XXL Nutrition

Niet toegelaten op sportschool

Musculo

Adolescent bodybuilder
Elite Member
Waardering
235
Lengte
1m80
Hallo allemaal,
Bij één sportschool word ik al niet toegelaten omdat ik pas 13 ben (het is een healthcentre) en je mag daar pas fitnessen vanaf 16 :mad:
Vinden jullie ook niet dat als je weet wat je doet en niet klakkeloos iets gaan doen dat je dan gewoon toegelaten moet worden? Ze zeuren wel dat kinderen te veel overgewicht krijgen etc, maar als die kinderen (niet in mijn geval maar toch) er dan iets aan willen doen mag dat niet :l

Hoe zit het bij jullie sportscholen kwa toelating i.v.m leeftijd?

- Lars

er geldt vaak een regeling dat er pas gesport mag worden vanaf 16 jaar, zeker bij healthcenters, zoek een sportschool in de buurt waar je of wel word toegelaten of zoek er een waar ze jeugdfitness aanbieden.

Hallo allemaal,
Bij één sportschool word ik al niet toegelaten omdat ik pas 13 ben (het is een healthcentre) en je mag daar pas fitnessen vanaf 16 :mad:
Vinden jullie ook niet dat als je weet wat je doet en niet klakkeloos iets gaan doen dat je dan gewoon toegelaten moet worden? Ze zeuren wel dat kinderen te veel overgewicht krijgen etc, maar als die kinderen (niet in mijn geval maar toch) er dan iets aan willen doen mag dat niet :l

Hoe zit het bij jullie sportscholen kwa toelating i.v.m leeftijd?

- Lars

Ik zit zelf bij health city t*ring sportschool trouwens maar volgens mij moet je daar ook 16 jaar zijn.

probeer gewoon thuis al wat te doen voor het geld van een abbonement heb je ook al een paar dumbbells,barrbells enz.
en cardio kan je natuurlijk gewoon buiten doen.

• Topic Starter Topic Starter
Dumbbells verstelbaar tot 18,5 kg worden waarschijnlijk vandaag bezorgd, zal eens met mijn ouders overleggen of zij niet wat willen kopen ipv mijn sportschool abbonement betalen, alhoewel ik het wel jammer vind natuurlijk. Maar met een barbell en een bankje erbij kun je al veel meer of niet?

ik heb een keer mijn neefje (13 jaar) meegenomen die wou een keer met me meetrainen, ze probeerden hem gelijk een abbonement aan te smeren.
en ja met een paar dumbbells en een bankje kan je aardig wat doen.

^Was dat hier maar zo :O

bij mij in de buurt kun je gewoon sporten als je 13 bent volgensmij.
zal het inderdaad niet bij een healthcenter proberen.

Bankie + Free rack + barbell stang + gewicht.

Als je alles nieuw koopt zal je nog niet veel geld kwijt zijn, 2de hands heb je dat voor een prikkie aangezien beginner shit heel goedkoop is en vaak weggedaan wordt.

Die healthcenters heb je toch niks aan joh...altijd debielen die het squat rack (als ze die al hebben) bezet houden, en als je gaat squatten in de bench press krijg je een ecto van 60 kilo aan je broek die je gaat vertellen dat "de machine daar niet voor gebouwd is".

Lekker thuis trainen, goedkoper, minder gezeik en je hoeft niet heen en weer te reizen.

Fit for Free of The Real Gym heeft wel fitness voor mensen van 12-16 jaar. Hiervoor moet je wel iemand meenemen die 16+ is om je te begeleiden.
Hier bij de TRG(the real gym) helpt de PT-er je of lichtelijk hulp van de medewerkers zelf.
weet niet waar je woont?

succes met het vinden!

Wel balen voor je, bij ons mogen alle leeftijden zich gewoon aanmelden .. ik zie genoeg 12 jarige (meestal dikkerdjes die gewoon cardio doen) maar alsnog

overleg met je ouders of ze ipv +-30€ in de sportschool, in jouw dumbbells barbells enz willen stoppen.

Ga toch op judo! Dan pak je alles in één en je mag dan vaak onder begeleiding ook nog gratis aan de gewichten hangen.

Veel beter voor jou leeftijd. ;)

^Ben een beetje een watje met vechtsporten :p

@WeekendWarrior: Gebrek aan ruimte helaas :p

Ik vind het dom dat ze dat verbieden, ik vind het je eigen verantwoordelijkheid als het niet goed voor je zou zijn.

Ga toch op judo! Dan pak je alles in één en je mag dan vaak onder begeleiding ook nog gratis aan de gewichten hangen.

Veel beter voor jou leeftijd. ;)

+1 judo gebruik je nog veel kracht bij ook heb zelf vroeger veel wedstrijden gedaan, prachtige sport trouwens zonde dat k gestopt ben :(

Bij ons zijn reguliere abonnementen vanaf 14 jaar, we hebben wel jeugdfitness 2x p/w voor de wat jongere kids.

Ongelooflijk, zij raden me ook judo aan :p
Anyways, die andere (achmea health center) bied jeugdfitness aan, is dat echt niks want dat is waarschijnlijk de enige xD

Beste Lars,

13 jaar is veel te jong voor Fitness. Je bent nog aan het groeien, dat houdt in dat elk extra specifieke spiergerichte belasting ervoor kan zorgen dat de groei
op een niet natuurlijke wijze gestimuleerd wordt. Ondanks dat wij iedereen in willen schrijven, uiteindelijk leven wij daarvan, zijn wij van mening dat wij ook
verantwoordelijkheden hebben voor de gezondheid van iedere trainend lid.

De groei van Jongens
Jongens groeien lichamelijk meestal door tot 17/18 jaar. Tot die tijd gebeurt er van alles fysiek bij ze.
Ga je een bepaald deel van het lichaam specifiek belasten zonder een continu begeleiding dan heeft dat als resultaat
dat bijv. striae kan ontstaan (scheurtjes in de huid door uitrekken) of problemen met aanhechting van de spieren.
Krachttraining is weliswaar mogelijk, maar dat moet gebeuren onder specifieke begeleiding dat bij elke training aanwezig is.
(dat hebben wij nog niet, maar is bij ons wel in ontwikkeling)

De groei van meisjes
Meisjes groeien meestal door tot 2 jaar na hun eerste ongesteldheid. De fysieke verandering bij meisjes treedt ook eerder in dan bij de jongens.
Het eindigt dan ook gemiddeld 2 jaar eerder dan bij de jongens.

Wij hebben daarom gesteld dat 16 jaar minimum leeftijd is.

Als je goed aan het sporten wilt en een algehele basiskracht wil opbouwen, dan zou adviseer ik Judo. Dan heb je een goede uitgangspunt.

(deel uit antwoord mail)

Maar, waarom zegt iedereen nog steeds dat het je groei sloopt? Dit is nog helemaal niet bewezen? Doordat ze deze bende ophangen bij mensen dachten mijn ouders ook dat mijn groei eraan ging =l

Laatst bewerkt:
wat een slap excuus... beetje over de top allemaal :o

maar toch, ga eerst judo doen, dat is een prima basis voor krachttraining:D

koop gewichten voor thuis, en als je 16 bent kom je als een beest de sportschool binnen om een abbonoment te nemen.

Terug
Naar boven