broodjeaapverhaal
Cool Novice
- Waardering
- 3
Ah zo, komt voor de bakker! thnxJe hebt in ub1 incline als eerste press zou daar plat van maken en ub2 military als eerste press

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ah zo, komt voor de bakker! thnxJe hebt in ub1 incline als eerste press zou daar plat van maken en ub2 military als eerste press

Zo ziet benen eruit.. Heb geen deadlifts of andere oefeningen met heavy load op mn onderrug. Blessure aan onderrug.Misschien is iets over mijn hoofd heen gegaan maar ik zie nergens iets voor banen.
leg press kan ik indd lekker zwaar gaan. Merk bijna niks in mn onderrug daarbij, dan denk ik dat ik die als eerste doe op lb 1Core op lb dagen is voldoende
Wanneer je wel zwaar kan gaan op legpress zou ik die als eerste ief pakken
ja die heb ik
Maar vraag me altijd af daarbij waar ik mijn voeten moet plaatsen. en krijg er een vervelend gevoel bij als ik ze doeziet er nu dus zo uit:
maandag UB 1:
3x6-8 pull ups
4x6-8 flat bb bench press
4x6-8 one arm db rows
3x6-8 incline db bench press
3x8-10cable side raises
2-3x8-10 lying triceps extension
2-3x8-10 hammer curls
CARDIO 30 min
dinsdag LB 1:
4x8 lunges
3x8 leg press
3x8 seated leg curls
3x10 seated calf raise
3x10 back extension
core training
donderdag UB 2:
3x6-8 pull ups
3x6-8 military press
4x6-8 seated rows/one arm db rows
4x6-8 flat bb bench press
3x8-10 face pulls
2-3x8-10 triceps dips
2-3x8-10 ez bar curls
CARDIO 30 min
vrijdag LB 2:
4x8 45 degree leg press
3x8 step ups
3x8 leg curls
3x10 standing calf raise
3x10 back extension
core training
zondag:
Core training
Kijk ff naar mijn lower body training. Wil toch wel een goede verdeling hebben in quads/hams/glutes development oefeningen en knee/hip extension oefeningen. Barbell squats en deadlifts doe ik niet ivm onderrug problemen.
Ook zou ik het op prijs stellen te kijken naar de hoeveelheid cardio die ik doe. 2x per week 30 minuten cardio. Ook werk ik 30 uur per week in een supermarkt waarbij ik dus 9 uur achter elkaar loop/til/vul met een uurtje pauze ertussenin. Is de hoeveelheid cardio dan ook genoeg? Het is niet echt bedoelt voor gewichtsverlies (alhoewel ik daar nu wel mee bezig ben), het is meer bedoelt voor mijn hart en longen goed en gezond te houden. Aangezien dat toch wel erg belangrijk is. Soms voetbal ik wel nog 1x per week ofzo wat, dat is een soort interval training en zit ik meestal tussen de 30-90 minuten dat ik bezig ben. In de koude wintermaanden doe ik dit natuurlijk niet
Tenslotte als laatste. Bij ub zit ik op 6-8 reps of 8-10 reps voor progressie. Hoe kan ik dat t beste bij benen doen? 6-8 reps? 8-10? 10-12? wil graag echt niet boven de 10 a 12 reps uitkomen, krijg bijv bij leg curls na meer dan 10 reps een irritante kramp. Deze heb ik niet bij 8 reps

Quad/hamstring kracht moet toch wel rond de 3:2 ratio liggen, quads 1.5x zo sterk als hamstrings, heb gelezen dat dit het beste is voor knie etc.