MuscleMeat

"nekspieren"

heb ik zo iets gezegd dan?
dat haal jij er uit, het is alleen zo dat als je elke keer dezelfde oefeningen doet, je na een gegeven moment de dag erna echt geen spierpijn meer hebt. Als je aan afwisseling doet zul je merken dat je elke keer maar weer spierpijn krijgt.

maar jah ik zal zometeen wel weer een antwoord krijgen met de volgende smiley..:rolleyes:

:rolleyes:

Ik doe aan afwisseling (UB/LB = Oefeningen cyclen) ... maar heb bijna nooit (overdreven) spierpijn iig niet in alle spieren.

niet overdreven zeg je, maar ik heb bijvoorbeeld gisteren een zware training achter de rug en ik voel het nu toch wel...en ik denk niet dat dat erg slecht is, maar juist een indicator is dat ik toch wel iets voor heb gedaan...
het tegengestelde wil niet zeggen dat je slecht hebt getraind...

Hangcleans doen het hier heel erg goed voor de traps.

En nog ff mijn mening over spierpijn, nu we toch zo lekker bezig zijn.
- Geen spierpijn, zegt niets... je kan best heel hard groeien.
- Verschrikkelijke spierpijn op de goede plek, de oefening heeft waarschijnlijk gedaan wat je voor ogen had.

lol zijn jullie nog steeds aan het zeiken over spierpijn, zijn al genoeg topics over geweest lijkt me nu wel duidelijk.

bij ons op de sportschool had je een soort harnas die deed je op je hoofd gewicht eraan ligt voorover buigen en bewegen maar met je nek

Die oefeningen voor je nek zelf zijn best wel slecht.
je kan beter je nek zelf met rust laten.

trapezius blijft wat anders als nek nog steeds maar maak nie uit

trouwens je moet ergens kijken voor oefeningen die boksers doen voor hun nek

weet die sites nie meer omdat me computer kapot is gegaan dus ben alles kwijt

ja ik wist wel dat het geen nek spieren waren
maar ik was de naam kwijt :)

maar er zijn dus geen andere oefeningen voor?

Als je echt je nekspieren wilt trainen, zoals vechtsporters wel doen, ga je omgekeerd op de leg curl machine liggen met je hoofd onder de rol en beweeg je je hoofd achterwaarts. Starten met lichte gewichten lijkt me een overbodige waarschuwing.

voor de nekspieren, ik pak een ketting en haal hier een 5 kg gewicht doorheen, daarna een handdoek omgewikkeld tussen mijn hoofd en de ketting, voorover hangend op een hyperextension, beweeg ik dan mijn hoofd op en neer en zijwaarts. Reken maar dat je dan je nek traint.

neck bridges zou ook nog kunnen

Die oefeningen voor je nek zelf zijn best wel slecht.
je kan beter je nek zelf met rust laten.

Je kan je nek best trainen. Alleen je moet niet met 'monstergewichten' (zoals jij het zo mooi zegt "big trap mars") aan de gang gaan als je je nek traint.

Precies, de sportschool eigenaar van mij die kent ook nog mensen die dat altijd deden en al tijden met nek klachten rondlopen.

Ik heb jarenlang rugby gespeeld, daar krijg je echt een sterke nek van. We hadden een hoop goede oefeningen om echt je nek (dus niet traps maar echt nek zelf) sterker te maken. Maar dit waren beide allemaal echte sportspecifieke oefeningen.

Helemaal niks mis mee om je nek te trainen. Zelf heb ik het nog niet gedaan maar het komt er nog wel eens van. Een goeie nektraining lijkt me trouwens juist ideaal voor minder nekklachten dan voor meer nekklachten. Alleen moet je er waarschijnlijk niet als een idioot mee aan de slag, en daar wringt het schoentje bij velen.

Terug
Naar boven