MuscleMeat

Breaking News Nederlandse Zwarte Piet verliest zijn kroeshaar en rode lippen

Ik zag heel de Marokkaanse maatschappij al in een prachtige groei. Marokkanen die baantjes krijgen voor sinterklaasfilms/fotoshoots, Marokkaanse vrouwen die traditioneel snoep maken. Ali B die een hoogtepunt in zijn carrire bereikt met sinterklaasliedjes. Maar Marokkanen die snachts je huis binnen komen. :roflol:
Op elk van je 4 punten zit geen weldenkende Nederlander te wachten.

Ze pakken alles af hier, ons werk! en als ze dat niet afpakken, dan lekker lui onze uitkering.
Onze kerken veranderen ze in moskeen!
Nu willen ze ook nog eens onze traditie afpakken!
Ga lekker terug naar je eigen land, stelletje zwarte Mohammed's (Pieten niet die mogen blijven).

Het probleem is gewoon dat de gehele maatschappij zich aan gaat passen aan een zeer (!) kleine groep mensen. Vraag me overigens wel af in hoeverre de kinderliedjes straks nog aangepast gaan worden; 'zwart als roet' wordt lastig.. :rolleyes:

want de huidige zwarte mensen hebben het heel zwaar te verduren gekregen met de slavernij. ze hebben een gedwongen levenswijze moeten volgen waarbij elke dag een dag van harde arbeid was, een levenswijze die wij, als blanken, ons niet eens kunnen voorstellen. en dan wordt er ook nog de spot mee gedreven door hier ieder jaar een feest te hebben waarbij zwartgeschminkte mensen pietlullig werk moeten verrichten onder het tiranlijkend gezag van een blanke man met een mijter. schandalig gewoon.

:p

Dus wij beledigen zwarte mensen door mensen zwart te schminken..?
stel dat het slavernij gedeelte dan wel wordt opgelost

Zwarte mensen zijn ook al beledigd door ''n*ger zoenen''.
Maar als blanken gaan zeuren over dat witte chocolade racistsich is of blanke vla, dan krijg je een shitstorm naar je kop want ''kom op zeg, dat is al jaaaaren zo!''.

IMO moeten die zwarten niet zo zeiken over iets dat 1x per jaar is, wij blanken zeiken ook niet over dingen die dagelijks er zijn..

Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat je je als zwarte beledigd voelt door het sinterklaasfeest. Het hele zwarte pieten gebeuren is gewoon gebaseerd op slavernij. Het heeft niets te maken met 'mensen zwart schminken' ,daar gaat het niet om. Het gaat erom dat deze mensen die zwart geschminkt worden domme n*gers moeten voorstellen die werken voor een of andere welvarende oude witte man.

En je kunt nu wel zeggen dat men allang deze link niet meer legt, maar dat is niet belangrijk. Oorspronkelijk komt het hele idee hier wel vandaan en daarom vind ik dat het in de huidige tijd best mag worden aangepast.

Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat je je als zwarte beledigd voelt door het sinterklaasfeest. Het hele zwarte pieten gebeuren is gewoon gebaseerd op slavernij. Het heeft niets te maken met 'mensen zwart schminken' ,daar gaat het niet om. Het gaat erom dat deze mensen die zwart geschminkt worden domme n*gers moeten voorstellen die werken voor een of andere welvarende oude witte man.

En je kunt nu wel zeggen dat men allang deze link niet meer legt, maar dat is niet belangrijk. Oorspronkelijk komt het hele idee hier wel vandaan en daarom vind ik dat het in de huidige tijd best mag worden aangepast.

Het is wellicht begonnen als slavernij, maar wat is er nu nog van over? Ze zijn fit en vitaal, springen in het rond, werken voor sinterklaas en worden niet geslagen of geschopt..

En dat je aangeeft dat het niet belangrijk is dat men deze link niet meer legt is vaag, want het gaat om kinderen en kinderen geven er niks om.
De mensen die beledigd zijn, komen niet eens uit de tijd van de slavernij en ze willen het alleen maar verandert hebben vanwege dat het EVENTUEEL geassocieerd wordt nog steeds, met slaven. Dus, maak je de slaven blank?.. Of verandert alles aan de pieten?

Waarom zou je iets aanpassen waar mensen die geen f**k met sinterklaas te maken hebben zich aan storen, terwijl het geen waar het om draait (kinderen) het niks boeit?

Er zijn meerdere dingen die oorspronkelijk gemaakt zijn voor bijv slaven, kinderarbeid (bijvoorbeeld) en dergelijke. Die moeten nu dus allemaal in twijfel worden getrokken omdat mensen, die niet uit de tijd van slavernij komen, zich eraan storen?

Blanke piet kan ook niet, zoals hij nu is (maar dan blank).

want de huidige zwarte mensen hebben het heel zwaar te verduren gekregen met de slavernij. ze hebben een gedwongen levenswijze moeten volgen waarbij elke dag een dag van harde arbeid was, een levenswijze die wij, als blanken, ons niet eens kunnen voorstellen. en dan wordt er ook nog de spot mee gedreven door hier ieder jaar een feest te hebben waarbij zwartgeschminkte mensen pietlullig werk moeten verrichten onder het tiranlijkend gezag van een blanke man met een mijter. schandalig gewoon.

Oh ja.. kunnen we net zo goed een feestje maken waar allerlei mensen in gestreepte pyjama's werken voor een man met een raar snorretje. Lijkt me best schattig al die pyjama's. En dan kunnen er misschien wel een paar joden gaan klagen, maarja, ik bedoel: alsof de joden van vandaag het allemaal zwaar te verduren hebben gekregen. En daarnaast, over 200 jaar is het een traditie en legt niemand de link meer met de tweede wereld oorlog... waarom zou je die link uberhaubt leggen? dat is toch absurd heeft niets met elkaar te maken. zeggen dat die mannetjes in pyjama's joden moeten voorstellen is het zelfde als beweren dat zwarte pieten slaven moeten uitbeelden.. laat me niet lachen.

Ik denk ook dat die kinderen het niets boeit dat die mensen op joden lijken, zij denken dat het een leuk feestje is. De joden zijn misschien wel beledigd, maar waarom zou je rekening houden met die mensen terwijl zij geen reet met het feestje te maken hebben. En weet je, als die mannatjes in pyjama nou gewoon een beetje fris en vitaal worden, dan zal het allemaal wel goed zijn.

Nee joh, sinterklaas is een traditie verdomme.. daar blijf je met je zwarte tengels van af..

NEEEEEEEEEEEEEJJJ

Sorry hoor maar ik kan me best voorstellen dat je je als zwarte beledigd voelt door het sinterklaasfeest. Het hele zwarte pieten gebeuren is gewoon gebaseerd op slavernij. Het heeft niets te maken met 'mensen zwart schminken' ,daar gaat het niet om. Het gaat erom dat deze mensen die zwart geschminkt worden domme n*gers moeten voorstellen die werken voor een of andere welvarende oude witte man. En je kunt nu wel zeggen dat men allang deze link niet meer legt, maar dat is niet belangrijk. Oorspronkelijk komt het hele idee hier wel vandaan en daarom vind ik dat het in de huidige tijd best mag worden aangepast.

mensen die "n*ger" zoenen vergelijken met "witte chocolade zijn te dom om dit te begrijpen.

Waarom zou je iets aanpassen waar mensen die geen f**k met sinterklaas te maken hebben zich aan storen, terwijl het geen waar het om draait (kinderen) het niks boeit?

Ik ga nu iets gevaarlijks doen namelijk reageren op jouw bericht :p

Die redenering kan je evengoed omdraaien. Blijkbaar maakt het jou wel wat uit wanneer ze niet zwart zijn. Waarom zou dit jou wat uitmaken wanneer ze niet meer zwart zijn als het de kindertjes toch niets uitmaakt? Omdat het tradities zijn? Tradities zijn zo veranderlijk als de samenleving. Wat stelt het nou eigenlijk voor als het wel gewoon veranderd werd? Helemaal niets.

Kijk, mij maakt het niet zoveel uit hoor. Als ze zwart blijven heb ik er niet zo'n moeite mee en als ze paars worden ook niet. Daarnaast laat de rijksoverheid het aan de gemeentes over hoe ze het sinterklaasfeest inkleden. Je kan altijd nog in een andere gemeente gaan wonen als het zo'n groot probleem voor je is en je kunt het altijd zelf nog gewoon vieren met zwarte Piet als je het zou willen.

precies, waar doen mensen in godsnaam moeilijk over.

Ik ga nu iets gevaarlijks doen namelijk reageren op jouw bericht :p

Die redenering kan je evengoed omdraaien. Blijkbaar maakt het jou wel wat uit wanneer ze niet zwart zijn. Waarom zou dit jou wat uitmaken wanneer ze niet meer zwart zijn als het de kindertjes toch niets uitmaakt? Omdat het tradities zijn? Tradities zijn zo veranderlijk als de samenleving. Wat stelt het nou eigenlijk voor als het wel gewoon veranderd werd? Helemaal niets.

Kijk, mij maakt het niet zoveel uit hoor. Als ze zwart blijven heb ik er niet zo'n moeite mee en als ze paars worden ook niet. Daarnaast laat de rijksoverheid het aan de gemeentes over hoe ze het sinterklaasfeest inkleden. Je kan altijd nog in een andere gemeente gaan wonen als het zo'n groot probleem voor je is en je kunt het altijd zelf nog gewoon vieren met zwarte Piet als je het zou willen.

Nee nja mij maakt het niet veel uit, welke kleur enzo ze zijn. Ik heb er alleen wel een mening over omdat het veel gevolgen heeft, voor de kinderen, supermarkten, alles.
Die mega grote verandering gebeurd door enkele mensen, dat vind ik niet kunnen.

Nee nja mij maakt het niet veel uit, welke kleur enzo ze zijn. Ik heb er alleen wel een mening over omdat het veel gevolgen heeft, voor de kinderen, supermarkten, alles.

welke immens grote veranderingen had je voor ogen?
Een creatief itempje op he sinterklaas journaal en alle kinderen zijn om.. verder zie ik niet echt hele grote veranderingen behalve dan het ontstaan van een groepje boze nederlanders die krampachtig aan hun 'traditie' willen vasthouden omdat het nu eenmaal 'traditie' is ofzo.

welke immens grote veranderingen had je voor ogen?
Een creatief itempje op he sinterklaas journaal en alle kinderen zijn om.. verder zie ik niet echt hele grote veranderingen behalve dan het ontstaan van een groepje boze nederlanders die krampachtig aan hun 'traditie' willen vasthouden omdat het nu eenmaal 'traditie' is ofzo.

Alle liedjes. Alle boeken. Alle producten uit de handel. Gedichten.
Niet immens groot nee, maar toch imo belangrijke dingen.

Ik ben mss te lief voor de wereld maar als het de kindertjes niet uitmaakt en zwarte mensen voelen zich er ook prettiger bij waarom niet?

Ik snap de sentimenten van onvrede ook wel. En ik snap ook de tegenstand wel van het feit dat een minderheid de meerderheid dicteert. Persoonlijk vind ik dat je gewoon naar de maatschappelijke impact moet kijken en die lijkt me nou niet super groot. Die gevolgen zijn overkomelijk. Als het nou bijvoorbeeld om invoering van de sharia ging dan is de impact (obviously) veel groter en gaat dat zeker in tegen onze normen en waarden.

Alle liedjes. Alle boeken. Alle producten uit de handel. Gedichten.
Niet immens groot nee, maar toch imo belangrijke dingen.

Dat zou gelden als dat nu zou moeten veranderen voor deze sinterklaas maar met een jaar voorbereiding valt dat allemaal mee. En goed voor de werkgelegenheid! :)

En mss komt er nog wel een run op al die oude boekjes enzo. Is alleen maar goed voor de verkoop.

Laatst bewerkt:
Ik ben mss te lief voor de wereld maar als het de kindertjes niet uitmaakt en zwarte mensen voelen zich er ook prettiger bij waarom niet?

Ik snap de sentimenten van onvrede ook wel. En ik snap ook de tegenstand wel van het feit dat een minderheid de meerderheid dicteert. Persoonlijk vind ik dat je gewoon naar de maatschappelijke impact moet kijken en die lijkt me nou niet super groot. Die gevolgen zijn overkomelijk. Als het nou bijvoorbeeld om invoering van de sharia ging dan is de impact (obviously) veel groter en gaat dat zeker in tegen onze normen en waarden.

Precies! Alleen ik zie de gevolgen wel wat groter in, maar ook ik kan er naast zitten.

allemaal schaapjes die elkaar napraten. zoals hier al eerder is gezegd over een aantal jaar is het normaal en hoor je er niemand meer over

Wil jij het niet over schaapjes hebben? Al die zielige beestjes geslacht in de badkuip of op het balkon.. Zo sneu.:(:o:(:(:(

Ik vind er niks racistisch aan. Ja het heeft een link met het slavenverleden. Goed de volwassenen kunnen weer eens nadenken in de Sinterklaastijd. Over dat Nederland niet altijd het braafste jongetje uit de klas heeft proberen te zijn. Dat ons land zeker steken heeft laten vallen. Mooi dat is onze geschiedenis. Moeten we daar trots op zijn. Nee zeker niet. Maar moet die herinnering dan doen verdwijnen? Lijkt mij niet want daar kunnen we van leren. Ja helaas dat kan kwetsend zijn. Maar we kunnen toch ook moeilijk alle geschiedenisboeken gaan herschrijven. Want oh ja hier staan ook vaak genoeg dingen in die kwetsend kunnen zijn.

Dus naar mijn idee kan zwarte piet gewoon nog meedoen. Maak er voor de kinderen een mooi verhaaltje van. En laten we als volwassenen gewoon toegeven dat het inderdaad uit de slaventijd komt. En dat we allemaal blij zijn dat Nederland deze praktijken nu niet meer toepast.

Ik vind er niks racistisch aan. Ja het heeft een link met het slavenverleden. Goed de volwassenen kunnen weer eens nadenken in de Sinterklaastijd. Over dat Nederland niet altijd het braafste jongetje uit de klas heeft proberen te zijn. Dat ons land zeker steken heeft laten vallen. Mooi dat is onze geschiedenis. Moeten we daar trots op zijn. Nee zeker niet. Maar moet die herinnering dan doen verdwijnen? Lijkt mij niet want daar kunnen we van leren. Ja helaas dat kan kwetsend zijn. Maar we kunnen toch ook moeilijk alle geschiedenisboeken gaan herschrijven. Want oh ja hier staan ook vaak genoeg dingen in die kwetsend kunnen zijn.

Dus naar mijn idee kan zwarte piet gewoon nog meedoen. Maak er voor de kinderen een mooi verhaaltje van. En laten we als volwassenen gewoon toegeven dat het inderdaad uit de slaventijd komt. En dat we allemaal blij zijn dat Nederland deze praktijken nu niet meer toepast.

Hoezo moeten we daar niet trots op zijn?

Terug
Naar boven