Fitness Seller

Nieuw lid, beginnen met cutten

RowanS

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Hallo!, ik ben een beginner, ben sinds vorig jaar lid vanwege de interessante topics. Ik ben al een tijdje bezig met mn lichaam.
Ik ben 23 jaar
Mijn lengte is 1.78
gewicht momenteel 79kg
Bf schat ik op 30%, maar weet dit niet zeker, ben in ieder geval niet gespierd en heb veel zichtbaar vet (buik, zijkanten, rug)

Op mn zwaarst woog ik 106, ben al aardig wat afgevallen dus. dit mede door een crashdieet (ik weet het :P). Ik eindigde op 73 en momenteel ben ik blijven hangen op 79 kg.

Sinds mijn 12e heb ik ook last van ''puffy nipples'' en opgezwolle/opgezette borsten. Hiervoor ben ik naar de arts geweest, deze zei dat het geen gyno was. Vervolgens ben ik doorverwezen naar de plastisch chirurg, deze oordeelde dat het geen gyno was en dat een operatie niet vergoed zou worden.
Vandaag een second opinion gehad in een ander ziekenhuis. Blijkt dat deze zelfde arts nu daar werkzaam was (heb ik weer..), aan de tepels kon ze niks doen en volgens haar was het minimaal. haar mening..

Dat neemt niet weg dat ik sinds mijn 12e mijn borststreek heb afgeplakt met ducktape zodat ik toch nog tshirts en dergelijk kan dragen. De sporen hiervan zijn zonder shirt ook duidelijk zichtbaar. Je wordt gewoon in heel veel dagelijkse dingen beperkt, vet balen maargoed. ik ben nu van plan om naar een privekliniek te gaan (bergman clinics).

Ik heb een aantal sticky's gelezen en probeer nu voor mijzelf een voedingsschema op te stellen.

Mijn onderhoud zit volgens de berekening op 2587.61 cal

voor de cut is dat 2037.61 cal

koolhydraten 50% 1018.80 cal
eiwitten 30% 611.28 cal
vetten 20% 407.52 cal

hierbij zou ik dan 0.5 kg per week af moeten vallen.

Zit ik dan wel goed met deze percentages? want ik las dat de koolhydraten wel wat minder mogen zijn tov de vetten..

Ik zou toch nog wachten met onder het mes te gaan. Verlaag eerst je BF%, hierdoor zal wellicht je 'puffy nipples' ook verminderen.

bizar dat zoiets niet vergoed wordt, als je met tape om moet lopen moet het wel ernstig zijn. en al die dikke mensen die er niks aan kunnen doen krijgen wel een gratis maagband/ballon.

• Topic Starter Topic Starter
ja, het is heel slecht geregeld, zelfs bij de verzekeringsarts werd ik afgewezen, ondanks mijn ''psychische'' klachten. Wel wilden ze dat ik er foto's van zou laten maken voor hun database (oplossing in de toekomst). pff

OT: ik ben bezig om een voedingsschema bij elkaar te krijgen, maar ik kom er ff niet uit.

- zijn de verhoudingen wel goed (macros)?
- ik las 50/30/20, maar dit wordt in een aantal topics niet aangeraden. mijn doel is om in mijn bf% omlaag te gaan
is het dan wel verstandig om 50% aan koolhydraten te nemen?

tevens ben ik van plan om er in dit scenario cardio bij te doen, is dit verstandig of moet ik dan gewoon op mijn onderhoud gaan zitten en dan pas de cardio erbij..

ik ben van plan max 5/min 3 x in de week 45 min cardio te doen (fietsen)

alvast bedankt!

Ik heb hier mijn cutschema bijgevoegd. Ik zit hierbij op de 48 euro per week aan kosten. Dit zou ik toch wel naar beneden willen krijgen. met name de kipfilet tikt hierin aan.

Graag jullie op/aanmerkingen, aanpassingen aan mijn schema
alvast bedankt

Bijlagen

Haal huismerk havermout: Scheelt 50 cent per pak van 500g.
Haal huismerk melk: Scheelt 50 cent per pak van 1 liter
Houd je eidooiers er gewoon in, zonde om weg te gooien.

Koop geen voorverpakte kipfilet maar bak zelf een kilo verpakking en snijd die dun (€5 per kilo in plaats van 8 tot 11).
Koop geen voorverpakte groenten maar koop ze gewoon vers.
Laat de Optimel achterwege en vervang deze voor wat anders als magere naturel kwark bijvoorbeeld (scheelt 60 cent).

Daarbij eet je wel erg weinig, zelf voors een cut
Ga 200g eiwitten eten, 100g vetten en vul de rest op met koolhydraten.

Haal huismerk havermout: Scheelt 50 cent per pak van 500g.
Haal huismerk melk: Scheelt 50 cent per pak van 1 liter
Houd je eidooiers er gewoon in, zonde om weg te gooien.

Koop geen voorverpakte kipfilet maar bak zelf een kilo verpakking en snijd die dun (€5 per kilo in plaats van 8 tot 11).
Koop geen voorverpakte groenten maar koop ze gewoon vers.
Laat de Optimel achterwege en vervang deze voor wat anders als magere naturel kwark bijvoorbeeld (scheelt 60 cent).

Daarbij eet je wel erg weinig, zelf voors een cut
Ga 200g eiwitten eten, 100g vetten en vul de rest op met koolhydraten.
Oke dan, bedankt!

Ik ben best wel een tijdje! bezig geweest met mn schema. ik let hierbij echt precies op de voedingswaarden

ik heb brinta gehaald ipv havermout, is dit ook goed?
is het ook zo dat als ik bijvoorbeeld van optimel kwark naar een ander merk overstap ook alles opnieuw moet gaan berekenen? (zelfde met halfvolle melk etc.)

Ik heb mn onderhoud uitgerekend en daar ben ik dan 500 cal. onder gaan zitten, dit zal dan toch wel goed zijn voor een cut?? ik ben 1.78m 79kg 23 jaar en ik ben dagelijks licht actief bezig (rijden & stukjes lopen)

Ik zal je suggesties verwerken in mn schema, bedankt daarvoor. Alle hulp (vooral met het schema) is meer dan welkom

Ik heb sinds vandaag zo een last van mijn buik (vaak naar de wc). Ik heb in de ochtend wel een halve liter melk gedronken en daarvoor had ik nergens last van. tevens drink ik elke dag 3 liter water. Zou dit probleem dan door melk kunnen komen?! & zo ja, is er dan een ander alternatief?
Ik blijf maar kloten met mn schema, wordt er gek van..

sommige mensen kunnen idd melk niet goed verdragen.

Alternatief is rijst of amandel melk (of soja of iets dergelijks).
Het niet kunnen verdragen van melk is een veel voorkomend iets en heet Lactose Intolerantie.

Terug
Naar boven