AndroidHealthClinic

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

maar jij doet al die oefeningen die je hier plaatst? is dat niet een enorme overkill? :D

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

Geen dank. Groeten van Salvatore Riina ;-)

salvatore toto riina! :D hehe

• Topic Starter Topic Starter
maar jij doet al die oefeningen die je hier plaatst? is dat niet een enorme overkill? :D

---------- Toegevoegd om 22:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:07 ----------

salvatore toto riina! :D hehe

Komt binnenkort op DVD uit. Kortom, dat wordt genieten (als je ervan houdt)
ik heb namelijk een film tikje ;-)

wat die corleone box? die heb ik hier thuis liggen..wat gruwelijke goede box is dat! t*ring nog nooit zo'n goede maffia film gezien. is the godfather een lachertje bij

ik heb 'm besteld bij NLstore.nl en komt dan pas later. Kost daar maar 38 euro ;-)

Zie hier mijn collectie http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/wimwam

wth :eek: heb je niks te doen ofzo? haha grapje..ja ik heb m van hokshop.nl daar was ie wel 59 haha maar goed boeiend. ik verklap verder niets, alleen ik vind m echt heel goed.

maar goed ff terug naar t trainen :D : doe jij al die oefeningen wat je hier boven postte in 1 training? dat zijn meer dan 10 oefeningen soms per training? :eek:

wth :eek: heb je niks te doen ofzo? haha grapje..ja ik heb m van hokshop.nl daar was ie wel 59 haha maar goed boeiend. ik verklap verder niets, alleen ik vind m echt heel goed.

maar goed ff terug naar t trainen :D : doe jij al die oefeningen wat je hier boven postte in 1 training? dat zijn meer dan 10 oefeningen soms per training? :eek:

Ja, ik doe al die oefeningen en het is dus van belang dat je niet te zwaar traint ;-) Belangrijk de belasting/uitvoering zo te doen dat het een bijdragen heeft voor het kniebuigen, bankdrukken en/of deadliften. De zondagtraining duurt bijvoorbeeld maar 45 minuten. Kijk naar de gewichten die ik neem, deze zijn relatief (heel) licht ten opzichte van mijn topgewichten op een wedstrijd. Snap je wat ik bedoel? Veel atleten trainen veel te zwaar en komen dus opgebrand op de wedstrijd.

---------- Toegevoegd om 22:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:29 ----------

Ja, ik doe al die oefeningen en het is dus van belang dat je niet te zwaar traint ;-) Belangrijk de belasting/uitvoering zo te doen dat het een bijdragen heeft voor het kniebuigen, bankdrukken en/of deadliften. De zondagtraining duurt bijvoorbeeld maar 45 minuten. Kijk naar de gewichten die ik neem, deze zijn relatief (heel) licht ten opzichte van mijn topgewichten op een wedstrijd. Snap je wat ik bedoel? Veel atleten trainen veel te zwaar en komen dus opgebrand op de wedstrijd.

Daarnaast heb ik het voordeel de afgelopen jaren wel Nederlandse toppers heb mogen begeleiden, waardoor ik een gebalanceerd programma is ontstaan.
Gaat om eenvoud, techniek, mentale veerkracht en focus op dat moment (de wedstrijd). Het verschil zit in (technische details). Je kan beter 140 drukken zonder shirt drukken zoals je met shirt drukt, dan 150 of 160 op een andere manier drukken dan je met shirt drukt. hierdoor haal je dus veel meer rendement uit je shirt. Dit geldt ook voor de suits met kniebuigen en deadliften. Hierdoor kan je dus lichter trainen en energie opbouwen (behouden) voor de wedstrijd.

ja echt periodiseren dus ook. ik maak nu wel me 3x3 programma af, moet hierna nog 1 week. ben zeker wel sterker hierdoor geworden trouwens. beter dan het vorige programma wat ik heb gedaan.
wat vind jij van zoiets? me volgende schema. ik neem sowieso ff een weekie rust na 3x3, want 3x per week dl en squat begint wel ff zwaar te worden :D

maandag:
kniebuigen sets met 3 reps
pauze squats sets met 3 reps
bankdrukken op techniek (rond 60%)
rompbuigen sets met 5/6 reps
rows

woensdag:
bankdrukken zwaar (80/90%)
shoulderpress
dips
hammer curls

vrijdag:
kniebuigen met sets van 5 reps
leg press (zwaar)
bankdrukken met sets van 5 reps
deadlift
shrugs

ja echt periodiseren dus ook. ik maak nu wel me 3x3 programma af, moet hierna nog 1 week. ben zeker wel sterker hierdoor geworden trouwens. beter dan het vorige programma wat ik heb gedaan.
wat vind jij van zoiets? me volgende schema. ik neem sowieso ff een weekie rust na 3x3, want 3x per week dl en squat begint wel ff zwaar te worden :D

maandag:
kniebuigen sets met 3 reps
pauze squats sets met 3 reps
bankdrukken op techniek (rond 60%)
rompbuigen sets met 5/6 reps
rows

woensdag:
bankdrukken zwaar (80/90%)
shoulderpress
dips
hammer curls

vrijdag:
kniebuigen met sets van 5 reps
leg press (zwaar)
bankdrukken met sets van 5 reps
deadlift
shrugs

De vraag is: Wat is je doel? Wil je een bepaald gewicht kunnen tillen na een bepaalde periode. Wat zijn je sterke- en minder sterke punten? Kortom, ieder schema is in principe goed. Belangrijk is om niet overtraind te raken. Zijn de bovengenoemde oefeningen alle oefeningen die je wilt doen? De vraag bij de bijoefeningen is altijd: met welke reden doe ik deze? Wat is de toegevoegde waarden voor de 3 hoofdoefeningen.

naja ik wil eigenlijk progressie op de wat langere termijn. het 3x3 programma kan all year round gedaan worden zegt korte. alleen dan beperk je je wel heel erg tot alleen de grote 3.
ja je heb gelijk hoor om te vragen waarom je bepaalde oefeningen nou eigenlijk doet. pauze squats doe ik omdat ik onderin moeite heb om uit de hole te komen zeg maar. rows werkt goed voor m'n grip (zelfde geldt voor hammer curls), leg press om puur me benen aan te spreken (hypertrofie tot gevolg), dips om triceps sterker te maken voor bankdrukken en shrugs voor sterkere/grotere trapezius/levator.
maar zoveel oefeningen zijn t toch niet per training? train dus maar 3x per week en heb steeds een dag rust tussendoor, wat mij heel goed bevalt

Dinsdag 11-08-2009 (K+)
DL 3x160 3x190 3x180 3x170 RB 3x6 130

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

naja ik wil eigenlijk progressie op de wat langere termijn. het 3x3 programma kan all year round gedaan worden zegt korte. alleen dan beperk je je wel heel erg tot alleen de grote 3.
ja je heb gelijk hoor om te vragen waarom je bepaalde oefeningen nou eigenlijk doet. pauze squats doe ik omdat ik onderin moeite heb om uit de hole te komen zeg maar. rows werkt goed voor m'n grip (zelfde geldt voor hammer curls), leg press om puur me benen aan te spreken (hypertrofie tot gevolg), dips om triceps sterker te maken voor bankdrukken en shrugs voor sterkere/grotere trapezius/levator.
maar zoveel oefeningen zijn t toch niet per training? train dus maar 3x per week en heb steeds een dag rust tussendoor, wat mij heel goed bevalt

Waar train jij eigenlijk? Je kan gerust een keer met ons meetrainen.

Dinsdag 11-08-2009 (K+)
DL 3x160 3x190 3x180 3x170 RB 3x6 130

---------- Toegevoegd om 10:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:38 ----------

Waar train jij eigenlijk? Je kan gerust een keer met ons meetrainen.

in purmerend. en ben 1 keer bij spartacus geweest, toen heb henk mij het 1 en ander uitgelegd, maar de sfeer die in zo'n schooltje hangt is echt super. ben wel een beginner he :o

in purmerend. en ben 1 keer bij spartacus geweest, toen heb henk mij het 1 en ander uitgelegd, maar de sfeer die in zo'n schooltje hangt is echt super. ben wel een beginner he :o

Ik train bij SSS in Alkmaar (sportschool waar Henk is begonnen met trainen), dus je bent van harte welkom.

Uiteraard respect voor jouw visie & filosofie, maar is het niet zo dat een powerlifter/bankdrukker als doel heeft krachtoename, en om dat te bereiken de meesten vaak trainen met submaximale gewichten?

Met vaak bedoel ik niet 3x per week en ik heb het ook niet over pieken (met maximale gewichten)...maar als ik b.v. raw 100kg kan bankdrukken en ik maak dan veel setjes met b.v. 8 reps van 70 kg (70%) dat dat weliswaar goed is voor spierhypertrofie, maar om echt sterker te worden (wat het 1 RM betreft) het niet beter zou zijn om b.v. setjes van 5 reps met 85 kg (zo'n 85%) te doen en dus zwaarder te trainen?

Uiteraard respect voor jouw visie & filosofie, maar is het niet zo dat een powerlifter/bankdrukker als doel heeft krachtoename, en om dat te bereiken de meesten vaak trainen met submaximale gewichten?

Met vaak bedoel ik niet 3x per week en ik heb het ook niet over pieken (met maximale gewichten)...maar als ik b.v. raw 100kg kan bankdrukken en ik maak dan veel setjes met b.v. 8 reps van 70 kg (70%) dat dat weliswaar goed is voor spierhypertrofie, maar om echt sterker te worden (wat het 1 RM betreft) het niet beter zou zijn om b.v. setjes van 5 reps met 85 kg (zo'n 85%) te doen en dus zwaarder te trainen?

Zoals eerder gezegd er zijn meerdere wegen. De methode die ik hanteer heeft geleid tot meeste verschillende (WK/EK/NK) kampioenen en WR/ER/NR in de afgelopen jaren (oa. Ielja, Brenda, Pardeep, Judith, John en in verdere verleden Ylke Vaassen, Bas Roesen, Robert Klaver, Erwin Krokkee, Michel Kossen, Peter Baltus etc. Nogmaals ik ben van mening dat er over het algemeen dus te zwaar wordt getraind en hierdoor kan de kans bestaat dat iemand zowel fysiek en/of mentaal overtraint raakt en dus niet datgene presteert op de wedstrijd van wat hij/zij zou kunnen/willen.

---------- Toegevoegd om 20:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:45 ----------

danke schön :D ...ik ben vrijdag weer bij Henk trouwens

Veel plezier en doe hem maar de groeten van mij.

yes thnks wim. zal m de groeten doen!
trouwens al enig idee wanneer je die workshop wilt geven? ergens in het najaar, maar weet je al een datum? :D

Zoals eerder gezegd er zijn meerdere wegen. De methode die ik hanteer heeft geleid tot meeste verschillende (WK/EK/NK) kampioenen en WR/ER/NR in de afgelopen jaren (oa. Ielja, Brenda, Pardeep, Judith, John en in verdere verleden Ylke Vaassen, Bas Roesen, Robert Klaver, Erwin Krokkee, Michel Kossen, Peter Baltus etc. Nogmaals ik ben van mening dat er over het algemeen dus te zwaar wordt getraind en hierdoor kan de kans bestaat dat iemand zowel fysiek en/of mentaal overtraint raakt en dus niet datgene presteert op de wedstrijd van wat hij/zij zou kunnen/willen.
.

Niets dan respect voor de namen die jij vermeld, en uiteraard ook voor je werk als coach voor hen (en ook voor je eigen prestaties in de powerliftwereld) :bow:. Uiteraad leiden er meerdere wegen naar Rome...de meeste personen die je allemaal vermeld heb ik nooit meegetraind en kan ik niets over zeggen, maar ik geloof je op je woord ;) Ik weet wel dat Ylke Vaassen voordat hij - vrij recent - die 915kg totaal op zijn naam schreef vaker heb zien trainen bij Leon Smeets in Spaubeek en dat hij daar met maximale gewichten trainde...e.e.a. valt ook in zijn log hier op dit forum te lezen.

Ik deel overigens je mening dat je je moet hoeden dat je niet overtraind raakt. TE zwaar trainen lijkt me inderdaad niet verstandig, maar TE licht ook niet...overal waar TE voor staat lijkt me niet O.K., behalve dan TEvreden ;)

Als we in percentages praten...tot hoeveel % van je 1 RM hanteer jij volgens jouw methode bij trainingen (e.e.a. zal uiteraard afhankelijk zijn van on / off competitionseason)?

Suc6 overigens bij je voorbereiding!

Woensdag 11-8-2009 (K+)
HT 3x3 180 DL 3x5 110 KB 3x5 110 BD 3x5 90

yes thnks wim. zal m de groeten doen!
trouwens al enig idee wanneer je die workshop wilt geven? ergens in het najaar, maar weet je al een datum? :D

Ik ben geen bondscoach/trainer meer en weet niet of de bond dus nog een workshop ga organiseren. Wel wil ik een workshop zelf gaan organiseren bij SSS.

Terug
Naar boven