Het weer opstarten zal tijd kosten, maar lijstjes werken altijd. Vooruit plannen, is meer dan het halve werk. En die shake als reserve maaltijd vind ik ook top idee. Dan betekent drukte om je heen, nog steeds geen persoonlijke stress, maar slechts een andere invulling van je maaltijd.
Je gaat je ook steeds beter voelen als je goed eet, dat is de beloning op zich... en bolle biceps![]()
Zeker waar! Lijstjes helpen inderdaad altijd wel, denk dat ik simpelweg gewoon bij een boodschappenlijstje moet beginnen
Ik denk dat ik sowieso een maaltijd vervang voor een shake-maaltijd, voor nu, moet toch afvallen en meer eiwitten zullen ook wel helpen.Zoals je zegt ook, steeds beter voelen, kan niet snel genoeg komen

De enige nuance die ik aan het verhaal van @Chris1989 wil toevoegen is het voorbeeld dat het soms makkelijker is om geen koekje bij de koffie te nemen dan één of je koekje te vervangen door een minder slechte variant.
Voor de rest, het idee om te kijken waar je nu staat en wat nu mogelijk is en wat nu een stap vooruit is, helpt waarschijnlijk meer dan te vergelijken met een ideaal of wat je vroeger wel makkelijk deed. Dit geldt ook voor de gewichten die je deed, de oefeningen of de complexiteit van het schema dat je nodig hebt om resultaat te behalen.
Succes!
Dankje! Denk inderdaad ook beter gewoon geen koekje of vervanger bij de koffie, want wat het ook is, het gaat half op
En klopt, een begin maken en vasthouden is belangrijker. Ik denk dat ik met trainen (het niet vasthouden aan gewichten dat ik deed) meer moeite zal hebben, want ik zal toch weer onderaan moeten beginnen terwijl ik eindigde met, voor mij, best zware gewichten en powerlift competities

Maar goed, wil ook niet bij de pakken neer zitten dus we gaan ervoor