AndroidHealthClinic

Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood

Status
Niet open voor verdere reacties.
hicham zei:
Ja, dat meen ik, dit hebben "jullie"ervan gemaakt. (kloten met jullie/ons te werken, maar zo is het tenminste duidelijk)
Wil je mij marokkaanse woordjes gaan leren :roflol: , laat me niet lachen

Hicham
Die is goed, jij gaat even beweren dat een imam geen invloed heeft op de Marokkaanse jeugd en ook niet als een soort leraar functioneert. Dan ben je wel zeer naïef.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=imam

Je moet voor de grap eens kijken wat voor positieve berichten je krijgt op google met deze query, zegt heel veel over hoe de Marokkaanse jeugd is opgevoed: http://www.google.be/search?hl=nl&q=marokkaanse+jeugd&meta=

TylW zei:
Die is goed, jij gaat even beweren dat een imam geen invloed heeft op de Marokkaanse jeugd en ook niet als een soort leraar functioneerd. Dan ben je wel zeer naïef.

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=imam

Je moet voor de grap eens kijken wat voor positieve berichten je krijgt op google met deze query, zegt heel veel over hoe de Marokkaanse jeugd is opgevoed: http://www.google.be/search?hl=nl&q=marokkaanse+jeugd&meta=

Had ie maar een invloed, dan waren de moskeeen niet voor 90% gevuld met oude mannen (makkelijk te checken, ga morgen om 13.30 bij de plaatselijke moskee staan en geloof je eigen ogen dan maar. Dit is het vrijdagsgebed, het elangrijkste gebed.)
Nederlandse spelling is niet van toepassing op een marokkaans woord, het blijft imaam, zo spreek je het immers uit....

Hicham

hicham zei:
Nederlandse spelling is niet van toepassing op een marokkaans woord, het blijft imaam, zo spreek je het immers uit....
Die regel gaat maar zeer weinig op. Dan zou "1 braam, 2 bramen" ook heel anders klinken. Kortom: je schrijft het in het Nederlands met 1 "a", of je het nu leuk vindt of niet.

ik ga niet discussieren over hoe je een woord moet schrijven, dat kan me echt een worst wezen. Als je het schrijft zoals je het uitspreekt schrijf je het met -aa-, is alleen zodat niet-moslims het niet raar gaan uitspreken.

Hicham

• Topic Starter Topic Starter
Tussen de taalstrijd door lees ik opnieuw dat er weer lekker snel in de slachtofferrol wordt gekropen en dat vooral bepaalde functies worden gebagetalliseerd. (=kleiner, onbelangrijker maken dan het in werkelijkheid is).

Jarenlang hebben Moslims in educatieve programma's de Nederlanders laten zien wat voor sleutelrol hun Imam speelt in een moskee en nu ineens: Floep! Is ie verworden van sleutelfiguur en raadsman binnen een gemeenschap naar een ventje zoals jij en ik alleen met wat meer kennis van een boek.

Waarom is dat zou je zeggen. Duidelijk: De Moslims kunnen het nu even niet gebruiken dat een Imam als verantwoordelijk figuur wordt gezien want verantwoordelijke figuren valt dingen aan te rekenen!

DBC01 zei:
Tussen de taalstrijd door lees ik opnieuw dat er weer lekker snel in de slachtofferrol wordt gekropen en dat vooral bepaalde functies worden gebagetalliseerd. (=kleiner, onbelangrijker maken dan het in werkelijkheid is).

Jarenlang hebben Moslims in educatieve programma's de Nederlanders laten zien wat voor sleutelrol hun Imam speelt in een moskee en nu ineens: Floep! Is ie verworden van sleutelfiguur en raadsman binnen een gemeenschap naar een ventje zoals jij en ik alleen met wat meer kennis van een boek.

Waarom is dat zou je zeggen. Duidelijk: De Moslims kunnen het nu even niet gebruiken dat een Imam als verantwoordelijk figuur wordt gezien want verantwoordelijke figuren valt dingen aan te rekenen!

Hij is wel degelijk een verantwoordelijk figuur, maar niet onze leider ofzo. Vergelijk hem voor het gemak met een pastoor.....

hicham zei:
Hij is wel degelijk een verantwoordelijk figuur, maar niet onze leider ofzo. Vergelijk hem voor het gemak met een pastoor.....

Ook een pastoor kan invloed uitoefenen op bep. mensen. Denk bv eens aan de Jehova's. Lijkt me dat die mensen zelf ooit s hebben opengestaan voor een dergelijke hersenspoeling. Wanneer Marokkanen tegen een Imaaaaaaam opkijken, en deze predikt haat en geweld jegens de Westerse Wereld, dan zijn er altijd mensen die daadwerkelijk het zwaard op zullen pakken.

Lijkt me dat dat soort idioten eerst maar s opgeruimd moeten worden, goed begin is het halve werk.

ERNESTO M. zei:
Die Abdul Jabber van de Ven is helemaal geen Imam, en of ie volgelingen heeft is al helemaal de vraag. Dus in dat opzicht is ie wel te vergelijken met van Gogh.

Ach, die Abdul Sjabber is gewoon fan van van Gogh! Door de doodswens krijgt gedachtegenoot Wilders er zo weer vier zetels bij, dus wij danken de goede man hartelijk.

hicham zei:
Nogmaals, verdiep je wat meer in de materie.

Zie jij Nederlandse jongeren naar de kerk gaan en naar de boodschap van een pastoor staan luisteren??

Dat doen er héél erg weinig hoor. Echter Marokkaanse jongeren hechten, indien ze gelovig zijn, veel meer belang aan de imam, en de uitspraken van deze.
Het is veel meer dan een pastoor, het is een persoon die verantwoordelijk kan zijn voor de toekomst van probleemjongeren.
Men vergelijkt hem dus eerder met een leraar, begeleider, leider. En de opvoeding is de hoeksteen van een maatschappij, dus als die persoon het verknoeid...

Maar vooral blijven ontkennen, zo gaat het probleem zeker opgelost geraken.

Nogmaals omdat je het wat moeilijk hebt met bepaalde begrippen:

imam (de ~ (m.), ~s)
1 voorganger bij het gebed in de moskee
2 islamitisch geestelijke en leraar
3 wereldlijk en geestelijk leider binnen de sjiitische islam

we·reld·lijk (bn.)
1 tot de wereld behorend, niet-geestelijk, niet-kerkelijk => profaan, seculair; <=> geestelijk

Duidelijk genoeg voor meneer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven