Fitness Seller

Muay Thai armen

vincentsharksbk

Cool Novice
Waardering
0
hey mensen ,
ik heb een vraagje ivm met men sport
ik ben net c klasse nu en nu het seizoen bijna gedaan is
wil ik in de seizoenstop wat aan men armen doen ...
vooral met men jab en hoeken mis ik wat kracht vind ik
en ik wil daar iets aan doen maar wat ?
ik hoorde da fitness niet goed was omdat je spieren sloomer worden dus ? iemand ? het doel is dus kracht bijkome
leeftijd / 16
gewicht / 63
lengte / 1.84
5 maal trainen op de week
thnx

veel en snelle herhalingen voor explosieve kracht.. is ook wel logisch.. zijn ook diverse kickboksers bij ons op de sportschool die zo trainen.

respect trouwens dat je als 16 jarige al in de c-klasse zit.. ik ben nooit verder gekomen dan de N-klasse..

• Topic Starter Topic Starter
aan wat denk je dan van oef ?
heb je soms voorbeeld ..
bedankt ,

waarom zou je niet gaan fullbody'en met, nogmaals, wat meer en snelle herhalingen?

wat versta ik daaronder want in de fitness wereld ben ik niet echt thuis
heb je dikwijls een oefening ?
mijn excuses :p

fullbody schema's zijn hier zat te vinden, zo makkelijk kom je er niet vanaf :P:P:P

leuk geprobeerd, dát wel :D

nee serieus wist ik niet :p
ik zal eens kijken
onder welke rubriek ?

zoekfunctie.................

wat versta ik daaronder want in de fitness wereld ben ik niet echt thuis
heb dikwijls en oefening ?
mijn excuses :p

Kijk eens bij sticky's

Full body schema is een schema waarbij je elke spiergroep op een dag minsteens eenmaal aanpakt.
Je doet je oefeningen een aantal keer: 3*12 bijvoorbeeld -> Herhalingen.

Als je oefeningen zoekt kijk eens bij sticky's onder categorie oefeningen.

je bent c klasser gefeliciteerd. Maar dan weet je toch ook dat de stoot kracht niet van uit je armen komt? ga full body trainen met 5x5 ofzo. Ik ben vechtsporter net als jij dus ik kan het weten.
Die stoten komen uit je hele lichaam (teminste bij mij wel als ik iemand pijn wil doen:D)
De enegrie van een stoot gaat:
van uit de grond ->benen naar je heupen-> buikspieren en rug spieren-> schouders en borst dan pas naar je arm.
Vooral bij hoeken is de heup draai heel belangerijk, onderandere schuine buikspieren dus.
Wat betreft de Jab, dat is meer een kwestie van snelheid omdat je je lichaam daar niet achter zet.
( ik doe zelf nauwelijks aan jabs ik ben het met bas rutten eens: everything with power).

Dus
Squatten voor benen
deadliften voor (onder)rug
benchen voor borst
Overhead en behind the neck press voor schouders
bent over row voor (boven)rug
Schuine buikspieren trainen met een zware medicijnbal haaks tegen een muur staan en dan gooien & je heupen draaien en weer opvangen.

wat ik dus wil zeggen ga aub niet te veel op bicep curltjes blindstaren want daar bouw je enkel een in de weg hangend stuk vlees mee op. En niet die stootkracht die je wilt ;)

Succes bovestaande op medicijnbal na want die heb ik niet, is wel mijn manier van trainen;)

Laatst bewerkt:
je bent c klasser gefeliciteerd. Maar dan weet je toch ook dat de stoot kracht niet van uit je armen komt? ga full body trainen met 5x5 ofzo.
Squatten
deadliften
benchen
Ga aub niet te veel op bicep curltjes blindstaren want daar bouw je enkel een in de weg hangend stuk vlees mee op. En niet die stootkracht :D

ja klopt maar voor je hoek bv te geven buiten je gewicht zelf in je slag leggen heb je wat armspieren nodig ook ;)
ik probeer een schematje same te stellen

ja klopt maar voor je hoek bv te geven buiten je gewicht zelf in je slag leggen heb je wat armspieren nodig ook ;)
ik probeer een schematje same te stellen

ik heb me post aangepast tger verduidelijking;)
met benchen ontwikkel je armen ook.
Dat zijn zoals ze dat hier noemen compounds, je pakt meerdere spiergroepen te gelijk.

ik zou gewoon basis oefingen nemen zo veel mogelijk bewegingen maken in ene minut zo vaak mogelijk deadliften of optrekken.

Zodra ik thuis ben zal ik hier nog wel op reageren, heb wel wat bruikbare informatie denk ik.

Dus
Squatten voor benen
deadliften voor (onder)rug
benchen voor borst
Overhead en behind the neck press voor schouders
bent over row voor (boven)rug
Schuine buikspieren trainen met een zware medicijnbal haaks tegen een muur staan en dan gooien & je heupen draaien en weer opvangen.

Succes bovestaande op medicijnbal na want die heb ik niet, is wel mijn manier van trainen;)

alsk ik dit dan zou doen wat raden jullie aan van reps en gewicht en hoeveel maal per week ?

Maar Vincent, niet lullig bedoeld, heb jij geen trainer die je hierin begleid?

hehe wa dacht je dan ?
tuurlijk wel maar als je goed leest staat er
tijdens de SEIZOEN STOP dan is men trainer op reis naar thailand
dus helaas en hij is bokstrainer geen fitnessleraar

Terug
Naar boven