AndroidHealthClinic

Muziek bij de training werkt motiverend

Muziek bij de training motiveert


  • Totaal stemmers
    837

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb m'n HAVO afrondingsproject hierover gedaan en bij sommigen is als conclusie naar voren gekomen dat ze met de juiste muziek (die zij kunnen waarderen) 5% tot zelfs 10% meer kunnen liften
 
Altijd ipod met muziek bij me tijdens KT
Tegenwoordig ipad mee voor cardio, 1 aflevering fringe is precies 45 minuten :D
 
Het motiveerd alleen als je in je uppie trained. Als mn maatje mee is, dan luister in geen muziek.
 
Ik ben van mening dat het zowel bij KT als cardio motiveerd, bij mij dan.
Doe op het moment geen cardio maar bij KT luister ik vanalles door elkaar wat lekker klinkt, het liefst wat agressief. Maar ook feel good, gemixt =P
Metal-Punkrock-hardrock-reggea/punk/ska-alternative

Heb een tijdje alleen op rammstein getraint.. kan t aanraden.
 
Altijd ipod met muziek bij me tijdens KT
Tegenwoordig ipad mee voor cardio, 1 aflevering fringe is precies 45 minuten :D


Daar zat ik ook al aan te denken. Alleen wel weer jammer dat de ipad niet alle formats ondersteunt. Maar toch bedankt dat je me hier weer aan herinnert, zal het vanmiddag eens proberen.
 
Voor KT kan het zeker motiverend zijn.
 
Snoeiharde metal doet het wel goed voor mij met de KT.
Met cardio boeit me niet echt zo, dan vind ik een TV wel relax.
 
Ik vind muziek storend.

Bij cardio haalt het uit mn ritme: m'n ademhaling , m'n looppas, alles zit in een ritme en die muziek gaat daar tegen in. Dan gaat het lopen niet zo goed, vertraag ik wat.

Ook bij krachttraining vindk die muziek niet overtuigend, het doet me geen extra rep eruit duwen, als het al niet afleidt.
 
Ik vind muziek storend.

Bij cardio haalt het uit mn ritme: m'n ademhaling , m'n looppas, alles zit in een ritme en die muziek gaat daar tegen in. Dan gaat het lopen niet zo goed, vertraag ik wat.

Ook bij krachttraining vindk die muziek niet overtuigend, het doet me geen extra rep eruit duwen, als het al niet afleidt.

Precies, ik word zwaar afgeleid door muziek, maar dat is misschien ook omdat de bedrading vooral me oefeningen in de weg kan staan.
 
Bij ons in de sportschool altijd van die popie jopie trancy r&b bullshit dus ben me eigen muziek mee gaan nemen.
Vooral tijdens de cardio om de minuten lekker weg te tikken (saaie bedoeling zonder muziek). En dan meestal de 'good old' metal en heavy metal, heerlijk om op de gitaar solo's een sprintje te trekken
Bij KT heb ik het niet echt nodig, motivatie en lol genoeg maar toch vaak 1 oordopje in...
 
ik heb ja gestemd maar dan moet het wel echt van die WINNER-muziek zijn waarbij je je zelf geweldig gemotiveerd voelt. eye of the tiger, BURNING HEART en een hoop meer.voornamelijk uit jaren 80. hele heavy shit mag ook alleen wete ik niet of dat goed is voor de concentratie

probleem is natuurlijk dat er 99% van de tijd duffe trance op staat of alles door elkaar top 40 liedjes.

ik heb laatste hacksquats vandaag gedaan op new kids TURBOOOOO JONGUH


moet nog steeds eens een keer met mp3dingetje proberen te trainen
 
Het gaat bij mij altijd vlotter met muziek. Dan wordt ik niet afgeleid door gesprekken/geluiden in de gym.
 
ik heb geen muziek nodig om mij te concentreren
 
Bij KT vind ik het toch wel helpen. Gewoon zware harde muziek. Geeft mij op de één of andere manier ook wel een adrenaline stoot waardoor het beter gaat. Meestal is dat dan No turning back, h2o, floorpunch, sick of it all, madball, bloodshot, terror, arch enemy, true colors,... Best wel wat hardcore eigenlijk :D
 
Bij cardio is een deuntje wel leuk. Kan je trappen op de beat of aftellen met de lengte van de nummers.

Als ik KT doe sluit ik mij bij de uitvoering van de oefening helemaal af (zeker bij volgaan). Dan hoor ik niets van wat er rond mij wordt gezegd, of welke muziek er op staat.
 
Zeker goede aanvulling bij KT. Geen trainen zonder muziek.
 
Het gaat bij mij altijd vlotter met muziek. Dan wordt ik niet afgeleid door gesprekken/geluiden in de gym.

Geld voor mij ook hoor :) Helemaal gek van dat gepraat!

Sporten met een iPad? Diegene zijn echt gek.
 
Heb m'n HAVO afrondingsproject hierover gedaan en bij sommigen is als conclusie naar voren gekomen dat ze met de juiste muziek (die zij kunnen waarderen) 5% tot zelfs 10% meer kunnen liften

Dat vind ik wel interessant. Ik heb zelf het idee dat ik me met muziek tijdens de krachtraining ook beter voel. Zou je dat project misschien kunnen uploaden?
 
Ik zal het proberen nadat ik eind deze week de algemene presentatie hierover heb afgerond.
 
Voor cardio echt een wezenlijk verschil met of zonder, de tijd lijkt sneller te gaan voor mij als je een goede mix/playlist van opbouwende muziek opzet terwijl je aan het rennen/fietsen/steppen bent. Een groot voordeel dus.

Bij krachttraining is het meestal verschillend, per training, als het rustig is in de gym en weinig gesprekken en geluiden vind ik het ook heerlijk om gewoon mezelf en het gekletter van de schijven te horen.

Als er verschrikkelijke gay muziek opstaat, en er luidruchtige mensen in de gym zijn vind ik het ook heerlijk om hoog te gaan in gewicht met hele harde metal, hiphop of hardcore..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven