AndroidHealthClinic

Na rustdag meer gewichtsverlies in cut

ELTinos

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Heel vreemd. Ik zit in de cut en cardio 6x per week en heb één rustdag per week. Op die rustdag eet ik precies hetzelfde als trainingsdagen maar op een of andere vreemde manier weeg ik nu al wekenlang de ochtend ná de rustdag opeens varierend tussen de 0,5 en 1kg minder. Normaalgesproken zit er iedere dag maar een verschil van 0,1-0,4 kg in...

Waardoor komt dat?

Zoiets merkte ik ook op..snapte het ook niet, nog steeds niet.

kan het misschien komen omdat je meer water drinkt tijdens de cardio dan tijdens je rust dag, en dat je spieren dit vast houden?

haha dat heb ik oowk inderdaad ik denk dat het vocht is soms weeg ik sochtens 1.4 kilo minder als savonds maar goed gewoon doorgaan

• Topic Starter Topic Starter
Ja, sowieso blijven doorgaan maar ben vooral benieuwd waarom het zo is.

Maar als het klopt wat Davejm zegt, dan zou je stiekem best veel vocht vasthouden door de training. Is dat ook zo?

Misschien wel iets van glycogeen-compensatie wat je na de training hebt en waar je op een rustdag weer vanaf komt.

ik zit ook in de cut en na 1 of 2 rustdagen ziet bij mij alles er wat strakker uit...qua gewicht weet ik niet echt

• Topic Starter Topic Starter
Iedereen dus kennelijk. Online kan ik er niet zoveel over vinden, maar de beste reden lijkt mij inderdaad dat je spieren veel vocht vasthouden en je dat na een rustdag weer kwijt bent...

Ik dacht dat dat kwam omdat ik dan toch spieren aan het verliezen ben op die rustdag en die wegen minder. Misschien wel onterecht?

uhh.. spier weegt meer als vet, en nee je verliest niet gelijk spier als je een dag rust hebt:)

Terug
Naar boven