XXL Nutrition

Niet toegelaten op sportschool

Bezoekers in dit topic

op mijn sportschool is het 18 jaar en als je eerder wilt beginnen moet je toestemming van je ouders hebben
 
Bij ons loopt er ook een jong kind rond.. over het algemeen toch wel 15+ (is dan ook minimum leeftijd)
 
Ongelooflijk, zij raden me ook judo aan :p
Anyways, die andere (achmea health center) bied jeugdfitness aan, is dat echt niks want dat is waarschijnlijk de enige xD



kogel
 
gewoon een beetje thuis trainen.2 of 3 jaar.en dan naar de sportschool.
 
Vaak is er wel jeugdsport, onder begeleiding. En veel sportscholen doen er niet moeilijk over als je vanaf 14/15 gaat trainen mits toestemming van ouders. Ook als je wat ouder lijkt is het makkelijk om te zeggen dat je wat ouder bent, word niet naar ID gevraagt (in mijn geval bij 2 verschillende gyms)

Succes kerel:D
 
Ik vind dat ze in hun recht zijn, ik heb geen zin om jong gepeupel rond te zien lopen (alhoewel ikzelf nog maar bijna 21 ben) in de gym. Ik vind de leeftijd van 16 net goed, jonger hoeft echt niet. Tenslotte is de gym geen plaats voor kinderen en is het een plek waar je in rust aan jezelf kan werken.....Sorry dit klinkt misschien bot maar als jezelf zo al wat ouder bent, zal je gerust m'n standpunt snappen
 
Ik vind dat ze in hun recht zijn, ik heb geen zin om jong gepeupel rond te zien lopen (alhoewel ikzelf nog maar bijna 21 ben) in de gym. Ik vind de leeftijd van 16 net goed, jonger hoeft echt niet. Tenslotte is de gym geen plaats voor kinderen en is het een plek waar je in rust aan jezelf kan werken.....Sorry dit klinkt misschien bot maar als jezelf zo al wat ouder bent, zal je gerust m'n standpunt snappen

Onderschat sommige 15 jarige niet hoor :rolleyes:
 
ja ok :) ma ik bedoel maar dat er toch ergens een grens moet getrokken worden hoor. Ik bedoel toen ik zo'n 13 jaar was wou ik ook wel dat ik een brede mofo werd, maar wist dat ik nog wat geduld moest hebben omdat ik eigenlijk nog niet volgroeid was, ik ben trouwens vorig jaar augustus pas begonnen en heb geen spijt van die beslissing,,,,de sport is een serieuze hobby die je ook met de volle discipline moet nemen
 
Ach, bij mij zit het in de familie. Dus waarom zou ik er dan geen gebruik van maken :)
Ik was eind 14 toen ik begon tot midden 15 toen ben ik ff gestopt en 3 daagjes terug weer begonnen :)
 
Health city zat ik eerst ook bij maar toen ik erop ging een paar jaar terug had je nog iets van dat je op disndag van 4 tot 6 kon trainen en op vrijdag dezelfde tijd maar dat is nu niet meer zo. Nu moet je idd 16 zijn maar ik ben naar een andere gym gegaan wat veel kleiner is en gemeenschappelijker en tevens van een ex bodybuilder die er meer vanaf weten dan van die school lui
 
Ik vind het dom dat ze dat verbieden, ik vind het je eigen verantwoordelijkheid als het niet goed voor je zou zijn.

Dat is wel een erg bekrompen gedachte, kinderen van 13/14 overzien de gevaren er niet van en denken dat het allemaal wel mee valt. Ik ook ja ..
 
Ik vind dat ze in hun recht zijn, ik heb geen zin om jong gepeupel rond te zien lopen (alhoewel ikzelf nog maar bijna 21 ben) in de gym. Ik vind de leeftijd van 16 net goed, jonger hoeft echt niet. Tenslotte is de gym geen plaats voor kinderen en is het een plek waar je in rust aan jezelf kan werken.....Sorry dit klinkt misschien bot maar als jezelf zo al wat ouder bent, zal je gerust m'n standpunt snappen
Dat snap ik wel, alleen ik vind het wel jammer, want door gebrek aan ruimte kan ik niet ook nog eens een freerack neerzetten. Maar goed ik kijk nog even verder, ik snap ook best dat ik nog volop in de groei zit, maar ik dacht dat dat groei verhaal al achterhaald was?
 
Dat snap ik wel, alleen ik vind het wel jammer, want door gebrek aan ruimte kan ik niet ook nog eens een freerack neerzetten. Maar goed ik kijk nog even verder, ik snap ook best dat ik nog volop in de groei zit, maar ik dacht dat dat groei verhaal al achterhaald was?

Ik zou niet weten of het achterhaald is, ik hecht er in ieder geval niet erg veel waarde aan. Kijk, tegenwoordig is niks meer goed voor je en kan je wel stoppen met alles doen. Als jij graag wilt sporten doe je dat gewoon, er zijn vast meerdere sportscholen bij je in de buurt. Ga gewoon rond of bel ze op en vraag of je er vrij kan sporten evt met toestemming van je ouders.

En de mensen die lopen te zeuren over kinderen onder de 16 in sportscholen, niet alle kinderen lopen in de weg. De meesten trainen gewoon goed mee en zal je net zoveel last van hebben als iemand ouder dan 16. + Wij worden de toekomstige body builders :grinny:
 
Dat is wel een erg bekrompen gedachte, kinderen van 13/14 overzien de gevaren er niet van en denken dat het allemaal wel mee valt. Ik ook ja ..

Dan kan ze beter informeren ipv verbieden vind ik.
 
klacht indienen wegens discriminatie zou ik doen,sport is voor iedereen!
 
Ik zou niet weten of het achterhaald is, ik hecht er in ieder geval niet erg veel waarde aan. Kijk, tegenwoordig is niks meer goed voor je en kan je wel stoppen met alles doen. Als jij graag wilt sporten doe je dat gewoon, er zijn vast meerdere sportscholen bij je in de buurt. Ga gewoon rond of bel ze op en vraag of je er vrij kan sporten evt met toestemming van je ouders.

En de mensen die lopen te zeuren over kinderen onder de 16 in sportscholen, niet alle kinderen lopen in de weg. De meesten trainen gewoon goed mee en zal je net zoveel last van hebben als iemand ouder dan 16. + Wij worden de toekomstige body builders :grinny:

goed gezegd jonge :thumbup:
 
ik zou gaan voetballen, dat is zowat de enige sport waar zelfs op laag niveau nog relatief veel te verdienen is.
 
ik zou gaan voetballen, dat is zowat de enige sport waar zelfs op laag niveau nog relatief veel te verdienen is.

Gelul!
Het nivo bij de amateurs is in Nederland juist heel hoog. Bij de hogere amateurs lopen betere voetballers dan in de eerste divisie. Geeft je te denken.... :rolleyes:
 
ik weet niet hoe het in Holland zit, maar in België is zelfs in 3e provinciale nog leuk bij te verdienen. (dit kan je vergelijken met 4 niveaus onder de hoogste amateurcompetities in Nederland).
 
Ik vind het een prima antwoord van Achmea Health Center.
13- jarige jongens kunnen wel degelijk een vorm van krachttraining doen, maar wel onder specifieke begeleiding.
Het centrum geeft aan die begeleiding niet te kunnen bieden en willen dus niet dat jongeren van die leeftijd die vaak toch fysiek kwetsbaarder zijn en ook wat onbezonnener zomaar aan squaten, bankdrukken of deadliften gaan.
Als het fout gaat komen de ouders op hoge poten binnen lopen waarom er niet beter gelet is op Pietje en hoe ze sowieso zo'n jong kind durven in te schrijven.

Dus ja je kunt wel degelijk wat aan krachttraining doen, maar wel onder fatsoenlijke begeleiding. Als een centrum dat niet kan bieden hebben ze alle recht om niet de verantwoordelijkheid daarvoor te willen nemen. Zoek gewoon een centrum die jou wel die begeleiding kan en wil bieden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven