Fitness Seller

Nieuw hier, kan tips gebruiken ub/lb

• Topic Starter Topic Starter
Misschien is iets over mijn hoofd heen gegaan maar ik zie nergens iets voor banen.
Zo ziet benen eruit.. Heb geen deadlifts of andere oefeningen met heavy load op mn onderrug. Blessure aan onderrug.
LB 1:
4x6-8 lunges
3x8 45 degree leg press
3x8 lying leg curls
3x10 seated calf raise
3x10 back extensions

LB 2:
4x6-8 step ups
3x8 leg press
3x8-12 kettlebell swings
3x10 standing calf raise'
3x10 back extensions

Wat vinden jullie ervan? zou graag willen weten of er iets is wat ik zou moeten veranderen. Ik doe trouwens 3x per week nog 10 minuutjes core training. Kan ik daarnaast nog op iedere LB 1 oefening voor abs doen of is dat niet direct nodig?

Core op lb dagen is voldoende
Wanneer je wel zwaar kan gaan op legpress zou ik die als eerste ief pakken

Heb je een hacksquat in je gym?

ziet er nu dus zo uit:
maandag UB 1:
3x6-8 pull ups
4x6-8 flat bb bench press
4x6-8 one arm db rows
3x6-8 incline db bench press
3x8-10cable side raises
2-3x8-10 lying triceps extension
2-3x8-10 hammer curls
CARDIO 30 min

dinsdag LB 1:
4x8 lunges
3x8 leg press
3x8 leg curls
3x10 seated calf raise
3x10 back extension
core training

donderdag UB 2:
3x6-8 pull ups
3x6-8 military press
4x6-8 seated rows/one arm db rows
3x8-10 face pulls
2-3x8-10 triceps dips
2-3x8-10 ez bar curls
CARDIO 30 min

vrijdag LB 2:
4x8 45 degree leg press
3x8 step ups
3x8 leg curls
3x10 standing calf raise
3x10 back extension
core training

zondag:
Core training

Kijk ff naar mijn lower body training. Wil toch wel een goede verdeling hebben in quads/hams/glutes development oefeningen en knee/hip extension oefeningen. Barbell squats en deadlifts doe ik niet ivm onderrug problemen.

Ook zou ik het op prijs stellen te kijken naar de hoeveelheid cardio die ik doe. 2x per week 30 minuten cardio. Ook werk ik 30 uur per week in een supermarkt waarbij ik dus 9 uur achter elkaar loop/til/vul met een uurtje pauze ertussenin. Is de hoeveelheid cardio dan ook genoeg? Het is niet echt bedoelt voor gewichtsverlies (alhoewel ik daar nu wel mee bezig ben), het is meer bedoelt voor mijn hart en longen goed en gezond te houden. Aangezien dat toch wel erg belangrijk is. Soms voetbal ik wel nog 1x per week ofzo wat, dat is een soort interval training en zit ik meestal tussen de 30-90 minuten dat ik bezig ben. In de koude wintermaanden doe ik dit natuurlijk niet

Tenslotte als laatste. Bij ub zit ik op 6-8 reps of 8-10 reps voor progressie. Hoe kan ik dat t beste bij benen doen? 6-8 reps? 8-10? 10-12? wil graag echt niet boven de 10 a 12 reps uitkomen, krijg bijv bij leg curls na meer dan 10 reps een irritante kramp. Deze heb ik niet bij 8 reps

ziet er nu dus zo uit:
maandag UB 1:
3x6-8 pull ups
4x6-8 one arm db rows
3x6-8 incline db bench press
3x8-10cable side raises
2-3x8-10 lying triceps extension
2-3x8-10 hammer curls
CARDIO 30 min

dinsdag LB 1:
4x8 lunges
3x8 leg press
3x8 seated leg curls
3x10 seated calf raise
3x10 back extension
core training

donderdag UB 2:
3x6-8 pull ups
3x6-8 military press
4x6-8 seated rows/one arm db rows
3x8-10 face pulls
2-3x8-10 triceps dips
2-3x8-10 ez bar curls
CARDIO 30 min

vrijdag LB 2:
4x8 45 degree leg press
3x8 step ups
3x8 leg curls
3x10 standing calf raise
3x10 back extension
core training

zondag:
Core training

Kijk ff naar mijn lower body training. Wil toch wel een goede verdeling hebben in quads/hams/glutes development oefeningen en knee/hip extension oefeningen. Barbell squats en deadlifts doe ik niet ivm onderrug problemen.

Ook zou ik het op prijs stellen te kijken naar de hoeveelheid cardio die ik doe. 2x per week 30 minuten cardio. Ook werk ik 30 uur per week in een supermarkt waarbij ik dus 9 uur achter elkaar loop/til/vul met een uurtje pauze ertussenin. Is de hoeveelheid cardio dan ook genoeg? Het is niet echt bedoelt voor gewichtsverlies (alhoewel ik daar nu wel mee bezig ben), het is meer bedoelt voor mijn hart en longen goed en gezond te houden. Aangezien dat toch wel erg belangrijk is. Soms voetbal ik wel nog 1x per week ofzo wat, dat is een soort interval training en zit ik meestal tussen de 30-90 minuten dat ik bezig ben. In de koude wintermaanden doe ik dit natuurlijk niet

Tenslotte als laatste. Bij ub zit ik op 6-8 reps of 8-10 reps voor progressie. Hoe kan ik dat t beste bij benen doen? 6-8 reps? 8-10? 10-12? wil graag echt niet boven de 10 a 12 reps uitkomen, krijg bijv bij leg curls na meer dan 10 reps een irritante kramp. Deze heb ik niet bij 8 reps

Heb t iets veranderd. Aangezien ik maar 4 dagen de tijd heb om te trainen :)
Dag 1:
UB 1 zoals aangegeven + 20/30 min liss cardio

Dag 2:
LB 1:
4x8 lunges
3x8-10 leg press
3x8-10 leg curls
3x10-12 seated calf raise
3x10 hyperextensions
core training 10/15 min

Dag 3:
UB 2 zoals aangegeven + 20/30 min liss cardio

Dag 4:
LB 2:
45 degree leg press
lying leg curls
standing calf raises
hyperextensions
core training 10/15 min

Bij lb 2 heb ik toch wel een vraag. Ik moet nog een extra oefening doen voor benen op lb 2, zou ik hierbij een quad of hamstring dominant oefening kiezen? ook, zal ik deze als eerste doen, tussen 45 degree leg pres en leg curls of na leg curls? Geen barbell squats en geen deadlifts ivm onderrug. Als er wordt geadviseerd voor een hamstring dominant oefening te kiezen, dan lijkt een hip extension hamstring oefening mij t beste, of natuurlijk een quadriceps dominant oefening. Advies graag!! ;) Quad/hamstring kracht moet toch wel rond de 3:2 ratio liggen, quads 1.5x zo sterk als hamstrings, heb gelezen dat dit het beste is voor knie etc.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven