XXL Nutrition

Hoe gaat jouw omgeving er mee om?

Bezoekers in dit topic

Overgewicht is gewoon ongezonder dan een "goed" gewicht lees vetpercentage.
Natuurlijk een erg laag vetpercentage is ook niet "goed" maar (bij mannen) is het gewoon bewezen dat je lichaam beter/effectiever werkt als jet vp zo rond die 10/12% zit.

Ik heb zelf ook overgewicht gehad, al was dat deels bewust door smerig bulken voor sterkste man wedstrijden maar je merkt gewoon dat je minder gezond bent. Je lichaam moet harder werken, je sleept meer gewicht mee op je gewrichten etc.
1.96m en ripped op 125kg is hetzelfde gewicht als 125kg vet

Overgewicht is gewoon ongezonder dan een "goed" gewicht lees vetpercentage.
Natuurlijk een erg laag vetpercentage is ook niet "goed" maar (bij mannen) is het gewoon bewezen dat je lichaam beter/effectiever werkt als jet vp zo rond die 10/12% zit.

Ik heb zelf ook overgewicht gehad, al was dat deels bewust door smerig bulken voor sterkste man wedstrijden maar je merkt gewoon dat je minder gezond bent. Je lichaam moet harder werken, je sleept meer gewicht mee op je gewrichten etc.
Dat je beter groeit op 10 tot 15% is inmiddels al weer achterhaald.
Check Menno Henselman video ongeveer begin februari.

Maar alleen al voor de looks en om het in de hand te blijven houden zou ik niet snel meer dan 5 a 7 kg boven abs zien, willen wegen.

Jij bent niet een echte droge bodybuilder maar meer een strongman, klopt dit? Ja beetje kutte vraag zo op deze manier maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel.

Was een "strongman" Woog toen meer rond de 120/124kg. Niet dat ik echt droog ben maar het is acceptabel haha!

1.96m en ripped op 125kg is hetzelfde gewicht als 125kg vet

Daar heb je een punt, al (vind ik iig) dat mensen vaker zwaarder zijn door vet dan op een gezond/mooi vp met spiermassa.

Dat je beter groeit op 10 tot 15% is inmiddels al weer achterhaald.
Check Menno Henselman video ongeveer begin februari.

Maar alleen al voor de looks en om het in de hand te blijven houden zou ik niet snel meer dan 5 a 7 kg boven abs zien, willen wegen.

Oh dat wist ik niet! Maar wat ik gelezen heb is dat buiten het massa gedeelte je lichaam beter functioneert qua hormonen, metabolisme etc.

• Like
Waarderingen: Mentat en K82
Terug
Naar boven