- Waardering
- 3.522
Ik ben positief verrast dat ik mag constateren dat deze omgangsvorm m.b.t. hulpbehoevenden in je denkwijze voorkomt. Je aanname dat ik deze activiteiten niet reeds zou ondernemen is hierin, zoals dat wel vaker het geval is, onjuist ingeschat. I.p.v. dit soort suggestieve opmerkingen te maken kan je me ook direct op de man af vragen of ik deze activiteiten onderneem.En chick, als jij werkelijk zo begaan bent met hulpbehoevenden ga toch lekker elke week een paar uurtjes vrijwillig aan de slag. Veel productiever en krijg je meer voor terug.
Maar ik ben het, zoals je had kunnen verwachten, niet eens met de laatste stelling. Ik ben tevens erg benieuwd waar je deze conclusies vandaan haalt. Is dat uit eigen ervaring van al die hulpbehoevenden die jij in je leven vrijwillig hebt geholpen? Het is natuurlijk heel belangrijk dat meer mensen dit voor elkaar willen doen echter ben ik van mening dat mensen goed informeren over de zorg, zodat ze zelf een keus kunnen maken hoe ze de toekomst willen vormgeven, veel productiever is als het doel is de zorg te veranderen. Je kunt het wellicht niet eens zijn, dat heb je ondertussen wel duidelijk gemaakt, maar daar kunnen mensen anders over denken wanneer ze deze kennis tot zich hebben genomen.

Aha, het geld is er dus toch nog. Gelukkig maar, ik zou bijna geloven dat het met onbekende bestemming was verdwenen in de zakken van de zorgverzekeraars.

.