Fitness Seller

Muay Thai armen

Jij traint in hamme zeker?

@topicstarter

Wat je in een van je eerste postst zetten dat fitness je trager maakt is een vrij achterhaalde gedachte. Goede krachttraining kan je juist explosiever en sterket maken. Ik zou een goed fullbody schema zoeken en inderdaad zoals calyptus zei even rosstraining.com of rossboxing.com checken! super tips heeft die man.

• Topic Starter Topic Starter
owke ik vind die ross sites wel niet echt duidelijk maar
ik zal eens kijken
bedankt :)

@ calyptus
waar train je miss ?
idd team sharks zeer goede club en trainer :d
net gala gehad btw

owke ik vind die ross sites wel niet echt duidelijk maar
ik zal eens kijken
bedankt :)

@ calyptus
waar train je miss ?
idd team sharks zeer goede club en trainer :d
net gala gehad btw

Ik ken Younes en Vochtkop Ruslan van waar ik fitnesste.

Ik train mma in Apen, net terug begonnen na lange tijd blessureleed en tijdsgebrek.

Laatst bewerkt:
hehe wa dacht je dan ?
tuurlijk wel maar als je goed leest staat er
tijdens de SEIZOEN STOP dan is men trainer op reis naar thailand
dus helaas en hij is bokstrainer geen fitnessleraar

Maar een beetje bokstrainer weet ook hoe krachtraining als toevoeging op de bokstraining gebruikt kan worden. Ik blijf mij steeds maar weer verbazen over hoe slecht sommige scholen hun pupillen begeleiden. Ben je überhaupt wel naar je trainer toegestapt en hem verteld over je plannen? Moest je daar zelf mee komen, of kwam je trainer ermee? En dan je krachtraining doen ter ondersteuning van je thaiboks training, en dan zegt hij, 'zoek het maar uit jongen, kijk maar wat je doet'?

De hele vakantie bij een boksschool trainen ipv boksen, dan kan je je extra op de stoten concentreren, boksers kunnen sowieso beter stoten dan kickboksers

De hele vakantie bij een boksschool trainen ipv boksen, dan kan je je extra op de stoten concentreren, boksers kunnen sowieso beter stoten dan kickboksers

Hoezo?
Denk je niet dat dat verscheelt per bokser en per kickbokser. Er zullen boksers zijn die harder kunnen stoten dan kickboksers en andersom ook. Ik begrijp je hele redenering niet.

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo?
Denk je niet dat dat verscheelt per bokser en per kickbokser. Er zullen boksers zijn die harder kunnen stoten dan kickboksers en andersom ook. Ik begrijp je hele redenering niet.

man wat kan jij moeilijk doen
over wat klets jou nou eingelijk bij mij over men trainer ?
over wat gaat het topic ? juist ja

man wat kan jij moeilijk doen
over wat klets jou nou eingelijk bij mij over men trainer ?
over wat gaat het topic ? juist ja

Het topic? Het topic gaat over een C-klassertje die denk dat hij harder kan stoten als hij meer massa heeft om zijn armen. Als hij zo denkt, dan ontbreekt het bij hem aan kennis over de sport. Daarop antwoord ik, dat hij misschien beter ten rade kan gaan bij zijn trainer, om hem uit zijn droom te helpen. Maar zijn trainer heeft blijkbaar wat beters te doen dan zijn pupillen te begeleiden.

Ben het in deze met zeep eens. Begrijp me niet verkeerd ik weet niet hoe je vecht hoe goed je bent hoeveel partijen je hebt gedraaid etc. Maar ik zou met deze vraag in eerste instantie naar je trainer stappen. Deze kan dan een programma geven wat je in de seizoen stop zou kunnen gebruiken. Als hij er geen verstand van heeft (zoals inderdaad helaas weinig trainers, wederom begrijp me niet verkeerd ik ken je trainer niet dus ik weet niet hoe het bij hem zit) kun je inderdaad op forums rondvragen over goede manieren voor krachttraining ter ondersteuning van! Je zit hier op de goede plek en je zult zeker goed advies krijgen, maar als je het nog niet hebt gedaan zou ik erover ook met je trainer overleggen.

Het topic? Het topic gaat over een C-klassertje die denk dat hij harder kan stoten als hij meer massa heeft om zijn armen. Als hij zo denkt, dan ontbreekt het bij hem aan kennis over de sport. Daarop antwoord ik, dat hij misschien beter ten rade kan gaan bij zijn trainer, om hem uit zijn droom te helpen. Maar zijn trainer heeft blijkbaar wat beters te doen dan zijn pupillen te begeleiden.
Techniek + Massa + Snelheid.

Hoezo?

Je hebt gelijk dat het verschilt per persoon, maar over het algemeen zal de bokser denk ik beter kunnen stoten. Toen ik na een korte tijd kickboksen ging boksen heb ik mijn stoten heel erg verbeterd, er werd gewoon veel meer op een goede stoot gefocus, maar dit zou ook aan de sportschool kunnen liggen. En of dit nou wel of niet het geval is, wil je harder stoten zal je stoten moeten oefenen. Als dan je kikcboksschool dicht is zal het advies om bij een boksschool te trainen altijd goed zijn, op die manier kan je ook je verdere techniek bijschaven.

Google eens op "crossfit" naar mijn idee de ideale krachttraining voor een vechtsporter.

Je hebt gelijk dat het verschilt per persoon, maar over het algemeen zal de bokser denk ik beter kunnen stoten. Toen ik na een korte tijd kickboksen ging boksen heb ik mijn stoten heel erg verbeterd, er werd gewoon veel meer op een goede stoot gefocus, maar dit zou ook aan de sportschool kunnen liggen. En of dit nou wel of niet het geval is, wil je harder stoten zal je stoten moeten oefenen. Als dan je kikcboksschool dicht is zal het advies om bij een boksschool te trainen altijd goed zijn, op die manier kan je ook je verdere techniek bijschaven.

Natuurlijk, het advies dat je gaf is zeker niet verkeerd. Er zijn ook (semi-)profs in de thaibokswereld die zo trainen. Alleen ik was/ ben het niet eens met jouw redenering dat boksers harder kunnen stoten dan kickboksers. Zoals jij al zegt, ligt dat inderdaad aan de training. Wanneer op kickbokstrainingen minder aandacht wordt besteed aan het stoten dan op een bokstraining, zullen jongens op de bokstraining beter kunnen stoten. Alleen dat hangt maar net af aan welke sportschool je traint. Bij een goede sportschool zal je geen verschil mogen opmerken.

Techniek + Massa + Snelheid.

Klopt. Alleen van mij mag je Verrassing nog in dat rijtje toevoegen, of misschien schaarde je dat al onder Techniek.
Maar hier gaat het om iemand die denkt dat hij met meer massa om alleen zijn armen harder zou kunnen stoten. Deze jongen komt uit in de C-klasse, niets denigrerends bedoeld, maar hij komt net kijken in de sport. Ten eerste moet je zorgen dat je techniek optimaal is. Als zijn stoottechniek optimaal is, zal hij begrijpen dat je stootkracht niet uit je arm komt maar uit je gehele lichaam. Met alleen meer massa om je armen schiet je geen fl**ker op. Ik adviseerde hem om naar zijn trainer te gaan, die zou dat in een paar minutjes kunnen laten zien. Maar nee...

Terug
Naar boven