Fitness Seller

Moslims zijn onwetendheid van autochtonen zat

EricR zei:
De immigratie was al lang voor Rita een halt toegeroepen. Zoveel komen er niet meer bij ieder jaar. Het is zelfs zo dat emigratie sneller toeneemt dan immigratie.

Weet ik maar Rita is een hot item.

Verder komt het merendeel van de problemen ook van de allochtone jongeren die hier zijn geboren. Ik noem ze nog steeds allochtonen omdat het grootste deel nog steeds niet is geintergreerd.

Ik speel ook al een paar jr met de gedachte om definitief naar het buitenland te vertrekken. Al zou het alleen maar om het weer zijn......

Leviathan zei:
Weet ik maar Rita is een hot item.

Verder komt het merendeel van de problemen ook van de allochtone jongeren die hier zijn geboren. Ik noem ze nog steeds allochtonen omdat het grootste deel nog steeds niet is geintergreerd.

Ik speel ook al een paar jr met de gedachte om definitief naar het buitenland te vertrekken. Al zou het alleen maar om het weer zijn......

Het cbs hanteert allochtoon als:
Persoon die woonachtig is in Nederland en van wie ten minste één ouder is geboren in het buitenland. Wie zelf in het buitenland is geboren hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren hoort tot de tweede generatie

Er zijn genoeg 2de en 3de generatie allochtonen. In die zin zijn inprincipe alle allochtonen die hier nu wonen ook daadwerkelijk allochtonen..(of ik maak het begrip allochtoon nu te omvattend..)
Ik merk dat jij het verschil tussen integratie en a-sociaal niet helemaal kent. Allochtonen van wie we weten dat het draaideur gevalletjes zijn, dat heeft niks maar dan ook helemaal NIKS met integratie te maken. Ze weten zat van nederland, het probleem is alleen dat zij zich van de maatschappij afzetten. Ze lezen bijv. dingen(bijv.bepaalde posts op dit board) en trekken daar hun eigen conclusie uit, welke meestal dus is "**** nederland, **** die kaaskoppen.". Ik begrip dit enigzins, dat ze zo reageren. Ik keur dit echter niet goed.

Ik lees ook zo af en toe dat sommigen serieus naar het buitenland willen vanwege de rare voorvallen met allochtonen.. denk je dat spanje beter is? Daar heb je de ETA, kijk dat is pas NIET integreren. Dat is het perfecte voorbeeld. Zij willen niet spaans zijn. En doen er alles aan om niet spaans te worden.

Allochtonen in nederland van wie bekend is dat ze een afkeur hebben naar het westen, die doen dit niet omdat ze zich niet willen aanpassen, zij doen dit omdat zij een eigen levenswijze hebben.. welke toevallig bestempeld wordt als terreur(wat geloof ik het juist woord is!). Zij keren zich niet tegen de maatschappij maar tegen alles wat niet moslim is.

Zie jij dan dit beeld in die kleine k*t allochtonen die het vernken? Ik niet.. ik zie een hoopje kansloze jongeren die schreeuwen om aandacht en dringend hulp nodig hebben om terug te keren in de maatschappij. Deze allochtonen waar wij het over hebben, dat is gewoon een subcultuur, netzoals de lonsdalers netzoals de nozems in de jaren weet ik veel. Like I said, it ain't a big deal. Deze allochtonen steken nog geen auto's in de fik, kijk naar Frankrijk, daar is het pas uit de hand gelopen. Nederland doet het goed:thumbup:

builderB zei:
en wie bepaalt wat en of het een gast is?
bijv:
Mohammed komt in nederland wonen omdat hier baantjes zijn die Nederlanders niet willen doen. Mooi, want Mohammed wil hard werken voor niet gek veel geld. Mohammed haalt Fatima ook hierheen, want hij mist haar, ook niet verwonderlijk, want Fatima is zijn lieve vrouw, die iedere avond een heerlijke baklava voor Mohammed maakt. Mohammed werkt hard, krijgt loon en krijgt kinderen (let wel: loon van z'n baas en een kindje van Allah (en een beetje van Magg... eh Fatima)
Die kinderen krijgen ook weer kinderen, die nu ongeveer van mijn leeftijd zullen zijn. Ze worden in Nederland geboren, maar twee generaties eerder was er sprake van immigratie.
Dat maakt ze (nog steeds)gasten? Djeez... dat is wel heel Nederlands, de handen op de koekjestrommel hoor!

drie a vier generaties terug woonde mijn familie voor een deel in duitsland/polen.
Dat maakt iig mijn (wijlen) opa en oma of mijn (niet wijlen) ouders ook gasten... Of ben ik dan ook nog een gast?

als je aan de kindertjes van mohammed vraagt of ze nederlander zijn zullen ze roepen "NEE IK BEN MAROKAAN!!!"

PreludE zei:
als je aan de kindertjes van mohammed vraagt of ze nederlander zijn zullen ze roepen "NEE IK BEN MAROKAAN!!!"
Juist, mag toch? Is toch niks mis mee?
Als je aan de kindertjes van jan vraagt of ze marokkaan zijn zullen ze roepen "Nee, ik ben geen stink allochtoon"
Vind je dat netjes dan?.. There goes stereotypering.:rolleyes:

SageFrancis zei:
Juist, mag toch? Is toch niks mis mee?
Als je aan de kindertjes van jan vraagt of ze marokkaan zijn zullen ze roepen "Nee, ik ben geen stink allochtoon"
Vind je dat netjes dan?.. There goes stereotypering.:rolleyes:

als je het aan de kindertjes van mohammed vraagt of ze nederlands zullen ze zijn roepen "Nee ik ben geen kaaskop!"
Vind je dat netjes dan?.. there goes stereotypering.:rolleyes:

martie zei:
als je het aan de kindertjes van mohammed vraagt of ze nederlands zullen ze zijn roepen "Nee ik ben geen kaaskop!"
Vind je dat netjes dan?.. there goes stereotypering.:rolleyes:
Hier ga ik niet eens op in.

Wat jij niet snapt is dat als ik zeg dat ik nederlander ben dat nederlanders zeggen You wish!!!

Wat jij ook niet snapt is dat als ik zeg dat ik allochtoon ben dat nederlanders zeggen, AANPASSEN!
Ongeacht de situatie. Kom eens met wat sterks martie. Ik zie bijna niemand met harde feiten komen, alleen verhaaltjes van wat er vroeger was gebeurd of zoals het nu zogenaamd is..

SageFrancis zei:
Ik merk dat jij het verschil tussen integratie en a-sociaal niet helemaal kent. Allochtonen van wie we weten dat het draaideur gevalletjes zijn, dat heeft niks maar dan ook helemaal NIKS met integratie te maken.

Volgens de Nederlandse normen en waarden hoort asocialiteit niet binnen onze cultuur. Allochtonen die zich asociaal gedragen zijn dus niet geintergreerd.

Ik gedraag me ook wel eens knap asociaal maar ik geloof niet in 'verbeter de wereld, begin bij jezelf'. Daarnaast is het voor mij een ideale manier om ongewenste figuren uit mn buurt te houden.

SageFrancis zei:
Ik lees ook zo af en toe dat sommigen serieus naar het buitenland willen vanwege de rare voorvallen met allochtonen.. denk je dat spanje beter is?

Niet alleen vanwege het geklier met de allochtonen. De Nederlandse politiek is IMO al jaren bezig om Nederland naar zn grootje te helpen omdat het merendeel te druk bezig is met het verdedigen van eigenbelangen.

Als je denkt dat Nederland vol Marokkanen zit......in Spanje is dat een graadje erger. Veel van die gasten komen hier via Spanje.

SageFrancis zei:
Zie jij dan dit beeld in die kleine k*t allochtonen die het vernken? Ik niet.. ik zie een hoopje kansloze jongeren die schreeuwen om aandacht en dringend hulp nodig hebben om terug te keren in de maatschappij.
Iedereen zijn mening, die moeten we ook allemaal respecteren, maar jij moet echt hoog nodig je roze bril afzetten.

Zelfs de PVDA is inmiddels tot het inzicht gekomen dat het probleem meer omvat dat een groepje kansloze jongeren..

Je sluit je ogen voor de realiteit. Sla er het dagelijkse nieuws, de statistieken en het straatbeeld er maar op na. Het betreft meer dan een groepje kansloze jongeren, het betreft een fundamenteel probleem. De laatste jaren bewijzen een ding. Een benadering van hulp bieden werkt NIET ! Deze mensen moeten gedwongen worden te integreren. Die roze bril en zachte hand moeten achterwegen gelaten worden. Dwang is het enige dat helpt bij deze mensen en het enige waar ze (ook vanuit hun eigen cultuur) respect voor kunnen opbrengen.

Meer geld, geduld, medelijden en moskees zullen de situatie echt niet verbeteren.

Ff wat anders......

Ook simpel voorbeeld van de geweldadigheid onder allochtone jongeren zijn die filmpjes die door die scholieren zijn opgenomen waarin 2 meisjes total loss wordt getrapt door een groep.

Kan aan mij liggen maar in beide filmpjes wordt een Nederlandse chick door een groep allochtone puta's in elkaar geslagen.

• Topic Starter Topic Starter
Klaaswitz zei:
Ben je welleens in Turkije geweest? De enigsten die 'r zo bij lopen daar zijn de mensen uit de bergdorpjes, als jij in Ankara loopt waan je je over 't algemeen in het westen.

Turkije is verkeerd voorbeeld, maar Iran niet. Ga daar maar eens op vakantie met vrouwtje..

Sorry, maar moeten wij meer respect en interesse tonen in hun geloof??

Laat me AUB niet lachen...

Wat de islamieten hier mogen kan nooit in hun land..hier kunnen ze zeggen wat ze willen, zetten ze moskeeen, gaan ze werken, krijgen ze uitkeringen...en wat krijgen wij terug van de islam?? Grote haatcampagnes..er is maar een geloof (islam) dood aan alle ongelovigen en heidenen...de oorlog verklaren voor simpele cartoon.

Een islamiet die zich bekeert tot christendom willen ophangen (zijn dat dan alleen extremisten...neen meneer, dat is hun maatschappij, hun geloof....

Moeten wij daar kerken gaan bouwen en gaan betogen??? Dacht het niet...

Gebeurt er daar iets moeten wij uit het westen gaan helpen en kakken ze nog op ons hoofd...tsunami..wij maar geld inzamelen.

Pakistan, aardbeving = wij helpen en dan kakken ze ons nog uit...:rolleyes:

Damn..dat iedereen maar in zijn land blijft en elkaar met rust laat.

Islam : HOORT NIET THUIS IN EUROPA en dat is niet racistisch meer realiteit..denk dat er bij de moslims veel meer onverdraagzame en racistische mensen zitten.

Sorry maar dat is de realiteit...

grtz

leGionellz zei:
Iedereen zijn mening, die moeten we ook allemaal respecteren, maar jij moet echt hoog nodig je roze bril afzetten.

Zelfs de PVDA is inmiddels tot het inzicht gekomen dat het probleem meer omvat dat een groepje kansloze jongeren..

Je sluit je ogen voor de realiteit. Sla er het dagelijkse nieuws, de statistieken en het straatbeeld er maar op na. Het betreft meer dan een groepje kansloze jongeren, het betreft een fundamenteel probleem. De laatste jaren bewijzen een ding. Een benadering van hulp bieden werkt NIET ! Deze mensen moeten gedwongen worden te integreren. Die roze bril en zachte hand moeten achterwegen gelaten worden. Dwang is het enige dat helpt bij deze mensen en het enige waar ze (ook vanuit hun eigen cultuur) respect voor kunnen opbrengen.

Meer geld, geduld, medelijden en moskees zullen de situatie echt niet verbeteren.

Ok ik snap je punt. Even 1 ding voor op, ik heb geen roze bril op ;) geloof me, ik weet zeker wel waar ik overpraat zonder dat ik ze met waanbeelden associeer.

Dat groepje wat ik bedoelde, zal waarschijnlijk wel een hele grote groep zijn. Medelijden heb ik niet, zij vernken het immers voor mij en mijn mede goede allochtonen. Een moskee heeft er eigenlijk niks mee te maken, dan kan je de kerk ook weg laten. Bij de christenunie hebben vrouwen geen stemrecht, klopt dat? Noem je dat dan normen en waarden van dezer dagen? Integratie? Deze woorden vallen allemaal in het niet.

Een moskee zal de situatie ook niet verslechteren. Geduld zou dat wel kunnen, en geld in een bodemloze put gooien dat is ook geen optie. Zoals ik eerder al zei is heropvoeding een hele goed keus. Maar je krijgt dan een probleem wat betreft het dwingen, een rechter zou ze alleen kunnen dwingen mits ze een misdrijf zijn begaan en een draaideur geval zijn..

@Lev: welk filmpje? Bij die lockers? Dat was een lonsdale 'puta'.

@wimmeke26:
Pakistan? Pakistan is nederland juist dankbaar, ik weet niet hoe je bij dat idee komt.
Hoezo meer respect, niemand heeft het over MEER respect, we hebben het hier over respect.

Als jij uit turkije kwam, dan zou jij ook naar nederland willen. Trust me. Het is dat jij mazzel hebt en hier geboren bent. Same goes for me. Geluk zit in het westen, denken we.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mij zul je nooit in Turkijke zien. Als ik de verhalen hoor van vrienden die er op vakantie zijn geweest, weet ik zeker dat ik er een moord pleeg....

Mij zien ze nooit in een islamitisch land...home sweet home:p

enige waar ik heen zou willen is dubai. maar nu is het jaarlijks kroatie..

SageFrancis zei:
Ok ik snap je punt. Even 1 ding voor op, ik heb geen roze bril op ;) geloof me, ik weet zeker wel waar ik overpraat zonder dat ik ze met waanbeelden associeer.

Dat groepje wat ik bedoelde, zal waarschijnlijk wel een hele grote groep zijn. Medelijden heb ik niet, zij vernken het immers voor mij en mijn mede goede allochtonen. Een moskee heeft er eigenlijk niks mee te maken, dan kan je de kerk ook weg laten. Bij de christenunie hebben vrouwen geen stemrecht, klopt dat? Noem je dat dan normen en waarden van dezer dagen? Integratie? Deze woorden vallen allemaal in het niet.

Een moskee zal de situatie ook niet verslechteren. Geduld zou dat wel kunnen, en geld in een bodemloze put gooien dat is ook geen optie. Zoals ik eerder al zei is heropvoeding een hele goed keus. Maar je krijgt dan een probleem wat betreft het dwingen, een rechter zou ze alleen kunnen dwingen mits ze een misdrijf zijn begaan en een draaideur geval zijn..

@Lev: welk filmpje? Bij die lockers? Dat was een lonsdale 'puta'.

@wimmeke26:
Pakistan? Pakistan is nederland juist dankbaar, ik weet niet hoe je bij dat idee komt.
Hoezo meer respect, niemand heeft het over MEER respect, we hebben het hier over respect.

Als jij uit turkije kwam, dan zou jij ook naar nederland willen. Trust me. Het is dat jij mazzel hebt en hier geboren bent. Same goes for me. Geluk zit in het westen, denken we.

Pakistan staat bekent als een van de belangrijkste steungevers aan de taliban, ook in de bergen krioelt het ervan.

Natuurlijk is het normaal dat als je het slecht hebt in je land ergens anders naartoe wilt, maar ik ben van het principe dat je de mensen in hun land zelf moet helpen zodat ze hun geboorteland niet moeten verlaten.

Stel je eens voor dat het in het westen slecht ging..zouden wij dan naar een islamland moeten gaan om daar te gaan leven, werken, ons geloof beleven..:rolleyes: denk niet dat je daar heel welkom zal zijn en opgevangen zal worden.

De islam heeft een totaal andere levensstijl en visie en past niet in het democratische westen..en dat is niet racistisch bedoelt.

grtz

wimmeke26 zei:
Pakistan staat bekent als een van de belangrijkste steungevers aan de taliban, ook in de bergen krioelt het ervan.

Natuurlijk is het normaal dat als je het slecht hebt in je land ergens anders naartoe wilt, maar ik ben van het principe dat je de mensen in hun land zelf moet helpen zodat ze hun geboorteland niet moeten verlaten.

Stel je eens voor dat het in het westen slecht ging..zouden wij dan naar een islamland moeten gaan om daar te gaan leven, werken, ons geloof beleven..:rolleyes: denk niet dat je daar heel welkom zal zijn en opgevangen zal worden.

De islam heeft een totaal andere levensstijl en visie en past niet in het democratische westen..en dat is niet racistisch bedoelt.

grtz
In afghanistan had je de noordelijke alliantie, zij waren tegen de taliban. Pakistan zal dat ook vast en zeker hebben. Er zijn genoeg mensen die van dat regime af willen. Een vriend van me, een iranier, zijn naam is Kharazm. Zijn vader is doodgeschoten in iran door de oproer? politie. Ik vroeg hem laatst wat hij van Iran nu vindt. Hij zei:"Als je je aan de regels houdt is er niks aan de hand. Als je je netjes gedraagd dan is er niks aan de hand, maar natuurlijk wil ik niets liever dat mijn familie daar vrijheid krijgt. Zoals het was voor dit regime"(natuurlijk in ietwatgebrekkig nederlands, wat het ook zo uniek maakt) Ik ken hem sinds groep 6, toen hij voor het eerst in een rondwoning kwam wonen bij mij in de buurt.

Dat wat je zei, geldt nu hetzelfde voor moslims, zij zijn nu ook niet zo welkom om hun geloof te beleven. Die vergelijking gaat dan gewoon op. Het is maar net aan welke kant je staat. Het verhaaltje blijft hetzelfde. Iedereen is opzoek naar een goed leven die hij of zij op haar eigen manier wil beleven.

Dat laatste wat je zegt over de islam klopt deels. Je vergeet alleen dat er moslims zijn die meeleven met de tijd van vandaag en niet willen blijven haken in de prehistorie!

De islam die jij bedoelt is een vertakking(een andere stroming). Trust me, daar willen de moslims in nederland ook niets mee te maken hebben. Een echte moslim is netzoals een echte christen van deze dag. Geweld heeft NIETS met de islam te maken, het wordt afgekeurd.
Als het in het westen slecht zou gaan en in de moslimlanden goed, dan zouden veel mensen daar heen trekken.

Ken je dat verhaaltje nog van vroeger; Amerika was the land of dreams coming true! Amerika was het land waar alle toekomst lag. Er zijn zat westerlingen naar amerika vertrokken, maar daar was het niets beter.

SageFrancis zei:
Hier ga ik niet eens op in.

Wat jij niet snapt is dat als ik zeg dat ik nederlander ben dat nederlanders zeggen You wish!!!

Wat jij ook niet snapt is dat als ik zeg dat ik allochtoon ben dat nederlanders zeggen, AANPASSEN!
Ongeacht de situatie. Kom eens met wat sterks martie. Ik zie bijna niemand met harde feiten komen, alleen verhaaltjes van wat er vroeger was gebeurd of zoals het nu zogenaamd is..

dit artikel gaat echt typisch over jouw. en wat is er erg aan met verhaaltjes wat vroeger gebeurd en nu nog aan de gang is. en ja, tuurlijk moeten buitenlanders zich aanpassen jij ook, en als iemand er commentaar op heeft hoe die word behandeld hier waarom gaan ze dan niet terug naar hun eigen land als het daar zo perfect is.

Terug
Naar boven