AndroidHealthClinic

Muscles in Minutes door HIT Training

TS geeft aan dat ie volgens de Heavy Duty methode traint met 4 sec concentrisch, 2 sec vasthouden en 4 sec excentrisch. Dat is langzaam en ik heb hierbij het woord slow-motion alleen als metafoor gebruikt.

TS geeft aan dat ie volgens de Heavy Duty methode traint met 4 sec concentrisch, 2 sec vasthouden en 4 sec excentrisch. Dat is langzaam en ik heb hierbij het woord slow-motion alleen als metafoor gebruikt.

TS zegt dan ook wel meer; zelfs Mentzer was niet zo´n mierenneuker dat hij ging tellen tijdens reps ;)

ik ben wel erg geïnteresseerd in het HIT gebeuren en heb er ook al wel wat overgelezen maar mij lijkt de manier van Dorian Yates veel effectiever als die van Mike Mentzer, ook omdat ik wel vaker als 1x in de 5 of 6 dagen in de sportschool wil zijn.? verder vindt ik de pre-exhaution van Mike wel goed doordacht.

( en de 1 set methode houd in dat je eigenlijk alleen je laatste set telt de rest is je warming up )

• Topic Starter Topic Starter
De theorie van Mike Mentzer is geniaal.
Met zijn pre-exhaution methode zal je alle motorunits aanspreken of te wel de rode, roze en witte spiervezel typen, sterker nog je zal het uitgillen van de pijn ha ha ha ha.
Ik neem soms wel 6 dagen rust zo heb ik ook nog een leven buiten de gym.

Om terug te komen op explosieve spiercontractie en bodybuilding.
Er moet een contractie met weerstand plaats vinden om de spier te prikkelen.
Waarom zou je dit explosief doen op deze manier duurt de contractie korter en is dus van mindere intensiteit /kwaliteit.
Met explosieve contracties is de kans op blessures groter.
Leuk filmpje hier over met Arthur Jones

http://www.youtube.com/watch?v=_MaldG7eqUU

Laatst bewerkt:
:)

Laatst bewerkt:

Laatst bewerkt:
Bron?
Bron?
Onderbouw eens s.v.p
Bron?
Of je houdt niet van trainen en bent slecht getraind.
Bron?
Bron?

*
Verder heb je het over wetenschappelijke onderbouwingen van Heavy Duty. Daar ben ik ook benieuwd naar, wil je daarvan een overzicht plaatsen? Aangezien je niet wilt reageren op eerdere posts dacht ik misschien wil je wel je eigen woorden onderbouwen.

Let je niet op of ben je aan het haten? Hij heeft de helft hiervan eerder uitgelegd en hij onderbouwt zelfs zijn woorden over de genialiteit van mike mentzers pre-exhaust workout.
Zie ik dat dan verkeerd of zie ik toch echt een uitleg onder die zin..

Ha ha ha ha Bedankt Bobbeh!

Laatst bewerkt:
I feel a dark presence of bro-science in this topic.

++. Ik ben er nu echt klaar mee. Ik ga mijn energie er niet meer in stoppen. I'm out.

Dat je het überhaupt probeerde...

Ik denk dat je wel mag stellen dat de algemene consensus is dat het Heavy Duty systeem op enkele punten volledig achterhaald is, en slecht onderbouwd is. Zo zat Mike er met zijn frequentie aanbevelingen volledig naast. Zijn onderbouwing: wanneer je op vrijdag benen traint, ben je op dinsdag ook nog moe, dus moet je 4 dagen rust hebben tussen trainingen.

Daartegenover staat weer dat Mike op bepaalde punten zijn tijd absoluut ver vooruit was. Er is niks mis met het principe van een hoge intensiteit, laag volume en genoeg rust om overcompensatie te laten plaatsvinden. Dat hij beweerde dat er maar één weg naar Rome leidt, en Heavy Duty het énige juiste systeem is, daarmee gooide Mike zijn echter zijn eigen ruiten in.

Hij claimt dat zijn methode wetenschappelijk onderbouwd is, maar is het in de wetenschap niet algemeen aanvaard dat échte kennis, en vooruitgang juist gebaseerd is op het principe dat álle wetenschappelijke kennis falcificeerbaar moet zijn (Karl Popper). Met andere woorden: álle kennis is objectieve kennis, totdat deze onderuit geschoffeld wordt door nieuwe kennis. Dat is vooruitgang. TS: blijven beweren dat HD de énige manier is om te trainen, en niet inhoudelijk reageren op sterke posts van o.a Clubber Lang is hetzelfde doen als je kop in het zand steken, en blind zijn voor de terechte kritiek die o.a Clubber Lang en Harpep al eens eerder gaven in dit topic, en in het algemene HIT topic.

Je idool Mike, die aanhanger was van het objectivisme, zou je dit niet in dank afnemen ;) Prima dat jij goed gaat op HD, maar blijf het niet op een dogmatische manier verkopen als iemand die zijn pensioen bij elkaar aan het verdienen is. Je komt over als een priester die het katholicisme aan het verkondigen dat al sinds 1500 aan het sterven is. Woog je nou 110 KG, met een laag vetpercentage a la Mentzer oke, maar nu... Nee.

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die wel Heavy Duty willen trainen hier onder het Mike Mentzer pre-exhaution schema. Je kan de juiste uitvoering van het schema op pagina 1 van dit topic terug vinden met filmpjes. De impact van deze training mits correct uitgevoerd zal heel intensief en slopend zijn en dus niet voor iedereen. Geloof me het doet pijn als je tot de MAX gaat.

Zorg wel dat je een schema bij houdt zo kan je elke week zien hoeveel reps je moet doen om sterker te worden.
Je voert het gewicht op naarmate je sterker wordt.

Hit Training

One set of each in the following style 4sec concentric 4sec eccentric and 2 sec static contraction.
Each set is performed to MAXIMUM failure. Just 1 set but give it everything you got in perfect form.

Day 1 chest and back

1 set Peck deck 6-10 reps immediately followed up by 1 set incline bench press 6-10 reps.

1 set stiff arm front pull down 6-10 reps followed up immediately by 1 set underhand lat pull-down 6-10 reps.

1 set of dead-lift but at regular speed.

Day 2 legs

1 set of leg extension 12 - 20 reps immediately followed up by 1 set leg press 12- 20 reps

1 set calve press 12 - 20 reps

1 set of crunches 12 -20 reps

Day 3 shoulders arms

1 set of side raises 6-10 reps

1 set of bent over side raises 6-10 reps

1 set small underhand grip pull downs 6-10 reps.

1 set of push downs 6 - 10 reps immediately followed up by 1 set of dips 1-3 reps.

Day 4 I repeat day 2 and than I start all over again from day 1.

I doesn't look much but if you train with maximum intensity the impact is extremely exhausting and muscle soreness like you never felt before. Now rest enough and do not train earlier than on the 4 day after your last workout. You will be amazed how much strength gains you make. Strength gains lead to muscle gains.

Laatst bewerkt:
Citaat:
Origineel gepost door pumpingiron1984 Bekijk Post
Benen is dan 2 keer? Hij zegt in day 4 i repeat day 2... En dan begint hij opnieuw?

Juist je kan het beter zo zien je traint bovenlichaam met 4-5 dagen rust en dan onderlichaam 4-5 dagen rust. Vergeet niet dat je met dag 1 en dag 3 beide dagen het bovenlichaam traint met overlappende spiergroepen. Door elke keer volledig hersteld te zijn kan je je dus volledig maximaal geven en heb je ook nog eens een leven buiten de Gym.

Mike Mentzer heeft deze manier "uitgevonden" maar zelf nooit gebruikt om zijn top fysiek te behalen.

Hè hitmannetje, wat probeer je te bewijzen hier? Je klinkt als een jehova getuige.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven