XXL Nutrition

nieuw jaar nieuwe kansen (-:

• Topic Starter Topic Starter
Merci en techniek is van groot belang. Het is voor mij nu zaak dat de komende 2 weken mijn techniek nog beter gaat lopen.

Goed dat je zo hongerig bent Wim. :thumb:

En dat voor zo'n ouwe kerel! :D

Goed dat je zo hongerig bent Wim. :thumb:

En dat voor zo'n ouwe kerel! :D

dank je en dingen die ik uitprobeer kan ik weer meenemen in mijn begeleiding van mijn atleten. Focus/doel helpt je om "hongerig" te worden/blijven. Het lijkt mij wel weer leuk een totaal van 850 weer in de toekomst te tillen. Dus iedere stap is er weer 1.

Veel succes daarmee.
En ik lees hierin weer een tip waarmee ik misschien beter eens iets zou gaan doen. ;)
Straks eerst eens gaan kijken hoe de bankdrukkers het er vanaf gaan brengen. :thumb:

Veel succes daarmee.
En ik lees hierin weer een tip waarmee ik misschien beter eens iets zou gaan doen. ;)
Straks eerst eens gaan kijken hoe de bankdrukkers het er vanaf gaan brengen. :thumb:

Ik hoop dat je genoten hebt in Woerden en daarbij maak je mij nieuwsgierig welke tip jij hebt gelezen. Groeten, Wim

dank je en dingen die ik uitprobeer kan ik weer meenemen in mijn begeleiding van mijn atleten. Focus/doel helpt je om "hongerig" te worden/blijven. Het lijkt mij wel weer leuk een totaal van 850 weer in de toekomst te tillen. Dus iedere stap is er weer 1.
Ik heb mezelf nog nooit een doel gesteld, en derhalve ben ik eigenlijk altijd als een "ongeleid projectiel" bezig geweest.
Ik vond het iets om over na te denken. :thumb:

Ik heb mezelf nog nooit een doel gesteld, en derhalve ben ik eigenlijk altijd als een "ongeleid projectiel" bezig geweest.
Ik vond het iets om over na te denken. :thumb:

ok, het onderbewuste heeft een doel nodig om in beweging te komen ;) als ik geen doel heb, train ik niet. vandaar dat ik alle wedstrijden meedoe en daarbij is voor een groot deel meedoen het belangrijkste en als training. 3 piek momenten in het jaar. Succes met je doelstellen. Het is een sleutel tot succes, omdat je dan doelgericht traint ipv inspanningsgericht. Trainen wordt dus een stuk lichter :) Hopelijk snap je nog wat ik bedoel. Groet, Wim

Ik denk dat ik je wel begrijp, en ik zie er het nut eigenlijk wel van in. ;)

Zondag 14-3-2010
vandaag nog bijoefeningen (rug-, schouders en armen) getraind.

Wim,

mannen in mijn klasse hebben maat 42 of 44,

ik had vandaag maat 48(((((((
zou het kunnen zijn dat mijn pak gewoon te groot is?????
hoe bepaal ik de juiste maat?

alvast bedankt

ok, het onderbewuste heeft een doel nodig om in beweging te komen ;) als ik geen doel heb, train ik niet. vandaar dat ik alle wedstrijden meedoe en daarbij is voor een groot deel meedoen het belangrijkste en als training. 3 piek momenten in het jaar. Succes met je doelstellen. Het is een sleutel tot succes, omdat je dan doelgericht traint ipv inspanningsgericht. Trainen wordt dus een stuk lichter :) Hopelijk snap je nog wat ik bedoel. Groet, Wim

Volledig mee eens.
Zonder doel zou ik me ook niet echt kunnen motiveren om "serieus" te trainen...alleen jammer als je zo nu en dan je doel voorbij schiet...mja...dan moet je je gewoon weer een nieuw doelstellen ;)

Wim,

mannen in mijn klasse hebben maat 42 of 44,

ik had vandaag maat 48(((((((
zou het kunnen zijn dat mijn pak gewoon te groot is?????
hoe bepaal ik de juiste maat?

alvast bedankt

Artak dit is afhankelijk van het merk en je postuur. Als ik naar jou kijk dan zou je zeker in een Rage-X maat 44 passen. Een te strak shirt levert ook groot gevaar voor uitbommen op. Groet, Wim

---------- Toegevoegd om 08:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:58 ----------

Volledig mee eens.
Zonder doel zou ik me ook niet echt kunnen motiveren om "serieus" te trainen...alleen jammer als je zo nu en dan je doel voorbij schiet...mja...dan moet je je gewoon weer een nieuw doelstellen ;)

Dank en ik neem de vrijheid in mijn log hierop te reageren. Je zegt het al zelf "doel voorbij schieten". De vraag is hoe komt dat? Als ik naar jou log kijk van de afgelopen weken heb jij voornamelijk overload en maximale beurten getraind en was je gisteren dus je doel voorbij. Met andere woorden: je hebt in shirt veel te zwaar en te vaak getraind. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

---------- Toegevoegd om 08:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:58 ----------

Dank en ik neem de vrijheid in mijn log hierop te reageren. Je zegt het al zelf "doel voorbij schieten". De vraag is hoe komt dat? Als ik naar jou log kijk van de afgelopen weken heb jij voornamelijk overload en maximale beurten getraind en was je gisteren dus je doel voorbij. Met andere woorden: je hebt in shirt veel te zwaar en te vaak getraind. Maar ja, dat is mijn bescheiden mening.

Wim, ik heb geen enkele problemen met jouw mening :).
We hebben er allemaal niets aan als we elkaar naar de mond praten.
Het klopt wel...ik heb vrij zwaar getraind...ook veel in shirt...maar dat was ook om te wennen aan het nieuwe shirt...daarbij vind ik de belasting in shirt meevallen tegen over een zware rawtraining. Een voorbeeld...een 5-je met 200kg shirted voelt voor mij persoonlijk lichter aan dan een 5-je raw met 150kg.

Gisteren was een samenloop van omstandigheden...ik zou dit niet willen wijten aan overtraining.
Ik was gisteren niet bepaald in topvorm, was ook mentaal niet sterk.
Maar uitbommen was niet nodig geweest...ik had gisteren wellicht met een lager gewicht moeten beginnen om lekker in de wedstrijd te komen.
B.v. met 210kg als 1e beurt.
In de toekomst zal ik er ook voor gaan dat de 1e beurt een safe beurt is...220/225kg is dat klaarblijkelijk niet :o.

Maar er zal e.e.a. gaan veranderen voor mij persoonlijk (noodgedwongen)...maar dat lees je nog wel in mijn log.

210 had je helemaal niet op je borst gekregen, je had beter met de 225 die je in je hoofd had kunnen beginnen ipv lager te gaan, dat gaf al aan dat je mentaal niet goed was. Die 225 had je dan gewoon gedrukt zonder nodeloos energie te verspillen aan gemiste beurten.

Misschien was er iets in de voorbereiding niet helemaal "in orde"..? ;)
Zo vlak voor de wedstrijd... :D
:bj:

Maandag 15-3-2010
KB 2x8 70 5x110 3x150 2x180 3x2 210 FR SQ 3x3 100
BD 20x60 10x80 5x100 3x120 3x2 140
geen verdere bijoefeningen borst gedaan vanwege een lichte verkramping in mijn borst. Kijken wat de reactie morgen is bij mijn lichte banktraining. Mooi te merken dat ik op het randje zit (mooie input voor mijn aanloop naar het EK).

210 had je helemaal niet op je borst gekregen, je had beter met de 225 die je in je hoofd had kunnen beginnen ipv lager te gaan, dat gaf al aan dat je mentaal niet goed was. Die 225 had je dan gewoon gedrukt zonder nodeloos energie te verspillen aan gemiste beurten.

Ik krijg 200kg op mijn borst, maar dan moet ik het shirt heel hoog laten zitten, en dan is de overdracht van het shirt vrijwel nihiel.
Hoe lager ik het shirt trek, hoe meer de carryover is, maar hoe moeilijker het wordt om de borst te raken...het is de kunst om het niet te hoog en niet te laag te laten zitten...en bij het oude shirt weet ik dat wel hoe het precies moet zitten, bij het nieuwe blijkbaar niet :o.

---------- Toegevoegd om 17:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:06 ----------

Misschien was er iets in de voorbereiding niet helemaal "in orde"..? ;)
Zo vlak voor de wedstrijd... :D
:bj:

Ik zal hierop commentaar geven in mijn eigen log...wil Wim zijn log niet "vervuilen" ;)

Terug
Naar boven