MuscleMeat

Breaking News Nederlandse Zwarte Piet verliest zijn kroeshaar en rode lippen

Ja, we waren vroeger keihard. Ben ik wel trots op

Ja VOC mentaliteit

Oh ja.. kunnen we net zo goed een feestje maken waar allerlei mensen in gestreepte pyjama's werken voor een man met een raar snorretje. Lijkt me best schattig al die pyjama's. En dan kunnen er misschien wel een paar joden gaan klagen, maarja, ik bedoel: alsof de joden van vandaag het allemaal zwaar te verduren hebben gekregen. En daarnaast, over 200 jaar is het een traditie en legt niemand de link meer met de tweede wereld oorlog... waarom zou je die link uberhaubt leggen? dat is toch absurd heeft niets met elkaar te maken. zeggen dat die mannetjes in pyjama's joden moeten voorstellen is het zelfde als beweren dat zwarte pieten slaven moeten uitbeelden.. laat me niet lachen.

Ik denk ook dat die kinderen het niets boeit dat die mensen op joden lijken, zij denken dat het een leuk feestje is. De joden zijn misschien wel beledigd, maar waarom zou je rekening houden met die mensen terwijl zij geen reet met het feestje te maken hebben. En weet je, als die mannatjes in pyjama nou gewoon een beetje fris en vitaal worden, dan zal het allemaal wel goed zijn.

Nee joh, sinterklaas is een traditie verdomme.. daar blijf je met je zwarte tengels van af..

NEEEEEEEEEEEEEJJJ

ha je deed hetzelfde als ik maar dan als tegenargument. vond het wel een goed argument, maar ik blijf bij mijn mening. misschien ben ik wel gewoon een pauperdebiel, ik bedoel, ik kom ook maar uit pekel. ik vind het alleen grappig dat er tegenwoordig overal butthurt gezeik over is, en dat het gezeik altijd gerepresenteerd wordt door laag achterlijk volk die geen andere argumenten op tafel leggen dan 'ja, het is gewoon racistisch'. en dan heb je van die figuren als prem die zich niet meer moralistisch gaan opstellen, maar zich als een pretbederver en als een kinderachtige mong**l gaat gedragen op televisie

Ik vind er niks racistisch aan. Ja het heeft een link met het slavenverleden. Goed de volwassenen kunnen weer eens nadenken in de Sinterklaastijd. Over dat Nederland niet altijd het braafste jongetje uit de klas heeft proberen te zijn. Dat ons land zeker steken heeft laten vallen. Mooi dat is onze geschiedenis. Moeten we daar trots op zijn. Nee zeker niet. Maar moet die herinnering dan doen verdwijnen? Lijkt mij niet want daar kunnen we van leren. Ja helaas dat kan kwetsend zijn. Maar we kunnen toch ook moeilijk alle geschiedenisboeken gaan herschrijven. Want oh ja hier staan ook vaak genoeg dingen in die kwetsend kunnen zijn.

Dus naar mijn idee kan zwarte piet gewoon nog meedoen. Maak er voor de kinderen een mooi verhaaltje van. En laten we als volwassenen gewoon toegeven dat het inderdaad uit de slaventijd komt. En dat we allemaal blij zijn dat Nederland deze praktijken nu niet meer toepast.

een zwarte pagina uit de Nederlandse geschiedenis herdenk je niet met een groot feest en cadeautjes. Wij maken toch ook geen groot feest van bijvoorbeeld de dodenherdenking.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6620343/705fa32e/sjaak_heeft_de_zwarte_pieten_oplossing_.html

---------- Post added at 21:17 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

Word trouwens persoonlijk wel erg moe van het traditie-argument dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Misschien een aanrader om The invention of tradition van Hobsbawm eens te lezen.

Maar het argument van degenen die zich gediscrimineerd wanen gaat ook niet op, het is een beetje de redenering van de lege plaats in de tram. Oh, een lege plek naast die n*ger - zie je wel, racisme! En die kaaskoppen willen er ook nog eens niets van weten, typisch Nederlands!
Er zijn genoeg gewoonten en gebruiken in Nederland waarbij bepaalde minderheidsgroepen gekrenkt worden, maar als het dan over donkergekleurden gaat is het ineens onacceptabel. Heeft iedereen die zich gediscrimineerd voelt dan maar altijd gelijk? En als ik dan als rashollander zeg dat je het gewoon mis hebt, dat je je niet zo aan moet stellen en dat je dan maar lekker geen Sinterklaas moet vieren, ben ik dan ook een racist? Want ik begrijp het sentiment en de achtergrond wel, ik ben het er alleen als rationeel denkend persoon totaal niet mee eens.

Verder vind ik t een non-discussie waarin je helaas bijna gedwongen wordt je of aan de extreem rechtse tokkie pvv kant te begeven of in bomenknuffelend groenlinks landschap, en in beide kampen voel ik mij niet echt thuis. Enige nuance is ver te zoeken.

http://www.dumpert.nl/mediabase/6620343/705fa32e/sjaak_heeft_de_zwarte_pieten_oplossing_.html

Word trouwens persoonlijk wel erg moe van het traditie-argument dat te pas en te onpas gebruikt wordt. Misschien een aanrader om The invention of tradition van Hobsbawm eens te lezen.

Maar het argument van degenen die zich gediscrimineerd wanen gaat ook niet op, het is een beetje de redenering van de lege plaats in de tram. Oh, een lege plek naast die n*ger - zie je wel, racisme! En die kaaskoppen willen er ook nog eens niets van weten, typisch Nederlands!
Er zijn genoeg gewoonten en gebruiken in Nederland waarbij bepaalde minderheidsgroepen gekrenkt worden, maar als het dan over donkergekleurden gaat is het ineens onacceptabel. Heeft iedereen die zich gediscrimineerd voelt dan maar altijd gelijk? En als ik dan als rashollander zeg dat je het gewoon mis hebt, dat je je niet zo aan moet stellen en dat je dan maar lekker geen Sinterklaas moet vieren, ben ik dan ook een racist? Want ik begrijp het sentiment en de achtergrond wel, ik ben het er alleen als rationeel denkend persoon totaal niet mee eens.

Verder vind ik t een non-discussie waarin je helaas bijna gedwongen wordt je of aan de extreem rechtse tokkie pvv kant te begeven of in bomenknuffelend groenlinks landschap, en in beide kampen voel ik mij niet echt thuis. Enige nuance is ver te zoeken.

Zo, dat lucht op, hé?

Zwarte piet terug naar de katoenvelden!

n*gers kunnen niet onder blanken werken, want dan is het racistisch. Gelukkig houden n*gers niet van werken. Sterker nog, zwarte pieten zijn zo'n beetje de enige n*gers die werken.

Snap niet waar ze zich zo druk om maken. Is er een stel zwarten dat niet als slecht gezien wordt, ga je er als zwarte over lopen zeiken.

Dit vond ik wel komisch overigens :

http://www.youtube.com/watch?v=f9R-p61giVg

Grappig hoe ze geen van allen iets doorhebben en je die laatste echt ziet kijken van, ja shit.

Gewoon een leuk kleurtje schminken die pieten, tis zo simpel en dan ben je van het gezeik af.
Heb ik op me ouwe dag ook wat leuks te vertellen,

''Vroegah he, toen waren de pieten zwart.''
''Oh echt waar opa, vertel vertel...''
''lang verhaal''

volgensmij ben jij geen rashollander hoor Tymentje..

Rood haar is een haarkleur die vaak wordt geassocieerd met mensen wier oorsprong in Groot-Brittannië en Ierland ligt, hoewel roodharigheid ook in heel veel andere delen van de wereld te vinden is. Volgens wetenschappers ligt de oorsprong in Mesopotamië, het huidige Irak en Iran

belachelijk, alsof je een feest wat gebaseerd is op slavernij kan vergelijken met een multicultureel festival

PowNews is sowieso niet serieus te nemen, gewoon sensatie zoekers. Zoals hier.. totaal misplaatste vergelijking inderdaad.

Dat iemand zich beledigd voelt door iets betekent niet dat die persoon gelijk heeft

+n*gers hebben altijd wat te zeiken, dat zit gewoon in hun aard

volgensmij ben jij geen rashollander hoor Tymentje..

Rood haar is een haarkleur die vaak wordt geassocieerd met mensen wier oorsprong in Groot-Brittannië en Ierland ligt, hoewel roodharigheid ook in heel veel andere delen van de wereld te vinden is. Volgens wetenschappers ligt de oorsprong in Mesopotamië, het huidige Irak en Iran

Tymentje?
Ben je wel in orde?

Heb ook geen rood haar trouwens maar bedankt voor de opheldering.

Terug
Naar boven