XXL Nutrition

net begonnen, altijd honger

jemoeder88

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
82kg
hoi,

Sinds een maandje begonnen met dumbbells te trainen thuis. Nadat ik snel uit de 3kg dumbbells van me moeder was gegroeid heb ik 15kg dumbbells gekocht. Inmiddels is 6 kilo ook te licht geworden en nu train ik met 8kg. (zo'n 12 oefeningen met 12-10-8-8 reps , duur is ongeveer 45 minuten). Ik doe 2 dagen rust , trainen, 2 dagen rust etc.

Wat me uitermate stoort is dat ik de hele dag door honger heb. S'morgens eet ik like 2 boterhammen met ei (dus 4 sneetjes) + 1 boterham met pindakaas en 2 glazen melk. En na maximaal een uur begint me maag weer te klagen om eten. En de honger beinvloed ook mijn gemoedstoestand (ik presteer slechter en denk niet meer zo helder etc). En dan eet ik mijn honger gevoel weer weg en dan kan ik na een uur weer opnieuw beginnen. Erg frustrerend om zo de dag door te komen en dat terwijl ik vroeger (zonder dumbbell training nergens last van had).

Ik ben een fanatiek sporter maar nu ik vakantie heb, doe ik vrijwel niets aan lichamelijk beweging behalve dan om de 3 dagen die dumbbells. En toch vraagt mijn lichaam de hele dag door om eten.

Misschien is het nog nuttig om te weten dat ik 22 jaar ben en 1.79m groot, ik woog een maand geleden 65 kilo maar inmiddels is dat 68 kilo geworden. Ik heb niet het gevoel dat ik dikker ben geworden dus wellicht is er wat spiermassa bij gekomen. Ik zie wel resultaat.. mijn biceps is 31,5cm wat toch best aardig is voor mijn lengte en gewicht denk ik zo.

Een bekend gevalletje? of ben ik een buitenbeentje? Ik ben gewoon een RECREATIEVE sporter die er wat gespierder/mooier uit wilt zien. Ik heb geen behoefte aan om om het uur te MOETEN eten. Waarschijnlijk moet ik dus nóg meer eten op een bepaald tijdstip om niet om het uur naar het eten te hoeven grijpen alhoewel ik nu al vind dat ik best veel eet. En ja ik probeer er actief aan te denken om extra veel calorien en eiwitten te eten. Het helpt gewoon niet.

Graag wil ik weten wat een "buitenstaander" hiervan vindt.

Laatst bewerkt:
Lintworm ?

Ik ben gewoon een RECREATIEVE sporter die er wat gespierder/mooier uit wilt zien.

Dit gaat niet gewardeerd worden ben ik bang.
Als je gespierd wil worden zul je meer moeten doen dan met wat dumbbells spelen. Zoek een echte sportschool met squatrack, banken, veel vrije gewichten en een plek om te deadliften.

Verder is een voedingsschema belangrijk, je spieren groeien immers niet van 2 boterhammen met kaas en een glas melk. Bereken wat jij nodig hebt om te groeien, en basseer een voedingsschema op dat aantal kcals. Wat goeie producten zijn is genoeg over te vinden op het forum.

• Topic Starter Topic Starter
ja snap ik. Ik heb ook veel gelezen over voeding etc etc.

Maar het verbaasd me het meest dat ik vroeger veel sportte (zoals in voetbal, skaten en tafeltennis) maar nooit echt honger had terwijl ik niet overdreven veel at. En nu zit ik bijna de hele dag stil en heb ik de hele dag honger terwijl ik maar eens in de 3 dagen die dumbbells omhoog lift en wel veel eet. Very strange

net ff op http://www.calorieteller.nl/calorieteller.html uitgerekend hoeveel calorieën ik vandaag op heb, ik zit op 3050 calorieën en 137gram eiwitten. Volgens die harris-benedict formule zou ik 1743 calorieën verbruiken met niks doen. Aangezien ik vrijwel niets doe op een dag en zoveel meer calorieën eet dan ik nodig heb snap ik dus echt niet waar die honger vandaan komt.

Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik toch wat meer gaan bewegen. Als je niets doet hoeft je lichaam zich niet op je spieren te focussen dan werkt je spijsvertering het beste. Dat je niet aankomt zal dat wel door een snelle stofwisseling komen. Inspanningen met lage intensiteit (denk aan lopen) kunnen hongergevoel verminderen.

En die 1700 nog wat kcal die je nodig zou hebben is in complete rust. Tussen slapen en alleen al TV kijken zit een factor 1,5+ in je verbruik. Daarbij komt dat je niet de hele dag niks doet, je staat ook op om bv te drinken etc.

zodra je honger hebt eten, maakt niet uit wat. op jouw gewicht zou ik me niet druk maken om vet. gewoon alles eten, veel eten en vaak eten. en dit minimaal 7 keer per dag.

Ik weet nog dat ik net begon met trainen. Vreten dat ik deed, constant honger :) Nu is het wat weg.. maar dat komt terug met school. De combinatie school en trainen geeft me zin in eten en das perfect voor de bulk :D

conclusie : je eet te weinig ...

Meer water drinken.

• Topic Starter Topic Starter
ik snap je punt niet... zal wel aan mij liggen.. je denkt dat ik de lengte bedoel? het is de omtrek kerel, met triceps, hoe wil je het anders meten?
-----------------
maar bedankt voor de tips... afgelopen 2 dagen gaat al een stuk beter

ben op zoek gegaan waarom veel water drinken goed voor je is kwam ik dit tegen
Afvallen
Water is een van de beste hulpmiddelen bij afvallen, hoofdzakelijk omdat het vaak andere dranken vervangt die meer calorieën en suikers bevatten, maar ook omdat het je honger onderdrukt wat er dus voor zorgt dat je minder gaat eten.
hmm best interessant... zal eens wat meer water proberen te drinken

Laatst bewerkt:
haha nee gast hij denkt niet dat je de lengte bedoelt :P het is gewoon grappig dat je denkt dat 31.5 cm al goed is :D

Je kan beter naar het fitness forum ben ik bang ;)

Waarom zegt iedereen lintworm? Hij vermeld niet eens wat hij de hele dag door eet dus zal het wel gewoon zo zijn dat hij erg weinig eet.

Oh zo de topic starter is een kloon van iemand, ik dacht dat hij een lintworm had :p

Terug
Naar boven