XXL Nutrition

Mr. Little will be Mr. Big

Mister_Little

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
1.664
Lengte
1m66
Massa
80kg
Vetpercentage
12%
Besloten om toch verder te loggen, vind het voor mezelf wel interessant om dit later terug te lezen en om het te delen. Net mijn eerste wedstrijd achter de rug, nu een health-fase in. Vanuit hier straks weer een push fase. Dus er verandert genoeg om te blijven delen.

Ik heb na de wedstrijd meteen een nieuw doel gesteld: in 2027 wil ik in de <80kg klasse meedoen bij een NPC-wedstrijd. Welke weet ik nog niet, nog tijd zat om te kiezen. Ik denk het liefst in de winter, dan zit ik toch al meer thuis, minder sociale afspraken.

Afgelopen dinsdag eerste trainingssessie weer gehad, leg day om maar gelijk lekker te beginnen. De eerste vier oefeningen gingen super, dikke pomp! Daarna ging het snel minder. Op de helft last van mijn maag: krampen, vieze boeren. Dus naar huis gegaan. Daarvoor ging het eigenlijk wel redelijk. Post-workout meal geskipt en naar bed gegaan.

Woensdag weer helemaal opgeknapt. Ik denk dat het kwam doordat ik zondag en maandag natuurlijk van mijn voedingsschema mocht afwijken en misschien een klein beetje ben doorgeslagen. Dat uitte zich in die klachten. Woensdag lekker de dag doorgekomen, maar ’s avonds een mentale klap: voelde me doelloos, leeg. Besefte opeens dat na de wedstrijd alles gewoon doorgaat. Voedingsschema blijven volgen, cardio, stappen-doel… Voelde even als veel restricties.

Dat heb ik ondertussen losgelaten. Zit weer lekker in m’n vel en volg het plan weer heerlijk.

Wel even een lijstje gemaakt met kleine doelen die ik wekelijks/dagelijks wil halen. Eigenlijk weer een beetje terug naar het normale leven.

Gister push-sessie:

Machine fly 10/14 x60/50
Incline dumbbell press 12/11 x42/36
Flat plate load Chest Press 9/12 x150/130
Plate loaded Shoulder press 8/13 x100/70
Cuffed crucifix lateral raises 15/14/12 x12,5
Tricep pushdown 15/13/11 x25
Overhead Rope extension 13/12/12 x17,5
Cable crunches 17/14/13 x35
Leg raises 15/15/13

Heerlijke workout!

Energie: 10/10
Pomp: 10/10

Man, wat voelde ik me groot toen ik klaar was. Dit had ik mentaal wel even nodig. Motivatie is weer hoog, echt weer zin om het plan te volgen.

Wel wat laat thuis, 21:30, toen nog post-workout meal: 50gr cornflakes met 30gr whey, 15gr pindakaas en 100gr banaan. Lekker, maar wel veel na een lange periode op minder kcal. Hier moet ik nog even aan wennen. Kon niet echt in slaap komen i.v.m. de volle maag. Onrustig geslapen, veel gezweet. Om 02:45 al klaarwakker. Best vervelend.

Ga pas om 05:00 ontbijten, anders komt de dag zo raar uit met m’n maaltijden. Dus even kijken hoe we de ochtend doorkomen 😅

Voedingschema kcal als volgt:
Trainingsdag legs: 2571
Trainingsdag:2317
Rustdag: 2005

Gear:
250mg test e (2x 125mg per week)
40mcg clen

Status gezondheid;
Vanmiddag naar Android health clinic om bloed te prikken en een hart echo te maken. Over 2 weken consult om dit te bespreken.

Eerste bloedresultaat van de huisarts tegen, alleen een verhoogde ALAT. Dit zal ik ook delen met AHC zodat we tijden het consult goed kunnen zien hoe ik erbij sta.

Leuk dat je blijft loggen!
Ook met al deze doelen veel succes en plezier gewenst!

Mooi doel!

Fijn dat het eerste bloed resultaat een positieve uitkomst heeft.

Ben benieuwd naar de stappen die je gaat maken. Lekker massa op het frame plakken.

Ik volg! Heel benieuwd naar je voortgang.

Waarom blijf je clen pakken in je healthfase?

• Topic Starter Topic Starter
Ik volg! Heel benieuwd naar je voortgang.

Waarom blijf je clen pakken in je healthfase?
Ik heb morgen nog een fotoshoot, dus moet nog wel even in shape blijven natuurlijk. Verwacht dat het er daarna wel uit gaat. Dus volgende week zal de echte healthfase beginnen.

Feedback van de jury ook binnen:

"Allereerst gefeliciteerd met je eerste plaats bij de 70+ en tweede plaats overall. De jury was hierin wel eensgezind, ze hadden allemaal nummer 43 op de eerste plaats en ik denk dat je daarvoor net wat massa tekort kwam met name op de achterkant benen en rugdikte. Je conditionering was erg goed en daarmee heb je veel punten gescoord. Ik zou me nu gaan focussen op massa zodat je vanuit alle hoeken rondingen kunt laten zien."

Dit komt ook volledig overeen met het plan dat Wouter al bedacht had.

2e leg day van de week. Geen darm/maag klachten dus dit was knallen. Geweldige workout, waar ik zeker op alles had kunnen plussen t.o.v. de laatste fatsoenlijke sessie. De coach had me al gezegd dat dat zou gebeuren maar dat ik niet te snel niet willen verhogen omdat deze fase blessure gevoelig is. Dus me ingehouden en het veilig gespeeld.

Hip abductor 11/18 x85/75
Seated leg curl 11/18 x55/45
Romanian dead lift 10/12 x130/115
Bulgarian split squat 10/14 x40/36
Leg press wide high stance 11/15 x120/100
Leg extension 10/13 x80/60
Single leg calf raise 12/13 x70/65

Echt weer plezier in de workout, energie is natuurlijk een stuk hoger door de hogere koolhydraat inname.

Morgen de fotoshoot, dus ben benieuwd naar het verschil in foto's t.omv. vorige week. Nuchtere gewicht is 2kg zwaarder als vorige week. Shape ziet er niet goed uit, wel iets vochtiger als vorige week, ook wel weer wat voller. Ben heel benieuwd. Muscle juice en rolletje weer mee om lekker in tr smeren. Tan e.d. gaat me te ver voor de shoot. Heb net de oude bruine laag er af. Zal morgen nog geen fotos hebben, die post ik later nog.

Vandaag een drukke dag, had een auto nodig om in Utrecht te komen. Dus even bij me schoonouders een auto opgehaald. Dus 06:45 vertrokken, kinderen naar de opvang, auto ophalen, bijna thuis, weer terug want ze hadden iets in de auto laten liggen.. weer naar huis. Dus bijna 2 uur verder voor iets dat in 40 minuten had gekund. Rond 13:00 vertrokken richting Utrecht naar AHC. Wat langer in de wachtkamer gezeten dan gepland, maar de koffie is best lekker👌.

Bloed laten prikken, misschien iets teveel dingen aangevinkt om te controleren maar goed, is er straks in ieder geval een duidelijk beeld.

Hartecho laten maken.
"je hart pompt goed en er zijn geen afwijkingen in de hartkleppen of wanddikte. Wel is er een milde verstijving van de hartspier bij ontspanning, wat veroorzaakt door het recente anabolengebruik."
Advies: op trt dosis verder komende e maanden. Dan zal het moeten verbeteren. De cardio toch echt in zone 2 gaan doen. Ik zit vaak aan de ondergrens van zone 2, dus even een tandje erbij.
Over 3 maanden ga ik weer die kant op om te kijken of het verbeterd is om te bepalen wat we kunnen doen.

• Like
Waarderingen: Loca
Vandaag de fotoshoot. Vanmorgen wekker gezet rond 5 uur voor eerste maaltijd. En zo rustig een beetje het protocol volgen richting de fotoshoot.

Gewicht vanmorgen: 71,2. Dit is 1 kg zwaarder dan nuchtere gewicht afgelopen zondag. Blij dat de daling er weer in zit. Na afgelopen zondag mocht ik die dag lekker eten en op maandag 3 vrije meals, die ik misschien te vrij genomen heb. Bij 1 meal 3 gangen besteld in het restaurant. Daar ging me marge haha. Maandag avond woog ik 81,1kg. Dus blij om te zien dat ik dat vocht weer kwijt ben.

Shoot is straks om 10 uur. Planning technisch iets mis gegaan dus de kinderen zijn er ook bij. Benieuwd hoe dat gaat😅 misschien dat me zoontje wel even mee flext op de foto.

Dat is -10kg! :eek:
Zit hier geen typefoutje in?
Nee geen type fout. Afgelopen zondag was ik 70,2 inweeg gewicht voor de wedstrijd. Maandag avond 81,1😂

Opzich niet gek:
Na de wedstrijd gegeten:
2x chocolate chip cookie vers gebakken
1 giga stuk stroopwafel taart
2 donuts
3 stukken Worteltaart
1 Suikerwafel met jam

Uit eten bij een tapas restaurant:
Bijna alles van de kaart gehad en als toetje 2 halve pizza's

Maandag:
Kwark als ontbijt
2 tosti
Luch restaurant:
Broodje hotdog (giga ding)
Kaas/bacon pizza
Spareribs

Savonds burger bij de mac met de Kids.

Dus er zat ook genoeg vulling in me maag om een paar kilo erbij te krijgen.

Heb me ook 2 dagen ellendig gevoeld 😂

Vandaag de fotoshoot. Vanmorgen wekker gezet rond 5 uur voor eerste maaltijd. En zo rustig een beetje het protocol volgen richting de fotoshoot.

Gewicht vanmorgen: 71,2. Dit is 1 kg zwaarder dan nuchtere gewicht afgelopen zondag. Blij dat de daling er weer in zit. Na afgelopen zondag mocht ik die dag lekker eten en op maandag 3 vrije meals, die ik misschien te vrij genomen heb. Bij 1 meal 3 gangen besteld in het restaurant. Daar ging me marge haha. Maandag avond woog ik 81,1kg. Dus blij om te zien dat ik dat vocht weer kwijt ben.

Shoot is straks om 10 uur. Planning technisch iets mis gegaan dus de kinderen zijn er ook bij. Benieuwd hoe dat gaat😅 misschien dat me zoontje wel even mee flext op de foto.
Zou zeker een foto met je zoontje erbij doen, lijkt me tof voor later

Vroege pull workout:
Cable Pullover: 14/13 x 38,5
Barbell row: 9/11 x 115/100
High row: 10/15 x130/10
Standing uni row: 12/9 x55/50
Rear lateral fly machine: 15/13/12 x35
Dumbell curl: 15/14/12 x16
Lower Cable curl: 15/14/13 x17,5
Cable crunches: 14/12/10 x 42
Leg raises: 15/13/12

Geweldige workout, energie is echt weer top. Oppassen dat ik niet meteen overal teveel in vooruit wil gaan. Pomp is geweldig, wel gemist om op deze manier te trainen.

Vanmorgen om 04:15 wakker in vergelijking met de prep toch al weer een uur later wakker. Het ritme komt weer een beetje terug. Voordeel aan zo vroeg wakker zijn is dat ik mijn cardio al kan doen en dat dan ook klaar is.

Gisteren fotoshoot gehad, dag liep anders dan gepland. We zouden om 1p uur starten, dat werd 13 uur. Even flink geïrriteerd van omdat ik mijn plan voor de meals e.d. al had gemaakt en dat om moest gooien. Stond op het punt van afzeggen. Gelukkig door laten gaan, blij met de fotos. Heb alle 145 fotos onbewerkt al binnen, hier een selectie van 24 uit gemaakt. Nu wachten tot die binnen zijn. De kinderen wouden niet op de foto, maar wel leuke video's van gemaakt. De oudste zag mij mijn pomp sessie starten en deed zijn shirt ook aan en ging mee doen. Mega schattig.

In mijn hoofd heb ik deze fase nu ook echt afgesloten. Zin om weer te gaan bouwen. Vanmorgen vroeg mijn voedingschema voor de hele week weer geprept. Tenminste voor overdag. Avondeten ga ik weer eten wat de pot schaft. Altijd wat drukker mee om mijn eten dan binnen mijn macros te laten passen en voor de rest gewoon normaal. Maar goed, ik vind dit fijner omdat de oudste vaak al vragen begon te stellen waarom ik wat anders eet. Wil ze ook geen eetstoornis ofzo aanleren.

Vanmorgen om 04:15 wakker in vergelijking met de prep toch al weer een uur later wakker.
Hoe laat slaap je dan?

ik vind dit fijner omdat de oudste vaak al vragen begon te stellen waarom ik wat anders eet.
Kan je niet proberen uit te leggen dat je een bepaald dieet moet volgen voor de sport? Of dat je aan bodybuilding doet? Geen idee hoe oud hij is en of hij dat begrijpt hoor.

Gister ging ik 21:00 naar bed. Maar was op de bank al in slaap gevallen.

Probeer nu rond 21:00-21:30 naar bed te gaan. Dat deed ik voor de prep ook. Ben normaal altijd om 05:00 wakker zonder wekker.

Tijdens de prep maakte het niet uit of ik om 23:00 of om 20:00 naar bed ging. Was gewoon rond 3 wakker.

Kan je niet proberen uit te leggen dat je een bepaald dieet moet volgen voor de sport? Of dat je aan bodybuilding doet? Geen idee hoe oud hij is en of hij dat begrijpt hoor.
Hij is nu 3, probeer het hem wel uit te leggen. Maar snappen doet hij het niet echt. Gebeurt ook steeds vaker dat hij zijn eten aan de kant schuift en hetzelfde wil als mij. Opzich geen probleem het is niet ongezond. Alleen hij is al een moeilijke eter, is een fase, en wil hem wel zo veel mogelijk stimuleren om gevarieerd te eten voor zijn smaak ontwikkeling.

Vandaag alle fotos binnen gekregen. Van alles 3 met verschillende bewerkingen zoals in de vorige post te zien is. Ben ontzettend blij met het resultaat. Leuke ervaring, erachter gekomen dat model zijn niks voor mij is. Het is toch een vrij intensieve en lange sessie geworden. Was kapot erna. Maar veel geduld hebben is niet mij sterkste punt😅.

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Na de fotoshoot dit hoofdstuk ook af kunnen sluiten. Prep en wedstrijd voorbij. Nu weer door met het nieuwe doel.

Voedingsschema is compleet, dus gewoon weer volgen. Ook weer zin in.
Trainings schema is vooralsnog hetzelfde als in de prep. Maar met hoe de sessies gaan sinds ik weer goed in me energie zit ga ik hier zeker veel progressie in maken.

Sochtends ook weer zin in me ochtendwandeling (dat was afgelopen week wel anders). Moet alleen meer in zone 2 zitten, dus denk dat ik of een loopband ga halen met Incline functie of de hometrainer weer pakken. Merknalleen met de hometrainer dat ik dat vrij intensief vindt voor me benen kwa herstel. Eens even uitzoeken wat me het best bevalt.

Wandelen buiten is het lekkerst, maarja Nederland is vrij vlak, en bij echt snelwandelen krijg ik last van me schenen.

Ik ga zien wat de komende periode gaat brengen, maar verwacht veel goeds!

Laatst bewerkt:
Leg day:
Seated leg curl 13/14 x55/47
Hack squat 8/12 x130/110
Leg press 9/14 x160/130
Leg Extension 8/12 x94/74
Hip abductor 1p/14 x100/85
Seated Calf raise 12/16 x90/80
Single Leg calf raise 11/x75/65

Drukke dag gehad, veel reizen, storingen oplossen. Laat thuis, snel koken voor iedereen daarnaast me eigen maaltijd maken. Toen was ik wel door me energie heen. Merk toch dat me energie e.d. nog wisselend is. Even een besef momentje. Op dit soort momenten ook het meest last van cravings. Er niet aan toegeven lukt aardig, gewoon even wat anders doen maar blijft een irritante ervaring.

Rond 19uur naar de sportschool gegaan voor leg day. Weinig zin, na de warming up toch de drive weer gevonden en een heerlijke workout eruit geknald. Pomp 10/10, benen voelen groot en vol.

Om aan me stappen doel te komen loop ik naar de sportschool, op leg day zijn dat wel de mindere wandelingen.

Verder weinig te melden. Donderdag een check-in, zal dan een update plaatsen met gewicht e.d.

Donderdag check in:

Gewicht: 72,6
Arm omtrek: 40cm
Middel t.h.v. navel: 77cm
Smalste punt: 76
Quads: 57cm

Voedingsschema helemaal gevolgt
Honger: 7/10
Cravings: 5/10

Aantal keer getraind deze week: 2x
Hoeveelheid cardio: 3x 30 min Fasted walk.

Progressie in training: vooruitgang, kracht en energie is echt immens op het moment.
Pomp: 10/10
Spierpijn 8/10

Motivatie: 10/10
Gemiddeld aantal stappen: 10849
Gemiddelde slaap: 6,5 uur
Uitgerust gevoel: 10/10

Inhoud alleen zichtbaar voor geregistreerde leden!

Terug
Naar boven