jehove bloed weigert en vind jij de reden niet gegrond.

‘Je hebt de plicht patiënten te helpen. Maar als die weigeren door jou te worden behandeld, houdt de verantwoordelijkheid op.’
En in het meest gunstige geval lost het probleem zichzelf op. :D

Komkommertijd nieuws. Man van moslima wil vrouwelijke arts. Is die er niet dan is een mannelijk exemplaar schijnbaar ook goed. Dus wat is het probleem?

Beetje vreemd allemaal.

1. Laat je behandelen of sterf
2. Ongeloofwaardig verhaal aangezien in de landen van herkomst vaak geen vrouwelijke artsen bestaan omdat die nou eenmaal niet mogen studeren vraag me af hoe ze dat daar dan oplossen.

:roflol: Juist! Iedereen wil een vrouwelijk arts. Tijd voor een beetje positieve discriminatie op de opleidingen. Ohw, wat zeg ik nu weer:D

Joh wees maar niet bang. Over een aantal jaren zijn er veel meer vrouwelijke dan mannelijke artsen. Het is regelmatig voorgekomen dat ik bij een practicum zat en dat ik van de groep van 15 personen de enigste man was. Mark my words, als het zo doorgaat is de mannelijke arts over een tiental jaren een bedreigde diersoort.;)

Heb je problemen met je arts die je op dat moment kan/moet helpen? Ga naar huis en sterf.

Stel je wil een vrouwelijke gynaecoloog als moslima, en mag kiezen tussen een lesbische gynaecoloog of een hetero mannelijke gynaecoloog. Piep je dan anders als moslima? :D

Stel je wil een vrouwelijke gynaecoloog als moslima, en mag kiezen tussen een lesbische gynaecoloog of een hetero mannelijke gynaecoloog. Piep je dan anders als moslima? :D

Waarom moet dat tuig alles maar naar hun zin hebben , laat ze lekker opt*fen met dat waangeloof van ze. Wij moeten het ook accepteren zoals het komt en die achterlijke tafelkleden moeten alles maar tot in de puntjes geregeld hebben!

Gewoon lekker dood laten gaan of terugsturen als ze toch alleen maar kunnen klagen.

Ongeloofwaardig verhaal aangezien in de landen van herkomst vaak geen vrouwelijke artsen bestaan omdat die nou eenmaal niet mogen studeren vraag me af hoe ze dat daar dan oplossen.
Wil je ons nu zeggen dat sommige mannelijke moslims in ons land eigenlijk gewoon misbruik proberen maken van onze gastvrijheid en toegeeflijkheid om alles naar hun hand te zetten terwijl hun voorouders daar nooit een probleem van hebben gemaakt? ;)

Wil je ons nu zeggen dat sommige mannelijke moslims in ons land eigenlijk gewoon misbruik proberen maken van onze gastvrijheid en toegeeflijkheid om alles naar hun hand te zetten terwijl hun voorouders daar nooit een probleem van hebben gemaakt? ;)

:hahaha: de aap is uit de mouw !

:slotje:

. . .

Laatst bewerkt:
Ik zou het "graag of niet" beleid toepassen.

Opmerkelijk is ook dat ze in Moslim landen als Saoudi Arabie hier lang niet zo moeilijk over doen als hier, spreekt een of andere arts uit ervaring aldus het NRC-next.

Ze moeten mischien ook maar eens een voorbeeld nemen aan de fundamentele christenen hier in dit land, die janken er niet over maar laten zich gewoon niet behandelen als het om principes gaat. Take it or leave it.

edit:
Inderdaad; graag of niet.

Terug
Naar boven