Fitness Seller

Shocking News Moslimpartij mikt op verkiezingen 2010

Mijn stem hebben ze.

Als ze landelijk gaan ga ik zeker op ze stemmen, zullen er meer volgen die anti wilders zijn. :D

Geen problemen met een moslimpartij, we hebben ook de christenunie en dergelijke. Echter waar ik wel moeite mee heb is het volgende citaat:

''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen."

Waarom moet de samenleving zich kenmerken door islamitische waarden? We zijn geen islamitische natie, dus waarom moet onze samenleving zich wederom gaan voegen naar islamitische waarden? Op de één of andere manier loopt de PR vanuit het islamitische blok toch altijd ergens spaak...

Geen problemen met een moslimpartij, we hebben ook de christenunie en dergelijke. Echter waar ik wel moeite mee heb is het volgende citaat:

''Wij streven naar een samenleving die zich kenmerkt door islamitische waarden en normen."

Waarom moet de samenleving zich kenmerken door islamitische waarden? We zijn geen islamitische natie, dus waarom moet onze samenleving zich wederom gaan voegen naar islamitische waarden? Op de één of andere manier loopt de PR vanuit het islamitische blok toch altijd ergens spaak...

Je wilt wel een islamitische partij?
Maar je vindt die citaat te ver gaan? Dat is wat tegenstrijdig. Want de reden dat ze een moslimpartij zijn is nou juist dat wat daar staat.

Net zoals de CDA en de Christenunie streven naar een land dat zich kenmerkt door christelijke normen en waarden. En daar zijn ze al aardig naar op weg.

Het ging mij meer om de vrijheid in de politiek. Een democratisch systeem is er op gericht dat iedereen een stem krijgt. Als je hier wat aan wilt doen ben je imo niet veel beter bezig dan landen als Iran of SA.

Een grondwetwijziging kan in Nederland ook. Inderdaad 2/3 van het parlement (wat al bijna onmogelijk is) en dan moet het ook nog door de eerste kamer. En volgens mij moet het ook nog over 2 parlementen.
Dus dat gaat niet zo 1-2-3.

Maar correct me if i'm wrong.
Ach de tijd is er inderdaad nog niet rijp voor. Teveel mensen zijn nog gelovig en stemmen helaas op religieuze (christelijke) partijen. Dus als ik het realistisch bekijk weet ik ook wel dat een totale secularisering binnen de politiek niet voor morgen is.

Wat je zegt over een stem krijgen: waarom zou je geen stem krijgen zonder religieuze partij? Je stem zou juist veel persoonlijker en duidelijker zijn zonder de religieuze dogma's. Je zou kunnen stemmen op partijen die een eigen programma hebben, ipv op partijen die zich te baseren op een achterhaald boekje.

Inderdaad, dit is gewoon streven naar een samenleving binnen een samenleving. Totaal onaanvaardbaar, het is eigenlijk zeggen: wij willen Nederland islamiseren. En het ergste is dat partijen als CDA daar waarschijnlijk nog aan zouden meewerken ook.

Ach de tijd is er inderdaad nog niet rijp voor. Teveel mensen zijn nog gelovig en stemmen helaas op religieuze (christelijke) partijen. Dus als ik het realistisch bekijk weet ik ook wel dat een totale secularisering binnen de politiek niet voor morgen is.

Wat je zegt over een stem krijgen: waarom zou je geen stem krijgen zonder religieuze partij? Je stem zou juist veel persoonlijker en duidelijker zijn zonder de religieuze dogma's. Je zou kunnen stemmen op partijen die een eigen programma hebben, ipv op partijen die zich te baseren op een achterhaald boekje.

Ja,ik ben het met je eens. Maar je moet je een beetje inleven in de gelovige medemens.
Hun hele leven is gebaseerd op een achterhaald boekje en dat is voor hen de ultieme waarheid. Dus voor hen is een gelovige politieke partij juist iets extra's en ze zullen er op stemmen omdat die partij hun geloof een stem geeft.
Je kan een geloof niet vergelijken met een hobby bijvoorbeeld, het gaat veel verder.

Volgens mij werd een extremistische moslimpartij met enige draagvlak van significantie met als uitgangspunt de Sharia als onmogelijk geacht, maar whatever.

Noem me naief, maar ik denk dat dit soort ontwikkelingen een belangrijk element zal blijken in de toenadering, vermenging tussen moslims en 'wij' op de lange termijn, over een jaar of 20, 30 terugkijkend.

Helemaal mee eens, positief denkende. Het is een destructief denken als je mee wilt gaan met de ideeen van Wilders. Reeel gezien zijn die onmogelijk wat uiteindelijk alleen maar haat en verdeeltheid plus teleurstelling oplevert. Willen we nog wat maken van onze samenleving zal er van beide kanten water bij de wijn moeten, true story. Een dergelijke partij biedt wellicht meer inzage om dit mogelijk te maken.

Sowieso lijkt het me dan een prettig idee op de langere termijn godsdienst als eerste buiten de discussie te houden. Voor veel extreme moslims en christenen al een opgave opzich. Als men dan eens leert elkaars perspectieven te begrijpen (ik zeg begrijpen, niet overnemen) is de stap naar onderlinge tolerantie nog dichterbij. Vooral de kant van religie en respecteren van perspectieven baart me toch zorgen *eet rustig zijn broodje shoarma op*.

Je wilt wel een islamitische partij?
Maar je vindt die citaat te ver gaan? Dat is wat tegenstrijdig. Want de reden dat ze een moslimpartij zijn is nou juist dat wat daar staat.

Net zoals de CDA en de Christenunie strijden naar een land dat zich kenmerkt door christelijke normen en waarden. En daar zijn ze al aardig naar op weg.

Ik zeg dat ik niets tegen het oprichten van een moslimpartij heb, waarom zou ik? Onze samenleving heeft veel moslims, dus waarom zouden deze mensen geen spreekbuis of vertegenwoordiging mogen hebben?
Daarbij moet ik zeggen dat ik geen fan ben van religie in de politiek. Ik pleit dan ook al jaren voor het afschaffen van namen als de CDA en ChristenUnie. Het is ouderwets en achterhaald, echter de situatie is zoals hij is. Dus zolang de CDA en ChristenUnie bestaan is er ook het recht voor de moslimpartij om opgericht te worden.

Echter ik vind het citaat storend, omdat het gaat over het assimileren van de niet-islamitische samenleving tot en wel-islamitische samenleving. Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat de moslims niet willen accepteren dat ze nog steeds een minderheidsgroep zijn en ook op die manier zichzelf in de politiek moeten mengen.
Er kan niet verwacht worden van niet-islamieten dat zij zich aan passen aan een cultuur die niet de authethieke is. Het citaat vind ik vanuit deze redenatie dan ook een verwaande uitspraak komende van de moslimparTeiders.

o zo
eerst meerderheid allochtonen broeien in een stad(rotterdam) en dan met aantallen de verkiezing in zo'n gemeente winnen
vraag mij toch af wat een moslimpartij van plan is, waarom zo de nadruk op moslim leggen? willen ze moskee's bouwen? special voorzieningen voor moslims? of gaan ze als een normale partij "regeren"? ik vind het maar achterlijk

christenunie is ook een achterlijke partij, en na het lezen van dat citaat kots ik op die moslimpartij

Het ontstaan van zo'n partij werd hier door de linkerzijde altijd als onmogelijk geacht. Ik heb dit voorspelt, en ze zal groeien ook: ongeveer 1 op 16 van de Nederlanders is reeds moslim, dat kan alleen toenemen als je weet dat het een geloof is dat zich steeds verder verspreid over de wereld. Het uiteindelijke doel is wereldheerschappij, dat hebben verscheidene islamitische leiders reeds openbaar duidelijk gemaakt. En lach het nu maar weer allemaal weg, over 10-20 jaar praten we weer...

Terwijl religie beter zou verdwijnen uit de politiek is dit opnieuw een stap terug, zeer jammer.

Onmogelijk geacht? Volgens mij werd er alleen onmogelijk geacht dat zo'n partij een aanhang krijgt waarmee wetswijzigingen mogelijk zijn. Dit soort partijen zijn gedoemd om splinterpartijen te blijven. Moslims zijn namelijk geen homogene groep en een moslimpartij kan dus nooit alle moslims dienen of zelfs maar een groep die een aanmerkelijk belang zal hebben in de landelijke politiek.

Over 10 of 20 jaar is er geen wereldheerschappij van moslims, dan zijn er eerder rassenrellen geweest omdat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking zeer xenofobe trekken begint te vertonen.

Ik zeg dat ik niets tegen het oprichten van een moslimpartij heb, waarom zou ik? Onze samenleving heeft veel moslims, dus waarom zouden deze mensen geen spreekbuis of vertegenwoordiging mogen hebben?
Daarbij moet ik zeggen dat ik geen fan ben van religie in de politiek. Ik pleit dan ook al jaren voor het afschaffen van namen als de CDA en ChristenUnie. Het is ouderwets en achterhaald, echter de situatie is zoals hij is. Dus zolang de CDA en ChristenUnie bestaan is er ook het recht voor de moslimpartij om opgericht te worden.

Echter ik vind het citaat storend, omdat het gaat over het assimileren van de niet-islamitische samenleving tot en wel-islamitische samenleving. Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat de moslims niet willen accepteren dat ze nog steeds een minderheidsgroep zijn en ook op die manier zichzelf in de politiek moeten mengen.
Er kan niet verwacht worden van niet-islamieten dat zij zich aan passen aan een cultuur die niet de authethieke is. Het citaat vind ik vanuit deze redenatie dan ook een verwaande uitspraak komende van de moslimparTeiders.

Ja, ik kan je wel volgen.

Maar die uitspraak die jij aanhaalt maakt ze nou juist tot een moslimpartij.

o zo
eerst meerderheid allochtonen broeien in een stad(rotterdam) en dan met aantallen de verkiezing in zo'n gemeente winnen
vraag mij toch af wat een moslimpartij van plan is, waarom zo de nadruk op moslim leggen? willen ze moskee's bouwen? special voorzieningen voor moslims? of gaan ze als een normale partij "regeren"? ik vind het maar achterlijk

christenunie is ook een achterlijke partij, en na het lezen van dat citaat kots ik op die moslimpartij

We zullen dan ook van Christelijke partijen afmoeten (mijn zegen heb je). Hoe verkoop je anders dat een moslim partij niet mag maar een SGP kan blijven bestaan (imo exact hetzelfde kaliber). Religie hoort in de huiskamer (te branden in de openhaard), niet in de politieke ruimte van Nederland. De dag dat ik dat meemaak sta ik vooraan te klappen in Den Haag.

Ja, ik kan je wel volgen.

Maar die uitspraak die jij aanhaalt maakt ze nou juist tot een moslimpartij.

Eens en eigenlijk ook oneens. De moslimpartij zou een spreekbuis kunnen zijn voor de moslims en dus voor de bijbehorende normen en waarden. Daar heb ik ook geen problemen mee, wanneer deze waarden oprecht zijn en bij kunnen dragen aan de samenleving. Echter zoals het nu verwoord is, komt het over alsof ze inderdaad bezig zijn met het "veroveren" van non-islamitische gebieden.
Het lijkt allemaal een beetje op wat de Christenen tijdens de kruistochten deden. Op zich ook niet verwonderlijk aangezien het merendeel van de arabische landen nog in de late middeleeuwen qua maatschappij leven.

Misschien is het slechts een onhandige verwoording van de moslimparTeiders.

De moslimpartij zou een spreekbuis kunnen zijn voor de moslims en dus voor de bijbehorende normen en waarden.

Dat is juist het probleem met Nederland. Er zijn al genoeg spreekbuizen. Al dat geleuter over normen en waarden, geloven en gebruiken. Ze moeten eens gaan regeren en kappen met die gevoelens van iedereen goed te willen praten en lijmen. Drama queens.

Religie hoort inderdaad niet in de politiek maar het is een utopie om te denken dat je partijen met een religieuze basis kan weren uit de politiek. Ik blijf het nogmaals zeggen, de beperkende invloed van zogenaamd Christelijke waarden is een grotere bedreiging voor onze vrijheden dan de opkomst van splinterpartijtjes die de islam als uitgangspunt nemen. Die laatste partijen lukt het namelijk nooit om genoeg moslims aan zich te binden. Radicale moslims willen niks weten van liberale moslims (en vice versa). Soennieten stemmen niet op sji'ieten (en vice versa). Zo zijn er nog legio groepen moslims die niks met elkaar te maken willen hebben.

Dat is juist het probleem met Nederland. Er zijn al genoeg spreekbuizen. Al dat geleuter over normen en waarden, geloven en gebruiken. Ze moeten eens gaan regeren en kappen met die gevoelens van iedereen goed te willen praten en lijmen. Drama queens.

Oke man:rolleyes:

Onmogelijk geacht? Volgens mij werd er alleen onmogelijk geacht dat zo'n partij een aanhang krijgt waarmee wetswijzigingen mogelijk zijn. Dit soort partijen zijn gedoemd om splinterpartijen te blijven. Moslims zijn namelijk geen homogene groep en een moslimpartij kan dus nooit alle moslims dienen of zelfs maar een groep die een aanmerkelijk belang zal hebben in de landelijke politiek.
Ik heb in het verleden citaten gezien waarin gesteld werd dat deze partijen nooit voet aan de grond zouden krijgen. De eerste stap is gezet, of het een splinterpartij zal blijven valt af te wachten. Moslims vinden hun religie belangrijker dan politiek, belangrijker zelfs dan Nederlandse wetten. Dus je zou de plank wel eens stevig kunnen misslaan als je denkt dat het geen homogene groep is. Als er een stevige moslimpartij gevormd wordt dan stemmen ze waarschijnlijk wél voor die partij. En dan krijg je een partij die wel eens ernstig zou kunnen winnen in de toekomst, en zelfs in aanmerking komt om in een coalitie te komen. En wat er ons dan te wachten staat, daar mag ik niet aan denken. Hun programma is in elk geval duidelijk: "islamitische waarden en normen". De islamisering die we tot nu toe gezien hebben, en die door linkse, christelijke en links-liberale partijen in beweging is gebracht zal dan alleen versterkt worden en leiden tot voorstellen die haaks staan op onze waarden en normen. En dan kan je het wel allemaal weglachen en denken dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar uitsluiten kan je het niet. Het is een proces dat reeds lange tijd bezig is en alleen kan toenemen onder het huidige politieke klimaat.

Over 10 of 20 jaar is er geen wereldheerschappij van moslims, dan zijn er eerder rassenrellen geweest omdat een aanzienlijk gedeelte van de bevolking zeer xenofobe trekken begint te vertonen.
Xenofobie niet verwarren met terecht kritisch denken over bepaalde evoluties binnen de samenleving. Als overtuigde atheïst moet je altijd kritisch zijn en blijven voor evoluties die een gezonde secularisering binnen de maatschappij tegenwerken en/of teniet doen.

Eens, onze samenleving kenmerkt zich door de grote hoeveelheid keuzes die we hebben. Op de meeste gebieden is dat erg prettig, bijvoorbeeld bij producten. Echter op sommige gebieden zorgt het voor te veel verspreiding, zoals in de politiek waar geen duidelijke fronten zijn. Als je dan kijkt naar de Partij voor de Dieren die met elk vraagstuk wat ze voorleggen, €3000,- van de belastingbetaler opsnoept. Dan ga je je toch afvragen waar we in godsnaam mee bezig zijn.

In die zin vind ik een front vanuit de bevolking tegen de politiek ook niet onterecht en eigenlijk wel een juist iets. Echter zolang dat niet gebeurd, kunnen we alleen praten over de invulling van het huidige politieke stelsel en daarin heeft een moslimpartij bestaansrecht.

Ik heb in het verleden citaten gezien waarin gesteld werd dat deze partijen nooit voet aan de grond zouden krijgen. De eerste stap is gezet, of het een splinterpartij zal blijven valt af te wachten. Moslims vinden hun religie belangrijker dan politiek, belangrijker zelfs dan Nederlandse wetten. Dus je zou de plank wel eens stevig kunnen misslaan als je denkt dat het geen homogene groep is. Als er een stevige moslimpartij gevormd wordt dan stemmen ze waarschijnlijk wél voor die partij. En dan krijg je een partij die wel eens ernstig zou kunnen winnen in de toekomst, en zelfs in aanmerking komt om in een coalitie te komen. En wat er ons dan te wachten staat, daar mag ik niet aan denken. Hun programma is in elk geval duidelijk: "islamitische waarden en normen". De islamisering die we tot nu toe gezien hebben, en die door linkse, christelijke en links-liberale partijen in beweging is gebracht zal dan alleen versterkt worden en leiden tot voorstellen die haaks staan op onze waarden en normen. En dan kan je het wel allemaal weglachen en denken dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen, maar uitsluiten kan je het niet. Het is een proces dat reeds lange tijd bezig is en alleen kan toenemen onder het huidige politieke klimaat.

We zullen zien, ik voorspel echter binnen 10 jaar dat er geen enkele moslimpartij zal zijn die meer dan 2 zetels haalt.

Het huidige politieke klimaat is toch vooral 'moslims zijn k*t, moslims moeten weg'. Wilders is vooral deportatie van miljoenen en heeft in de peilingen de meeste stemmen.

Xenofobie niet verwarren met terecht kritisch denken over bepaalde evoluties binnen de samenleving. Als overtuigde atheïst moet je altijd kritisch zijn en blijven voor evoluties die een gezonde secularisering binnen de maatschappij tegenwerken en/of teniet doen.

Ik heb niks met religieus georienteerde partijen maar ben wel realitisch genoeg om te weten dat zulke partijen net zo goed thuishoren in een democratie als een groot gedeelte van de bevolking nog steeds gelooft in een god. Wenselijk is het niet maar de atheisten bepalen natuurlijk niet alleen wat wenselijk is.

Terug
Naar boven