AndroidHealthClinic

"nekspieren"

• Topic Starter Topic Starter
hmm
ik heb die oefening wel eens gedaan ja maar volgens mij voelde ik de trap niet
maar ik zal binnenkort nog eens proberen

nee geen indicatie voor groei idd, wel een indicatie of je de goede spier hebt aangepakt.

Deadlifts vind ik nog steeds de beste oefening voor traps.
Maar mijn traps zijn al buiten proporties tov van mijn andere spiergroepen dus ik kan ze beter niet meer appart trainen.

je pakt ze net onder een andere hoek aan. als het goed is voel je vooral de nadruk op het bovenste gedeelte.
een verlengde shrug zoals ik al zei.

Niet optimaal nee, daarom bestaan er ook meerdere oefeningen voor de traps.

Jij wilt zeggen dat je met upright rows je traps optimaal stimuleert?

Als dat zo is kan ik je vertellen dat het bullshit is.

Mars beweert niet dat het de optimale oefening is voor de traps, maar dat je em wel kunt doen.
Je schouders pak je met de ene oefening toch ook anders aan dan een andere oefening. datzelfde geldt voor je traps. je kunt em achter je rug langs doen, met dumbelss naast je, voor je. allemaal variaties waar je em net iets anders mee aanpakt.

Maar als ik geen spierpijn heb was m'n training dan waardeloos? Want dit betekent dan dat ik mijn spier niet goed heb aangepakt...

Mars beweert niet dat het de optimale oefening is voor de traps, maar dat je em wel kunt doen.
Je schouders pak je met de ene oefening toch ook anders aan dan een andere oefening. datzelfde geldt voor je traps. je kunt em achter je rug langs doen, met dumbelss naast je, voor je. allemaal variaties waar je em net iets anders mee aanpakt.

Natuurlijk je kan alles doen:D , maar het gewicht dat je gebruikt bij upright rows is gewoon te laag om ze goed te belasten.

Verder ben ik niet echt een fan van allerlei fancy isolatie shit met voor en achterkant.

Gewoon zoals mars zelf zegt, zware deadlifts doen of shrugs/powershrugs.

• Topic Starter Topic Starter
ja ok maar wat is verschil tussen gewone shrugs en powershrugs?

Maar als ik geen spierpijn heb was m'n training dan waardeloos? Want dit betekent dan dat ik mijn spier niet goed heb aangepakt...

nee dit betekend niet dat je training waardeloos was, ik zeg alleen dat je zeker weet dat je de traps dan goed hebt aangepakt snap je

laat maar lumey..

powershrugs is dat je met hulp van de kracht uit je benen het gewicht mee helpt omhoog te krijgen.

nee dit betekend niet dat je training waardeloos was, ik zeg alleen dat je zeker weet dat je de traps dan goed hebt aangepakt snap je

Aah komaan het argument slaat nergens op! Als ik morgen zwaar squat en heb geen spierpijn in m'n benen heb ik dan m'n benen niet aangepakt?

Terug
Naar boven