XXL Nutrition

Hoe gaat jouw omgeving er mee om?

Bezoekers in dit topic

Dubbel
 
Laatst bewerkt:
Dit topic bedoel je? Zo ja, dat klopt en staat in mijn startbericht.

Zo nee, dan ik niet snap.

:nope:
Ik plaatste een dubbele post en editte daarom mijn dubbele post naar 'dubbel'. ;)
 
  • Like
Waarderingen: K82
Haha ik voel hier nog steeds de aanwezige spanning van covid discussie van een aantal jaar geleden van de leden hier. Geweldig!

Heb ze toen eventjes op hun plek gezet.
 
Laatst bewerkt:
Haha ik voel hier nog steeds de aanwezige spanning van covid discussie van een aantal jaar geleden van de leden hier. Geweldig!

Heb ze toen eventjes op hun plek gezet.
Goed gedaan man.
1700456276000-1700492248648.jpg
 
Haha ik voel hier nog steeds de aanwezige spanning van covid discussie van een aantal jaar geleden van de leden hier. Geweldig!

Heb ze toen eventjes op hun plek gezet.
En zo is het maar net!
 
Haha ik voel hier nog steeds de aanwezige spanning van covid discussie van een aantal jaar geleden van de leden hier. Geweldig!
Je hallucineert en je ijlt.

Er heerst totaal geen spanning in dit topic, er worden ervaringen uitgewisseld en iemand legt anderen woorden in de mond en probeert met allerlei (bewuste) logische fouten een punt te kunnen maken. Dat betekent niet dat je ieder voller persoon die je toevallig op straat tegenkomt hoeft te vertellen dat ze sneller dood gaan, dat doet ook iemand hier.

Niemand die dik is blijft gezond, allerlei risico's nemen enorm toe. Dat zeggen artsen bij Nieuwsuur (NPO) ook. Je kan daar een andere mening over hebben, dat heeft Asha ten Broeke ook, een toonbeeld van "healthy at any weight"(ironie!). Het is ook niet meer dan dat, een mening.
Heb ze toen eventjes op hun plek gezet.
Nou keyboardwarrior, dat heeft zoveel indruk gemaakt dat niemand weet waar je het over hebt
 
Maarreehhh Leave Me Alone , train jij? Zo ja, in welke mate met betrekking tot doelen, schema, voeding en dergelijke?

En natuurlijk de grote vraag:

Hoe gaat jouw omgeving daar mee om?
 
Maarreehhh Leave Me Alone , train jij? Zo ja, in welke mate met betrekking tot doelen, schema, voeding en dergelijke?

En natuurlijk de grote vraag:

Hoe gaat jouw omgeving daar mee om?
Ja, ik doe nu 3,5 jaar, 5 dagen in de week aan krachttraining. Heb sindsdien altijd één schema bro-split aangehouden. Laatste jaar skip ik regelmatig
mijn schouders die erg dominant aanwezig is om andere grote spiergroep twee keer in de week te trainen.

Ik denk wel eens aan om eens in de zoveel tijd mijn trainingsschema om te gooien als ik ergens (je ken dat dat vast wel) in een magazine dat je in 4 weken kokosnoot biceps kan behalen...Not!
Niet alleen omdat het ook een keer gaat vervelen om continu hetzelfde te doen, maar om je lichaam uitdaging te bieden, maar dit kan per persoon verschillen.
Ik heb er voor gekozen om voor een langere tijd consistent te blijven, omdat het zo kan zijn dat je lichaam meer vooruitgang boekt
wanneer je een lange tijd hetzelfde doet. Dit is natuurlijk geen feit. Het werkt voor mij en wat ik nu doe vind ik heel fijn om te doen en ik luister ten alle tijden naar mijn lichaam!

Naast krachttrainingen doe ik ook 2 keer in de week 10 km aan hardlopen (buitenlucht).

Over doelen?
Ik heb niet echt een doel of een eindbestemming waar ik naar toe streef of zoals jij 'groot worden'.

Krachtsport kan ook hartstikke leuk zijn zonder doel.
Ik haal mijn plezier in sporten ook uit andere dingen en die werkt voor mij ook motiverend.
Denk hierbij aan je een bepaald gewicht squatten of een bepaalde oefening die je onder de knie wilt krijgen.

Natuurlijk blijf ik ook wel eens liever in bed liggen, dan dat ik me klaar maak voor een work out. Vooral als ik geen doel heb, want ja, waar doe je het dan voor?
Nou eh, voor dat stukje chocolade die ik daarna van mezelf dus wel mag! Een soort beloning?? En waar ik dan extra van geniet. Maar daar moet ik eerst wel een paar keer flink voor zweten…

Enjoy the little things.
Dat je jezelf kan uitdagen in de sportschool. Meer herhalingen, dropsetjes, supersetjes, grenzen kan verleggen en je daarna zo goed en voldaan kan voelen.
Alleen dat gevoel kan al zo motiverend zijn en voor mij zeker een reden om m’n bips te verplaatsen naar de gym.
Ik geniet van elk sportmoment, ook al is het maar een half uurtje zweten. Ook de kleine dingen tellen mee.

Een doel kan ontzettend motiverend werken, maar ook zonder kun je veel plezier hebben in sporten.

Over voeding gesproken?
Voeding speelt natuurlijk een belangrijke rol bij krachtsport. Wat is de juiste voeding rondom krachttraining? Dit hangt volledig af van mijn doel die ik dus niet echt heb.
Ik als krachtsporter geldt dat een volwaardige, gezonde voeding aan de basis ligt.
Dit betekent dat ik voldoende energie (calorieën) inneemt met genoeg eiwitten, groente en fruit, zuivel en voldoende water.
Ik doe niet aan eiwitshake's of pre-workout.

Nu het grote vraag: Hoe gaat mijn omgeving om?
Invloed van mijn omgeving bepaalt voor een groot deel en mijn gedrag en dus ook wie ik ben.
De invloed van mijn omgeving heeft dus ook een effect op mijn levensstijl en gezondheid.
Op het moment dat ik van kinds af aan niet aangeleerd hebt gekregen dat sporten en gezond eten belangrijk zijn voor jouw gezondheid sta je letterlijk 1-0 achter.
Het is absoluut niet onmogelijk maar het wordt hierdoor lastiger om voor jezelf wel de juiste keuzes te maken.

Het komt helaas vaak voor dat er negatieve reacties komen vanuit mijn omgeving op het moment dat ik andere keuzes gaat maken o.a.:
Ik spendeert meer tijd aan sport; doordat ik 6 dagen (incl hardlopen) in de week naar de sportschool ga zal ik minder thuis zijn en dus
minder tijd hebben voor andere dingen. Je partner, familieleden of vrienden kunnen dit als vervelend ervaren.

Op het moment dat ik dingen anders ga doen ontstaat er reactie. Ik probeer met mijn omgeving in gesprek te gaan.
Vertel mensen waarom ik dingen anders wil gaan doen en waarom dit zo belangrijk is voor mij.
Je zult merken dat het soms enige tijd kan duren voordat je keuzes volledig geaccepteerd worden.
Op het moment dat dit niet zo is maar ik toch vast houdt aan mijn nieuwe levensstijl, kan het zo zijn dat er mensen af gaan vallen in je sociale leven.
Het is niet altijd leuk maar op lange termijn zullen deze mensen zich gaan vervangen door mensen die de zelfde positieve gedachten voeren als dat ik dit doet.
Gelukkig is het nog niet zover gekomen. Ze zijn vrij juist vrij positief over
Als je niet traint heb je geen recht van spreken op dit forum...
:trollfacex:
Hoor ik nu bij?
 
Overgewicht is gewoon ongezonder dan een "goed" gewicht lees vetpercentage.
Natuurlijk een erg laag vetpercentage is ook niet "goed" maar (bij mannen) is het gewoon bewezen dat je lichaam beter/effectiever werkt als jet vp zo rond die 10/12% zit.

Ik heb zelf ook overgewicht gehad, al was dat deels bewust door smerig bulken voor sterkste man wedstrijden maar je merkt gewoon dat je minder gezond bent. Je lichaam moet harder werken, je sleept meer gewicht mee op je gewrichten etc.
 
  • Like
Waarderingen: K82
Overgewicht is gewoon ongezonder dan een "goed" gewicht lees vetpercentage.
Natuurlijk een erg laag vetpercentage is ook niet "goed" maar (bij mannen) is het gewoon bewezen dat je lichaam beter/effectiever werkt als jet vp zo rond die 10/12% zit.

Ik heb zelf ook overgewicht gehad, al was dat deels bewust door smerig bulken voor sterkste man wedstrijden maar je merkt gewoon dat je minder gezond bent. Je lichaam moet harder werken, je sleept meer gewicht mee op je gewrichten etc.
Heb je ook een goed punt.

Zijn dat trouwens je huidige stats?
 
Back
Naar boven