Fitness Seller

Nieuw en een vraag over knie

AngieJ

Novice
Waardering
0
Hoi,

Eigenlijk lees is al een tijdje mee op het forum en heb nu besloten om me aan te melden en hopelijk een aantal antwoorden te krijgen. Ik heb een klein jaar intensief aan KT gedaan, heb er veel aan gehad en de resultaten waren er ook naar, maar ik ben er toen wegens omstandigheden mee gestopt.
Nu was het de bedoeling om het na de zomervakantie weer op te pakken maar helaas heb ik een knieluxatie (knie uit de kom) gehad. Ik ben nu bijna klaar met de rustperiode en zal binnenkort aan fysiotherapie beginnen. Waarschijnlijk zal ik ook als advies krijgen om KT te doen om alle spieren weer sterker te krijgen dus dat komt goed uit.

Nu is mijn vraag: Heeft iemand enig idee hoe lang het zal duren voordat ik mijn been weer op volle kracht kan gebruiken? Moet ik uitgaan van een jaar ofzo?

Ik hoor het graag.

Laatst bewerkt:
Dat is aan de arts he, dat kunnen "wij" moeilijk vanaf de computer zeggen, zonder enige medische kennis.

Bouw het gewoon rustig op, luister naar zowel je lichaam als naar de arts.

Succes.

moeilijk te zeggen, dat hangt er vanaf welke structuren er allemaal beschadigd zijn bij die luxatie (heel apart trouwens om je knie te luxeren?!)

als er bijvoorbeeld een knieband en/of kruisband (gedeeltelijk) gescheurd is, wat me best logisch lijkt bij een luxatie, dan moet je kijken naar het herstel van die structuur, en dan ben je al gauw een week of 8 verder voordat je weer mag belasten.

Gelukkig is krachttraining relatief veilig voor je knie, omdat je geen onvoorziene bewegingen maakt waarbij er een rare krachtsuitwerking is (en die zijn vaak funest voor je knie), dus je kunt al vrij vlot beginnen met krachtoefeningen voor je knie.

Maar je fysiotherapeut weet het vast het beste!

Maar je fysiotherapeut weet het vast het beste!

Helaas valt dat vaak vies tegen. Ik had last van mn schouder en ging daarmee ook naar de fysio. Kreeg een super wazige behandeling wat opzich wel rlxd aanvoelde maar verder niet hielp. Toen dagelijks shoulder dislocations gaan doen en de pijn was weg.

• Topic Starter Topic Starter
moeilijk te zeggen, dat hangt er vanaf welke structuren er allemaal beschadigd zijn bij die luxatie (heel apart trouwens om je knie te luxeren?!)

Zoals het nu lijkt is er verder niets beschadigd (gelukkig), alleen zijn alle banden en spieren heel erg uitgerekt. Ik dacht trouwens ook dat dit niet zo vaak voor kwam, maar na wat zoeken op het internet blijken er heel veel mensen te zijn die dit hebben gehad. Het nadeel is alleen dat als het je eenmaal is overkomen en je geeft je been niet genoeg rust, dat je knieschijf er dan regelmatig "uit kan floepen". Daarom is krachttraining ook zo belangrijk, omdat je spieren de klappen op moeten vangen en je knieschijf helpen op zijn plaats te blijven.

Dat is aan de arts he, dat kunnen "wij" moeilijk vanaf de computer zeggen, zonder enige medische kennis.

Dat begrijp ik, ik was gewoon benieuwd of er hier meer mensen waren met dit probleem.

Bedankt voor jullie reacties overigens!

gaat het hier om de knieschijf of de knie?

in je eerste post spreek je namelijk van je knie en in je tweede post over je knieschijf...

De knieschijf luxeren komt nog wel regelmatig voor. De knie opzich heb ik nog nooit van gehoord.

Maar ik zou gewoon aan je fysio vragen hoe lang een revalidatietraject ongeveer duurt. Dat zal wel van persoon tot persoon verschillen, maar hij heeft er meer kijk op dan wij.
Succes ermee.

Sorry, ik bedoel de knieschijf idd. Knie kan volgens mij ook niet.

Maar ja, volgende week naar de fysio... Ik dacht dan heb ik alvast een indicatie maar ik hoor het dan wel!

Thanks

Sorry, ik bedoel de knieschijf idd. Knie kan volgens mij ook niet.

Maar ja, volgende week naar de fysio... Ik dacht dan heb ik alvast een indicatie maar ik hoor het dan wel!

Thanks

dan moet je het duidelijker neerzetten in je post.

Ik vond het al een heel raar verhaal.

succes

Doe ik, bedankt

Uitgerekte banden staat gemiddeld 6 weken rust voor. Na gemiddeld 3 maanden zijn ze weer volop strak getrokken. Bouw op met fietsen en lichtte krachttraining en bouw het zo snel op als goed voelt. Het blijft waarschijnlijk een zwakke plek, pas op! Je kan beter advies vragen aan een fysio of arts ipv hier, ik geef slechts indicaties.

Terug
Naar boven