Fitness Seller

Moslims zijn onwetendheid van autochtonen zat

chunky zei:
hoppa!

Alleen jammer dat het eigenlijk niet kan, vanwege rechten enzo. Je kan mensen niet hun eigen zelf, hun cultuur en gebruiken ontnemen.
Jammer dat daar niet eerder over nagedacht is. (voordat ze binnen gehaald werden)

Verder zou het precies zo moeten zijn als jij omschrijft.

Zou je eens een christelijke kerk moeten beginnen in Ankara, wordt je gelijk verbrand denk ik. (om maar een lukraak voorbeeld te noemen)
In marokko zijn hele joodse wijken bevolkt die samen in vrede leven met hun arabische buren. Er staan daar ook tientallen synagoges,zelf gezien namelijk.
Van niemand heb ik gehoor dat er daar problemen waren tussen de bewoners. Ze zijn allemaal marokkanen, wel een ander geloof maar wel allemaal marokkanen

Kerel, alsjeblieft bespaar mij die verhalen. Ik ben tot mijn 16 omgegaan met nederlanders. Ik ben opgegroeid in een boerendorp genaamd lichtenvoorde. Ik had alleen maar nederlandse vriend en een half indische die zelf niet eens wist dat hij indier was. En toch krijg ik dan van die slappe grapjes zoals: ooh had jij maar een 6 voor die toets? Tja.. kroaaten he haha. Kijk, dat zijn kleine grapjes maar als er 100 van zulke dingen naar je toe komen dan begin je ook wel te denken van what the ****? Ik ben toch een van jullie?
Ik geloof dat niemand op zulke verhalen zit te wachten hier. Ik. ik ik ik, nee niet meer ik.

Je moet jezelf niet bijzonder voelen. Dat ben je niet, ik ook niet niemand niet. als je je bijzonder gaat voelen dan ga je eisen stellen zoals dat lulverhaaltje over dat moslims hungeloof moeten los laten.

Is ook niet leuk dat nederlanders zulke dingen zeggen over jouw of kroaten, ik zou trouwens sowieso geen grapjes maken over een buitenlander maar ik wil alleen duidelijk maken dat er gwn een vrij grote groep is die het gewoon verpest voor de goede buitenlanders, hoe je het ook went of keert daar valt niks aan te doen er is gewoon een te grote groep die verkeerd bezig is. En ik ben van mening dat het geloof er ook aan mee helpt, als ik een turk uitscheld, dan nee heb ik niet met hem ruzie maar meteen met al zijn turkse vrienden en dat is gewoon door het geloof dat men moet opkomen voor elkaar etc.

Ik denk dat het gewoon het beste als dat geloof en/of cultuur afzwakt dat het veel beter zal gaan met de autochtonen hier in nederland.

Ik vind het trouwens sowieso heel raar dat allochtonen met allochtonen trouwen ipv autochtonen met allochtonen... ze weten tenslotte dan mensen hun niet mogen en dat ze dan ook nog hun cultuur voorbrengen door steeds met mensen van hun eigen soort kinderen te maken dat is gewoon voor de toekomstige turken/marokanen om problemen vragen.

ik vind het een beetje onzin dat de moslimjongeren ons zat zijn en vinden dat ze zichzelf tolerant opstellen..

ik moet je bekennen dat ik op straat geen enkele moslimjongere tegenkom, of bedoelen ze die gasten die achterin de tram met zn alleen tegelijk springen om de tram zo heen en weer te laten gaan? of zijn het die jongeren die schreeuwen dat iedereen die hardcore luisterd een racist is?

hoe dan ook, ik heb nog nooit tolerantie meegemaakt van hun kant, ik stond ook erg versteld toen ik het las..

Maar ik geloof best dat de echte moslimjongere het niet leuk vindt dat de autochtone jongeren zich niet tolerant opstellen voor de niet-moslim allochtone jongere die langzaam maar zeker een flinke haat ontwikkelen tov de islam etc door zelf te beweren dat ze wel degelijk moslim zijn etc. maar het mag dus duidelijk zijn dat hier de goede allochtonen (die wel weten wat hun eigen geloof inhoudt) lijden onder de slechte allochtonen (die schreeuwen: ik geloof in Allah, alle nederlandse vrouwen zijn k*thoeren en wij hoeven ons niet netjes te gedragen)..

jongens, kom op.. dit gaat echt nergens over :)

RvR :orly:

spiertje16 zei:
In marokko zijn hele joodse wijken bevolkt die samen in vrede leven met hun arabische buren. Er staan daar ook tientallen synagoges,zelf gezien namelijk.
Van niemand heb ik gehoor dat er daar problemen waren tussen de bewoners. Ze zijn allemaal marokkanen, wel een ander geloof maar wel allemaal marokkanen

gunstig! Jammer dat dat hier niet zo is.

spiertje16 zei:
Ik sterf eerder voordat ik iemand mij dat laat opdwingen.

jij zou het niet kunnen en begrijpelijk omdat je ouders het gewoon vanaf je geboorte in je hoofd hebben gestampt. Stel als je ouders dat niet hadden gedaan had jij nu ook niet gegeloofd.

wat ik nou wil zeggen, als jij je kinderen hun eigen weg laat gaan zonder duizend keer allah te roepen op een dag tegen je kinderen en hun gewoon hun eigen normen en waarden laten hebben

wat een onzin het probleem is toch zeker niet dat ze in allah geloven.

martie zei:
jij zou het niet kunnen en begrijpelijk omdat je ouders het gewoon vanaf je geboorte in je hoofd hebben gestampt. Stel als je ouders dat niet hadden gedaan had jij nu ook niet gegeloofd.

wat ik nou wil zeggen, als jij je kinderen hun eigen weg laat gaan zonder duizend keer allah te roepen op een dag tegen je kinderen dan kunnen ze later zelf bepalen wat ze wel of niet willen geloven zonder gedwongen te worden door de ouders.
Joh, grappig zeg:)
Jij kent mijn ouders dus? Jij hebt ze gesproken ja he? Ik zou graag willenweten waar en wanneer. Zoniet wil je dan alsjeblieft niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn

SageFrancis zei:
Nee, ik denk niet dat het zo simpel ligt. Het is niet zo zwart wit als het lijkt. Er zijn genoeg omgevingsfactoren.
1. Verkeerde buurt
2. Verkeerde vrienden
3. Verkeerde instelling
4. Weinig tot geen controle door ouders.

1. Ik kom ook uit zo'n buurt.
2. Zijn ook mijn vrienden, toch doe ik het anders.
3. Dat blijkt.
4. Dat krijg je als ouder zich te weinig interesseren.

Door al het geruis blijken mensen alleen nog maar kijk te hebben op die moslims waardoor de hele wereld er bijna zo uit ziet. Die marokkaantjes, dat zijn marokkaantjes uit amsterdam, rotterdam en den haag. Ga je meer richting het oosten, daar kom je dat amper tegen. IIg niet zulke relnichten.

Turken heb je bijvoorbeeld minder overlast van als marokanen. En in het oosten kom je idd minder rpoblemen tegen, gewoonweg omdat er minder zijn.

Geloof me, ik heb netzoveel hekel aan zulke mensen als jij hebt en de rest van nederland. Maar het verschil is dat ik het niet toeken aan hun afkomst of geloof.

Maar dat is juist wel het geval. Velen van hen denken bij voorbaat dat ze kansloos zijn. Maar vergeten wel dat ze zelf hun school al op vroege leeftijd hebben opgegeven.
Ze kunnen nu best werk vinden maar daar vinden ze zichzelf te goed voor.

Mensen moet je als individu zien, niet als volk. Dan gaat het mis -> tunnelvisie. Zelfde geldt voor allochtonen.

Dat spreekt voor zich, maar als 85% van de individuen zo is, mag dat rustig aangekaart worden.

Centaur: ik geef je groot gelijk, tuurlijk moeten moslims zich aanpassen. Maar, zij hebben zich al aangepast. Wat kunnen zij nog verder doen? Het gaat hier immers niet meer om aanpassen maar om laksheid van de jeugd.

Niet geheel waar. Als scholen voor het gerecht worden gedaagd omdat fatima met een hoofddoek op les wilt geven, noem ik dat niet aanpassen. Voor een moslim school, oke, maar op een gemengde school, nee.
Zie jij het al voor je dat op een moslim school een Jood les geeft met zo'n ding (weet ff niet hoe je het noemt) op zijn hoofd. Denk je dat getolereerd word?

Die neerwaardse spiraal waar je het over hebt, elke allochtoon komt daar in weet je dat? Alleen sommigen kunnen er uit klimmen en sommigen niet. Allochtonen komen tegenwoordig niet meer naar nederland, alleen mensen die vluchtelingen zijn. Vroeger was het vanwege arbeid, als nederland toen betere regels had omtrent integratie dan was het nu denk ik niet zo uit de hand gelopen. Ik kan je iig een voorbeeld geven, mijn moeder heeft 4x een nederlands diploma gehaald. Zelf betaald toen ze 2 baantjes had, in nederland. Dus kan je dat nagaan? Ze had een naai-attelier en ze werkte bij ATAG. Mijn vader werkte in Rotterdam, omde 3 dagen kwam hij thuis.

Kijk, mijn moeder is nu 53. Toen ATAG failliet ging was zij iets van 48. 5 jaar zit ze nu thuis zonder werk. Denk je dat iemand haar nog aan neemt?

Maar dit geld ook autochtoinen van deze leeftijd (vooral de afgelopen 3 jaar was natuurlijk geen pretje).

Wat taal betreft, dat is onzin. Mijn vader kwam in nederland zonder dat hij de taal kende. Hij heeft hier dus ook baantjes gevonden toen die tijd.(ouders zijn beiden geen moslim, ik heb het hier over allochtonen, voor het geval dat..)

Wat 'moslims' betreft, niemand kan mij wijsmaken dat hier groepen moslims naar toe zijngekomen om een uitkering te trekken, dat dat hun doel is. Niemand kan mij dat wijs maken. Misschien dat sommige antillianen er zo over denken ofzo maar van moslims niet. Nu al helemaal niet.
Moslims zijn naar nederland gehaald om te werken. Vuil werk. Zwaar werk etc. Maar mensen vergeten dat zij ook recht hebben op een uitkering. Ze hebben immers jarenlang gewerkt, wat zou hun het recht wegnemen om geen uitkering te krijgen? Zij betalen ook belastingen en sociale premies.
Waar het dan fout gaat, ik denk dat het op dit moment goed fout gaat bij de jeugd. Ze voelen zich buitengesloten(god knows why) en ze gaan elkaar opzoeken, daarnaast heb je van dat pure puberale gedrag. Waar boeren gaan ouwehoeren, gaan allochtonen ook ouwehoeren. Alleen beiden op een andere manier. Sommige allochtonen gaan te ver, en schieten door in hun gedrag. Ja wat moet je daar dan mee? Die ouders kunnen dit moeilijk controleren. Ik denk dat het beste is dat allochtonen die opgepakt worden in zo'n heropvoedings kamp worden gezet. Ze zijn ergens langs de weg de normen en waarden van de maatschappij kwijt geraakt, die moeten ze dan maar weer leren. Daar gaat het immers om, de normen en waarden van de maatschappij.

Mensen die toendertijd gehaald zijn kwamen idd niet voor een uitkering. Maar ik moet wel zeggen dat de marokaanse groep in NL natuurlijk de laatste 20 jaar ontzettend gegroeid is.
Mensen van boven de 50 heeft ook niemand een probleem mee.
Het gaat opm die groep tot 30. Die verrekken om te werken (natuurlijk niet allemaal).

Spier, je profileerd je hier ook weer heerlijk als de stereotype allochtoon he, je plukt alleen het kwade uit de discussie, en gaat moord en brand lopen roepen dat je wordt aangevallen. Ik wou eigenlijk zeggen "stap eens in de schoenen van een nederlander, en bekijk het van onze kant" maar dat zouden de allochtonen eigenlijk altijd moeten doen. Je wilt hier wonen, stap dan ook in onze schoenen, en leef onze levenswijze.

Centaur zei:
Spier, je profileerd je hier ook weer heerlijk als de stereotype allochtoon he, je plukt alleen het kwade uit de discussie, en gaat moord en brand lopen roepen dat je wordt aangevallen. Ik wou eigenlijk zeggen "stap eens in de schoenen van een nederlander, en bekijk het van onze kant" maar dat zouden de allochtonen eigenlijk altijd moeten doen. Je wilt hier wonen, stap dan ook in onze schoenen, en leef onze levenswijze.

ja,

spier je moet je niet zo aangevallen voelen, jij bent een marokaan van de wet, heb ik en velen andere respect voor.

Ik wil trouwens ook nog even aanhalen, dat de meeste problemen bij de Moslims in ons land liggen op dit gebied, en niet bij chinezen, engelsen, amerikanen, afrikanen, hindoestanen, enz..enz.. Dat moet toch ook wat zeggen over de moslims, of niet?

spiertje16 zei:
Joh, grappig zeg:)
Jij kent mijn ouders dus? Jij hebt ze gesproken ja he? Ik zou graag willenweten waar en wanneer. Zoniet wil je dan alsjeblieft niet zomaar dingen gaan roepen die niet waar zijn

nou ja, laat ik het zo zeggen ... zo gaat het vrijwel altijd.

mijn ouders geloven maar hebben mij niet overdonderd met al die bullshit over god en weet ik veel wat en ik geloof gewoon nergens in. ik weet zeker dat als mijn ouders mij er wel zouden overdonderen dat ik gelovig was geweest. (katholieke en niet moslims heb ik 't dan over).

De enige met in wie zijn schoenen kan stappen is die van martie... Omdat ik op een zo een school heb gezeten alleen dat probleem heb gehad met autochtonen. Ik voel daarom ook met hem mee, en ik plukte idd jouw stukje eruit omdat jij doet alsof ik hier niet thuis hoor???

Niet willen aanpassen, dan wegwezen. Zeker omdat er vaak genoeg huwelijkspartners worden overgehaald die zich daarna dus niet aanpassen. In Nederland wonen is niet vrijblijvend, nooit geweest trouwens.

Het is niet altijd de schuld van de Nederlandse overheid dat ze niet hebben kunnen integreren. Als je wil meedraaien heb je ook zelf een inspanningsverplichting.

En het geintje dat ik een SP-er ben en wat de SP nou van mijn standpunt vind hoeft niet gemaakt te worden. Ik ben bovenal Eric en geen woordvoerder van een partij. Mijn eigen mening vind ik belangrijker.

martie zei:

mijn ouders geloven maar hebben mij niet overdonderd met al die bullshit over god en weet ik veel wat en ik geloof gewoon nergens in. ik weet zeker dat als mijn ouders mij er wel zouden overdonderen dat ik gelovig was geweest. (katholieke en niet moslims heb ik 't dan over).
Het katholieke geloof is hier ook totaal niet mee te vergelijken he. Moslims leven naar hun geloof, en rechtvaardigen hun doen, laten en daden ernaar. Katholieken voegen hun geloof toe aan hun al aanwezige levensT.

martie zei:

Bij mij is dat ook het geval, ik heb er alleen wel voor gekozen om te geloven.
Overigens ga je offtopic

spiertje16 zei:
De enige met in wie zijn schoenen kan stappen is die van martie... Omdat ik op een zo een school heb gezeten alleen dat probleem heb gehad met autochtonen. Ik voel daarom ook met hem mee, en ik plukte idd jouw stukje eruit omdat jij doet alsof ik hier niet thuis hoor???
Je leest alleen wat je wilt lezen, en ziet alleen wat je wilt zien. Hiermee stel je dus weer een perfect voorbeeld voor jouw bevolkingsgroep. Ik geef aan, dat als mensen zich niet willen aanpassen aan het land waar ze in willen wonen, ze hier niet thuishoren, dus niet de gewone moslim, die naar school gaat, accentloos nederlands spreekt, en een respectabele baan heeft.

Mocht je je er trouwens beter bij voelen, ik heb 21 jaar in Molenwijk gewoont, beter bekend als "Klein Marokko".

Centaur zei:
Je leest alleen wat je wilt lezen, en ziet alleen wat je wilt zien. Hiermee stel je dus weer een perfect voorbeeld voor jouw bevolkingsgroep. Ik geef aan, dat als mensen zich niet willen aanpassen aan het land waar ze in willen wonen, ze hier niet thuishoren, dus niet de gewone moslim, die naar school gaat, accentloos nederlands spreekt, en een respectabele baan heeft.

Mocht je je er trouwens beter bij voelen, ik heb 21 jaar in Molenwijk gewoont, beter bekend als "Klein Marokko".

Idd ik lees op wat ik zie, dan moet je je post beter formuleren en die beperken tot de mensen die je bedoelt want als je dit zo zegt voel ik me idd ook aangesproken, immers ik kan niet weten wie je hiermee bedoelt.Dus voortaan zulke post beter formuleren

spiertje16 zei:
Idd ik lees op wat ik zie, dan moet je je post beter formuleren en die beperken tot de mensen die je bedoelt want als je dit zo zegt voel ik me idd ook aangesproken, immers ik kan niet weten wie je hiermee bedoelt.Dus voortaan zulke post beter formuleren
Als ik doel op moslims die zich niet aan willen passen, en jij voelt je aangesproken, dan is dat jouw probleem, en niet de mijne. Ik hoef het niet beter te formuleren, jij moet beter interpreteren welke leuzen aan jou bedoelt zijn, en welke niet, en je niet overal mee aangevallen voelen. Als ik op jou doel, dan zeg ik wel "Spiertje16 is bla bla bla...".

Terug
Naar boven