MuscleMeat

multivits kruidvat

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2003
Berichten
591
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Daar nu dus zo'n potje multivits speciaal voor sporters gekocht voor zo'n 4 euro. Wat ik me dus afvraag is of duurder ook echt beter is voor multivits want je heb ook zat merken die ze voor 30+ euro verkopen en omdat het effect moeilijk waar te nemen is weet je dus eigenlijk niet echt of er kwaliteitsverschil is?
 
probleem met vitamine uit kruidvat is dat concentratie van ingredienten niet bepaald hoog ligt tov andere (duurdere) producten

de vraag, zoals je aangeeft, is natuurlijk of je een verschil merkt...

mvg.
 
volgens mij zijn die duurdere natuurlijke vitamines
 
hm, die dosering valt erg mee hoor. heb het eens vergeleken met een multi van 30euro van een website en kwam ongeveer overeen.
En natuurlijke vitamines kun je herkennen aan hun stank toch? die van kruidvat stinken hoor!!
 
Je hebt tegenwoordig toch ook van die Vitaminekaugom, is dat niets, beetje kauwen en je hebt je vitaminetjes binnen, hahaha....
 
D. zei:
hm, die dosering valt erg mee hoor. heb het eens vergeleken met een multi van 30euro van een website en kwam ongeveer overeen.
En natuurlijke vitamines kun je herkennen aan hun stank toch? die van kruidvat stinken hoor!!

Klopt, die nieuwe formule van Kruidvat stinkt en ze hebben ook een aantal mineralen eruit gegooid.
 
D. zei:
hm, die dosering valt erg mee hoor. heb het eens vergeleken met een multi van 30euro van een website en kwam ongeveer overeen.
En natuurlijke vitamines kun je herkennen aan hun stank toch? die van kruidvat stinken hoor!!

vergelijk eens met een product van solgar/now/nova-vitae/...

mvg.
 
die ken ik niet. ik had ze vergeleken met de vits van perfectbody.nl.
Maar is die solgar het echt waard dat die 7keer zo duur is?
voldoet een piletje extra van het kruidvat niet?
ik kan slecht tegen die overprijste commerciele supplementen. Ik geloof echt niet dat dat spul zn geld waard is, zijnde 7keer zo goed als die vd kruidvat. Doe maar lekker simpel. Het zijn goede kwaliteit vitamines, wie zegt dat de doses van solgar/now/noav-vitae goed zijn?
 
Het is het geld in ieder geval zeker niet waard. Misschien dat die €200 extra per jaar 1 of 2 gram spiermassa schelen aan het eind van het jaar maar ik zou er geen geld aan verspillen.
 
Het moet ook maar een aanvulling op je dieet zijn. Volgens mij zijn die Kruidvat multi's dan goed genoeg.
 
Als je een koolhydraatarm dieet volgt, waarbij er weinig groenten & fruit wordt gegeten bijvoorbeeld, ga je beter het zekere voor het onzekere nemen en een degelijk multivitamine erbij nemen.

Maar als je uit je eten al genoeg haalt, hou het maar bij kruidvat.

mvg.
 
Sorry, maar een koolhydraat arm dieet vind ik geen excuus om (te) weinig groeten te eten.
 
axestream zei:
Sorry, maar een koolhydraat arm dieet vind ik geen excuus om (te) weinig groeten te eten.

ik wel.

mvg.
 
alsof groenten zoveel kh hebben.
kom op zeg:rolleyes:

heb btw zelf ook die van kruidvat. en puur om financiele en logistieke (lekker dichtbij) redenen
 
Ik weet uit betrouwbare bron ;)
Dat vooral multi's veel mee gerotzooit kan worden!
En dan bedoel ik niet troep ofzo
maar de hoeveelheid wat erin zit, en welke!
Je heb vitamine's die giftig zijn als je er teveel van slikt!
Krijg je allemaal nare ziektjes die je juist probeerd te voorkomen!(niet dat je het loodje legt bij het slikken van die multi maar in combinatie met andere voedingssuplementen en/of toegevoegde vitamines in bijv "Multi vit" en al die andere onzindrankjes krijg je teveel van zeg maar B6 binnen)

Een hoog Vitamine B gehalte is 1 van de dingen die goed in orde moet zijn! pas op voor de B6 die is nl giftig
doses van meer dan 550mg is niet aan te bevelen!
2 tot 10 gram kan zenuw aandoeningen veroorzaken
Welke bediel krijgt er nou 10 gram vit B6 naar binnen? ja je heb ze ;)
Goede multi moet zeker
uitgebreid B complex hebben (5000% van ADH schrik je misschien maar dan heb je wel een goede multi ;) Uiteraard niet voor alle B)
D vit, E vit en een aantal mineralen bevatten!

BTW: hoorde laatst van iemand dat ie bruistabletten slikt!
Time release werkt beter! Zit nl zo:
Wanneer je lichaam Vit C nodig heeft neemt ie het op
zo niet plas je het uit! Dus als je in 1x 1000mg neemt en je lichaam heeft maar 200 nodig en 4 uur later weer 200(400 totaal)
neemt ie maar 200 op omdat de rest al in je urine zit

Timerelease laat 1000mg gedurdende 8 tot 10 uur beetje bij beetje los!
Zodat je lichaam altijd vit C heeft als ie het nodig heeft!
En niet nemen voor het slapen gaan, je kan er namelijk niet echt lekker van slapen ;) + dat er een geval bekend is dat er doordat ze gingen liggen er een "gat" in hun maag was gebrand.

Het is trouwens geen vervangingsmiddel voor groente en fruit he! voor de luie mensen onder ons :p
Het is bedoeld als aanvulling! :thumbs:
Goede multi complex kan je later helpen met een goede gezondheid.
 
Laatst bewerkt:
axestream zei:
Klopt, die nieuwe formule van Kruidvat stinkt en ze hebben ook een aantal mineralen eruit gegooid.

Juist :thumbs:
maar alle multi's stinken komt door de B vitamines, nooit op een biergist pilletje gesabbeld? :rolleyes: :D

jochem107 zei:
Je hebt tegenwoordig toch ook van die Vitaminekaugom, is dat niets, beetje kauwen en je hebt je vitaminetjes binnen, hahaha....

Raad eens hoeveel Vit er in 1 kauwgompje zit
als je dan 10 pakjes per dag eet zit je op hetzelfde aantal mg
en gratis sproeipoep :thumbs:
is allemaal onzin netals die vitamines in drankjes
per 200ml 25% van ADH (multi? 1tokkel 5000% :D)
 
Mag ik weer even komen spammen met mijn Ultimate Nutrition Multivitaminen? Zijn per tab goedkoper dan zoiets commercieels als Centrum en bevatten échte extracten van Caroteen en Zink om maar een paar te noemen. Het verschil met andere multi's is dat anderen geen extracten gebruiken. Ik kan het niet heel precies uitleggen maar ik weet wel dat ik enorm veel baat heb bij deze van U.N.
Ze kosten €26 per 180 tabs of anders €39 voor 270 tabs en die zijn dan met extra vitamines B.

Solgar is echt ultieme waanzin wat mij betreft.
Ik sprak weleens een persoon die weet wáár al die merken (tientallen) hun spullen laten maken en wat bleek: Al die merken komen uit maar een paar verschillende fabrieken. De meeste concurrenten laten hun spullen dus maken in dezelfde fabriek.

Naast U.N.'s Daily Complete gebruik ik Omega-3 caps (Kruidvat), Vit C1000 Time Released (Kruidvat) en Q10-caps (als je denkt dat vitmaine B je pis laat stinken probeer dit dan eens...)
 
Back
Naar boven