Fitness Seller

Nieuw cutschema, van 404020 naar 503020, en nieuwe supps, need some feedback!

fightgirl92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
71kg
haai guys,

ik heb een hele tijd een 404020 schema gevolgd, met best behoorlijke resultaten!
ik begon op 72 kg met 33% bf in januari, een maand geleden werd dit gemeten en was het 68 kg en 25% bf.
ik denk dat het nu nog iets lager zal liggen maar ik moet het nog laten meten binnenkort..

Ik fitness 3 x per week en dan doe ik fullbody krachtschema,
ik thaiboks 3 x per week en ik ren 1 á 2 keer per week 5 km.

qua supps gebruik ik op dit moment: afslankeiwitten van body&fit, een multivitamine en dexaprine.
Als ik ga beginnen met mijn nieuwe voedingsschema wil ik misschien ook nog glutamine, creatine en hmb gaan gebruiken..

In mijn nieuwe schema wil ik 1700 kcal, 212gr koolhydraten, 127,5gr eiwit en 37,8gr vet.

ochtend:
40gram havermout, 250 ml amandelmelk & 1 afslankeiwitshake.
315 kcal, 34,6 carbs, 27,25 protein, 7,15 vet

middag:
4 sneetjes brood, 40 gr appelstroop, 1 appel, 30 gr amandelen & 1 zelfgemaakte proteinereep.
903 kcal, 127,54 carbs, 39,37 protein, 21,96 vet

avond:
50 gr quinoa, 200 gr broccoli, 120 gr gegrilde kip & 200 gr magere kwark
522 kcal, 47,4 carbs, 62,8 protein, 8,35 vet

dagtotaal
1715 kcal, 209,54 carbs, 129,42 protein, 37,46 vet

Ik zou graag feedback willen! ook over die suppscombinatie (a)

Ik vind het aantal gram vet toch echt te laag en zou me dus ook niet op die 20% vetten vastpinnen.

Waarom kies je voor een 50-30-20 macro?

• Topic Starter Topic Starter
eerst had ik 40 40 20 maar toen deed ik nog niet aan hardlopen, heb nu wat extra carbs voor me cardio

Ik heb zowel gecut en gebulkt op 33-33-33 ongeveer (neem t niet zo nauw) en volgens mij maakt het allemaal niet zo heel veel uit zolang je genoeg eiwitten en goede vette binnen krijgt en dan de carbs invult om aan genoeg energy te komen... Maar das mijn mening (ik doe zowel krachttraining 4x per week als dat ik ook voor een halve marathon aan het trainen ben met 1 lange duurloop per week en 2 kortere afstanden) Voor mij werkt dit iig goed, maar zal voor iedereen verschillen. Avond voor lange hardloopsessie zijn veel carbs ofzo wel aan te raden (weet niet hoe lang je van plan bent hard te lopen, maar voor duurlopen langer dan een uur iig wel)

eerst had ik 40 40 20 maar toen deed ik nog niet aan hardlopen, heb nu wat extra carbs voor me cardio

Persoonlijk zou ik toch kiezen voor voldoende vetten in mijn schema, met 37g zit je wel erg laag.
Het zal dan helaas wel ten koste gaan van je carbs.

Je zou kunnen proberen of dit ten koste gaat van je training, maar bijv. 150g carbs lijkt me ook voldoende.

6x sporten en dan maar 1700kcal. Veel te weinig man!

6x sporten en dan maar 1700kcal. Veel te weinig man!

Ik krijg er nog minder binnen. Gaat prima hoor.

Ik zou vetten ook iets ophogen; ik probeerde onlangs ook mijn vetten zoveel mogelijk te reduceren omdat ik daar altijd onwijs hard op ga en ben gezakt tot 35. Helaas kreeg ik daar wel last van; mijn haar werd ineens droog, ik kreeg last van krachtverlies en ik voelde me gewoon niet zo tof.
Zeker als je nog even aan het cutten bent dan is het geen goed idee zo drastisch in je vetten te snijden.

Terug
Naar boven