XXL Nutrition

Nederlandse jongeren mogen geen alcohol meer kopen

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
Waardering
13
Nederlandse jongeren mogen geen alcohol meer kopen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Ook de populaire alcopops zoals Bacardi Breezer mogen niet meer aan Nederlandse jongeren verkocht worden.

Nederlandse jongeren onder de 18 jaar mogen geen drank meer kopen. Dat heeft de Nederlandse minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst gezegd in Zwolle. Daar begon een proef om drinkende jongeren harder aan te pakken. Verder wil Ter Horst dat supermarkten geen drank meer verkopen. Ze overlegt woensdag met haar collega van Volksgezondheid Ab Klink, die later dit jaar nog komt met nieuwe maatregelen om drankgebruik onder jongeren terug te dringen.

Breezers
Klinks voorganger Hans Hoogervorst had al een wetsvoorstel gemaakt waarin staat dat ook te jeugdige kopers van drank strafbaar zijn. Nu geldt dat alleen voor verkopers die bier slijten aan klanten jonger dan zestien jaar en verkopers van sterke drank aan jongeren die nog geen achttien zijn. In de wet die onderweg is naar de Kamer staat ook dat supermarkten geen breezers meer mogen verkopen. Verder zouden niet alleen inspecteurs van de Voedsel- en Warenautoriteit maar ook gemeentelijke opsporingsambtenaren eventueel op overtreding van de drankregels mogen controleren. (belga/hln)

Arme Brezahtjes :o

nu zijn ze toch verplicht om heineken "bier" te drinken (haha :grinny: )

Nou, dat wordt dan een stukje drukker met controleren van ID's aan de deur. Sterker nog, het zal een stuk minder druk worden bij vele kroegen.
Maja, qua inkomsten zal het weinig uitmaken, denk ik.:D

Mooi zo.....stelletje alcoholisten....:D

Heeft geen nut. God wat hebben die lui een plaat voor hun kop.

Geen foto's meer van bezopen Breezah sletjes dus? :(
Daar gaan een aantal topics hier op het forum niet mee opgezet zijn :D

****ing puriteins gedoe, drankmisbruik onder jongeren komt voor maar zo'n maatregel gaat er alleen maar voor zorgen dat jongeren in het geniep het op een zuipen zetten.

Supermarkten die geen drank meer mogen verkopen is helemaal bezopen, omdat er misschien jongeren wat zouden kunnen kopen moet de rest van de bevolking er ook maar onder lijden?

****ing puriteins gedoe, drankmisbruik onder jongeren komt voor maar zo'n maatregel gaat er alleen maar voor zorgen dat jongeren in het geniep het op een zuipen zetten.

Supermarkten die geen drank meer mogen verkopen is helemaal bezopen, omdat er misschien jongeren wat zouden kunnen kopen moet de rest van de bevolking er ook maar onder lijden?

Lijden ?....ga gewoon naar de slijter....wat is daar zo moeilijk aan.

Supermarkten mogen geen drank meer verkopen ... dat gaan gouden tijden worden voor de slijterij-en!!! .. ik had dus beter een slijterij kunnen starten ipv een computerzaak !

• Topic Starter Topic Starter

De drank is je duidelijk in het verkeerde keelgat geschoten :D

We zullen mekaar nu vaker tegenkomen lijkt mij.
Wij komen naar jullie voor weed, jullie bij ons voor alcohol :D

Belachelijk plan trouwens, verbieden van drank leidt alleen maar tot meer drank in illegale circuits!

net als paddo's verboden maken... weg controleerbaarheid zwaai zwaai!

Laat ze lekker een br33zer halen in de AH, kunnen ze me ppen en draaien de supermarkten nog goed ook! :thumbup: dit laatste is een geintje

ZEER Goede ontwikkeling.

23 jaar zou nog een mooiere leeftijd zijn.

Plan is echt dom en daarbij komt nog eens, dat alcoholhoudende dranken voor 18+ niet meer te betalen wordt, straks. Als supermarkten het niet meer mogen verkopen, zal de slijter praktisch een monopoliepositie krijgen en de gemiddelde slijterij heeft ook niet de mogelijkheid om groot in te kopen, waardoor de prijs sowieso hoger zal zijn dan bij een supermarkt.

Ik vind, dat dit kabinet moet vallen, want ze hebben alleen maar domme ideeën en ze zijn allemaal lelijk!:D

ja en dan? Gaan ze bij hun broer en zus lopen zeiken om alcohol en op illegale manieren het spulletje kopen, fijn

Dat zou dan wel weer een goede ontwikkeling kunnen zijn. De illegale handel aan jongeren zal gaan floreren. Ik denk, dus dat ik maar alvast een krat of 1000 in ga slaan. :D

Ik had de foto van Mikki wel verwacht bovenaan Bart...

Maar ach de bedoelingen zijn goed maar ze komen toch wel aan de drank. Is het niet bij de Appie dan is het wel bij Mighty aka Danny Drankhandel

Terug
Naar boven