MuscleMeat

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

• Topic Starter Topic Starter
Eerlijk = eerlijk, kweenie precies wat je bedoelt, dus hou ons niet langer in spanning en verklap het maar ;)

Zoals eerder gezegd wil ik de 800 grens (dit jaar nog) bereiken.

In een wedstrijd heb je 9 beurten en is elke beurt belangrijk en is nu alleen de vraag welke beurt is nu het belangrijkste? Met andere woorden: powerliften kan net schaken zijn.

---------- Toegevoegd om 18:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:03 ----------

Maandag 16-11-2009 (K+)
lunges 8x20 8x30 8x40 8x50
BSQ 2x8 70 5x100 3x3 130
75%SQ 3x3 130
BDB 12x20 8x40 5X60 3x3 80
SBD 5x100 3x120
FLD 3x3 100 75%BD 3x3 100
Heerlijk een stap terug. Deze training heeft mij fysiek en mentaal goed gedaan. Ik merkte de afgelopen 2 weken wel dat ik op het randje aan het trainen was. Nu nog 2 trainingen voor de 29ste.

Zoals eerder gezegd wil ik de 800 grens (dit jaar nog) bereiken.

In een wedstrijd heb je 9 beurten en is elke beurt belangrijk en is nu alleen de vraag welke beurt is nu het belangrijkste? Met andere woorden: powerliften kan net schaken zijn.

.

Wellicht dat e.e.a puur persoonlijk is, maar voor mij is de 1e beurt altijd heel belangrijk...als die goed gaat, zit ik lekker in mijn vel hetgeen vertrouwen schenkt voor de resterende beurten...m.a.w. de openingsbeurt is voor mij van primair belang. Gaat de 1e beurt mis, word ik toch wel onzeker en voel ik mij mentaal niet optimaal.

ik zou zeggen je deadlift beurt.
in je trainingen blijkt al dat squatten je goed af gaat, banken goed meekomt en je deadlift relatief iets achter blijft je beslist de wedstrijd pas met je "laatste" deadlift beurt

stel je zou je wedstrijd zo inplannen
320 200 zou je 280 moeten trekken.. maar aangezien je 320 al in series gebogen hebt zou ik denken dat je hem zo inpland
330 200 270

ik zou zeggen je deadlift beurt.
in je trainingen blijkt al dat squatten je goed af gaat, banken goed meekomt en je deadlift relatief iets achter blijft je beslist de wedstrijd pas met je "laatste" deadlift beurt

stel je zou je wedstrijd zo inplannen
320 200 zou je 280 moeten trekken.. maar aangezien je 320 al in series gebogen hebt zou ik denken dat je hem zo inpland
330 200 270

Dus is mijn deadliftbeurt niet de belangrijkste (-:, zoals jij zelf hierboven al redeneert ;-)

als je 330 buigt en 200 bankt niet, maar als je het laat liggen op squat of bank en je wilt de 800 halen zul je het toch moeten doen met de deadlift..

Kniebuigbeurten daar gaat het om!!!! (moeilijk te begrijpen voor luie powerlifters)
Zeker niet al je energie steken ik je eerste beurt. als je gevoels matig goed uit je 2 beurt komt is dat veel belangrijker. dan ga de de derde beurt met vertrouwen te gemoet.
Als het Buigen Super gaat zal je profiteren op je bank en dead. daar is nog wel het e.e.a aan ervaring nodig. spreek uit ervaring
Als ik wereld kampioen kan worden met 3 beurten. dan is elke beurt belangrijk.

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Vrijdag 13-11-2009 (K+)
SQ 2x8 70 5x120 3x170 pak aan TRX 2x220 2x260 2x290 2x320 (met riem)! uitgestapt met 350kg
BP 10x60 5x90 3x110 3x130 rage-x aan 2x150 2x170 2x187,5 2x195! 2x185 SB 3x3 110
DL 2x8 70 5x120 3x160 pak half aan champion suit 2x200 2x235 pak aan 2x265!

Had ik al gezecht dat dit een mooie training was. en als je met 350 kan uitstappen is buigen een makkie.
340-205-280-825 in top vorm moet dat mogelijk zijn.

mja ben ik gedeeltelijk met je eens.
maar als je je teveel richt op 1 onderdeel van de 3 en die mislukt ben je helemaal uit de wedstrijd. als je het op jouw manier bekijkt met goed in de wedstrijd zitten, zou ik zeggen dat je eerste squatbeurt het belangrijkst is, als je namelijk je eerste beurt mist krijg je daar best een psychische klap van.

maar als je je teveel richt op 1 onderdeel van de 3 en die mislukt ben je helemaal uit de wedstrijd. als je het op jouw manier bekijkt met goed in de wedstrijd zitten, zou ik zeggen dat je eerste squatbeurt het belangrijkst is, als je namelijk je eerste beurt mist krijg je daar best een psychische klap van.

Dan kijk je tewijning naar je intrainen en omstandigheden. eerste beurt moet lekker gaan. zeker je lsstste intrainbeurd.

Dan kijk je tewijning naar je intrainen en omstandigheden. eerste beurt moet lekker gaan. .

laatste intrainbeurt voelt altijd zwaar (althans bij mij) je gaat waarschijnlijk extra voelen en daardoor zwaar aanvoelen en dat bedoel ik dus ook met dat je eerste beurt eventueel het belangrijkste is.
Hij moet lekker gaan en je vertrouwen geven, als je eerste beurt al een moeilijke persbeurt is of afgekeurd wordt op diepte geeft dat weinig vertrouwen voor je andere 2 squatbeurten.

laatste intrainbeurt voelt altijd zwaar (althans bij mij) je gaat waarschijnlijk extra voelen en daardoor zwaar aanvoelen en dat bedoel ik dus ook met dat je eerste beurt eventueel het belangrijkste is.
Hij moet lekker gaan en je vertrouwen geven, als je eerste beurt al een moeilijke persbeurt is of afgekeurd wordt op diepte geeft dat weinig vertrouwen voor je andere 2 squatbeurten.

Als 300 je eerste beurt is. dan is je laatse intelbeurd 260 als die niet hard gaan moet je je eerste beurt verlagen.

Belangrijk in deze is wat de reden is dat je 1ste beurt eventueel mis gaat. Op mijn afgelopen week werd mijn 1ste beurt afgekeurd, ik verhoogde met 15kg, 2e werd ook afgekeurd en verhoogde toen met 7,5kg en deze was goed. Als het bovenstaande voor jou geld, is het dus wat Ylke zegt heel belangrijk te anticiperen van hoe het voelt (en uitziet) bij het intrainen.

---------- Toegevoegd om 07:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:19 ----------

Kniebuigbeurten daar gaat het om!!!! (moeilijk te begrijpen voor luie powerlifters)
Zeker niet al je energie steken ik je eerste beurt. als je gevoels matig goed uit je 2 beurt komt is dat veel belangrijker. dan ga de de derde beurt met vertrouwen te gemoet.
Als het Buigen Super gaat zal je profiteren op je bank en dead. daar is nog wel het e.e.a aan ervaring nodig. spreek uit ervaring
Als ik wereld kampioen kan worden met 3 beurten. dan is elke beurt belangrijk.

---------- Toegevoegd om 22:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:43 ----------

Had ik al gezecht dat dit een mooie training was. en als je met 350 kan uitstappen is buigen een makkie.
340-205-280-825 in top vorm moet dat mogelijk zijn.

Bedankt voor je compliment en 825 in topvorm, daar teken ik graag voor.
Jouw antwoord gaat richting mijn gedachten mbt. mijn "quiz vraag". Mijn inziens is voor mij 1 beurt de belangrijkste beurt om de 800 te halen. Dit willen zeggen dat de andere beurten ook belangrijk zijn, alleen eentje is de belangrijkste. Met andere woorden: Met welke beurt wordt mijn totaal gemaakt?

---------- Toegevoegd om 07:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:23 ----------

als je 330 buigt en 200 bankt niet, maar als je het laat liggen op squat of bank en je wilt de 800 halen zul je het toch moeten doen met de deadlift..

Focus meer op hetgeen als het wel lukt en hierin in fallback scenario te bedenken. Althans dat is mijn visie.
Als ik slecht in de wedstrijd buig en bank. Hoe groot is de kans dat je dan fantastisch gaat deadliften? Beurten die je net niet haalt, zijn killing voor het vervolg van je wedstrijd (want je tilt dan in het rood). Daarvoor is het soms handig en verstandig een 3e beurt kniebuigen en/of bankdrukken te laten lopen.

Woensdag 18-11-2009 (K0)
RB 2x8 70 HT+ 5x110 3x150 3x180 3x210 3x240
DL 3x3 120 KB 3x3 120 BD 15x60 10x80 3x3 100
DBP 8x80 5x100 3x115 3x130
vrijdag nog 1 training voor de kompetitie wedstrijd van 29-11

Vrijdag 20-11-2009 (K0)
Lekker tot mijn laatste intrainbeurten van volgende week getraind. Vanaf nu lekker uitrusten en dan opladen voor de wedstrijd van de 29ste.
KB 2x8 70 5x120 3x160 pak aan TRX 3x200 3x240 3x280 3x250
BD 15x50 10x80 5x100 3x120 3x140 shirt aan Rage-X 3x160 3x180 3x170 SB 3x3 110
DL 2x8 70 5x110 3x150 champion suit half aan 3x180 3x210 suit aan 3x240

Succes morgen Wim...ik heb er het volste vertrouwen in dat de 800kg er morgen zal inzitten...sowieso die 200kg BD...zet hem op!

Succes morgen Wim...ik heb er het volste vertrouwen in dat de 800kg er morgen zal inzitten...sowieso die 200kg BD...zet hem op!

Rene bedankt, en zoals altijd ga ik mijn best doen. Mocht het niet lukker dan heb ik de 13e nog een kans :D
Ik heb er weer zin in. Mijn vriend PB maakt na 6 jaar afwezigheid weer zijn comeback, na 6 weken trainen.

Groeten, Wim

Rene bedankt, en zoals altijd ga ik mijn best doen. Mocht het niet lukker dan heb ik de 13e nog een kans :D
Ik heb er weer zin in. Mijn vriend PB maakt na 6 jaar afwezigheid weer zijn comeback, na 6 weken trainen.

Groeten, Wim

Het gaat gewoon lukken...wel een beetje vertrouwen in je kunnen, hé :cool:

Peter Baltus gaat weer wedstrijden doen?
Heel fijn om dat te lezen...dan krijgen we weer serieus concurrentie in de 125+ klasse, toch?
Hij is in 2003 nog sterkste man van NL geweest, waarmee hij niemand minder dan Jarno Hams wist te verslaan, toch?
En in 1999 en 2000 niet geheel onverdienstelijk een heel mooie 2e plek bij de SM van NL. Was jij destijds niet zijn coach?

Het gaat gewoon lukken...wel een beetje vertrouwen in je kunnen, hé :cool:

Peter Baltus gaat weer wedstrijden doen?
Heel fijn om dat te lezen...dan krijgen we weer serieus concurrentie in de 125+ klasse, toch?
Hij is in 2003 nog sterkste man van NL geweest, waarmee hij niemand minder dan Jarno Hams wist te verslaan, toch?
En in 1999 en 2000 niet geheel onverdienstelijk een heel mooie 2e plek bij de SM van NL. Was jij destijds niet zijn coach?

Ja, hij heeft mij gecoachd op mijn WK en heeft daardoor toch weer kriebels gekregen.
Het zal nog wel even duren voordat hij weer een grote concurrent is (6 jaar niet of weinig trainen, geeft nog wat achterstand), gelukkig.
Het klopt in die periode maakte ik zijn trainingschema's en trainde ik hem.

[Link niet meer beschikbaar] oude glorie :)

Terug
Naar boven