XXL Nutrition

Opnieuw beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Het weer opstarten zal tijd kosten, maar lijstjes werken altijd. Vooruit plannen, is meer dan het halve werk. En die shake als reserve maaltijd vind ik ook top idee. Dan betekent drukte om je heen, nog steeds geen persoonlijke stress, maar slechts een andere invulling van je maaltijd.
Je gaat je ook steeds beter voelen als je goed eet, dat is de beloning op zich... en bolle biceps :thumb:

Zeker waar! Lijstjes helpen inderdaad altijd wel, denk dat ik simpelweg gewoon bij een boodschappenlijstje moet beginnen :roflol: Ik denk dat ik sowieso een maaltijd vervang voor een shake-maaltijd, voor nu, moet toch afvallen en meer eiwitten zullen ook wel helpen.
Zoals je zegt ook, steeds beter voelen, kan niet snel genoeg komen :emo:

De enige nuance die ik aan het verhaal van @Chris1989 wil toevoegen is het voorbeeld dat het soms makkelijker is om geen koekje bij de koffie te nemen dan één of je koekje te vervangen door een minder slechte variant.

Voor de rest, het idee om te kijken waar je nu staat en wat nu mogelijk is en wat nu een stap vooruit is, helpt waarschijnlijk meer dan te vergelijken met een ideaal of wat je vroeger wel makkelijk deed. Dit geldt ook voor de gewichten die je deed, de oefeningen of de complexiteit van het schema dat je nodig hebt om resultaat te behalen.

Succes!

Dankje! Denk inderdaad ook beter gewoon geen koekje of vervanger bij de koffie, want wat het ook is, het gaat half op :bang:
En klopt, een begin maken en vasthouden is belangrijker. Ik denk dat ik met trainen (het niet vasthouden aan gewichten dat ik deed) meer moeite zal hebben, want ik zal toch weer onderaan moeten beginnen terwijl ik eindigde met, voor mij, best zware gewichten en powerlift competities :janken:
Maar goed, wil ook niet bij de pakken neer zitten dus we gaan ervoor :cheer:

Hoe motiveren jullie jezelf (of advies voor mij) om toch wél weer te beginnen met een voedingsschema, wellicht iets dat wel wat flexibiliteit heeft, ondanks een druk en chaotisch leven?

Tips om het makkelijker te maken, simpeler?
Er zijn al veel goede tips gegeven.
Voor mij persoonlijk helpt het wanneer ik geen strikt voedingsschema wil volgen om veel opties voor maaltijden met de gewenste voedingswaarden te bedenken, zodat je makkelijk uit meerdere dingen kunt kiezen/alternatieven hebt en het minder voelt als 'moeten'. Zo kan je gevoelsmatig relaxter met je voeding omgaan.
En stapsgewijs meer structuur aanbrengen, zoals een vast ontbijt en die bak kwark als laatste maaltijd.

In ieder geval succes gewenst!

Er zijn al veel goede tips gegeven.
Voor mij persoonlijk helpt het wanneer ik geen strikt voedingsschema wil volgen om veel opties voor maaltijden met de gewenste voedingswaarden te bedenken, zodat je makkelijk uit meerdere dingen kunt kiezen/alternatieven hebt en het minder voelt als 'moeten'. Zo kan je gevoelsmatig relaxter met je voeding omgaan.
En stapsgewijs meer structuur aanbrengen, zoals een vast ontbijt en die bak kwark als laatste maaltijd.

In ieder geval succes gewenst!
Dankje! :D

Opnieuw beginnen?​

alweer of nog steeds ?
:trollface:

Opnieuw beginnen?​

alweer of nog steeds ?

Ligt eraan, welke poging heb je het dan over? 1e? 5e? 100e? :help:

Het is lang goed gegaan hoor haha maar ja, alweer opnieuw beginnen, niet nog steeds.

hater GIF

Ligt eraan, welke poging heb je het dan over? 1e? 5e? 100e? :help:

Het is lang goed gegaan hoor haha maar ja, alweer opnieuw beginnen, niet nog steeds.

geef jezelf een schop onder je hol, en begin gewoon. Qua voeding en training staat er in de betreffende secties zat advies. Niemand zal je aan je haren de gym in trekken, dat moet je zelf doen !
ik ben geen hater

geef jezelf een schop onder je hol, en begin gewoon. Qua voeding en training staat er in de betreffende secties zat advies. Niemand zal je aan je haren de gym in trekken, dat moet je zelf doen !
ik ben geen hater

Och wie neemt het nu ineens serieus :emo: dit is letterlijk mijn eerste topic in...7 jaar (of langer?), mag volgens mij gewoon. Ja, zat advies in andere topics, dat weet ik :D

Het staat niet in humor en ouwehoeren, dus neem ik aan dat het serieus is.
Och wie neemt het nu ineens serieus :emo: dit is letterlijk mijn eerste topic in...7 jaar (of langer?), mag volgens mij gewoon. Ja, zat advies in andere topics, dat weet ik :D
je kunt het ook als kutsmoes gebruiken, en 24/7 bankhanger blijven.

Het staat niet in humor en ouwehoeren, dus neem ik aan dat het serieus is.

je kunt het ook als kutsmoes gebruiken, en 24/7 bankhanger blijven.

Dan moet ik eerst mijn best doen om bankhanger te worden, maar dat gaat niet lukken ben ik bang. Jij tips daarvoor, als pro-bankhanger?

:badum:

Nevermind, geen interesse in bankhangen, blijf jij dat maar lekker doen.

De beste dag om te beginnen is vandaag.

Begin eens met het tracker van alles wat je eet. Echt alles. Dan schrik je waarschijnlijk en zie je wel wat minder kan of anders.

Voor mij werkt een vast ontbijt en een redelijk karige lunch, zodat ik wat over heb om in de avond goed te eten en nog een bakje optimel/lindahls te eten in de avond.

Ik zorg ontbijt altijd met 350kcal maar wel met vezels en eiwit (ontbijtpapdinges met whey) of overnight oats in de zomer. Lunch: 2 boterhammen en twee stuks fruit en een zak wortels of bak snoeptomaten.

Als ik dat braaf doe heb ik in de avon O veel ruimte dat ik nooit te veel eet, zeker niet omdat ik dan ook ga sporten. En als je bezig bent eet je niet.

@Sparks79 hij geeft net aan dat het een troll topic is.
ik zit nu net minuut of 10 op de bank ja, zit lekker.

De beste dag om te beginnen is vandaag.

Begin eens met het tracker van alles wat je eet. Echt alles. Dan schrik je waarschijnlijk en zie je wel wat minder kan of anders.

Voor mij werkt een vast ontbijt en een redelijk karige lunch, zodat ik wat over heb om in de avond goed te eten en nog een bakje optimel/lindahls te eten in de avond.

Ik zorg ontbijt altijd met 350kcal maar wel met vezels en eiwit (ontbijtpapdinges met whey) of overnight oats in de zomer. Lunch: 2 boterhammen en twee stuks fruit en een zak wortels of bak snoeptomaten.

Als ik dat braaf doe heb ik in de avon O veel ruimte dat ik nooit te veel eet, zeker niet omdat ik dan ook ga sporten. En als je bezig bent eet je niet.

Ontbijtpapdinges klinkt goed!
Maar even serieus, klopt ook zeker, vandaag gestart. Niet direct alles berekend nog, maar wel een goed ontbijtje op, daar start ik mee.

Bedankt!

Begin eerst maar eens met trainen vooraleer we beginnen praten over voeding zeg ik altijd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven