XXL Nutrition

Nederlandse vrouwen zijn zeugen, gemiddelde gewicht in Nederland is boven de 80Kg

Maar de meeste bodybuilders vallen op kleine vrouwtjes zodat ze zelf groot lijken.. Ik moet er niet aan denken.. zo'n breekbaar klein scharminkel.

Je bedoelt buiten het feit dat ze vermoedelijk geen rekening hebben gehouden met een non-Gaussian distributiepatroon? Hell, ik alleen haal het gemiddelde voor Zuid-Holland omhoog. Daar moeten aardig wat volwassenen van -60 tegenover staan. :)

Eerdere post

Zonder in een statistische discussie willen te vervallen, lijkt me dat een steekproef van 1000 personen, om enigzinds significante uitspraken te willen doen, over 12 provincies veel te laag is. Dat betekent dat je gemiddeld, per provincie, per geslacht, een kleine 40 mensen onderzoekt. Nou kan ik me wel voorstellen dat als je een tiental verschillende klaslokaaltjes vult met random gekozen personen, deze onderling nogal sterk zullen afwijken in lichaamsgewicht.

Nu is natuurlijk ook de rol van de onderzoekende partij, Achmea, met diens healthcenters, dubieus in deze.

Waar ik ook kom, of het nu op de uni, de gym, koopavond mediamarkt of scheveningenstrand, zelfs de McDonalds is, nergens heb ik het idee dat de gemiddelde vrouw ook maar ergens in de buurt van een 85kg rijkt.

Het is natuurlijk zinloos om de waarheid van een onderzoekje te bediscussieren, maar valt me op dat het vrijwel klakkeloos wordt aangenomen, ondanks de welhaast unanieme verontwaardiging.

ik heb een pro-ana ex gehad die 39 woog:o

nu schijnt ze de magische grens van 35 bereikt te hebben...mijn inziens dood maargoed:D

godsamme dat is wel ernstig

ik heb dr nu een die 57 weegt:D
das wel beter:p

Niet om lullig te doen, ben zelf ook schuldig, maar een bf van 18-20 % is ook al een redelijk dikke pens. En er zijn genoeg leden hier die op dat bf zitten. :rolleyes:

Terug
Naar boven