MuscleMeat

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

Tis heeft vreemd ik val nu gewoon af. Ik laat er niks voor, gister woog ik 132 kilo. Het is veel maar vorige keer was het 135 en het is zelfs 138 geweest. beetje teveel van het goede....
Ik ga er weer van tussen, fam bezoek :( verplichte nummers.....pfff

Juist, ik ken dat wel trouwens... :o
Vooral bij deadlifts heb ik er last van.
Bij BOR's is het wel makkelijk, kan ik lekker leunen op mijn buik. :D

• Topic Starter Topic Starter
Juist, ik ken dat wel trouwens... :o
Vooral bij deadlifts heb ik er last van.
Bij BOR's is het wel makkelijk, kan ik lekker leunen op mijn buik. :D

En aangezien ik toch weer richting de 300 wil gaan liften, heb ik nog wat te doen ;-)
Zumba in mijn squatpak ???? Ik kan alleen op en neer en dan houd het op.
Bor's ??!??

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:06 ----------

Tis heeft vreemd ik val nu gewoon af. Ik laat er niks voor, gister woog ik 132 kilo. Het is veel maar vorige keer was het 135 en het is zelfs 138 geweest. beetje teveel van het goede....

En dat zonder trainen hahaha veel plezier

En aangezien ik toch weer richting de 300 wil gaan liften, heb ik nog wat te doen ;-)
Zumba in mijn squatpak ???? Ik kan alleen op en neer en dan houd het op.
Bor's ??!??
BOR = Bent Over Row.

Wannabee powerlifters plegen deze nogal eens te doen... :o

Ja, deze deed ik vroeger ook. En jij doet aan SM wedstrijden?
Nee hoor, ik doe eigenlijk heel weinig op dit moment... :o
Ik ben nogal blessuregevoelig geweest de laatste tijd dat ik weer was gaan trainen.
Ik trainde niet echt, maar deed iedere keer een wedstrijd tegen mezelf, en ging dan lekker voluit tekeer.
Dat heeft me een paar akelige blessures opgeleverd, waar ik inmiddels grotendeels vanaf schijn te zijn gelukkig.
Ik kon vroeger behoorlijk tillen, maar heb nooit iets anders gedaan dan een paar wedstrijden hier in de buurt.
Ik roulleerde altijd tussen vechtsporten, powerbuilding (want puur powerlifting was het niet) en sportschieten.
Ik heb zin me nu toe te gaan leggen op bankdrukken.
Mijn zoon (van 15) heeft ook interesse getoond om te gaan powerliften, en dus doe ik gelijk met hem mee.
Ben nog een beetje aan het denken over wat voor schema ik moet ga gebruiken omdat we eigenlijk altijd alleen maar "week op/week af" kunnen trainen.
Ik zat te denken aan 4x/week (om de dag) flink te trainen, en dan een week (nagenoeg) rust houden (in mijn geval ivm werk, en omdat hij dan bij zijn moeder is)
Daarom intereseerd jouw log me ook, jij bent puur een powerlifter, en doet een behoorlijk basic systeem lijkt me.
Ik heb me ook al eens ingelezen in Westside enzo, maar vind dat eigenlijk allemaal een beetje ingewikkeld... ;)

Ik weet als ik rond de 125 weeg weer beter kan deadliften. Mijn buik zit nu teveel in de weg onderin. Je kan het goed zien op mijn trainingsfilmpjes.
Op het NK wil ik onder 130 wegen, zodat eind maart misschien wel op het nk masters rond de 125 kan wegen. Dit maakt het voor mij dan weer mogelijk op het ek masters te kiezen qua gewichtklasse.

Nee, het is voor de doorbloeding, zodat ik morgen weer lekker kan trainen.

Oke dat wilde ik even weten.

Ik zelf probeer weer iets aan te komen weeg nu weer 114 kilo. Voor mijn trainingen wil ik nog 3a4 kilo erbij. Op wedstrijd wil ik 115-116 wegen. Dan kan ik mijn veters nog strikken zonder dat ik buiten adem raak.

Bent over rows??? wat is dat? een nieuw 4e onderdeel bij het powerliften!!!

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Weer je schoonmoeder?

QUOTE]

Citaat van Wim Sim:
"Is wel een oefening die we doen. Dit omdat het een tegenovergestelde oefening is van het banken. En banken met shirt ( geared ) moet je het gewicht in het shirt trekken. Staat dus gelijk aan die oefening".

Ik lees in jullie log dat jullie deze oefening regelmatig doen..."strange" dat je de term Bent over Rows dus niets zegt...of is dat wellicht als yoke bedoelt? :rolleyes: Jullie gebruiken sowieso "eigen" termen voor bepaalde oefeningen...maar daar heb ik geen problemen mee...ik ben net nog snugger genoeg om te begrijpen dat "nektrekken" Latt Pull Down Behind The Neck betekend ;).

Daarnaast behoort BOR tot de zogenaamde Big 5: SQ - BP - DL - OP(overhead press) - BOR.

http://www.youtube.com/watch?v=ss5SuopztW4

Wat fijn dat jij mij uit gaat leggen wat BOR is. Hoe kan het ook anders

Deze oefening staat niet in mijn schema, misschien doet wim hem wel. Dit is in mijn ogen een overbodige oefening voor een powerlifter.
Als je gewoon je Deadlifts maakt (en/of rombuig).
Aan gezien er bankdrukkers zijn die niet Deadliften is deze oefening voor de boven rug een alternatief.

Powerlifters hebben alleen een BIG 3

dat is dus een pendlay row hierboven

Wat fijn dat jij mij uit gaat leggen wat BOR is. Hoe kan het ook anders

Deze oefening staat niet in mijn schema, misschien doet wim hem wel. Dit is in mijn ogen een overbodige oefening voor een powerlifter.
Als je gewoon je Deadlifts maakt (en/of rombuig).
Aan gezien er bankdrukkers zijn die niet Deadliften is deze oefening voor de boven rug een alternatief.

Powerlifters hebben alleen een BIG 3

??? Vreemd...12/10/2009 schrijf je zelf nog in jullie log het volgende:

QUOTE=Ylke;4265033]gister eerste week van schema 6x2

KB 6x2 230kg dat was werken maar het ging.
Rombuigen 3x5 90kg
Bent over row 3x8 70 maar dan alleen trekken van uit de schouderbladen.

Vond je het destijds dan geen overbodige oefening?

En als trouwe lezer van wimwam zijn log zie ik dat hij "ietsiepietsie" meer doet dan de Big 3...en hij is toch ook powerlifter :p
Ik neem dus aan dat je in principe voor jezelf spreekt, toch?
En je moet niet vergeten wat je ooit in je eigen log geschreven hebt...alles kan tegen je gebruikt worden (heb ik zelf ook al ondervonden) ;) Verder geen offence hoor! Ik meende het goed :)

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

dat is dus een pendlay row hierboven

Dat is juist en tevens correct...pendlay row is een variant...het ging erom om te laten zien dat er met een halter geroeid word ofwel: barbell row :)

We hebben die oefening WEL eens gedaan, dat is wat ik geschreven heb. Nu krijg ik de indruk dat er gezegt wordt dat we de oefening in ons schema hebben staan. Dat is niet het geval.
Ik denk dat de vergelijking tussen het schema van Wim W. en ons natuurlijk verschild maar de basis is het zelfde, BIG 3

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:39 ----------

Oke dat wilde ik even weten.

Ik zelf probeer weer iets aan te komen weeg nu weer 114 kilo. Voor mijn trainingen wil ik nog 3a4 kilo erbij. Op wedstrijd wil ik 115-116 wegen. Dan kan ik mijn veters nog strikken zonder dat ik buiten adem raak.

whaha, lul niet, als jij gaat zitten ben je al moe, want dan heb je bewogen!

---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------

Weer je schoonmoeder?
Jaaaaaaa, vanmorgen was ze hier.....(**&^%$$#!!!!)

We hebben die oefening WEL eens gedaan, dat is wat ik geschreven heb. Nu krijg ik de indruk dat er gezegt wordt dat we de oefening in ons schema hebben staan. Dat is niet het geval.
Ik denk dat de vergelijking tussen het schema van Wim W. en ons natuurlijk verschild maar de basis is het zelfde, BIG 3

Die indruk heb ik niet gewekt...ik citeer slechts wat jullie zelf hebben geschreven, conclusies heb ik niet getrokken...dat was alles...niet meer en niet minder...het is verder ook geen punt (voor mij althans niet).
Suc6 met jullie voorbereidingen richting het NK (met of zonder BOR's ;))

??? Vreemd...12/10/2009 schrijf je zelf nog in jullie log het volgende:

QUOTE=Ylke;4265033]gister eerste week van schema 6x2

KB 6x2 230kg dat was werken maar het ging.
Rombuigen 3x5 90kg
Bent over row 3x8 70 maar dan alleen trekken van uit de schouderbladen.

Vond je het destijds dan geen overbodige oefening?

En als trouwe lezer van wimwam zijn log zie ik dat hij "ietsiepietsie" meer doet dan de Big 3...en hij is toch ook powerlifter :p
Ik neem dus aan dat je in principe voor jezelf spreekt, toch?
En je moet niet vergeten wat je ooit in je eigen log geschreven hebt...alles kan tegen je gebruikt worden (heb ik zelf ook al ondervonden) ;) Verder geen offence hoor! Ik meende het goed :)

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Dat is juist en tevens correct...pendlay row is een variant...het ging erom om te laten zien dat er met een halter geroeid word ofwel: barbell row :)

Wat ben jij zielig, valt niet tegen je op te lullen.
  • Bent over row staat niet in mijn schema, nog maals.
  • Ja ik vind het een overbodige oefening voor powerlifters
  • Als ik die oefening doe,Sherlock Holmes, dan doe ik dat met een bepaald doel, maar niet om sterker te worden voor de BIG 3.
  • Ik train anders dan Wim, deel zijn visie niet wat oefeningen betreft.
  • Ik spreek altijd voor mezelf. dat weet je nu toch wel.
  • verder stelde ik de vraag niet aan jou ook niet in jou log.
  • Wel fijn dat je antwoord geeft maar zolang je minder wilks punten hebt met banken dan ik. hou het op(citaat van jou)

Het kan natuurlijk aan mij liggen ;)...ik lees zowel jullie log als dat van wimwam, en zie daarin nauwelijks overeenkomsten in de schema's die gehanteerd worden.
De enige overeenkomst die ik zie is dat jullie allen SQ - BP - DL (en zelfs daar zijn er verschillen wat volume en intensiteit betreft)...de assist die er gehanteerd wordt en vooral de hoeveelheid is ook niet bepaald identiek te noemen. Dat is verder ook geen probleem...het laat alleen maar zien dat er meerdere wegen zijn die naar "Rome" leiden...want allen zijn jullie in staat om op "jullie" manier een goede prestatie neer te zetten...en het resultaat, teld, toch? Vraag me nu alleen maar af wie nu "eigenwijs" is...jullie of wimwam? ;)

Sorry Wimwam dat dit op jou log moest. ik heb geleerd dat je dingen moet uitspreken

:kots::coffee:

sorry Wim dat we jouw log bevuilen! :o

Wat ben jij zielig, valt niet tegen je op te lullen.
  • Bent over row staat niet in mijn schema, nog maals.
  • Ja ik vind het een overbodige oefening voor powerlifters
  • Als ik die oefening doe,Sherlock Holmes, dan doe ik dat met een bepaald doel, maar niet om sterker te worden voor de BIG 3.
  • Ik train anders dan Wim, deel zijn visie niet wat oefeningen betreft.
  • Ik spreek altijd voor mezelf. dat weet je nu toch wel.
  • verder stelde ik de vraag niet aan jou ook niet in jou log.
  • Wel fijn dat je antwoord geeft maar zolang je minder wilks punten hebt met banken dan ik. hou het op(citaat van jou)

Ylke, ik heb nergens beweerd dat die oefening in jouw schema staat!
Ik heb slechts geciteerd wat jullie zelf geschreven hebben...jullie trekken daar zelf bepaalde conclusies uit.

Ik verwacht overigens ook niet anders dan dat je een oefening met een bepaald doel doet!

In Wilkspunten druk je inderdaad meer...je bent een stuk lichter...maar zo kunnen we natuurlijk wel doorgaan...Pjotr v/d Hoek drukt in de klasse tot -90 ook 225kg...er is altijd wel iemand die meer kilo's drukt of meer Wilkspunten heeft.

Het is gewoon jammer dat je je altijd voelt aangevallen als ik reageer...ik respecteer je enorm als powerlifter, ook al vind ik je als bankdrukker niet echt een autoriteit. Maar ik laat het hierbij, anders krijgen we straks weer net zo'n trammelant als in mijn log, en dat wil ik liever vermijden...prettige zondag verder!

whahah, geweldig dit.......dit geloof je toch niet, je draait meer Wilk`s punten Ylke maar.....whaha

Terug
Naar boven