dit dus

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dit dus

Klopt, alleen bepaald een ander politiek klimaat dat met die partijen niet geregeerd wordt vanwege ethische redenen... (geschreven of ongeschreven cordon). Overigens vind ik uiteraard niet dat een Wilders een goed alternatief is voor de traditionele knoeiers. Either way we're ****ed.We zullen zien, ik voorspel echter binnen 10 jaar dat er geen enkele moslimpartij zal zijn die meer dan 2 zetels haalt.
Het huidige politieke klimaat is toch vooral 'moslims zijn k*t, moslims moeten weg'. Wilders is vooral deportatie van miljoenen en heeft in de peilingen de meeste stemmen.
Inderdaad, maar dat besef ik ook. Ik vind alleen niet dat men steeds de kritische denkers in de "xenofoben" groep moet stoppen. Het is niet omdat je kritisch staat tegenover een geloof en een gemeenschap dat je een vreemdelingenhater bent. Nu zeg ik niet dat dat je bedoeling was, maar het is zeker merkbaar bij anderen.Ik heb niks met religieus georienteerde partijen maar ben wel realitisch genoeg om te weten dat zulke partijen net zo goed thuishoren in een democratie als een groot gedeelte van de bevolking nog steeds gelooft in een god. Wenselijk is het niet maar de atheisten bepalen natuurlijk niet alleen wat wenselijk is.
Authentieke cultuur? Cultuur is nooit 'authenthiek'. 'De cultuur van Nederland' word niet gevormd door wat 'den blanke weldenkende rechtsche meerderheid' denkt, doet of vindt. Nederland is een mengelmoes van meerdere culturen en meerdere ethnische groepen waaronder de moslims. Het feit dat ze het hebben over de islamitische normen en waarden zou niet schokkend moeten zijn als je enig idee had wat die inhielden.Ik zeg dat ik niets tegen het oprichten van een moslimpartij heb, waarom zou ik? Onze samenleving heeft veel moslims, dus waarom zouden deze mensen geen spreekbuis of vertegenwoordiging mogen hebben?
Daarbij moet ik zeggen dat ik geen fan ben van religie in de politiek. Ik pleit dan ook al jaren voor het afschaffen van namen als de CDA en ChristenUnie. Het is ouderwets en achterhaald, echter de situatie is zoals hij is. Dus zolang de CDA en ChristenUnie bestaan is er ook het recht voor de moslimpartij om opgericht te worden.
Echter ik vind het citaat storend, omdat het gaat over het assimileren van de niet-islamitische samenleving tot en wel-islamitische samenleving. Ik denk dat het grootste probleem zit in het feit dat de moslims niet willen accepteren dat ze nog steeds een minderheidsgroep zijn en ook op die manier zichzelf in de politiek moeten mengen.
Er kan niet verwacht worden van niet-islamieten dat zij zich aan passen aan een cultuur die niet de authethieke is. Het citaat vind ik vanuit deze redenatie dan ook een verwaande uitspraak komende van de moslimparTeiders.
Ja precies, vooral niet gehoor geven aan de pluriformiteit van het volk. Oh en we moeten natuurlijk vooral niet gelijke kansen voor iedereen proberen te creeeren want we moeten regeren!!! Oh wacht.Dat is juist het probleem met Nederland. Er zijn al genoeg spreekbuizen. Al dat geleuter over normen en waarden, geloven en gebruiken. Ze moeten eens gaan regeren en kappen met die gevoelens van iedereen goed te willen praten en lijmen. Drama queens.

Ik hoop toch echt niet dat je wilt ontkennen dat een groot deel van de bevolking enige xenofobe ideeen heeft. Kijk naar de reacties op dit forum alleen al. Ik ga niet echt stemmen op de moslimpartij gekkie, ik vind GroenLinks veel leuker. Dat was gewoon bedoeld om jullie wat te jammeren te geven.Xenofobie niet verwarren met terecht kritisch denken over bepaalde evoluties binnen de samenleving. Als overtuigde atheïst moet je altijd kritisch zijn en blijven voor evoluties die een gezonde secularisering binnen de maatschappij tegenwerken en/of teniet doen.
Ik wees er enkel op dat er nog iets anders is dan xenofobie of islamofobie als het gaat over tegenstanders van islamisering. Sommige mensen haten religies of vreemdelingen niet, maar wensen toch niet dat dit toeneemt. Misschien moet links ook eens wat kritischer worden. Ik begrijp dat ze graag alles knuffelen wat vreemd is om genoeg kiesvee aan te trekken, maar soms is het handig als je je oogkleppen afdoet en even onderzoekt of die islamisering wel zo gezond is.Ik hoop toch echt niet dat je wilt ontkennen dat een groot deel van de bevolking enige xenofobe ideeen heeft. Kijk naar de reacties op dit forum alleen al. Ik ga niet echt stemmen op de moslimpartij gekkie, ik vind GroenLinks veel leuker. Dat was gewoon bedoeld om jullie wat te jammeren te geven.
Authentieke cultuur? Cultuur is nooit 'authenthiek'. 'De cultuur van Nederland' word niet gevormd door wat 'den blanke weldenkende rechtsche meerderheid' denkt, doet of vindt. Nederland is een mengelmoes van meerdere culturen en meerdere ethnische groepen waaronder de moslims. Het feit dat ze het hebben over de islamitische normen en waarden zou niet schokkend moeten zijn als je enig idee had wat die inhielden.
Maar ik beweer niet dat iedereen die niet zo kritisch is als ik oogkleppen op heeft. Het is niet mijn bedoeling om te generaliseren. Ik heb het over een bepaalde groep die zo denkt. Excuses als dat niet duidelijk overkwam.dat duurde lang, voordat de oogkleppen er weer bij gehaald worden.
Je gebruikt dezelfde generalisatie als die jij links toedicht. Jij zegt niet iedereen die kritisch is is xenofoob.
Maar ook niet iedereen die niet zo kritisch is als jij heeft oogkleppen op.
Ja precies, vooral niet gehoor geven aan de pluriformiteit van het volk. Oh en we moeten natuurlijk vooral niet gelijke kansen voor iedereen proberen te creeeren want we moeten regeren!!! Oh wacht.[/SIZE]
Zucht, weer zo'n multiculturele held? In al mijn posts geef ik juist aan niets tegen nieuwe invloeden te hebben en moslims in het bijzonder. Echter praten we over een westerse en oosterse cultuur en daar zitten te grote verschillen tussen. Als je alleen al naar wat van de oostblok landen zou gaan zou je al veel bijna onoverkoombare cultuurverschillen zien. En dit zijn landen die momenteel als het westers gezien worden.
Om dan de cultuurverschillen nog groter te maken ga je dus naar de oosterse cultuur, of dat nu arabië is of china, zelfde problemen. En als je dan die cultuur de huidige (westerse) cultuur wilt laten vervangen, dan kom je probemen tegen die onoverkomelijk zijn.
Het westen heeft de fout gemaakt met het binnenhalen van de moslims vele jaren terug. Nu moet dat opgelost worden, echter is dat door de cultuur en mentaliteit van beiden kanten bijna onmogelijk.
Ik ben benieuwd hoe die "normen en waarden" dan verschillen met de andere partijen...
Ik mag hopen dat zij hun moralen niet halen uit een 2 duizend jaar oud boek.
Opvoeding, de maatschappij, eigen ervaringen a.k.a. intuïtie
Ook inlevingsvermogen etc.
Why?
2) In hoeverre kunt u politiek bedrijven zonder dat uw religieuze verplichtingen in het gedrang komen?
Ik heb dit al eerder en vaker gehoord, ja. M.i. moeten we uitgaan van het feit dat we wonen in Nederland, dat al jaren normen en waarden, wetten en regels heeft. Kijk bv. eens naar de Grondwet en de Universele rechten van de Mens.
In Nederland is er scheiding tussen staat en kerk, scheiding tussen staat en religie. M.i. is dat zeer belangrijk in Nederland om hier te kunnen overleven. Het houdt nl. meteen in dat er vrijheid van godsdienst is en dat er allerlei soorten religies zijn in ons land. Door deze vrijheid hebben we als Moslim ook de mogelijkheid om ons geloof uit te dragen. Natuurlijk zal de overheid altijd alert zijn op het moment als het mis zou gaan.
Gezien het feit dat we in Nederland wonen, zullen we mee moeten kunnen praten als Moslims, zoals ook de Christenen hun eigen partijen hebben (CDA, ChristenUnie, SGP). Ik heb er dus ook niets op tegen dat we meedoen met verkiezingen, mits we ons houden aan de wetten van dit land. We moeten niet streven om van Nederland een Islamitisch kalifaat of zo te willen maken. We zijn de meerderheid niet en we worden de meerderheid niet.
Naast het opkomen voor de politieke rechten van de Moslims (zonder daarbij de radicale politieke Islam te willen nastreven) hebben we het verbond met onze Schepper, Allah, om te voldoen aan onze religieuze verplichtingen. En juist in dit land kan dat echt wel samen.
In het Grondbeginsel van de partij is opgenomen dat de partij gebaseerd is op democratische grondslag en dat ze dit ook zal uitdragen.
3) Hoe gaat u om met de vrijheid voor homocoïtusuelen in Nederland?
Nogmaals we leven in Nederland en zoals al eerder is aangegeven, homo’s hebben rechten (en plichten) in dit land. Die kunnen we niet terugdraaien en ik denk zelfs dat we dat niet eens zouden moeten willen.
Natuurlijk is het homo zijn een beladen onderwerp binnen de Moslimmaatschappij; natuurlijk kan je vermelden dat als Allah zou willen dat er homo’s waren geweest, dat we anders in elkaar hebben gezeten. Misschien wel niet zo ver zouden zijn gekomen. Maar dat is ook binnen de Christelijke en Joodse gemeenschap een beladen onderwerp geweest en nog op verschillende plaatsen.
Maar toch denk ik dat we moeten proberen om met dit “probleem” volwassen om te gaan. Als ik me niet vergis, is er sprake van een antihomo gegeven in de heilige Koran, echter m.i. komt dit uit eerdere heilige Boeken en zou er een lijn kunnen zijn naar Sion.
Daarnaast vind ik het hypocriet als men zegt dat homo’s verboden zouden zijn, terwijl er nog wat jongens en meiden zich gebonden voelen in deze groep. Ik heb het in Tunesië zelfs meegemaakt dat jonge jongens zich gaven aan oudere mannen om maar mee naar Europa te kunnen.
In het Grondbeginselprogramma van de Nederlandse Moslim Partij is artikel 3.2 opgenomen waarin staat dat homocoïtusualiteit in Nederland toegelaten en geaccepteerd is en dat de partij dit standpunt zal respecteren, al hoewel er mensen zullen zijn, die hier moeite mee hebben.
Ik had inderdaad verwacht dat je opvoeding zou zeggen. Bij de meeste mensen hoef je neit veel generaties terug te gaan om een gelovige opvoeding terug te vinden.
Verder verschillen de normen en waarde van de maatschappij niet veel van die van de Christenen (de fundamentalisten even buiten beschouwing gelaten).
Punt is dat iedereen heir maar laagdunkend doet over de christelijke moralen, terwijl ze geen idee hebben hoeveel ze er zelf door beïnvloed worden. En neit altijd op een negatieve manier.
Ik denk dat we de moralen van vandaag juist ONDANKS het Christdom hebben, niet dankzij. Dingen als jij mag niet stelen, anderen pijn doen etc. zouden er ook zijn zonder het Christendom, deh, anders waren we er nu niet want dan hadden de oermensen elkaar de hersens ingeslagen. Als een moderene christen de bijbel nu leest moet hij er veel dingen uitschrappen waar hij het niet mee eens is, hij KIEST alleen de dingen die de moralen die hij al heeft ondersteunen, het is niet zo dat hij z'n moralen uit de bijbel haalt. En hoe komt hij dan aan het vormogen om te kiezen welke dingen in de bijbel wel kunnen en welke niet? Dit zit gewoon in ieder gezond, sociaal mens ingebouwd, anders overleeft het gewoon niet.