AndroidHealthClinic

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

hmm ja
als ze nou het NK ook ff een paar weken uitstellen komt mij beter uit :)

• Topic Starter Topic Starter
Lichte training gedaan, omdat de wedstrijd van komende zondag is geannuleerd vanwege de weersvoorspelling.

Vrijdag 8-1-2010 (K0)
KB 2x8 70 2x5 120 3x160 3x200 3x240 3x220
BD 20x50 10x70 8x90 5x110 3x125 2x140 3x130 5x120 SB 3x5 100
DL 5x120 3x160 3x190 RB 3x6 120

@Floris, uitzieken wil nog niet lukken (nog steeds hoesten, wordt wel iets minder).

Ik vrees dat mijn pens nog "mannelijker" is :o
Effies wel niet vergeten dat door een powerliftriem buikspek omhoog gedrukt wordt en dus als een soort van plooi over de riem komt te hangen.
In werkelijkheid hebben Wim en ik een slanke taille, it's the dept from the belt ;)
Niemand heeft een "mannelijkere" pens dan ik, denk ik... :o

Hummer dank je wel en technisch is het nog niet helemaal zoals het was / hoort te zijn. En ja, ik vind eten toch iet te lekker ;)
Ditto hier, het is een strijd... :o

Dat klopt en mijn gewicht is nu +130 en dat is toch teveel van het goede.
Ik wil toch wel weer onder de -125 tillen. Dit zal nog wel even duren :)
Damn, ik wou dat ik daar al was... :o
Ik zat laatst op bijna 153!
Ben nu "terug" naar 147 geweest.
Ik wil volgend jaar aan bankdruk wedstrijden meedoen in de -70kg klasse. :roflol:
:jk:

Ik wil volgend jaar aan bankdruk wedstrijden meedoen in de -70kg klasse. :roflol:
:jk:

Aan deze uitspraak hou ik je hummer...niet dat je in de -70kg klasse meedoet, maar dat je aan een bankdrukwedstrijd meedoet! :p
Als jij bankdrukgericht gaat trainen weet ik zeker dat er weer meer inzit - in het verleden heb je al 180kg gedrukt - en als je je de tijd neemt en niet te snel wilt (10 kleine stapjes van 10% maken samen ook een grote sprong van 100%) zijn.

tja, dat eten hebben ze veel te lekker gemaakt!Zou verboden moeten worden!
ikke 133 kilo....gelukkig hebben zijn bij PLH een :tot 140 klasse. haha.

Zondag 10-1-2010 (K0)
bijoefeningen getraind 4x rug 5x schouder
3x biceps en 2x triceps

Zondag 10-1-2010 (K0)
bijoefeningen getraind 4x rug 5x schouder
3x biceps en 2x triceps
Is het te veel gevraagd om de oefeningen en sets en reps eens te vermelden? ;)
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik deed namelijk altijd "all out" traingen, die eigenlijk meer wedstrijden tegen mezelf waren, en wil nu mijn blessures wat beter aanvoelen wat verstandiger gaan trainen.
Ik begrijp dat jullie niet zo heel zwaar trainen en toch goede progressie maken, en ben heel nieuwsgierig naar de manier waarop.

Is het te veel gevraagd om de oefeningen en sets en reps eens te vermelden? ;)
Ik ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
Ik deed namelijk altijd "all out" traingen, die eigenlijk meer wedstrijden tegen mezelf waren, en wil nu mijn blessures wat beter aanvoelen wat verstandiger gaan trainen.
Ik begrijp dat jullie niet zo heel zwaar trainen en toch goede progressie maken, en ben heel nieuwsgierig naar de manier waarop.

Nee hoor, zeker als er interesse voor is.

Lat-pully voor 8x50, 60, 70, 80 en 90kg
Lat-pully achter 3x8 70kg
Lat-pully voor schuin zittend (voeten omhoog tegen de lat-pully) 8x70, 80 en 90kg
Lat-pully (net zoals bankdrukken liggen) 3x8 65kg
Schoudermachine (nekdrukken) 8x50, 60, 70 en 80kg
Schoudermachine (log grip) 3x8 60kg
In rotatie (side-lateral-raises, voorwaarts heffen en bent-over lateral raises) 3x8 9kg
Barbell curl 3x8 30kg
Hammer curl 8x18, 22, 20 en 16kg
One-arm concentration curl 3x8 9kg
Push down 8x40, 45 en 50kg
Push down (schuin navoren drukken) 8x 40, 45 en 50kg

Antwoord op je vraag?

Het geeft me wel een idee denk ik.
Volgens mij "vlieg" je dan "even" door zo'n training heen, en doe je niets "tot falen" éh..?
Of hoe ervaar jij de intensiteit van zo'n training?
Het is meer vermoeiend door het volume en de beperkte tijd die je er aan besteed, dan vanwege de gewichten en de sets denk ik.
Of zit ik er helemaal naast..?

Het geeft me wel een idee denk ik.
Volgens mij "vlieg" je dan "even" door zo'n training heen, en doe je niets "tot falen" éh..?
Of hoe ervaar jij de intensiteit van zo'n training?
Het is meer vermoeiend door het volume en de beperkte tijd die je er aan besteed, dan vanwege de gewichten en de sets denk ik.
Of zit ik er helemaal naast..?

Ik ben een klein uurtje bezig en het is ervoor om de spieren te laten doorbloeden (helpt om van de vrijdag training te herstellen). Af en toe een pieksetje tussen door om mezelf te prikkelen. Het is dus niet echt vermoeiend. lekkere bezigheid therapie.

Vanaf morgen begint de voorbereiding voor de NK's

Wim,

hoe is je ervaring met Lat pully achter......
ik denk dat deze oefening heel slecht is voor de schouder (lees bicepspees)
heb je nog geen last van je schouders?:)

Wim,

hoe is je ervaring met Lat pully achter......
ik denk dat deze oefening heel slecht is voor de schouder (lees bicepspees)
heb je nog geen last van je schouders?:)

Nee, daarom doe ik 'm relatief licht om wel een bepaalde flexibiliteit te houden, welke je nodig hebt bij het kniebuigen (borst naar voren te duwen).

Nee, daarom doe ik 'm relatief licht om wel een bepaalde flexibiliteit te houden, welke je nodig hebt bij het kniebuigen (borst naar voren te duwen).
Ik weet nog dat ik "vroeger" echt extreem low bar kon kniebuigen, kon de halter ruim onder mijn trapezius leggen als ik dat wilde.
Nu ben ik verplicht de halter hoog in mijn nek te leggen omdat ik er gewoon niet meer kom! :o
Het is dus niet onverstandig om enige souplesse te behouden. :thumb:

Ik weet nog dat ik "vroeger" echt extreem low bar kon kniebuigen, kon de halter ruim onder mijn trapezius leggen als ik dat wilde.
Nu ben ik verplicht de halter hoog in mijn nek te leggen omdat ik er gewoon niet meer kom! :o
Het is dus niet onverstandig om enige souplesse te behouden. :thumb:

Nee, dat klopt want het verhoogt de kracht in jouw hefboom ;)

Trainingsprogramma voor het NK is gestart :-)
aanzien ik heerlijk in een retro fase (80's) zit, ook maar een old fashion schema :lol:

Maandag 11-1-2010 (K+)
SQ 2x8 70 5x100 5x130 3x5 160
fr SQ 3x5 90
BD 20x50 10x70 5x90 5x105 3x5 115 SB 3x5 100
75% down 3x5 90 75% up 3x5 90

Trainingsprogramma voor het NK is gestart :-)
aanzien ik heerlijk in een retro fase (80's) zit, ook maar een old fashion schema :lol:

Maandag 11-1-2010 (K+)
SQ 2x8 70 5x100 5x130 3x5 160
fr SQ 3x5 90
BD 20x50 10x70 5x90 5x105 3x5 115 SB 3x5 100
75% down 3x5 90 75% up 3x5 90
? ;)
Ik neem het risico om wat simpel over te komen, maar:
Wat bedoel je daar mee? :D
Je begint nu ook heel licht, op zo'n 60-70% ofzo, en dan verzwaar je door de weken heen..?

? ;)[/B][/SIZE]
Ik neem het risico om wat simpel over te komen, maar:
Wat bedoel je daar mee? :D
Je begint nu ook heel licht, op zo'n 60-70% ofzo, en dan verzwaar je door de weken heen..?

Hummer,

Gewoon weer begin van de week kniebuigen en bankdrukken (dus geen blok squats, 75% squats en bankdrukken met elastieken). "licht" begin van de week en "zwaar" eind van de week.

75% down = bankdrukken met een flesje op mijn borst
75% up = bankdrukken en dan mijn armen niet volledig uitstrekken
(beide oefeningen zijn erom je shirttechniek te trainen)

groet, Wim

Duidelijk.
Tnx. :thumb:

Vanwege cursus op de komende woensdagen, trainen op dinsdag (en dus geen verdere bijoefeningen).

Dinsdag 12-1-2010 (K+)
RB 2x8 70 DL 5x100 5x125 3x5 150 HT 3x3 160 SDL 3x5 140
SQ 3x5 120 BD 20x50 10x70 3x5 90 3x8 cable cross

Terug
Naar boven