XXL Nutrition

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

• Topic Starter Topic Starter
Zondag 30-8-2009 (K++)
bijoefeningen (rug, schouders, biceps en triceps) getraind en dat ging lekker.
Deze week zal inzicht geven voor de vorm geven voor de komende weken (wedstrijd)

Wat worden je openers? en wanneer is je volgende wedstrijd?

Dank je wel!

Maandag 31-8-2009 (K+)
BSQ 3x3 130 75%SQ 3x3 130
DL 3x130 3x160 3x190 RB 3x5 160
BDB 3x3 80 SBD 3x130 FLD 3x3 110 75%BD 3x3 110

Woensdag 2-9-2009 (K0)
HT 3x220 3x250
DL 3x5 110 KB 3x5 110 BD 3x5 90
geen verdere bijoefeningen, omdat de zware weken nu beginnen.

Interessant schema heb je.. Je gebruikt wel hele lage gewichten tot verhouding wat je op wedstrijden pakt! Haal je veel uit je equipment dus? of is dit een deload fase ofzo?

Interessant schema heb je.. Je gebruikt wel hele lage gewichten tot verhouding wat je op wedstrijden pakt! Haal je veel uit je equipment dus? of is dit een deload fase ofzo?

Het verschil zit in de uitvoering. Vele atleten trainen zonder pak anders dan met pak. Hierdoor tillen ze RAW meer kilo's, alleen de uitvoering met shirt en suits is anders, dus minder resultaat. Op het moment dat je RAW net zo traint als je met shirt/suit traint, gaat jouw equipment jouw helpen en dat doen waarvoor je het draagt (meer kilo's tillen :)

Het verschil zit in de uitvoering. Vele atleten trainen zonder pak anders dan met pak. Hierdoor tillen ze RAW meer kilo's, alleen de uitvoering met shirt en suits is anders, dus minder resultaat. Op het moment dat je RAW net zo traint als je met shirt/suit traint, gaat jouw equipment jouw helpen en dat doen waarvoor je het draagt (meer kilo's tillen :)

Aaahhh kijk! Ja dat doet mijn trainingsmaat (luc1981 hier van 't forum) ook..

Okiedokie!:thumbs:

geen verdere bijoefeningen, omdat de zware weken nu beginnen.

Herkenbaar!

Als ik in een ME zone train heb ik nauwelijks nog energie over om assistance te doen...als ik b.v. met 90% van mijn 1 RM BD setjes maak heb ik nauwelijks power meer in mijn schouders en triceps over om ook nog een pittige militarypress te doen.

Suc6 Wim!

Volledig mee eens dat je op die manier het meeste uit je gear weet te halen! Maar er zijn natuurlijk ook atleten die behalve aan equipment wedstrijden ook bijvoorbeeld meedoen aan rawwedstrijden.
En op een rawwedstrijd zijn verder dezelfde regels als op een equipmentwedstrijd, toch?
"Er zijn veel varianten op trainingsgebied om tot een goed of zeer goed resultaat te komen. Powerlifting bestaat uit 70 procent kracht en 30 procent techniek. Dit in tegenstelling tot het meer bekende gewichtheffen, waar de techniek en snelheid 70 procent en de kracht 30 procent bedraagt". (bron: www.powerliftingbond.nl ;)).
Bij een olympische sport als gewichtheffen zie je overigens geen gear...riem en polsbanden is het enige wat is toegestaan.

Je ziet tegenwoordig steeds vaker atleten die alleen maar "sterk" in equipment zijn...terwijl het bij powerliften toch in eerste instantie om "pure kracht" gaat. Ik ben zeker gèèn tegenstander van gear, want ik doe zelf ook in een benchshirt mee aan wedstrijden. Ik juich het wel toe dat er inmiddels ook weer meer rawwedstrijden worden gehouden. Daar kan iemand laten zien wat hij of zij ook zonder gear kan. Het is wel opvallend dat veel "bekende" atleten het daar laten afweten. Ik vind het indrukwekkend als iemand in staat is om 200kg shirted te drukken, maar ik vind het nog veel indrukwekkender wanneer iemand dat raw kan.

Je ziet bij andere bonden dat atleten in 2-ply en zelfs in 3-ply shirts gaan drukken...een man als Scott Mendellson drukt raw 325kg en in shirt 475kg...hij weet dus 175kg :eek: uit een shirt te halen (vandaar dat sommigen beweren dat gear een soort van technische doping is). Je ziet sinds de invoering van gear helaas ook dat steeds vaker mensen uitbommen en veel te zwaar beginnen. Je hebt daar al eens een goed artikel over geschreven in Sport & Fitness.

Kortom: het is goed dat er gear is...in veel sporten (denk b.v. aan zwemmen en ook wielrennen) word veel aan apparatuur en kleding gewerkt om voor nog betere resultaten te zorgen. Maar een zwemmer kan ook zonder zijn haaienpak een mooi resultaat neerzetten...terwijl menig powerlifter tegenwoordig meer in gear dan raw traind, en zoals ik alreeds zei alleen maar sterk in gear zijn en nauwelijks pure, raw kracht bezitten en dat betreur ik en vind ik een verkeerde ontwikkeling van de sport :(.

Volledig mee eens dat je op die manier het meeste uit je gear weet te halen! Maar er zijn natuurlijk ook atleten die behalve aan equipment wedstrijden ook bijvoorbeeld meedoen aan rawwedstrijden.
En op een rawwedstrijd zijn verder dezelfde regels als op een equipmentwedstrijd, toch?
Ja en wat wil je hiermee zeggen?
"Er zijn veel varianten op trainingsgebied om tot een goed of zeer goed resultaat te komen. Powerlifting bestaat uit 70 procent kracht en 30 procent techniek. Dit in tegenstelling tot het meer bekende gewichtheffen, waar de techniek en snelheid 70 procent en de kracht 30 procent bedraagt". (bron: www.powerliftingbond.nl ;)).
Die verdeling is niet hoe ik naar onze sport kijk. Voor mij is het 40% kracht, 30% techniek en 30% mentaal

Bij een olympische sport als gewichtheffen zie je overigens geen gear...riem en polsbanden is het enige wat is toegestaan.

Je ziet tegenwoordig steeds vaker atleten die alleen maar "sterk" in equipment zijn...terwijl het bij powerliften toch in eerste instantie om "pure kracht" gaat. Ik ben zeker gèèn tegenstander van gear, want ik doe zelf ook in een benchshirt mee aan wedstrijden. Ik juich het wel toe dat er inmiddels ook weer meer rawwedstrijden worden gehouden.
Het heeft (nog) niet de groeipotentie als wat gedacht wordt. Vorig jaar werd de RAW wedstrijd powerliften ook geannuleerd vanwege te weinig inschrijvingen.

Daar kan iemand laten zien wat hij of zij ook zonder gear kan. Het is wel opvallend dat veel "bekende" atleten het daar laten afweten.
Zoals wie laten het dan afweten?
Ik vind het indrukwekkend als iemand in staat is om 200kg shirted te drukken, maar ik vind het nog veel indrukwekkender wanneer iemand dat raw kan.

Je ziet bij andere bonden dat atleten in 2-ply en zelfs in 3-ply shirts gaan drukken...een man als Scott Mendellson drukt raw 325kg en in shirt 475kg...hij weet dus 175kg :eek: uit een shirt te halen (vandaar dat sommigen beweren dat gear een soort van technische doping is). Je ziet sinds de invoering van gear helaas ook dat steeds vaker mensen uitbommen en veel te zwaar beginnen. Je hebt daar al eens een goed artikel over geschreven in Sport & Fitness.

Over het laatste WK bankdrukken heb ik het bestuur van de IPF wederom een mail gestuurd. +/- 25% van de beurten in de klasse -125kg en +125kg waren goed.

Kortom: het is goed dat er gear is...in veel sporten (denk b.v. aan zwemmen en ook wielrennen) word veel aan apparatuur en kleding gewerkt om voor nog betere resultaten te zorgen. Maar een zwemmer kan ook zonder zijn haaienpak een mooi resultaat neerzetten...terwijl menig powerlifter tegenwoordig meer in gear dan raw traind, en zoals ik alreeds zei alleen maar sterk in gear zijn en nauwelijks pure, raw kracht bezitten en dat betreur ik en vind ik een verkeerde ontwikkeling van de sport :(.

Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. Ik weet wat ik mooi vind van onze sport en dan voornamelijk de technische uitvoering (en dit kan met of zonder shirt/pak zijn). 2-ply etc. vind ik persoonlijk niet zo bijzonder, net zoals 500kg+ in een rack buigen.

Ik geniet bijvoorbeeld van: http://www.youtube.com/watch?v=z0Cpf9OcTWg
en http://www.youtube.com/watch?v=wXSWAoVuMy8

Die verdeling is niet hoe ik naar onze sport kijk. Voor mij is het 40% kracht, 30% techniek en 30% mentaal

@ Het mentale aspect is zeker op een wedstrijd erg belangrijk, maar dat is voor iedere sport zo en niet alleen maar powerliften lijkt me. Zo gezien zou elke sport dus uit 30% mentaal bestaan, toch?

Het heeft (nog) niet de groeipotentie als wat gedacht wordt. Vorig jaar werd de RAW wedstrijd powerliften ook geannuleerd vanwege te weinig inschrijvingen.

@ Jammer inderdaad, alhoewel de raw bankdrukwedstrijd wel een suc6 was. Dit jaar zal ik helaas niet aan de raw wedstrijd kunnen meedoen omdat deze op 18 oktober valt en het EK op 24 oktober is. En ik wil niet één week voor het EK al op een wedstrijd voluit moeten gaan. Anders had ik beslist meegedaan aan de rawwedstrijd.

Over het laatste WK bankdrukken heb ik het bestuur van de IPF wederom een mail gestuurd. +/- 25% van de beurten in de klasse -125kg en +125kg waren goed.

@ Het is niet leuk voor de atleten, maar ook niet voor het publiek als je ziet dat men met gewichten van ruim 300kg niet de borst kan aantikken en daardoor uitbomt...maar hoe e.e.a. te veranderen?

Iedereen mag dat voor zichzelf bepalen. Ik weet wat ik mooi vind van onze sport en dan voornamelijk de technische uitvoering (en dit kan met of zonder shirt/pak zijn). 2-ply etc. vind ik persoonlijk niet zo bijzonder, net zoals 500kg+ in een rack buigen.

@ Uiteraard mag dat iedereen voor zich zelf bepalen :)
Het zijn altijd persoonlijke afwegingen. En ik geniet net als jou van een mooie technische uitvoering. Ik vind het alleen altijd net een betere prestatie als iemand "raw" zijn kunstje laat zien (zoals bij RAW powerlifting, gewichtheffen en Strong Man). En ik vrees ook dat gear vele potentiële krachtsporters afschrikt...ik krijg vaker te horen dat mensen best wel zouden willen powerliften maar zich helaas storen aan het equipment gebeuren.

Suc6!

Hey Wim succes met jullie training vandaag.

Huggy een tip voor jou je bent teveel bezig met randverschijnselen ga lekker trainen en dan komt het goed. ( niet verkeerd bedoelt)

Huggy een tip voor jou je bent teveel bezig met randverschijnselen ga lekker trainen en dan komt het goed. ( niet verkeerd bedoelt)

Ik begrijp volledig hoe e.e.a. is bedoeld...
Ik ga strax lekker trainen...maar ik train niet 7 dagen per week / 24 uur per dag...en in mijn vrije tijd (vakantie zoals nu en het is slecht weer buiten ;)) is het zo nu en dan eens leuk om over onze sport van gedachten te wisselen.

Als je een log op een forum plaatst kun je verwachten dat je commentaar krijgt...als je dat wilt voorkomen of er niet tegen kunt dat niet iedereen je naar de mond praat moet je geen log gaan bijhouden op een forum lijkt me. Vragen stel mag, lijkt me, toch?

Mijn commentaar is overigens niet bedoeld als kritiek en zeker niet om iemand aan te vallen...ik vind echter wel dat je van mening mag verschillen. Niemand heeft de wijsheid in pacht en is alwetend. En je hoeft je mening ook niet onder stoelen of banken te steken ondanks de "status" van bepaalde personen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, als je elkaar wel maar weet te respecteren. :)

Vrijdag 4-9-2009 (K++)
KB 2x8 70 5x110 3x140 3x170 3x200 pak aan (TRX) 2x230 2x260 2x290 2x270
BD 8x65 5x85 3x110 3x135 shirt aan (Rage-X) 2x155 2x175 2x185 3x170 SB 3x3 110
DL 2x8 70 5x120 3x160 half pak (champion) 2x190 2x220 2x250 2x230 RB 3x5 120

Ik begrijp volledig hoe e.e.a. is bedoeld...
Ik ga strax lekker trainen...maar ik train niet 7 dagen per week / 24 uur per dag...en in mijn vrije tijd (vakantie zoals nu en het is slecht weer buiten ;)) is het zo nu en dan eens leuk om over onze sport van gedachten te wisselen.

Ja maar je lult nog meer over de sport dan ik, maar je traint nog geen eens 1/5 deel van wat ik doe.

Als je een log op een forum plaatst kun je verwachten dat je commentaar krijgt...als je dat wilt voorkomen of er niet tegen kunt dat niet iedereen je naar de mond praat moet je geen log gaan bijhouden op een forum lijkt me. Vragen stel mag, lijkt me, toch?

Ja maar das wat anders dan alleen maar zeuren over naturals en juicers, en over equipment, terwijl je er zelf ook 30kg meer door tilt.

Mijn commentaar is overigens niet bedoeld als kritiek en zeker niet om iemand aan te vallen...ik vind echter wel dat je van mening mag verschillen. Niemand heeft de wijsheid in pacht en is alwetend. En je hoeft je mening ook niet onder stoelen of banken te steken ondanks de "status" van bepaalde personen. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, als je elkaar wel maar weet te respecteren. :)

Zie tekst in rood.

Mee eens!

Je ziet tegenwoordig steeds vaker atleten die alleen maar "sterk" in equipment zijn...terwijl het bij powerliften toch in eerste instantie om "pure kracht" gaat. Ik ben zeker gèèn tegenstander van gear, want ik doe zelf ook in een benchshirt mee aan wedstrijden. Ik juich het wel toe dat er inmiddels ook weer meer rawwedstrijden worden gehouden. Daar kan iemand laten zien wat hij of zij ook zonder gear kan. Het is wel opvallend dat veel "bekende" atleten het daar laten afweten. Ik vind het indrukwekkend als iemand in staat is om 200kg shirted te drukken, maar ik vind het nog veel indrukwekkender wanneer iemand dat raw kan.

Tot op zekere hoogte vind ik dat gebazel over equipment ook zo, zoals 3ply briefs, en dan denim suits erover heen, bandages alles er op en eraan. Maar goed. Alles single ply houden is imo veel beter.

Maar goed..

Ik vind die bankdruk only wedstrijden de afgang van de sport. Luie powerlifters! Heel goed als je dat zelf toegeeft. Maar om meerdere grote powerlifters te citeren: Als je niet squat, ben je geen powerlifter, en gewoon een p*ssy. Nu ben ik ook geen expert, en ik druk niet evenveel als jij Huggybeer, maar goed..

Vrijdag 4-9-2009 (K++)
KB 2x8 70 5x110 3x140 3x170 3x200 pak aan (TRX) 2x230 2x260 2x290 2x270
BD 8x65 5x85 3x110 3x135 shirt aan (Rage-X) 2x155 2x175 2x185 3x170 SB 3x3 110
DL 2x8 70 5x120 3x160 half pak (champion) 2x190 2x220 2x250 2x230 RB 3x5 120

Goede training weer!

Marrkos, om Wim zijn log niet (nog langer) te willen "vervuilen" heb ik in jouw eigen log gereageerd!

Terug
Naar boven