Ik wil geen 'multiculturele samenleving' omdat dat een fundamentele ontkenning van de Nederlandse identiteit zou betekenen. We zijn prima in staat onze eigen boontjes te doppen, daar hebben we geen niet-Westerse allochtonen voor nodig. En...in sommige gevallen kan het medicijn erger zijn dan de kwaal zo blijkt wel..
De verschillen zijn gewoon te groot. Een multicul is dan ook een illusie. Of zoals Horatius het al beschreef;
"Zij, die over zee trekken, veranderen van klimaat maar niet van aard."
Mijn woede richt zich overigens niet tot buitenlanders die die verandering van samenstelling veroorzaakten. Zij deden slechts wat in hun eigenbelang was; verhuizen van een Derde Wereld land naar een goed georganiseerd land. Je kunt het iemand niet kwalijk nemen dat hij probeert het beste er van te maken. Mijn woede, haat zelfs, richt zich tot de Nederlanders die verantwoordelijk zijn voor het openen van de poorten. Niemand heeft ons gedwongen zo'n dom immigratiebeleid te voeren, we zijn niet bezet door een vreemde mogendheid die ons geen andere keus liet. We hebben het zelf gedaan en dat maakt het mogelijk nog triester..