AndroidHealthClinic

Muscle Dysmorphia iemand bekend met deze stoornis?

PreludE zei:
wat ik wel heb, toen ik begon woog ik 65 ongeveer, toen dacht ik"als ik 70 weeg zie ik er goed uit". toen woog ik 70 en dacht ik weer "als ik 75 weeg zie ik er goed uit" toen woog ik 75 en dacht ik"als ik 80 weeg zie ik er pas echt goed uit" en nu weeg ik bijna 80 en denk ik al weer"als ik 85 weeg dan...." waar gaat dat eindigen?

Dat eindigd denk ik nooit :) ik verleg die grens ook telkens.:p

volgens mij heeft D. die probleemstelling

heette dat niet bigorexia???

Ja het is hetzelfde.

Geen last van gelukkig, ik schaam me echt niet voor mijn lichaam.

het is tegenwoordig ook niet echt moeilijk meer om er gemiddeld beter uit te zien als je paar keer in de weeek in de gym bevind

de meerderhied van de mensen om ons heen zijn dik vet of zo dun dat ik ze niet eens meer durf aan te raken bang dat ik z wat breek

Toevallig had ik hier gisteren last van, zij het na het lezen van dit stuk. Ik ging naar de gym en zag mezelf en walgde van mijn 'kleinheid' terwijl ik me een voorstelling trachtte te maken hoe ik het deed naast de andere kereltjes in de gym, die vaak kleiner waren dan ik. Om een of andere reden vervormde mijn visie totaal en vond ik de instructeur opeens een gigántische reus, en iedereen om me heen. Dit terwijl ik toch de laatste weken bruut vooruit ga.

Ik kreeg een opwelling van agressie en trainde als een dolleman. Toen ik achteraf eenmaal aan de bar zat zag ik de instructor weer en opeens viel me het tegendeel op en dacht ik 'Hey, jij bent best een ferme kerel maar zó gigantisch veel groter dan ik ben je nou ook weer niet.'

MightyDuck zei:
Toevallig had ik hier gisteren last van, zij het na het lezen van dit stuk. Ik ging naar de gym en zag mezelf en walgde van mijn 'kleinheid' terwijl ik me een voorstelling trachtte te maken hoe ik het deed naast de andere kereltjes in de gym, die vaak kleiner waren dan ik. Om een of andere reden vervormde mijn visie totaal en vond ik de instructeur opeens een gigántische reus, en iedereen om me heen. Dit terwijl ik toch de laatste weken bruut vooruit ga.

Ik kreeg een opwelling van agressie en trainde als een dolleman. Toen ik achteraf eenmaal aan de bar zat zag ik de instructor weer en opeens viel me het tegendeel op en dacht ik 'Hey, jij bent best een ferme kerel maar zó gigantisch veel groter dan ik ben je nou ook weer niet.'
hahaha, ik denk dat we dit allemaal wel hebben. Maar dat lijkt me niet zo héél erg slecht. Dat dysmorphia klinkt aardig extreem, ik heb er geen last van en bier lust ik helemaal niet dus hoe jullie daar bij komen :dunno:

PreludE zei:
wat ik wel heb, toen ik begon woog ik 65 ongeveer, toen dacht ik"als ik 70 weeg zie ik er goed uit". toen woog ik 70 en dacht ik weer "als ik 75 weeg zie ik er goed uit" toen woog ik 75 en dacht ik"als ik 80 weeg zie ik er pas echt goed uit" en nu weeg ik bijna 80 en denk ik al weer"als ik 85 weeg dan...." waar gaat dat eindigen?
Zolang je er maar niet panisch over gaat doen. Op den duur moet je gewoon vrede met jezelf krijgen.

zjivago zei:
Ik heb zo'n beetje het tegenovergestelde. Wanneer het maar kan, trek ik mijn shirt uit :D

Het tegenovergestelde van Dysmorphia = Narcisme!
Wanneer je je lichaam erg mooi vind ben je Narcist.
Wanneer je je lichaam erg klein vind, dan lijd je aan (Muscle) Dysmorphia.

Mensen die lijden aan Body-dysmorphia, in plaats van Muscle-dysmorphia, willen hun benen of armen er af hakken, ze vinden hun ledematen simpelweg lelijk of niet bij hun lichaam horen...

Muscle-dysmorphia lijkt er dus wel een beetje op! Het betreft dan alleen de spieren, en niet de ledematen op zich.

Gr John

had het vroeger ook, 2 jaar terug ofzo. Gelukkig zag ik op een gegeven moment dat het echt nergens op sloeg en werd ik weer "normaal"
Kijk natuurlijk nog steeds veel in de spiegel en vind mezelf ook nog steeds wel eens klein, maar lang niet meer zo erg als vroeger.

Markywannabee zei:
het is tegenwoordig ook niet echt moeilijk meer om er gemiddeld beter uit te zien als je paar keer in de weeek in de gym bevind

de meerderhied van de mensen om ons heen zijn dik vet of zo dun dat ik ze niet eens meer durf aan te raken bang dat ik z wat breek

MWB is een 'shredded bone breaking beast' :hedbang:

heeh heb ik totaal geen last van: ik vind me zelfs goed zo en wil niet meer bijkomen ;)

Ik vind mezelf te klein én te dik. Dat laatste stond er niet bij. Gelukkig heb ik geen MD. :D

ik denk dat het wel meevalt hier op het board anders zou men geen nakende fotos posten in de gallery..

Terug
Naar boven