AndroidHealthClinic

Nieuw fullbodyschema/split

OrangeFlame

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Ik wil een nieuw schema gaan volgen voor een x aantal weken, en dus heb ik iets opgesteld. Alleen ipv van een 3 daagse fullbody wil ik eigenlijk op de zogenaamde "rustdagen" ook trainen, maar dan meer focussen op een bepaalde spiergroep. Nu heb ik dit opgesteld, alleen heb ik nog wat invulling nodig en misschien zijn er dingen die ik achterwegen moet laten of juist moet toevoegen.

Maandag

Squat
Deadlift
Bench press
Dumbbell shoulder press

Dinsdag

ARMEN

Woensdag

Squat
"rugoefening"
Bench press
Military press

Donderdag

"Weet nog niet wat ik op deze dag zou moeten trainen"

Vrijdag

Leg press
Deadlift
Incline chest dumbbell press
"schouder oefening"
Kuiten

Het ziet er nu een beetje karig uit, maar weet niet precies hoe ik het moet invullen. Nadruk wil ik sowieso op m'n armen leggen. de "fullbody dagen" (MA-WO-VR) zullen het per oefening 3 sets zijn, herhalingen zal ik nog wel even zien, ik train voor massa.

Nu is de vraag, moet ik nou op de fullbodydagen ook 2 arm oefeningen doen of niet, als ik op dinsdag armen train? Bovendien zou ik ook wat nadruk willen leggen op borst, maar dat is niet de noodzaak. Donderdag weet ik dus nog niet, ik zou ook dinsdag triceps en donderdag biceps kunnen doen.

Iemand goede ideeen?

Gr.

Als ik jou was zou ik gewoon een 3daags full body schema maken met als toevoeging isolatie oefeningen voor je armen (bijvoorbeeld 1xbiceps + 1xtriceps per training). Zoals je het nu hebt krijg je echt totaal geen rust. Meer is niet altijd beter...

Edit:
Als je vaker als 3 keer per week kan/wil trainen dan kun je natuurlijk ook een 4daags splitt maken met bijvoorbeeld op maandag en op vrijdag een complete training voor armen. Eventueel naast een andere spiergroep...

Laatst bewerkt:
Ma - Woe - Vrij : Squat - Bench - Schouderpress - Row variant - Pull ups
Zat of Zondag : Dippen - Curl variant - Kuiten.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
Als ik jou was zou ik gewoon een 3daags full body schema maken met als toevoeging isolatie oefeningen voor je armen (bijvoorbeeld 1xbiceps + 1xtriceps per training). Zoals je het nu hebt krijg je echt totaal geen rust. Meer is niet altijd beter...

Edit:
Als je vaker als 3 keer per week kan/wil trainen dan kun je natuurlijk ook een 4daags splitt maken met bijvoorbeeld op maandag en op vrijdag een complete training voor armen. Eventueel naast een andere spiergroep...

Ja ik twijfel dus of het goed is om die dagen ook te trainen. Ik kan 5 dagen trainen per week, no problem, maar ik wil even meerdere keren per week compound lifts doen om meer massa te kweken. Maar ik wil ook een beetje meer armen doen. Ik heb zo'n soort schema eerder gedaan en daar heb ik wel wat gains mee gemaakt, maar het nadeel is des de verder ik in m'n training ben, des te moeier ik ben (Wat wel logisch is). Maar als ik dan armen steeds als laatste doe, dan doe ik het maar snel en niet meer zo serieus als dat ik in het begin van m'n training ben. Zaterdag en zondag is trouwens een no-go.

Terug
Naar boven