Nee, ik denk niet dat het zo simpel ligt. Het is niet zo zwart wit als het lijkt. Er zijn genoeg omgevingsfactoren.
1. Verkeerde buurt
2. Verkeerde vrienden
3. Verkeerde instelling
4. Weinig tot geen controle door ouders.
1. Ik kom ook uit zo'n buurt.
2. Zijn ook mijn vrienden, toch doe ik het anders.
3. Dat blijkt.
4. Dat krijg je als ouder zich te weinig interesseren.
Door al het geruis blijken mensen alleen nog maar kijk te hebben op die moslims waardoor de hele wereld er bijna zo uit ziet. Die marokkaantjes, dat zijn marokkaantjes uit amsterdam, rotterdam en den haag. Ga je meer richting het oosten, daar kom je dat amper tegen. IIg niet zulke relnichten.
Turken heb je bijvoorbeeld minder overlast van als marokanen. En in het oosten kom je idd minder rpoblemen tegen, gewoonweg omdat er minder zijn.
Geloof me, ik heb netzoveel hekel aan zulke mensen als jij hebt en de rest van nederland. Maar het verschil is dat ik het niet toeken aan hun afkomst of geloof.
Maar dat is juist wel het geval. Velen van hen denken bij voorbaat dat ze kansloos zijn. Maar vergeten wel dat ze zelf hun school al op vroege leeftijd hebben opgegeven.
Ze kunnen nu best werk vinden maar daar vinden ze zichzelf te goed voor.
Mensen moet je als individu zien, niet als volk. Dan gaat het mis -> tunnelvisie. Zelfde geldt voor allochtonen.
Dat spreekt voor zich, maar als 85% van de individuen zo is, mag dat rustig aangekaart worden.
Centaur: ik geef je groot gelijk, tuurlijk moeten moslims zich aanpassen. Maar, zij hebben zich al aangepast. Wat kunnen zij nog verder doen? Het gaat hier immers niet meer om aanpassen maar om laksheid van de jeugd.
Niet geheel waar. Als scholen voor het gerecht worden gedaagd omdat fatima met een hoofddoek op les wilt geven, noem ik dat niet aanpassen. Voor een moslim school, oke, maar op een gemengde school, nee.
Zie jij het al voor je dat op een moslim school een Jood les geeft met zo'n ding (weet ff niet hoe je het noemt) op zijn hoofd. Denk je dat getolereerd word?
Die neerwaardse spiraal waar je het over hebt, elke allochtoon komt daar in weet je dat? Alleen sommigen kunnen er uit klimmen en sommigen niet. Allochtonen komen tegenwoordig niet meer naar nederland, alleen mensen die vluchtelingen zijn. Vroeger was het vanwege arbeid, als nederland toen betere regels had omtrent integratie dan was het nu denk ik niet zo uit de hand gelopen. Ik kan je iig een voorbeeld geven, mijn moeder heeft 4x een nederlands diploma gehaald. Zelf betaald toen ze 2 baantjes had, in nederland. Dus kan je dat nagaan? Ze had een naai-attelier en ze werkte bij ATAG. Mijn vader werkte in Rotterdam, omde 3 dagen kwam hij thuis.
Kijk, mijn moeder is nu 53. Toen ATAG failliet ging was zij iets van 48. 5 jaar zit ze nu thuis zonder werk. Denk je dat iemand haar nog aan neemt?
Maar dit geld ook autochtoinen van deze leeftijd (vooral de afgelopen 3 jaar was natuurlijk geen pretje).
Wat taal betreft, dat is onzin. Mijn vader kwam in nederland zonder dat hij de taal kende. Hij heeft hier dus ook baantjes gevonden toen die tijd.(ouders zijn beiden geen moslim, ik heb het hier over allochtonen, voor het geval dat..)
Wat 'moslims' betreft, niemand kan mij wijsmaken dat hier groepen moslims naar toe zijngekomen om een uitkering te trekken, dat dat hun doel is. Niemand kan mij dat wijs maken. Misschien dat sommige antillianen er zo over denken ofzo maar van moslims niet. Nu al helemaal niet.
Moslims zijn naar nederland gehaald om te werken. Vuil werk. Zwaar werk etc. Maar mensen vergeten dat zij ook recht hebben op een uitkering. Ze hebben immers jarenlang gewerkt, wat zou hun het recht wegnemen om geen uitkering te krijgen? Zij betalen ook belastingen en sociale premies.
Waar het dan fout gaat, ik denk dat het op dit moment goed fout gaat bij de jeugd. Ze voelen zich buitengesloten(god knows why) en ze gaan elkaar opzoeken, daarnaast heb je van dat pure puberale gedrag. Waar boeren gaan ouwehoeren, gaan allochtonen ook ouwehoeren. Alleen beiden op een andere manier. Sommige allochtonen gaan te ver, en schieten door in hun gedrag. Ja wat moet je daar dan mee? Die ouders kunnen dit moeilijk controleren. Ik denk dat het beste is dat allochtonen die opgepakt worden in zo'n heropvoedings kamp worden gezet. Ze zijn ergens langs de weg de normen en waarden van de maatschappij kwijt geraakt, die moeten ze dan maar weer leren. Daar gaat het immers om, de normen en waarden van de maatschappij.