AndroidHealthClinic

Moslims draaien niet door

• Topic Starter Topic Starter
De Congolezen zijn inderdaad schandalig behandeld, net als andere Afrikaanse landen, maar ze waren ervoor net zo arm als erna, in ieder geval zijn ze niet structureel armer armer geworden. In Congo zijn er nog steeds grote gebieden waar men nog nooit een westerling gezien heeft trouwens, je moet de westerse invloed niet overschatten.

De Belgen hadden plantages over heel Congo, neem dat aan als feit.

De Belgen hadden plantages over heel Congo, neem dat aan als feit.

Congo is voor het grootste deel een ondoordringbare jungle, zo groot als west europa, zou het knap vinden als enkele belgen zo'n gebied volledig naar hun hand konden zetten en volledig ontwrichten.

Nogmaals, Congo was ervoor net zo arm als erna, alleen dat feit al haalt je theorie volledig onderuit.

Ze weten nu in ieder geval hoe je rubber en diamanten moet winnen. :D

Ik wil geen 'multiculturele samenleving' omdat dat een fundamentele ontkenning van de Nederlandse identiteit zou betekenen. We zijn prima in staat onze eigen boontjes te doppen, daar hebben we geen niet-Westerse allochtonen voor nodig. En...in sommige gevallen kan het medicijn erger zijn dan de kwaal zo blijkt wel..

De verschillen zijn gewoon te groot. Een multicul is dan ook een illusie. Of zoals Horatius het al beschreef;
"Zij, die over zee trekken, veranderen van klimaat maar niet van aard."

Mijn woede richt zich overigens niet tot buitenlanders die die verandering van samenstelling veroorzaakten. Zij deden slechts wat in hun eigenbelang was; verhuizen van een Derde Wereld land naar een goed georganiseerd land. Je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij probeert het beste er van te maken. Mijn woede, haat zelfs, richt zich tot de Nederlanders die verantwoordelijk zijn voor het openen van de poorten. Niemand heeft ons gedwongen zo'n dom immigratiebeleid te voeren, we zijn niet bezet door een vreemde mogendheid die ons geen andere keus liet. We hebben het zelf gedaan en dat maakt het mogelijk nog triester..

Ik ga niet akkoord met Horatius. Als een minderheid naar een land verhuist waar de meerderheid een bepaalde norm hanteert, dan zal een deel van die minderheid veranderen naar die heersende norm. Pas wanneer er een 'wij' vs 'zij' sfeer ontstaat, zal dat veel moeilijker verlopen en zal iedereen een identiteit zoeken. Vandaar dat ik vind dat toenadering en respectvol omgaan met elkaar veel beter zou werken dan elkaar maar constant viseren. Voor elke verhaal hier tegen allochtonen, hoor ik hetzelfde verhaal in turkse café's jegens autochtonen. Echt waar, op dat vlak verschillen jullie geen haar met elkaar.

Ik wil geen 'multiculturele samenleving' omdat dat een fundamentele ontkenning van de Nederlandse identiteit zou betekenen. We zijn prima in staat onze eigen boontjes te doppen, daar hebben we geen niet-Westerse allochtonen voor nodig. En...in sommige gevallen kan het medicijn erger zijn dan de kwaal zo blijkt wel..

De verschillen zijn gewoon te groot. Een multicul is dan ook een illusie. Of zoals Horatius het al beschreef;
"Zij, die over zee trekken, veranderen van klimaat maar niet van aard."

Mijn woede richt zich overigens niet tot buitenlanders die die verandering van samenstelling veroorzaakten. Zij deden slechts wat in hun eigenbelang was; verhuizen van een Derde Wereld land naar een goed georganiseerd land. Je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij probeert het beste er van te maken. Mijn woede, haat zelfs, richt zich tot de Nederlanders die verantwoordelijk zijn voor het openen van de poorten. Niemand heeft ons gedwongen zo'n dom immigratiebeleid te voeren, we zijn niet bezet door een vreemde mogendheid die ons geen andere keus liet. We hebben het zelf gedaan en dat maakt het mogelijk nog triester..

Had deze post nog niet gezien. Helemaal mee eens.

@ Cyan: een geleidelijke toestroom is ok, maar zoveel als nu is gewoon teveel, en dat zie je ook als je naar de harde cijfers kijkt.

ik snap zowiezo niet waarom erover plantages in congo in een ver verleden wordt gepraat, daar hebben we nu in het heden toch weinig mee te maken, doet me een beetje denken aan al die niggaz in da hood die een hekel aan crackers hebben omdat de blanken hun vroeger als slaven gebruikte.

Ik weet niet wat veel of te weinig is. Op wat baseer jij dat misschien ?

Ik weet niet wat veel of te weinig is. Op wat baseer jij dat misschien ?

Op de huidige grote problemen die we dagelijks zien. Er zijn zoveel mensen met een arabische cultuur hierheen gekomen dat velen geen noodzaak zien zich aan te passen, daarmee is een tweedeling ontstaan. Denk niet dat we eraan kapot gaan maar in ieder geval is niemand ermee gebaat.

Op de huidige grote problemen die we dagelijks zien. Denk niet dat we eraan kapot gaan maar in ieder geval is niemand ermee gebaat.

Meeste berichten gaan over allochtonen van de 3de generatie die hier geboren zijn. Daarvoor is het al veel te laat om te zagen en ons voorouders hadden jullie meer dan genoeg nodig.

Ik denk dat er veel meer ingewikkele criteria's zijn om te bepalen wat veel is of weinig en ik denk dat daar ook rekening gehouden wordt. Sowieso vind ik u agument niet overtuigend.

Meeste berichten gaan over allochtonen van de 3de generatie die hier geboren zijn. Daarvoor is het al veel te laat om te zagen en ons voorouders hadden jullie meer dan genoeg nodig.

Ik denk dat er veel meer ingewikkele criteria's zijn om te bepalen wat veel is of weinig en ik denk dat daar ook rekening gehouden wordt. Sowieso vind ik u agument niet overtuigend.

De discussie of we ze nodig hadden is al zo vaak gevoerd. Het kwam goed van pas ja, maar het nettoresultaat is negatief gebleken, dat is uitgebreid gedocumenteerd. Met als logische conclusie dat we beter af waren zonder. Sorry maar dat zijn de harde feiten. Wil niet zeggen dat er niet genoeg hardwerkende allochtonen zijn natuurlijk, maar helaas ook teveel relschoppers en uitkeringstrekkers om het een zegen te noemen.

Laatst bewerkt:
Ok, so be it, maar wat is je punt ? Je zei eerst dat er voort moment teveel toestroom is en dat dit zogezegd naar buiten komt door de negatieve mediaberichten.
Ik zei dat je vooral problemen hebt met allochtonen die hier geboren en getogen zijn. Een migratiestop zal de allochtonen hier niet veranderen en ik betwijfel of een migratiestop (of een vermindering van de toestroom) een doordacht humaan keuze is.

Ok, so be it, maar wat is je punt ? Je zei eerst dat er voort moment teveel toestroom is en dat dit zogezegd naar buiten komt door de negatieve mediaberichten.
Ik zei dat je vooral problemen hebt met allochtonen die hier geboren en getogen zijn. Een migratiestop zal de allochtonen hier niet veranderen en ik betwijfel of een migratiestop (of een vermindering van de toestroom) een doordacht humaan keuze is.

Als het probleem pas in de tweede of derde generatie het grootst is, betekent dat nog steeds dat het niet slim is om teveel mensen toe te laten. Je hebt mij overigens niet horen zeggen dat ik voor een totale migratiestop ben hoor. Het is al een stuk minder geworden de laatste jaren door scherpere eisen. Maar huwelijksmigratie mag wel wat minder.

Mijn punt? Ik reageer op jouw beweringen en dan zeg je ok so bet it. Nou dat was dus mijn punt. ;)

Mijn beweringen ? Ik zei helemaal in het begin: als we respectvol met elkaar omgaan en ophouden met die 'wij' vs 'zij' sfeer, dat de zaken veel beter zou verlopen. En dan zei jij

een geleidelijke toestroom is ok, maar zoveel als nu is gewoon teveel, en dat zie je ook als je naar de harde cijfers kijkt.

Ik ging er vanuit dat je voor migratiestop was of minstens voor een vermindering van migratie(leek me wel duidelijk:p)

Ik zeg dat een geleidelijke toestroom de huidige zaken niet zal verbeteren.
Betere inburgering en dergelijke vind ik een beter filosofie dan louter zeggen: stop, nu wat minder mensen. (pas op, ik heb er geen probleem mee als het werkelijk teveel is hé, maar dan wil ik wel betere argumenten horen daarvoor.)

Ik beoordeel mensen op de persoon af. Hoewel ik natuurlijk ook zo mijn twijfels heb over mijn Noord-Afrikaanse 'vrinden' ben ik nooit te beroerd om zomaar een praatje te maken met welk volk dan ook. Als je een toffe gast of chick bent dan ben je toffe gast/chick, punt.

Wat ik alleen een illusie vind, is de multiculturele samenleving. Door de geschiedenis is altijd al gebleken dat een snelle influx van migranten/andere volkeren/andere cultuur op een gast-cultuur zorgt voor problemen. Natuurlijk zijn kleine getallen te overzien: kijk maar eens naar kleine dorpen waar allochtonenen wonen. De allochtonen daar spreken vaak goed Nederlands, hun kinderen gaan naar de lokale school waar ze perfect Nederlands leren spreken, en ze hebben allemaal Nederlandse vrienden. Het probleem is vaak als er zeer grote groepen allochtonen aanwezig zijn, en helemaal als ze met zijn allen lekker in goedkope k*twijken gesegregeerd zijn. Daarnaast geven grote groepen allochtonen ook een vervreemend gevoel op de autochtone bevolking. In een ideale wereld zou maximaal 5% van de nationale bevolking van allochtone afkomst zijn en gelijk gespreid over heel het land. Behoud van eigen cultuur is tot op zekere hoogte mogelijk maar dat moet zeker niet ten koste gaan van integratie. Assimilatie = beter in mijn optiek.

haha, armoede gecreëerd door hun cultuur en godsdienst zeg je ? Eerder armoede door de uitbuitende werking van het westerse koloniserende kapitalisme.
Westerse, kennelijk ben je maar deels (politiek correct) geschoold of niet?
100en jaren niet meer de baas ?
Een land zoals marokko is pas onafhankelijk geworden van de Fransen in 1956.
Afrikaanse landen die nooit gekoloniseerd zijn bestaan niet. 99% procent van de Afrikaanse landen kent op die manier pas zijn autonomie sinds midden 20e eeuw. Ze hebben nooit kennis gemaakt met staatsvormen zoals democratie of met de landbouwverschijnselen die zich hier in het westen voordoen. Het is dus belangrijk dat ze hiernaartoe evolueren, dit is voornamelijk door zelfondervinding, net zoals gebeurt is in de Westerse landen, alleen enige tijd eerder. MAAR door onderandere de onderdukking van de Afrikaanse bevolking door grote multinationals kan er in die landen nooit deftig opgebouwd worden.
Inderdaad, hek eromheen en laat ze hun eigen boontjes maar doppen. Alle import die hier is terugpleuren.
'We' hebben die Afrikaanse landen het land teruggegeven en nog lukt het ze niet om een democratie op te bouwen. Klaarblijkelijk zijn ze er nog niet klaar voor en op zich is dat ook niet vreemd als je bedenkt dat ze meerdere ontwikkelingsstadia moesten overslaan die wij wel hebben doorgemaakt. Ze zijn niet minder intelligent maar het is een utopie om te denken dat de hele wereld zich op hetzelfde moment bevind in hetzelfde stadium van ontwikkeling. Dat is nog nooit gebeurd en zal waarschijnlijk ook nooit gebeuren.
Hebben we deze discussie niet al eens eerder gehad waar we uitkwamen op de conclusie dat het nog enkele generaties duurt eer hun intellect gelijk staat aan dat van ons?
Komt u eens kijken in de Jodenbuurt van Antwerpen, kan u zien dat diamanten maar al te goed enorme welvaart brengen!
Jups, JODEN, dat zijn dus geen westerlingen voor de duidelijkheid!

Dit topic om mijn steun te betuigen aan alle Moslims die zich willen integreren in onze maatschappij en daarbij tegenkanting ondervinden van mensen die het met hen niet goed menen.
Vindt jij ook de multi-culturele maatschappij een goed idee? Een maatschappij waarin we allemaal, ongeacht ons ras, in vrede en saamhorigheid samen kunnen leven?

karma alarm negatief saldo

Ze draaien opnieuw door in Anderlecht momenteel..:)

Terug
Naar boven