AndroidHealthClinic

Breaking News Nederlandse Zwarte Piet verliest zijn kroeshaar en rode lippen

Democratie maar afschaffen dus?

ja, democratie waarbij elke mong**l, die nieteens een logische fallacy kan herkennen zelfs als deze hem anaal verkrachtte, mag stemmen is even erg als een dictatorschap:roflol:

(en waarbij de grote meerderheid vd bevolking uit zulke mong*len bestaat*)

Eh ja... volgens mij kent onze beste Iwan zowel de kleur van Mandela's haar als die Zuid-Afrikaanse vlag niet?
Wat een droplul. 'Oh nee, een lachende 'getinte' man, dat is een negerkarikatuur... een piet... een piet zeg ik je!'

Typisch overigens in deze discussie: de meest fanatieke/mondige voor/tegenstanders van Zwarte Piet
zijn de grootste racisten van het hele stel.

De fanatieke tegenstanders zien alleen maar 'n*gers' en een gemene 'blanke' man, en maken daarmee
onderscheid tussen huidskleuren. (Zouden ze er ook een probleem van maken wanneer de Sint als de Turk die hij was uitgebeeld werd?)

En vanuit de voorstanders komen de 'aap/roetmop'-opmerkingen vlak voor of nadat ze roepen dat Piet 'echt niets met racisme te maken heeft'. Goed zo jongens, da's in het geheel niet racistisch en daarmee wordt jullie steun voor Zwarte Piet totaal niet dubieuzer.

Eh ja... volgens mij kent onze beste Iwan zowel de kleur van Mandela's haar als die Zuid-Afrikaanse vlag niet?
Wat een droplul. 'Oh nee, een lachende 'getinte' man, dat is een negerkarikatuur... een piet... een piet zeg ik je!'

Typisch overigens in deze discussie: de meest fanatieke/mondige voor/tegenstanders van Zwarte Piet
zijn de grootste racisten van het hele stel.

De fanatieke tegenstanders zien alleen maar 'n*gers' en een gemene 'blanke' man, en maken daarmee
onderscheid tussen huidskleuren. (Zouden ze er ook een probleem van maken wanneer de Sint als de Turk die hij was uitgebeeld werd?)

En vanuit de voorstanders komen de 'aap/roetmop'-opmerkingen vlak voor of nadat ze roepen dat Piet 'echt niets met racisme te maken heeft'. Goed zo jongens, da's in het geheel niet racistisch en daarmee wordt jullie steun voor Zwarte Piet totaal niet dubieuzer.

Kortom je mag er niks over zeggen, prima man

Misschien kunnen blanken in Nederland nu gaan rellen tegen de verheerlijking van Mandela.

Kortom je mag er niks over zeggen, prima man

Persoonlijk vind ik de rol Zwarte Piet als persoon in 't verhaal prima, dit heb ik afgelopen jaar zelfs tot een bepaald punt verdedigd, en i.m.o. op een fatsoenlijke manier.
Net zoals veel mensen.

Maar met fanatiekste voorstanders doel ik meer op de 'tokkies' die komen met opmerkingen als 'apen die terug moeten naar hun eigen land', en veel van de mensen die dat breedgrijnzend 'liken' op facebook.

En de fanatiekste tegenstanders van Piet komen met 'tzelfde gedrag uit een andere hoek zetten.
Dat ze er onderdrukking, verdriet en racisme in zien is, naast erg jammer, hun goed recht.
En dat ze 't aankaarten, al ben ik het er niet mee eens, ook.

Het gaat om de manier waarop.

Waarom die kinderen trouwens worden opgezadeld met een beeltenis van een marxistische terrorist kan hij zich volgens mij beter druk om maken.

Geen enkele vrijheidsstrijder heeft een smetteloos verleden. Ook de door jou ooit bejubelde Che Guevara had bloed aan z'n handen. Veel meer als Nelson Mandela nog trouwens.

• Topic Starter Topic Starter
Misschien kunnen blanken in Nederland nu gaan rellen tegen de verheerlijking van Mandela.

Dat zou tenminste "rellen met reden" zijn.

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:34 ----------

Geen enkele vrijheidsstrijder heeft een smetteloos verleden.

Klopt volledig. En daarom snap ik niet dat links hem quasi als een heilige beschouwt.

Geen enkele vrijheidsstrijder heeft een smetteloos verleden. Ook de door jou ooit bejubelde Che Guevara had bloed aan z'n handen. Veel meer als Nelson Mandela nog trouwens.

De door mij bejubelde Che? :eek: Die moordenaar zal ik nooit bejubelen, goed dat ze hem als een hond hebben afgemaakt.

Dit zei ik in 2011 over die malloot:

Nee daarvoor heeft die malloot te kort geleefd, maar verder was het gewoon een hardvochtig persoon die net zo goed zelf militairen afknalde als ze ook maar enigzins verdacht werden van subversief gedrag. Het mooie is dan wel dat hij zelf door kogels om het leven is gekomen, live by the sword, die by the sword.

Mandela nestelde zich nog steeds tegen de meeste foute figuren toen hij president was, hoef toch niet weer de foto's te plaatsen van hem met Khadaffi, Soeharto, Chavez, Ruud Gullit etc?

Had Klaus Barbie nu eigenlijk iets te maken met de dood van Guevara, of is dat alu-hoedje zooi?

Mandela nestelde zich nog steeds tegen de meeste foute figuren toen hij president was, hoef toch niet weer de foto's te plaatsen van hem met Khadaffi, Soeharto, Chavez, Ruud Gullit etc?
Oh dan zal ik je hebben verward met een ander dan. Te voorbarig geweest, excuses. Foute leiders de hand geven, daar heeft bijna iedere premier of president zich wel aan schuldig gemaakt. Khadaffi werd op een gegeven moment van de meest gehate boef tot meest geknuffelde leider. IS dankt zijn reputatie door westerse steun. Saddam Hoessein werd tijdens de oorlog met Iran bewapend door de Amerikanen. De " vreedzame " moeder Teresa bleek een manipulatieve heks die een deel van de straatarme mensen hielp aan voeding terwijl ze anderen aan hun lot overliet. Zo kun je wel nog wel effe doorgaan. Wie is goed, wie is fout?

De Dailai Lama bedrijft al jaren geweldloos verzet. Kijk naar wat hij heeft bereikt. Nada noppes niks.

"Geen sprake van racisme bij Zwarte Piet" (BE)

Het gebruik van de figuren Sinterklaas en Zwarte Piet is geen strafbare vorm van racisme of een wettelijk verboden vorm van raciale discriminatie. Dat schrijft het Interfederaal Gelijkekansencentrum op zijn website. Het Centrum is wel voorstander van een constructief maatschappelijk debat rond het sinterklaasfeest.

Het Centrum stelde zich de vraag of het gebruik van de figuur Zwarte Piet in strijd is met de antidiscriminatie- en/of antiracismewetgeving. Dat is niet zo, luidt het: "De strafbepalingen vervat in de artikels 20 en 21 van de Antiracismewet van 30 juli 1981 vereisen immers een 'bijzondere opzet', en dat is hier niet het geval. Dat zou wel zo zijn wanneer een concrete uitbeelding van Sinterklaas en Zwarte Piet gepaard zou gaan met strafbare racistische uitspraken of handelingen. Het burgerrechtelijke discriminatieverbod op grond van onder meer huidskleur (artikel 12 van de Antiracismewet) zou alleen van toepassing zijn als een persoon feitelijk benadeeld is door het sinterklaasfeest, wat evenmin het geval lijkt."

Het Centrum pleit er wel voor om de discussie rond het sinterklaasfeest om te vormen tot een constructief maatschappelijk debat. "Een debat over de manier waarop we dat oude volksgebruik in de toekomst vormgeven. Daarbij roepen we op om de figuur van Zwarte Piet in elk geval anders voor te stellen dan een domme, ondergeschikte of gevaarlijke zwarte man - waardoor al dan niet gewild stereotypen over zwarte personen in stand worden gehouden."

Nederlandse hetze

In Nederland woedt sinds vorig jaar een hevige discussie rond het al dan niet racistische karakter van het gebruik van zwarte pieten. In die mate zelfs dat de burgemeester van Amsterdam beslist heeft dat een deel van de pieten tijdens de sinterklaasintocht dit jaar in zijn stad niet met volledig zwart geschminkt gezicht zullen meedoen aan het evenement, maar slechts met roetvegen op het verder 'ongeschminkte' gezicht. Ook zijn alle pieten tijdens de intocht op 16 november ontdaan van oorringen en dik rood geschminkte lippen en vervullen ze geen rol van onderdanige knecht.

..

Het irritante is dat ik denk dat door de aandacht in media en dergelijke het iemand uitmaken voor zwarte Piet juist vermenigvuldigd dan wat het al ooit was. En daar zullen die klagers vast weer op inhaken (het volume niet dat het hun eigen oorzaak is).

Gooi in het nieuws dat iemand die een Jonagold appel eet sneller ziek wordt en er zullen de week daarop heel veel mensen zeggen dat ze ziek zijn waarschijnlijk van een Jonagold appel.

Maar laat die minieme groepjes maar vanalles roepen, donkeren of islamieten en laat een miniem gedeelte van de politiek maar toegeven aan die groepjes. De meerderheid zal zich van hen polariseren.

Het gretig gebruik maken van de zwakte in de NL samenleving (zogenaamd racisme) is op termijn afgelopen en zal zich tegen hen keren.

Het irritante is dat ik denk dat door de aandacht in media en dergelijke het iemand uitmaken voor zwarte Piet juist vermenigvuldigd dan wat het al ooit was. En daar zullen die klagers vast weer op inhaken (het volume niet dat het hun eigen oorzaak is). Gooi in het nieuws dat iemand die een Jonagold appel eet sneller ziek wordt en er zullen de week daarop heel veel mensen zeggen dat ze ziek zijn waarschijnlijk van een Jonagold appel. Maar laat die minieme groepjes maar vanalles roepen, donkeren of islamieten en laat een miniem gedeelte van de politiek maar toegeven aan die groepjes. De meerderheid zal zich van hen polariseren. Het gretig gebruik maken van de zwakte in de NL samenleving (zogenaamd racisme) is op termijn afgelopen en zal zich tegen hen keren.

Ik vind dat de discussie aan beide kanten wel eens onfrisse vormen aanneemt. Ook van degene die pleiten voor het behouden van de zwarte piet. Van beide kanten wordt er met modder gegooid naar elkaar.

Terug
Naar boven