MuscleMeat

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

Vrijdag 19-2-2010 (K+)
K+ omdat dit mentaal en fysiek de zwaarste training was. Niet in de kilo's maar vanwege de belasting van de afgelopen week. Het was vandaag dus meer werken :-)
KB 2x8 70 5x120 3x160 3x200 pak aan 3x240 3x3 280
BD 30x20 20x60 10x80 5x100 3x120 3x140 (K++) shirt aan 3x160 3x3 180 SB 3x3 120
RB 2x8 70 DL 5x110 3x150 pak half aan 3x180 3x210 pak aan 3x3 240

Trainingsfilmpje volgt eventueel nog.

Sterk Wim hou je volgende week de hele week rust of train je vrijdag?
Want ik heb vakantie en kan dan eindelijk echt komen. Want ben al veel te lang niet geweest. :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Sterk Wim hou je volgende week de hele week rust of train je vrijdag?
Want ik heb vakantie en kan dan eindelijk echt komen. Want ben al veel te lang niet geweest. :eek:

Ik train alleen maandag- en dinsdagmiddag, voor de rest neem ik rust.
En rust heeft mijn lichaam nu echt nodig. :p

Mooie snelheid in die eerste herhaling van je sets bankdrukken man! :bow:
Sterk hoor! :thumb:

Wim een vraagje,

Ik zie dat jij (net als mij) met ellbows out doet bankdrukken.
Ik hoor en lees heel vaak dat met ellbows in (tucked) echter beter zou zijn om nog meer te kunnen drukken.
Zelf krijg ik als ik dat probeer last van mijn schouders.
Heb jij enige ervaring hiermee?

Wim een vraagje,

Ik zie dat jij (net als mij) met ellbows out doet bankdrukken.
Ik hoor en lees heel vaak dat met ellbows in (tucked) echter beter zou zijn om nog meer te kunnen drukken.
Zelf krijg ik als ik dat probeer last van mijn schouders.
Heb jij enige ervaring hiermee?

Ja en daarvoor druk ik met elbows out ;-)
Hoeveel atleten drukke er bij de IPF elbows in?

Ja en daarvoor druk ik met elbows out ;-)
Hoeveel atleten drukke er bij de IPF elbows in?

Voor zover ik weet niemand?
Dacht al dat het aan mij lag ;)

Je leest wel dat er in andere bonden (waar meestal soepelere regels zijn en meer hulpmiddelen ter beschikking staan) vaak wel zo gedrukt wordt.

Suc6 op het NK...je bent goed bezig...die 800+ moet er inzitten! :)

Voor zover ik weet niemand?
Dacht al dat het aan mij lag ;)

Je leest wel dat er in andere bonden (waar meestal soepelere regels zijn en meer hulpmiddelen ter beschikking staan) vaak wel zo gedrukt wordt.

Suc6 op het NK...je bent goed bezig...die 800+ moet er inzitten! :)

Klopt, het heeft dus te maken met de shirts die dan gedragen mogen worden en daarbij mogen ze het halter iets laten inzakken (althans dat wordt niet afgekeurd) en kan je dus een katapult effect generen met elbows in, dus meer gewicht drukken. Elbows in, is hoe er vroeger ook zonder shirt gedrukt werd. Zonder shirt elbows out drukken is vele malen zwaarder.

Ja, ik ben zeker goed bezig :) Stap voor stap word ik weer sterker en voel me goed. Mijn 2e buigbeurt is de belangrijkste beurt voor mijn totaal. Ik heb er in ieder geval zin in en hoop dat de wedstrijd van volgende week, weer een mooie opstap is voor het NK Masters (28-3).

gaat goed zo te zien, heel veel succes over 8 dagen.
weet je je openingsbeurten zijn.

Ik weet niet precies wanneer je echt over "tucked in" spreekt, maar sinds ik mijn ellebogen meer naar binnen hou, heb ik nauwelijks last van mijn schouder(s) door het bankdrukken.
Laatst deed ik wat breder pakken, en automatisch ga ik dan meer "elbows out" drukken, en voelde direct mijn rechterschouder "opspelen".

hmms gisteren over gehad 310-230-295 dus safe beginnen en dan kijken

Mooie beginbeurten! Het zijn gewichten wat in het verleden je eind gewichten waren, dus ......... Knal ze volgende week!

---------- Toegevoegd om 17:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:14 ----------

Ik weet niet precies wanneer je echt over "tucked in" spreekt, maar sinds ik mijn ellebogen meer naar binnen hou, heb ik nauwelijks last van mijn schouder(s) door het bankdrukken.
Laatst deed ik wat breder pakken, en automatisch ga ik dan meer "elbows out" drukken, en voelde direct mijn rechterschouder "opspelen".

Grote kans dat dit te maken heeft met de technische uitvoering van hoe jij bankdrukt.

Maandag 22-2-2010 (K+)
KB 2x8 70 5x110 5x150 3x3 180 FR SQ 3x3 100
BD 20x50 10x70 5x90 3x110 3x3 125 SB 3x3 110 75% down 3x3 100 75% up 3x3 100

nog 1 training voor het NK te gaan en 4 dagen rust :-)

Maandag 22-2-2010 (K+)
KB 2x8 70 5x110 5x150 3x3 180 FR SQ 3x3 100
BD 20x50 10x70 5x90 3x110 3x3 125 SB 3x3 110 75% down 3x3 100 75% up 3x3 100

nog 1 training voor het NK te gaan en 4 dagen rust :-)

Jou maandag training is bijna hetzelfde als die van ons kwa KB FRSQ BD en SB

filmpjes staan erop

Terug
Naar boven