MuscleMeat

Motivatie & Werkethiek

• Topic Starter Topic Starter
1694937912029.png

❌ Error ❌

Laatst bewerkt:
Maar maar met later opstaan kun je ook net zo vaak trainen alleen andere (betere) tijden en hoeft het niet ten koste van slaap te gaan en meer slaap = betere skill consolidation en betere training kwaliteit. /autisme

Slapen sommige top atleten niet juist extra veel? 10 uur?

Wat is het nu van 5x op een dag trainen? Bij krachttrainen zie ik het nut niet.

Vechtsport is een ander verhaal.
Voor krachttraining niet maar dat is technisch zo veel simpeler en vrijwel puur mechanisch. Zelfs gewichtheffen valt mee t.o.v. andere sporten.

Voor skill training wat praktisch niet vermoeiend is en altijd verder verfijnd of uitgebreid kan worden, is vaker/meer beter. Rust en variatie tussen meerdere sessies per dag geeft dan ook betere progressie.

Bewegingen met millisecondes sneller en millimeters preciezer kunnen kost ook de bekende 1000en uren om er zo goed in te worden, en dan heb je nog reageren op spelsituaties, tactieken met het team, etc.

Shooting hoops en dribbelen kan vast de hele dag. Met vechtsport zou je meerdere technische bjj rolling sessies kunnen doen, nog een andere vechtsport sparren, en nog conditie en krachtraining?

Maar maar met later opstaan kun je ook net zo vaak trainen alleen andere (betere) tijden en hoeft het niet ten koste van slaap te gaan en meer slaap = betere skill consolidation en betere training kwaliteit. /autisme

Slapen sommige top atleten niet juist extra veel? 10 uur?
De meeste mensen functioneren het best op vroeg erin, vroeg eruit: een normaal bioritme. Of ze moeten hun trainen om een baan organiseren en dan is 's ochtends ervoor en 's avonds erna het best.

Extra slaap zit vaak ook in dutjes.

Laatst bewerkt:
Kun je hier de respectievelijke tijden van benoemen?

Niet iedereen is normaal :treuren:
Nee, dat is bij iedereen net een beetje anders, maar voor veruit de meeste mensen is het gewoon je circardiaanse ritmes volgen en gebruiken.

Rust, reinheid, regelmaat en discipline.

Is en blijft voor mij ook een worsteling, kan je hier niet mee helpen. Geen schermen voor het slapengaan en zelfde tijd naar bed en eruit. En nog meer van dat soort dingen.

Nee, dat is bij iedereen net een beetje anders, maar voor veruit de meeste mensen is het gewoon je circardiaanse ritmes volgen en gebruiken.

Rust, reinheid, regelmaat en discipline.

Is en blijft voor mij ook een worsteling, kan je hier niet mee helpen. Geen schermen voor het slapengaan en zelfde tijd naar bed en eruit. En nog meer van dat soort dingen.
Maar het filmpje noemde specifiek om 4 uur opstaan, daarmee triggeren die motivatie praatjes mij vaak omdat het ook nadelig kan zijn.

Maar het filmpje noemde specifiek om 4 uur opstaan, daarmee triggeren die motivatie praatjes mij vaak omdat het ook nadelig kan zijn.
Ja, het slaat nergens op. Hij lag al te maffen terwijl zijn concurrent nog 1 of 2 training afwerkten. Daarnaast speel je in de NBA wel erg laat je wedstrijden als je standaard om 4 uur al aan het trainen bent.

Laatst bewerkt:
Ja, het slaat nergens op. Hij lag al te maffen terwijl zijn concurrent nog 1 of 2 training afwerkten. Daarnaast speel je in de NBA wel erg laat je wedstrijden als je standaard om 4 uur al aan het trainen bent.
Hoe lang duurt een seizoen eigenlijk in de NBA?

Terug
Naar boven