XXL Nutrition

Nieuw en wil spieren opbouwen

iamarmor

Dutch Bodybuilder
Waardering
7
Lengte
1m80
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik zou graag spieren willen kweken.
Ik ben namelijk vrij mager gebouwd (1,76m en 52kg, 14 jaar) en zou toch wat breder willen worden en wat meer spieren willen hebben.
Kan iemand mij helpen en eventueel een trainingsschema en voedingsschema kunnen opstellen (weet hier eigenlijk niet veel van) heb gewichtje tot 10kg en doe nu al soms eens wat crunches enzo maar ik zou toch wel wat meer resultaat willen zien. Dus zou iemand aub een schema willen opstellen (full-body)?
Alvast bedankt

Full body schema op basis van een 10kg gewichtje? Ja oke.. ik maak er direct één

en je bent nieuw en jong, dus laat ik het maar metten heel duidelijk stellen: Pantroffel was heel sarcastisch! Hij bedoelt dat dat niet kan!

goede raad: ga naar een sportschool

aanvulling op Dinky Toy, ga onderzoek doen naar de oefeningen, houdingen, techniek. Onderzoek welk eten het beste is en hoeveel en maak dan een schema. Niemand zal hier alles voor je voor kauwen als je zelf niks doet.

Kom met een trainings en voedings schema ( fatsoenlijk ) en dan kunnen wij je daarmee helpen. Maar als jij niks doet, doen wij het ook niet.

Ga met je lego tillen. 14 jaar begin dan gewoon met eigen lichaamsgewicht paar push ups te doen, bouw dit op etc etc. Ga niet met gewichten kloten al. Doe dat over 2 jaar..

Ga meer eten (=zwaarder worden) en ga hierbij serieus krachttraining doen (=extra gewicht in spiermassa en niet in vetmassa). Met 10kg dingetjes kom je niet ver, en met crunches al helemaal niet.

Begin allereerst maar met Volstouwen

Ga met je lego tillen. 14 jaar begin dan gewoon met eigen lichaamsgewicht paar push ups te doen, bouw dit op etc etc. Ga niet met gewichten kloten al. Doe dat over 2 jaar..

DIT! Ik ben het hier mee eens! Onwijs gevaarlijk om vanuit het niets ineens met gewichten te gaan lopen gooien als je nog niet weet hoe en wat.

Ga 1 jaartje GOED eten, en doe daarbij compound body resistance oefeningen.

Check Ghetto workouts op Youtube, die gasten laten je zien hoe je op jou schoolplein je dagelijkse training kunt pakken. Dan na een jaartje (als je een beetje basis hebt) een sportschool lidmaatschap. Anders is het in no-time SNAP CITY!

Als ik jou was zou ik eerst is even kijken of je überhaupt 10-16 pushups kan en daar 4-5 setjes van. Als je dat nog niet kan moet je het zo zwaar mogelijk voor jezelf maken waardoor je sterker wordt. Zo werkt hypertrofie namelijk.

Bij hypertrofie groeien je spiercellen en dit zorgt voor kracht maar vooral massa. Hypertrofie werkt als volgt (plat uitgelegd): Jou spieren hebben het zwaar, daardoor beschadigen jou spieren en jou lichaam herstelt dat, vervolgens bouwt het een klein laagje over heen zodat de spier de volgende keer die belasting aankan. Daarom word je sterker en moet je het steeds zo zwaar mogelijk voor je zelf maken.

Ik zou zeggen, 200-300 calorieën over je normale dïeet eten, en eet dan gezonde dingen zoals kwark, tonijn, eitjes, kip, biefstuk etc. maar eet ook voldoende fruit en groente. En neem een abbo bij de sportschool en laat je zo mogelijk de eerste lessen begeleiden door een personal trainer zodat je de goede oefeningen doet en goed uitvoert.

Terug
Naar boven