Leviathan zei:Nadeel is dat door cultuursverschil eea wel s verkeerd geinterpreteerd wordt. En radicale Moslims dulden geen kritiek op hun geloof.
waar die man mee bezig was kun je toch geen kritiek meer noemen
Hicham
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Leviathan zei:Nadeel is dat door cultuursverschil eea wel s verkeerd geinterpreteerd wordt. En radicale Moslims dulden geen kritiek op hun geloof.

Reinier zei:
Leviathan zei:Jij hebt het over een soms sarcastische manier van uitspreken door de wijlen heer v. Gogh. Blijkbaar is dat door sommigen wel heel verkeerd geinterpreteerd en voldoende aanleiding geweest om hem het zwijgen op te leggen.
Leviathan zei:@Hicham: kritiek en rascisme liggen tegenwoordig wel heeel dicht bij elkaar. En indien het slechts als kritiek bedoeld is, wordt het vaak al gauw bestempeld als rascisme door een aantal allochtonen met een teveel aan zelfmedelijden.
TylW zei:Je moet je eens voorstellen wat er zou gebeuren als Wilders op tv zou zeggen dat hij Abdul-Jabbar dood wil hebben en blij was met de dood van een Marrokaan...
Ik denk dat hij onmiddelijk de bak invliegt voor racisme, samenzwering en poging tot moord of het aanzetten ervan.
)
)Maar laten we niet vergeten dat de Islam veel belangrijker is dan het recht op vrije meningsuiting en dat het schaamteloos dood wensen van iemand in het openbaar daar ook bij hoort.![]()
hicham zei:Ik vind het eerder een belachelijkmakende, kleinerende en beledigende manier. En zoals reeds bekend lossen sommige mensen (van alle rassen) dat op met geweld, jammer.
Hicham
Leviathan zei:Ik vindt persoonlijk de verstokte moslims, die bv een vrouw geen hand willen/mogen geven, ook een stel %$#&.Die mensen zijn niet van deze tijd. Ik kom daar ook openlijk voor uit, zonder dat ik de gehele moslim bevolking daarop aankijk en beoordeel.

hicham zei:Ja, maar even serieus (ik neem het de media nu kwalijk) het aantal mensen wat zo denkt in nederland is volgens mij op één hand te tellen. Voor zover ik het weet mogen de strengere moslims alleen een vrouw niet groeten vanaf kussen op de wangen (en alles wat "erger" is).
, ik vondt t ook opmerkelijk van die vent om het NIET te doen.hicham zei:Of het moet zijn dat sommige mensen hun geslachtsorganen op hun handen hebben zitten![]()

DonnieBrasco zei:Van Gogh werd bijvoorbeeld niet opgepakt vanwege zijn uitspraken richting moslims en de Islam. Mohammed B daarentegen zit nu gewoon in de bak en hij zal er nog een hele tijd in moeten blijven.
Reinier zei:Mohammed B heeft iemand op brute wijze afgeslacht! Dit kan niet vergelijken met Theo van Gogh zijn uitspraken richting moslims en de Islam!
Leviathan zei:Precies!! Er geldt hier nu eenmaal vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Dat staat los van, iemand met een andere, of aanstootgevende mening om zeep helpen.
Leviathan zei:Precies!! Er geldt hier nu eenmaal vrijheid van meningsuiting voor iedereen. Dat staat los van, iemand met een andere, of aanstootgevende mening om zeep helpen.
Reinier zei:Mohammed B heeft iemand op brute wijze afgeslacht! Dit kan niet vergelijken met Theo van Gogh zijn uitspraken richting moslims en de Islam!
Reinier zei:Tuurlijk geldt er een vrijheid van meningsuiting voor iedereen, maar je moet niet overdrijven. Men vindt dat iedereen maar alles moet kunnen zeggen. Ik ben van mening dat je toch een grens moet stellen aan de vrijheid van meningsuiting in het openbaar.
DonnieBrasco zei:Ik vergelijk het dus niet he. Ik ga in op een stelling. Ik wil ermee zeggen dat als Nederland de Islam boven de vrijheid van meningsuiting zou zien dan zou Mohammed B nu niet in de bak zou zitten.
Leviathan zei:Rascisme is zelfs in NL volgens de wet strafbaar. Alleen zoals ik al eerder zei:
Wat is tegenwoordig rascisme en wat niet? Omvat rascisme alles dat door mensen als aanstootgevend en kwetsend gezien kan worden? In dat geval kan iemands mening ook als aanstootgevend ervaren worden.
Nogmaals: Ik vindt dat er een dunne lijn ligt tussen rascisme en kritiek, danwel wat als rascisme geinterpreteerd kan worden.
hicham zei:Daarom zou er juist een grens gesteld moeten worden
Hicham

Leviathan zei:Rascisme is zelfs in NL volgens de wet strafbaar. Alleen zoals ik al eerder zei:
Wat is tegenwoordig rascisme en wat niet? Omvat rascisme alles dat door mensen als aanstootgevend en kwetsend gezien kan worden? In dat geval kan iemands mening ook als aanstootgevend ervaren worden.
Nogmaals: Ik vindt dat er een dunne lijn ligt tussen rascisme en kritiek, danwel wat als rascisme geinterpreteerd kan worden.
Reinier zei:Moord = moord.
Ik denk dat iedere weldenkende moslim deze Mohammed niet als moslim ziet.
volgens mij begrijp je me nog steeds verkeerd, ik reageerde dus op: