Fitness Seller

Muziek bij de training werkt motiverend

Muziek bij de training motiveert


  • Totaal stemmers
    837

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, bij cardio zeker. Bij KT boeit de muziek me eerlijk gezegd weinig, mits het geen K3 is of echte trage relaxmuziek. Als ik KT doe concentreer ik me op de oefening en hoor ik de muziek eigenlijk niet. Bij cardio heb je veel meer oor voor de muziek en helpt het zeker.
 
bij cardio heerlijk zo'n trancedeuntje
bij kt niet - zie zo vaak van die gasten die eerst effe hun nummer moeten zoeken om te kunnen squatten/benchen etc........ ziet er vreemd uit
 
cardio: ok

KT: niet ok. krijg altijd precies een verhoogde hartslag als ik naar muziek luister. ook lijk ik mijn ademhaling minder onder controle te hebben.
 
Er stond enkele maanden geleden net een artikel van in de krant. Bij cardio is het belangrijk dat je het juist aantal BPM vindt voor de gepaste activiteit en tempo dat je wilt doen. Bij hardlopen kan je wel hardcore gebruiken, maar bij normaal lopen/joggen op een matig tempo is dat veel te snel om het optimaal effect eruit te halen. Hardstyle werkt dan weer wel voor te gaan joggen. Andere soorten muziek gaan ook uiteraard, al is het maar om je gedachtes te verzetten.

Bij KT werkt wederom hardcore of iets heel intens perfect als je gaat maxen of als je zwaar moet gaan. Bepaalde harde schreeuwende muziek waar haat en shit en **** in voorkomt kan gwnweg goed helpen om dit in de barbell om te zetten. Bij bodybuilders is dit minder nodig gezien ze niet echt zo zwaar trainen, maar bij powerlifters ed is het zeker wel handig.
 
Drowning Pool, Disturbed, Dope, SOAD, Metallica heb ik nodig tijdens training. Ik MOET echt motiverende muziek hebben, anders wil het soms niet.
 
Hatebreed, Pantera, Five Fingered Death Punch, Trivium, Fear Factory, Slipknot, etc etc. Voor cardio dikke dubstep of drum n bass.
 
bij cardio heerlijk zo'n trancedeuntje
bij kt niet - zie zo vaak van die gasten die eerst effe hun nummer moeten zoeken om te kunnen squatten/benchen etc........ ziet er vreemd uit

Ik heb net een 8 rep PR gesquat op een uplifting trancebom :) het gaat wel hoor :P
 
Persoonlijk luister ik uitsluitend naar Rebecca Black:

http://www.youtube.com/watch?v=CD2LRROpph0

En waarom niet? Mn oren beginnen een beetje te bloeden, maar dat krijg ik ook van sommige discussies in de gym :D
 
Het enigste wat ik met zekerheid kan zeggen is dat slechte muziek zeer demotiverend werkt. Bij mij in de gym is het meest gedraaide nummer dit :
http://www.youtube.com/watch?v=_p9I5ipJFs0

Verschrikkelijk maarja niks aan te doen, nog 3 maandjes dan ben ik weg daar!
 
Motiveert bij beide. Bij KT betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik even wacht met een setje tot een goed stukje uit een liedje :D
 
Ik heb altijd muziek op. Bij ons in de gym draaien ze altijd van die dance/house (en op een niet al te laag volume) die mij vreselijk irriteert tijdens het trainen.

Metal/Deathcore (White Chapel, Impending Doom, Breakdown Of Sanity, Parkway Drive, August Burns Red e.d) werkt heerlijk voor mij tijdens het trainen.
 
jaja motivatie
 
Ik mis: Nee geen verschil bij mij.. dus ikga niet stemmen.. puh
 
Nee niet motiverend wel gezelliger.
 
Vreemd genoeg vind ik muziek storend. Ik ben gewend om in homegym te trainen waar ik geen enkel geluid heb, en de keren in de gewone gym verlies ik wat concentratie.
 
Rap, house tot hardcore, metal tot deathmetal, zorgt voor een dikke motivatie stoot.
Alles wat daar niet bij hoort, verkloot me training. Zeker als het van die k*t skyradio muziek is.
 
Ik kan me beter concentreren en afsluiten van de rest met muziek op. Ik weet niet hoe ik de muziek moet noemen die ik luister, maar het is zoiets als Hans Zimmer - Time.

Ik ben van mening dat muziek motiverend werkt voor zowel krachttraining als cardio.
 
Ik zou het anders stellen, muziek bij training kan motiveren. Maar het kan ook frustreren, afleiden of je uit je concentratie halen, algelang wat er gedraaid wordt.
 
soms merk ik niet eens als ik muziek op heb staan (oordopjes) als ik geconcentreerd aan het trainen ben, en soms knal ik juist op de muziek, het ligt aan mijn stemming of ik met of zonder muziek train, ik doe wel vaker oordopjes in zonder muziek aan te zetten, dan lijkt het of je muziek aan het luisteren bent en komt niet iedereen tegen je praten ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven