WIMSIM
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 9
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 134kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Juist, ik ken dat wel trouwens...
Vooral bij deadlifts heb ik er last van.
Bij BOR's is het wel makkelijk, kan ik lekker leunen op mijn buik.![]()
? Ik kan alleen op en neer en dan houd het op.Tis heeft vreemd ik val nu gewoon af. Ik laat er niks voor, gister woog ik 132 kilo. Het is veel maar vorige keer was het 135 en het is zelfs 138 geweest. beetje teveel van het goede....
Ik ga er weer van tussen, fam bezoekverplichte nummers.....pfff
BOR = Bent Over Row.En aangezien ik toch weer richting de 300 wil gaan liften, heb ik nog wat te doen ;-)
Zumba in mijn squatpak? Ik kan alleen op en neer en dan houd het op.
Bor's ??!??

BOR = Bent Over Row.
Wannabee powerlifters plegen deze nogal eens te doen...![]()
Nee hoor, ik doe eigenlijk heel weinig op dit moment...Ja, deze deed ik vroeger ook. En jij doet aan SM wedstrijden?

Ik weet als ik rond de 125 weeg weer beter kan deadliften. Mijn buik zit nu teveel in de weg onderin. Je kan het goed zien op mijn trainingsfilmpjes.
Op het NK wil ik onder 130 wegen, zodat eind maart misschien wel op het nk masters rond de 125 kan wegen. Dit maakt het voor mij dan weer mogelijk op het ek masters te kiezen qua gewichtklasse.
Nee, het is voor de doorbloeding, zodat ik morgen weer lekker kan trainen.
wat is dat? een nieuw 4e onderdeel bij het powerliften!!!Tis heeft vreemd ik val nu gewoon af. Ik laat er niks voor, gister woog ik 132 kilo. Het is veel maar vorige keer was het 135 en het is zelfs 138 geweest. beetje teveel van het goede....
Ik ga er weer van tussen, fam bezoekverplichte nummers.....pfff
Bent over rowswat is dat? een nieuw 4e onderdeel bij het powerliften!!!
QUOTE]
Citaat van Wim Sim:
"Is wel een oefening die we doen. Dit omdat het een tegenovergestelde oefening is van het banken. En banken met shirt ( geared ) moet je het gewicht in het shirt trekken. Staat dus gelijk aan die oefening".
Ik lees in jullie log dat jullie deze oefening regelmatig doen..."strange" dat je de term Bent over Rows dus niets zegt...of is dat wellicht als yoke bedoelt?Jullie gebruiken sowieso "eigen" termen voor bepaalde oefeningen...maar daar heb ik geen problemen mee...ik ben net nog snugger genoeg om te begrijpen dat "nektrekken" Latt Pull Down Behind The Neck betekend
.
Daarnaast behoort BOR tot de zogenaamde Big 5: SQ - BP - DL - OP(overhead press) - BOR.
http://www.youtube.com/watch?v=ss5SuopztW4
Wat fijn dat jij mij uit gaat leggen wat BOR is. Hoe kan het ook anders
Deze oefening staat niet in mijn schema, misschien doet wim hem wel. Dit is in mijn ogen een overbodige oefening voor een powerlifter.
Als je gewoon je Deadlifts maakt (en/of rombuig).
Aan gezien er bankdrukkers zijn die niet Deadliften is deze oefening voor de boven rug een alternatief.
Powerlifters hebben alleen een BIG 3
Vreemd...12/10/2009 schrijf je zelf nog in jullie log het volgende:
Verder geen offence hoor! Ik meende het goed 

Jaaaaaaa, vanmorgen was ze hier.....(**&^%$$#!!!!)Oke dat wilde ik even weten.
Ik zelf probeer weer iets aan te komen weeg nu weer 114 kilo. Voor mijn trainingen wil ik nog 3a4 kilo erbij. Op wedstrijd wil ik 115-116 wegen. Dan kan ik mijn veters nog strikken zonder dat ik buiten adem raak.
whaha, lul niet, als jij gaat zitten ben je al moe, want dan heb je bewogen!
Bent over rowswat is dat? een nieuw 4e onderdeel bij het powerliften!!!
---------- Toegevoegd om 15:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:41 ----------
Weer je schoonmoeder?
We hebben die oefening WEL eens gedaan, dat is wat ik geschreven heb. Nu krijg ik de indruk dat er gezegt wordt dat we de oefening in ons schema hebben staan. Dat is niet het geval.
Ik denk dat de vergelijking tussen het schema van Wim W. en ons natuurlijk verschild maar de basis is het zelfde, BIG 3
)Vreemd...12/10/2009 schrijf je zelf nog in jullie log het volgende:
QUOTE=Ylke;4265033]gister eerste week van schema 6x2
KB 6x2 230kg dat was werken maar het ging.
Rombuigen 3x5 90kg
Bent over row 3x8 70 maar dan alleen trekken van uit de schouderbladen.
Vond je het destijds dan geen overbodige oefening?
En als trouwe lezer van wimwam zijn log zie ik dat hij "ietsiepietsie" meer doet dan de Big 3...en hij is toch ook powerlifter
Ik neem dus aan dat je in principe voor jezelf spreekt, toch?
En je moet niet vergeten wat je ooit in je eigen log geschreven hebt...alles kan tegen je gebruikt worden (heb ik zelf ook al ondervonden)Verder geen offence hoor! Ik meende het goed
---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------
Dat is juist en tevens correct...pendlay row is een variant...het ging erom om te laten zien dat er met een halter geroeid word ofwel: barbell row![]()
Ik denk dat de vergelijking tussen het schema van Wim W. en ons natuurlijk verschild maar de basis is het zelfde, BIG 3
...ik lees zowel jullie log als dat van wimwam, en zie daarin nauwelijks overeenkomsten in de schema's die gehanteerd worden.
Wat ben jij zielig, valt niet tegen je op te lullen.
- Bent over row staat niet in mijn schema, nog maals.
- Ja ik vind het een overbodige oefening voor powerlifters
- Als ik die oefening doe,Sherlock Holmes, dan doe ik dat met een bepaald doel, maar niet om sterker te worden voor de BIG 3.
- Ik train anders dan Wim, deel zijn visie niet wat oefeningen betreft.
- Ik spreek altijd voor mezelf. dat weet je nu toch wel.
- verder stelde ik de vraag niet aan jou ook niet in jou log.
- Wel fijn dat je antwoord geeft maar zolang je minder wilks punten hebt met banken dan ik. hou het op(citaat van jou)