XXL Nutrition

Nieuw hier tips zijn welkom

Tips welkom heel nieuw wereltje voor mij

  • Tips

    Stemmen: 2 100,0%
  • T5

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal stemmers
    2

Bezoekers in dit topic

Dit dus.

Alles geprobeerd en niet afvallen is gewoon een hoop onzin. Onder onderhoud eten en je verliest vet. Als je niet afvalt eet je gewoon te veel punt. (tenzij medische aandoening)

En zoals HillR ook al zegt hoe ga je het hervallen tegengaan als je je niet genoeg verdiept hebt in voeding e.d.

Zonder lukt het zeker ook. Genoeg mensen hier die het zonder gedaan hebben.
Ik heb een voeding schema hoor bestaat uit
Ontbijt :140 gr magere kwark 40 gr havermout, note mix 15 gr wey proteine isolate 10gr.

Snak smorgens : 2 rijstwafels 80 gr gerookte zalm

Lunch : 80 gr kipfilet 80 gram volkore pasta wok groenten 150 gr

Snack namiddag : 1 ei 4 eiwitten 4 crackertjes naturel

Avond eten : vis 80 gr zoete aardappel 85 gr broccoli

Avond snack : magere kwark 100 grblauw bessen 35 gr honing 15 gr notemix 15 gr

En op traing dagen exstra whey proteine isolate shake

Denk niet dat dit een slecht voedingsschema is of wel dit doe ik nu twee maand
 
En wat is je onderhoud dan? Weeg je alles precies af? Waarom is er gekozen om in een split te trainen? Is er bewust voor gekozen om geen cardio te doen? Ik welk tijdsbestek wil je je doel halen? Wat zei je personal trainer dat je niet in circuit traint, hij heeft daar vast een bepaalde bedoeling mee?

"Je denkt dat je voedingsschema/trainingschema niet slecht is", maar wat heb je nou aan een gedachte? Heb je niet de behoefte om zelf te weten waar je mee bezig bent, en of je het wel goed doet? In plaats van zometeen weer een half jaar halfbakken aan het werk geweest te zijn en te eindigen met taart en koekjes omdat het allemaal toch niet lukt?

Afvallen doe je zelf..
Ik eet nog niet eens taartjes en koekjes ben hellemaal geen zoete bek ik heb toch al gezegd dat ik dit heel goed kan volhouden mijn fout er voor was maar 1 a 2 x per dag te eten en zit echt in de familie snel aan te komen mijn mamas kant broers zussen opa oma zijn zeer dik over de 100 kilo ik kom gewoon zeer snel bij moet levenslang op letten wat ik eet en doe ik ook daarom weeg ik ook niet over de 100 kilo gelijk de rest van mijn familie ben ik best wel trots op dat ik de slankste van heel de familie ben en werk er echt ook heel hard aan
 
Ik heb een voeding schema hoor bestaat uit
Ontbijt :140 gr magere kwark 40 gr havermout, note mix 15 gr wey proteine isolate 10gr.

Snak smorgens : 2 rijstwafels 80 gr gerookte zalm

Lunch : 80 gr kipfilet 80 gram volkore pasta wok groenten 150 gr

Snack namiddag : 1 ei 4 eiwitten 4 crackertjes naturel

Avond eten : vis 80 gr zoete aardappel 85 gr broccoli

Avond snack : magere kwark 100 grblauw bessen 35 gr honing 15 gr notemix 15 gr

En op traing dagen exstra whey proteine isolate shake

Denk niet dat dit een slecht voedingsschema is of wel dit doe ik nu twee maand

zonder kcals en macros te weten kan dit schema nog steeds slecht zijn. de soorten voeding zijn goed maar als je daar te veel van eet ga je nog steeds niet afvallen.
 
Ik eet nog niet eens taartjes en koekjes ben hellemaal geen zoete bek ik heb toch al gezegd dat ik dit heel goed kan volhouden mijn fout er voor was maar 1 a 2 x per dag te eten en zit echt in de familie snel aan te komen mijn mamas kant broers zussen opa oma zijn zeer dik over de 100 kilo ik kom gewoon zeer snel bij moet levenslang op letten wat ik eet en doe ik ook daarom weeg ik ook niet over de 100 kilo gelijk de rest van mijn familie ben ik best wel trots op dat ik de slankste van heel de familie ben en werk er echt ook heel hard aan

Zo zijn er ook mensen die het in hun genen hebben zitten om heel lang te worden, of juist heel klein te blijven. Dat is niets nieuws, waarschijnlijk ligt jouw metabolisme gewoon wat lager dan de gemiddelde mens (Al is de gemiddelde mens sowieso al te dik tegenwoordig, dus zo uniek ben je nu ook weer niet ;) )

Feit blijft, als je aankomt dan eet je te veel, val je niet af dan eet je teveel..
 
Heel veel succes ermee Katja.

Ik verwijs je nogmaals naar de stickies op dit forum over voeding en training, kun je een hoop van leren. Uit je posts maak ik op dat je dit wel kunt gebruiken.

Het zit niet in de familie dat je "snel" aan komt. Het zit waarschijnlijk in jullie familie dat jullie veel meer eten dan jullie nodig hebben. Jullie hebben waarschijnlijk een wat tragere verbranding en dus een lager onderhoud. Dat je familie dik is komt omdat ze te veel eten, of dat nu taartjes, koekjes, snoepjes, bier, sla, tomaten of nasi is maakt allemaal niet uit. Eet je meer calorieën dan je lichaam nodig heeft slaat je lichaam deze op als vet.

Ik weet waar ik het over heb, ik ben zelf ook meer dan 20 kilo zwaarder geweest (met 75kg op 1.50cm). Ik dacht ook altijd "zit in de familie! zware botten.. aanleg" en nog meer van dat soort onzin. Slaat allemaal nergens op. Ik vrat gewoon veel te veel. Nu weeg ik 55kg en denk ik ontzettend goed om het aantal calorieën wat ik binnen krijg en kan ik op gewicht blijven.

Dat is allemaal niet omdat ik nu opeens geen "aanleg" meer heb ofzo, maar omdat ik gewoon mijn lichaam voorzie van voldoende voeding en niet meer dan dat. Het is echt heel simpel allemaal.
 
zonder kcals en macros te weten kan dit schema nog steeds slecht zijn. de soorten voeding zijn goed maar als je daar te veel van eet ga je nog steeds niet afvallen.

Ik weeg alles echt wel tot de gram af hoor mijn dieet is 1787,7 kcal 177,4 gr proteine 131gr koolhydraten en 61,8 gr vetten mer weet ik ook niet
 
Ik eet nog niet eens taartjes en koekjes ben hellemaal geen zoete bek ik heb toch al gezegd dat ik dit heel goed kan volhouden mijn fout er voor was maar 1 a 2 x per dag te eten en zit echt in de familie snel aan te komen mijn mamas kant broers zussen opa oma zijn zeer dik over de 100 kilo ik kom gewoon zeer snel bij moet levenslang op letten wat ik eet en doe ik ook daarom weeg ik ook niet over de 100 kilo gelijk de rest van mijn familie ben ik best wel trots op dat ik de slankste van heel de familie ben en werk er echt ook heel hard aan

Als die te dik zijn dan eten ze gewoon te veel. Dat is nu eenmaal gewoon zo.
 
Ik weeg alles echt wel tot de gram af hoor mijn dieet is 1787,7 kcal 177,4 gr proteine 131gr koolhydraten en 61,8 gr vetten mer weet ik ook niet

Macros zien er ok uit. Vetten mss paar grammen hoger.
 
Zo zijn er ook mensen die het in hun genen hebben zitten om heel lang te worden, of juist heel klein te blijven. Dat is niets nieuws, waarschijnlijk ligt jouw metabolisme gewoon wat lager dan de gemiddelde mens (Al is de gemiddelde mens sowieso al te dik tegenwoordig, dus zo uniek ben je nu ook weer niet ;) )

Feit blijft, als je aankomt dan eet je te veel, val je niet af dan eet je teveel..
Ik heb een lichaamstype endomorf maak snel spier aan maar geraak zeer moeilijk vette kwijt daarom een dieet met zeer lage khoolydraten dit is een boosdoener voor mijn lichaam iddem zeer traag metabolisme en ben ook zeer snel uitgeslapen 4 u ben ik klaar wakker en niet moe nu slaap ik wel 7 u moeilijk maar doe mijn best echt wel en ben al twee maand op dit dieet en ben nog geen enkele dag afgeweken er van dus vind ik wel dat ik doorzettingsvermogen heb en niet wil op geven
 
Macros zien er ok uit. Vetten mss paar grammen hoger.
Doe echt wel mijn best na de hand ik alleenstaande ben en twee kinderen dus moet steeds twee soorten maaltijden op tafel zetten elke dag ik heb zeer onregelmatige werkuren , dag middag morgend en nachtposten en dit telkens op 1 week
 
Back
Naar boven