MuscleMeat

Minimumleeftijd voor alcohol in Nederland voortaan op 18

Wat moet je nog doen als jongere op vrijdag/zaterdag. Er zijn voldoende plekken in Nederland waar geen k*t te doen valt. Geen jongerencentrums en evenementen die daar georganiseerd worden.

Tenminste geen 16 jarige meer bij het uitgaan, hun ego gedrag en de drang om zich te bewijzen tegenover andere door andere uit te lokken is ontzettend irritant en haalt bij iemand als mij meteen de sfeer uit het uitgaan.

Meestal zijn het die 16 jarige die ruzie hebben en meteen willen knokken om zich te bewijzen tegenover de rest, weg ermee.

Daarin tegen ga ik er vanuit dat de cafe's en discotheken hier vrijwel geen enkele controle op zullen doen en het uiteindelijk vrijwel geen enkel nut is.
Als ik nu al zie dat de cafe's / discotheken lak hebben aan het geluidslimiet en deze vrijwel iedere week overschrijden en het max personen dat naar binnen mag word ook niet eens naar gekeken, laat staan dat ze zich nu de moeite gaan nemen om op leeftijd te controleren.

Tenminste geen 16 jarige meer bij het uitgaan, hun ego gedrag en de drang om zich te bewijzen tegenover andere door andere uit te lokken is ontzettend irritant en haalt bij iemand als mij meteen de sfeer uit het uitgaan.

Meestal zijn het die 16 jarige die ruzie hebben en meteen willen knokken om zich te bewijzen tegenover de rest, weg ermee.

Daarin tegen ga ik er vanuit dat de cafe's en discotheken hier vrijwel geen enkele controle op zullen doen en het uiteindelijk vrijwel geen enkel nut is.
Als ik nu al zie dat de cafe's / discotheken lak hebben aan het geluidslimiet en deze vrijwel iedere week overschrijden en het max personen dat naar binnen mag word ook niet eens naar gekeken, laat staan dat ze zich nu de moeite gaan nemen om op leeftijd te controleren.

:roflol::roflol::roflol::roflol:

Dus als je 17 bent kan je in principe niet eens een pint bestellen op café. Zou hier als tiener toch wel tegen in opstand komen.

Hey babyface

Voor vijf euro haal ik een kratje bier voor je ok?

Nederland...hahahaha...

31 december dan maar even wat inkopen.... K*t nederland

Mensen die denken dat 16 jarigen nu opeens niet meer uitgaan:roflol:
Tegenwoordig is comazuipen op je 14de al in, jochies komen net zo makkelijk aan drank.

Mensen die denken dat 16 jarigen nu opeens niet meer uitgaan:roflol:
Tegenwoordig is comazuipen op je 14de al in, jochies komen net zo makkelijk aan drank.

Dat ze zuipen boeit mij niet, zolang ik ze maar niet om mij heen heb hangen en ze ver uit mijn buurt blijven.

Wat moet je nog doen als jongere op vrijdag/zaterdag. Er zijn voldoende plekken in Nederland waar geen k*t te doen valt. Geen jongerencentrums en evenementen die daar georganiseerd worden.
Psies, dus dat word dan voor de meeste op straat hangen, zuipen, mensen lastig vallen en dingen kapot trappen.

Maargoed alsof het gaat werken lol. Hier denk ik niet in iedergeval, teveel 16 jarige vs 18+

Regeldruk van de overheid. Los de crisis maar op.
Ik dronk op mijn 14e mijn eerste glaasjes.
Op mijn 15e wekelijks.
En vanaf 16 vaak 2x per week. Ben er nog steeds hoor.
Gewoon huisje boompje beestje. Weinig last van stoornissen :D

Mijn kids krijgen later gewoon een biertje. Hoeven ze het ook niet stiekem te doen.

potverdomme... deze k*t regel haalt gelijk mijn doelgroep de kroeg uit...

Vind het een goed idee.
Jeugd drinkt veel te veel, zeer slecht voor de ontwikkeling.
Bedenk wel dat zij later ons pensioen moeten betalen, indirect zijn wij dus ook de lul als zij het vernken binnenkort

---------- Toegevoegd om 18:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:13 ----------

Regeldruk van de overheid. Los de crisis maar op.
Ik dronk op mijn 14e mijn eerste glaasjes.
Op mijn 15e wekelijks.
En vanaf 16 vaak 2x per week. Ben er nog steeds hoor.
Gewoon huisje boompje beestje. Weinig last van stoornissen :D

Mijn kids krijgen later gewoon een biertje. Hoeven ze het ook niet stiekem te doen.

Overhaaste generalisatie

Ze kunnen die controle wel gaan invoeren.
Ze zijn bij supermarkten al eventjes ID's aan het vragen aan mensen onder de 18 jaar om vast een beeld te krijgen van wie -18 is en wie +18.
Ze kunnen ook kroegen, die normaal 16+ zijn, naar 18+ gooien. Bij ons is de controle altijd wel streng geweest.
Het enige dat niet te controleren is, is dat anderen drank voor minderjarigen koopt, maar dat probleem bestond voorheen ook al :p
Streng controleren?
Ik ben dan 18 maar ik heb vandaag nog 2 bakken bier gehaald bij de supermarkt en een fles whisky bij de slijterij en er is niemand die mij om m'n ID gevraagd heeft hoor?

Streng controleren?
Ik ben dan 18 maar ik heb vandaag nog 2 bakken bier gehaald bij de supermarkt en een fles whisky bij de slijterij en er is niemand die mij om m'n ID gevraagd heeft hoor?

Bij ons zijn alle tenten 18+ geworden vanaf vrijdag..
En nooit iedereen zal zich eraan houden, maar ach, je houd altijd mongooltjes hea :D

Streng controleren?

Wat moet je daar mee? Is niet voor jou hoop ik? :eek:
Dem gains.. :(

Terug
Naar boven